Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro
Dejte auto a autobus je zdarmaSVĚT
Dejte auto a autobus je zdarma
Praha má nové hybridní autobusyPRAHA
Praha má nové hybridní autobusy
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice

Mercedes investuje miliardy do vývoje nových elektromobilů

Jan Horčík - 30 Prosinec 2014

Něměčtí výrobci luxusních automobilů, jmenovitě , , a Mercedes, se prozatím rozhodně nemusí obávat brzké prodejní převahy automobilky Tesla Motors. Jenže jak správně podotýkají mnozí automobiloví profesionálové, Tesla zasévá mezi zákazníky "ta správná semínka".auto Mercedes-Benz koncept studie auto elektromobil vývoj

Starší studie Mercedes-Benz Concept Coupe SUV ukazuje směr, kterým by se auta budoucnosti značky Mercedes mohla ubírat. Velmi pravděpodobně budou jezdit na elektřinu.
foto: Mercedes-Benz

Na novou situaci je potřeba reagovat. První a rozhodně dosud nejúspěšnější reakci si připisuje mnichovská automobilka BMW. Její řada "i", elektromobil BMW i3 a , jsou pro automobilku a její elektromobil Tesla Model S velmi zajímavou konkurencí.

Také Audi už uvádí na trh první plug-in hybridy, chystá nové SUV do zásuvky v podobě Audi Q7 a dokonce připravuje i elektromobil Audi R8 e-tron s dojezdem přes 400 km. Mezi posledními vstupuje do hry značka Mercedes, resp. koncern .

Ten sice úspěšně prodává už třetí generaci , aktuálně uvádí elektromobil Mercedes-Benz třídy B a v nabídce má i nějaký ten plug-in hybrid, ale přímo proti Tesla Motors dosud nešel. To se podle George Kachera, šéfa evropské verze magazínu Automobile, má změnit.

Mercedes se chystá investovat €2 mld. do vývoje nové řady prozatím čtyř elektrických aut do zásuvky. Program nese označení "Ecoluxe" a zjevně tedy půjde o luxusní vozy, které by se měly postavit elektromobilům Tesla Model S a Tesla Model X.

Auta nabídnou dva typy podvozků. Jeden s rozvorem 270 cm, druhý s rozvorem 300 cm. Budou k dispozici s pohonem přední nebo zadní nápravy, případně všech čtyř kol. Větší vozy uvezou až sedm pasažérů, nabídnou podobně jako Model S/Model X úložný prostor vpředu i vzadu, výkon až 450 kW a budou se vyrábět v počtu až 80 000 kusů ročně.

Dojezd elektromobilů by měl dosahovat minimálně 450 km na jedno nabití. Na trhu by se údajně mohly objevit "už" v roce 2019, případně začátkem 2020. Slovo "už" dáváme do uvozovek, protože Tesla Model S je v prodeji už dnes a do roku 2019 chce mít Tesla na trhu minimálně dva další modely (elektrické SUV Model X, levný elektromobil Model 3).

 

Tuto zprávu už jsem někde četl, tady v té verzi není zdůrazněno to "podstatné", že to budou úplně nové platformy, tedy žádná modulární platforma, nebo přestavba jako Smart ED nebo B-třída, ale zřejmě nový pevný rám jako i3 a Tesla. Což je i na kolos jako Mercedes značná změna ve výrobě a vývoji, tudíž ty 2mld Eur jsou na místě a zdá se že budou i vynaloženy účelně.

Obrázek uživatele honza.t

MINI Vozítko Smart už při vývoji bylo počítáno s E. pohonem. Ale dlouho trvalo než se začal model ED s Elektro pohonem vyrábět http://www.hybrid.cz/elektromobil-smart-ed-treti-generace-prvni-dojmy

Právě to řešíme o stupeň níže, není počítat jako počítat.

Obrázek uživatele Hyperloop

A je to taky jediná správná cesta. Elktromobil má být navržený od základu jinak a ne být pouhou úpravou sériového spalováku, aby měl opravdový úspěch.

To myslím není úplně přesné tvrzeni. Mít dnes k dispozici články alespoň s dvojnásobnou objemovou a hmotnostní hustotou, tak modulární platforma naprosto spolehlivě vyhoví. Vždyť e-golf jezdí "hůř" než spalovací jen kvůli tom, že musí být o 300kg těžší. Stejně tak dojezd má takový, že se jim tam těch jejich článků o moc víc nevleze.

Naproti tomu Elon razí taktiku proč čekat na další technický pokrok (osobně si myslím, že zdvojnásobení stávající specifické hustoty energie nedosáhneme dříve jak 2020, spíš až tak 2025) když současná technologie baterii už je "rozumně" použitelná, akorát se jí musí pomoci technickými opatřeními na straně konstrukce vozu:

1) snížit hmotnost vozidla (hliník, CFRP)
2) maximalizovat objem pro instalace baterie bez omezení užitného prostoru (vyplnit celý rozvor podvozku = nutnost pevnostního rámu)

.. a nakonec všechny technické nedostatky se dají kdykoliv omluvit cenou

Obrázek uživatele Hyperloop

Ale v podstatě jen potvrzujete, co píšu. Prostě při současné technologii se musí elektromobil konstruovat od začátku jako elektromobil, aby to nebylo takové polovičaté řešení typu eGolf.
Navíc tu nejde jen o technické řešení, ale také čistě pocitové. Hodně lidí, co si koupí EV, se rádi budou odlišovat od ostatní produkce už na první pohled. Proto ty předělávky klasických spalováků nemají takový úspěch.

a tak to jo :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta investicia do znamej technologie ma nikdy neprestane prekvapovat, ked aj "bezny" Slovinec potrebuje "len" suciastky aby zhotovil elektricke luxusne superauto.

Namietol by som, taka odvaha, zacat teraz konkurovat Tesle je smiesna, ale vzhladom k "jednoduchosti" technologie, ako rychlo vyplul VW e golf alebo KIA e soul a jedinej potrebnej konstelacii = nizka cena baterii a veeeela baterii v podvozku, nieviem nieviem clovece.

Tesla ma proti nim jedno obrovske eso, SC. To len tak lahko neprecuraju.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Souhlasíme, síť rychodobíječek Tesla Superchager přístupná zdarma/za relativně nízký poplatek je obrovská výhoda značky Tesla. Na druhou stranu, evropské automobilky mají výhodu v tom, že EU celoevropsky podporuje budování rozsáhlé sítě rychlodobíječek. Ty ale nakonec mohou využívat pochopitelně také majitelé elektromobilů Tesla (pokud mají redukci, případně alespoň nějaký jiný kompatibilní kabel).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Hyperloop

Já jen doufám, že Mercedes ani třeba Audi (potažmo VW) nenapadne budovat svoji vlastní síť specifických nabíječek jako má Tesla, protože to by elektromobilitě opravdu nepřidalo. Spíš by měli tlačit na úpravu specifikace CCS, aby bylo schopné využít svůj potenciál na maximum (tzn. 400 A). A klidně si pak budovat standardizované nabíječky třeba u svých dealerů a pod. pro majitelé aut své značky, kde si budou moct dobíjet zdarma.

Obrázek uživatele Jolinar

nez oni (MB, Audi, BMW...) uvedou v 2018 elektromobily s 400A dobijenim, kdo vi kde v te dobe uz bude Tesla, kdyz ma uz ted 370A dobijeni :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakou "síť rychlonabíječek" máte na mysli? Nevím o tom, že by na světě byla jediná nabíječka (kromě SC), která by dokázala elektromobil s dojezdem 450 km nabít za přijatelnou dobu pro možnost cestování na velké vzdálenosti. Pokud zmíněné německé automobilky nehodlají v několika málo letech rozesít tisíce nabíječek s výkonem větším než 100 kW, nikdy Teslu nedotáhnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německé automobilky nebudou muset nikoho dotahovat a to z důvodu (německé) automobilové preciznosti a kvality. V momentě kdy vstoupí na trh s velikostně podobným, byť dražším modelem jako S nebo X, Tesla zbyde jen pro dobrodruhy. Je to prosté (auto made in usa) kvalita na úrovni Renaultu montovaného v Turecku.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Mám na mysli standardy Combo2 a CHAdeMO.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z jmenovaných standardů pochopitelně připadá v úvahu jen CCS. Nicméně samotný "standard" mi auto nenabije, že, k tomu je potřeba fyzicky existující nabíječka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne skor pripada, ze "oni" (automobilky v EU) to robit vlastne ani nechcu, a len kopiruju cestu razenu Teslou a aj to robia hlavne len pre trh Kalifornie. Ide to z nich ako z chlpatej deky, ziadne prehlasenia o vyrobe, zdrzanlivost, popieranie, a zrazu kde sa vzalo tu sa vzalo hodia na trh minikopiu Tesly (notebookove baterie v podvozku) na sposom, OK tak tu mate toto, ale viac ma s tym uz neotravujte :-D

Mne sa zda ze vedia velmi dobre vyrobit co by sa "nadsencom" pacilo, lusknutim prstov, len to skratka nerobia kym nemusia. Niekedy zareaguju az prekvapivo pruzne. Vlastne alebo standartne ozajstne rychlonabiajacky detto.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články