Německo schválilo poplatky na dálnicích, elektromobilisté ušetří

Německo zpoplatní dálnice. Teď už je to definitivní. Od roku 2016 se bude muset platit, za rok to bude až 130 euro (3550 Kč), ovšem platit se bude v závislosti na emisní normě.

Německo je jednou z posledních evropských zemí, které platbu za jízdu po dálnicích zavádějí. Chce tak získat prostředky na nové infrastrukturní projekty. Třeba rychlodobíječky pro všechna odpočívadla
foto: výřez, alex grichenko, licence public domain

Německo až dosud zůstávalo jednou z mála evropských zemí, kde se mýtné/poplatky na dálnicích neplatilo. To se změní od roku 2016.

Výše poplatku bude záviset primárně na ekologické šetrnosti vozidla – tedy splňované emisní normě a objemu motoru. Podobně jako je tomu v případě ekologických plaket.

Zaplatit si bude možné roční předplatné, případně dvouměsíční nebo desetidenní (5-15 euro). Nepůjde o známky podobně jako v České republice, německý systém výběru mýtného bude plně elektronický.

To, zda auto zaplatilo poplatek budou kontrolovat mýtné brány podle registrační značky. Poplatek pak má být možné zaplatit přes internet nebo na čerpacích stanicích.

Pro Německo je toto jeden z dalších dílčích kroků směrem k podpoře nákupu šetrných aut, zejména a . Pro ty v Německu neexistuje žádná přímá finanční podpora, narozdíl např. od nebo .

Auto.cz, Česká televize

9 Comments on “Německo schválilo poplatky na dálnicích, elektromobilisté ušetří”

  1. No ještě tam chybí, že
    No ještě tam chybí, že místní si co zaplatí odečtou z daní, takže jedinej, kdo bude reálně platit jsou cizinci..což je tak trochu nacionalistické, ale proč ne…a taky se dělí poplatky na benzínové povozy a naftové..rozdíly jsou dost značné (skoro dvojnásobek pro naftu), takže hlavně jde o podporu benzínových downsizingových motorů, když třeba Prius má stejnou euro třídu jako Kokta s 1.4TSi, ale má 1.8, takže hybrid zaplatí o suma/100cc * 4 víc.. jak by platil podle tohoto klíček čistý elektromobil, nebo elektromobil s extenderem netuším, ale i kdyby byl teď osvobozen, tak v případě rozšíření elektromobilů na nějaké procentuálně zajímavé množství, tak jistě bude výpadek výběru financí z ostatních vozů nahrazen zdaněním elektromobilu..

    1. Díky za doplnění.
      Díky za doplnění. Ohledně „nacionality“ – osobně si myslím, že je to naopak správné řešení. Němci si, stejně jako my, platí stavbu a údržbu infrastruktury už v daních a není důvod, aby na ni přispívali dvakrát. V Česku platíme povinně daně, ale navíc i další poplatky (televize, rozhlas, dálnice).

      1. Souhlasím, my tu platíme z
        Souhlasím, my tu platíme z daní brutálně předražené silnice a kdejaký cizinec nám je ničí přetíženým kamionem? Navíc spousta z nich, aby nemusela platit za dálnici tak jezdí mimo mýto a pak ty silnice vypadají jak tankodrom. Umožnit lidem v ČR a firmám se SÍDLEM v ČR odpočet na daních na auta a zvednout poplatky na dálnicích a platit mýto i pro silnice I a II třídy.

      2. No ja si myslim, ze
        No ja si myslim, ze srovnavate nesrovnatelne.
        V nemecku stejne jako v cesku platime spotrebni dan z benzinu a nafty. Toto by melo primarne pokryt udrzbu.
        V nemecku se ale navic plati dan z automobilu, ktera je odvozena podle „ekologicnosti“. Takova jako dan z luxusu, ktera se u nas neplati. To ale prijde, se vubec nebojim. Co se pak stane s platbou za dalnice to je ve hvezdach. Jako s kazdou veci u nas v kocourkove si tipnu ze nic 🙂

        Proste struktura dani ted je jina a toto je jen ciste michani jablek a hrusek.

        Nicmene, rozhodne to podle ohlasu neni dobry krok jedna se pouze o politickou toleranci. Zakon, proti kteremu protestuji i nemecci zeleni. A to uz je co rici.
        Ze vsech moznosti vyhrala ta nejhorsi, cili zdaneni dalnic pro cizince. Volebni tema bavorske CSU. Ostatne to jeste bude resit EK. Asi by se nemcum nelibilo, kdybychom meli v hotelich dvoji ceny. Jedny pro nemce a druhe pro ostatni.

        Daleko lepsi by bylo zavedeni mytneho pro kamiony.

Napsat komentář