Hong Kong zakáže vjezd starým náklaďákům

Jan Horčík - 02 Leden 2013

Sedmimilionový Hong Kong patří už desetiletí mezi metropole s nejvíce znečištěným ovzduším. Jen v roce 2012 pokrýval smogový oblak město plných 175 dní v roce. Radnice proto hodlá během dalších let přijmout opatření: zamezí vjezd do města nejstarším náklaďákům a nabídne firmám dotace na obnovu vozového parku.Hong Kong znečištění ovzduší mrakodrapy

Hong Kong je jednou z největších čínských metropolí. Patří ale také k nejvíce znečištěným, i díky velmi vysoké hustotě zalidnění.
foto: artoz/sxc.hu

V Hong Kongu oficiálně každý rok zemře na 3000 lidí na nemoci související se znečištěním ovzduší. Hlavní příčina? Přes 120 000 nákladních aut a autobusů na naftu. Až 40 % splňuje pouze normu Euro 2. Ta pochází z roku 1996 a je přibližně 7x méně přisná než nejnovější Euro 5.

p>Hongkongská vláda se proto chystá zakázat provoz těchto starých, emisně již nevyhovujících nákladních aut a autobusů ve městě. A nabídne firmám štědré dotace na obnovu vozového parku. Sama jde příkladem: tamní policie používá elektromotorky Brammo.

Obdobné plány na zamezení přístupu starých aut, ať už nákladních či osobních, alespoň do městských center, se objevují také v Evropě i jinde na světě. V České republice se proti dieselovým autům staví inciativa Antidiesel.eu Petra Ptáčka.

Výjimečně dobrou alternativou k naftě pro pohon autobusů a velkých nákladních aut je . Touto cestou jdou např. i některé dopravní podniky v českých městech, silně se pohon na začíná také prosazovat v a experimentuje se s ním v Japonsku.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proto Bém rozkázal koupit pro Prahu 600 nových naftových autobusů, místo o 1/3 levnějších autobusů na zemní plyn!
Rakovině zdar!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol