Nejnovější naftové motory Volkswagenu umí použít palivo ze zbytkových a recyklovaných materiálů
Volkswagen sníží ve své evropské flotile emise CO2 o 40 % do roku 2030, a proto ve stále větší míře sází …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Volkswagen sníží ve své evropské flotile emise CO2 o 40 % do roku 2030, a proto ve stále větší míře sází …
Výsledky měření ultrajemných prachových částic v České republice ukazují, že mohou představovat vážné nebezpečí pro zdraví obyvatel. Ukazují to výsledky měření, která na pozvání Dánského velvyslanectví v ČR a Centra pro životní prostředí a zdraví provádí v Česku expert Dánské ekologické rady Kaare Press-Kristensen.
TDI je technologie přeplňovaných vznětových motorů s přímým vstřikováním doplněné o turbodmychadlo. Nejčastěji zkratku využívá společnost Volkswagen, která se ji také v některých zemích zaregistrovala. Poprvé byla tato technologie představena automobilkou Fiat v roce 1989, a také v modelu Audi 100.
Sedmimilionový Hong Kong patří už desetiletí mezi metropole s nejvíce znečištěným ovzduším. Jen v roce 2012 pokrýval smogový oblak město plných 175 dní v roce. Radnice proto hodlá během dalších let přijmout opatření: zamezí vjezd do města nejstarším náklaďákům a nabídne firmám dotace na obnovu vozového parku.
Masivní downsizing pokračuje. Nesnižuje se jen objem motorů, ale i počet jejich válců. Volkswagen skrze Ulricha Hackenberga, šéfa Výzkumu a vývoje, oznámil, že Volkswagen Up! bude k dispozici také s dieselovým dvouválcem. Stejným, který najde využití v extrémně šetrném Volkswagenu XL1.
Inženýři ze společnosti Nanostellar, která byla založena při Texaské univerzitě v Dallasu, přišli se zajímavou novinkou. S pomocí vzácného minerálu mullitu (Al6Si2O13) dokážou snížit emise dieselových motorů o více než polovinu proti současnému stavu s katalyzátory využívajícími vzácné kovy jako je platina.
Přestože samotný ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn před časem prohlásil, že budoucnost patří elektromobilům, podle Juergena Leoholda, vedoucího výzkumníků v automobilce VW, nás ještě čeká spousta problémů. Skutečně masového rozšíření elektromobilů se podle něj nedočkáme dříve než za několik desetiletí. Klíčovými problémy jsou podle něj nedostatečný dojezd, vysoká cena a malá průmyslová kapacita pro výrobu vysokokapacitních baterií. Odhady, podle kterých už v roce 2010 budou milióny lidí jezdit v elektromobilech jsou podle něj velmi optimistické. Potvrdil, že Volkswagen bude prodávat elektrická auta (jak bylo naznačeno nedávno ve vizi Volkswagenu pro rok 2028), ale zároveň řekl, že „bude trvat 20 až 25 let, než elektromobily dosáhnou alespoň 10% podílu“. Prvním elektromobilem Volkswagen bude malý městský vůz v roce 2010, následovat budou větší. „Máme ambice elektrifikovat nejen velmi malá auta, ale i naše hlavní modelovou řadu, Golf“ řekl doslova Leohold. Přestože lithium-iontové baterie v poslední době zaznamenaly významný skok kupředu, stále ještě to není dost. Podle Leoholda například dálkové trucky vždy budou jezdit na konvenční paliva, potenciál na zlepšování benzinových i dieselových motorů stále ještě existuje.
Francouzská automobilka Renault se chystá zavést u všech svých evropských modelů od roku 2010 funkci Start & Stop. To znamená, že motor automobilu se vypne kdykoliv, když auto není v pohybu, tedy na křižovatkách, v zácpách a podobně. Tím by se mělo dosáhnout snížení emisí o 15%-20% při jízdě ve městě a samozřejmě také menšího snížení spotřeby. Podobná opatření chystají také další automobilky, jako například PSA. Právě tyto jednoduché technologie aplikované společně s dalšími vymoženostmi na nové generace benzinových či dieselových motorů by v budoucnu postupně měly přinést výraznější snížení spotřeby.