Štítek: Hong Kong
Tesla dominuje prodejům elektromobilů v Hong Kongu, Němci se zlobí
V Hong Kongu dnes jezdí kolem 6000 elektromobilů. Z toho 80 % z nich nese značku Tesla. Přitom ještě v roce 2010 tam jezdila pouhá stovka aut na elektřinu.
Elon Musk chce mít v Číně továrnu Tesla co nejdříve
Elon Musk, šéf Tesla Motors, se aktuálně objevil v Hong Kongu. Slíbil přivézt Tesla Model X, ale také se rozhovořil o plánech vybudovat v Číně továrnu. A to co nejdříve.
Hong Kong zakáže vjezd starým náklaďákům
Sedmimilionový Hong Kong patří už desetiletí mezi metropole s nejvíce znečištěným ovzduším. Jen v roce 2012 pokrýval smogový oblak město plných 175 dní v roce. Radnice proto hodlá během dalších let přijmout opatření: zamezí vjezd do města nejstarším náklaďákům a nabídne firmám dotace na obnovu vozového parku.
Policie v Hong Kongu využije elektromotorky
Hong Kong, bývalá britská provincie, se stává epicentrem elektromobility v Asii. Má k tomu dobrý důvod. Podobně jako další čínské metropole, i toto město dusí smog. Místní policie– se proto rozhodla jít příkladem a využít elektromotorky Brammo.
Hong Kong nakoupí 36 elektrických autobusů
Elektrická osobní i hromadná doprava je v Asii úplně někde jinde než v Evropě či USA. Svědčí o tom i aktuální zpráva z Hong Kongu. Město nakoupí celkem 36 elektrických autobusů za HK$180 milionů.
Nabíjecí stanice Elektrobay do Hong Kongu
Přední poskytovatel dobíjecích řešení pro elektrické automobily společnost Elektromotive podepsala důležitou strategickou dohodu s jedním z hlavních dodavatelů energie v Číně firmou CLP (China Light and Power). Díky tomuto kroku může Elektromotive rozšířit svou působnost i na zajímavé trhy v Hong Kongu.
Stane se Čína mekkou elektromobilů? Musí
Zatímco se evropské země jako Španělsko, Francie, Dánsko a navíc třeba i Austrálie a Izrael pomalu připravují na masivní nástup elektromobilů, samotné automobilky podle všeho vidí mnohem větší potenciál v Říši středu – Číně, potažmo i v dalších rozvíjejících se ekonomikách Asie. Není se co divit. V roce 2006 bylo v Číně na 160 milionů motorových vozidel s tím, že do roku 2050 má toto číslo vzrůst na 700 milionů! Pro srovnání, v USA dnes jezdí kolem 250 mil. automobilů a Spojené státy se seč mohou snaží, aby co největší počet z nich byl alespoň hybridní. Pokud by Čína v roce 2050 skutečně dosáhla 700 mil. motorových vozidel, znamenalo by to denní spotřebu 20 milionů barelů ropy a každoroční emise 3 mld. tun oxidu uhličitého. Americké Ministerstvo energetiky nedávno vydalo zprávu, ve které se píše: „Vezmeme-li v úvahu rychlé docházení světových zásob ropy, zvýšený zájem světa o snižování emisí skelníkových plynů a geopolitické komplikace v oblasti dodávek ropy i poptávky, mohl by neřízený růst počtu motorových vozidel a slabá zlepšení v oblasti spotřeby znamenat dlouhodobě neudržitelný a nestabilní systém dopravy v Číně.“ Proto čínská vláda v roce 2007 odstartovala „Iniciativu 863“ v jejímž rámci na mnoha univerzitách a výzkumných laboratořích i soukromých společnostech začal rapidní výzkum a vývoj v oblasti elektromobilů. Právě nedávno začal pilotní projekt v jehož rámci Čína začína budovat národní síť dobíječek pro elektromobily. A před koncem letošního roku má tamní vláda podle magazínu Forbes dokončit legislativu potřebnou k masové výrobě elektromobilů. Jednou z nejslibnějších domácích firem se v tomto ohledu jeví automobilka BYD Automotive se sdílem v Hong Kongu. Do výroby lithium-iontových baterií se hrne čím dál tím více společností, včetně například naftařského kolosu Exxon-Mobil. Kromě Číny vidí odborníci dalšího „černého koně“ také v Indii, kde se nicméně brzy chystá nástup nejlevnějšího automobilu světa – problémy stíhaného Tata Nano. Rychlý rozvoj elektromobilismu se v nejbližší době samozřejmě očekává v Japonsku, kde Mitsubishi už brzy začne prodávat svůj elektromobil Mitsubishi i MiEV, případně také v Jižní Koreji.
Jak zlepšit dopravu
V květnovém vydání amerického magazínu Good navrhuje Josh Jackson několik velmi zajímavých možností jak si poradit s čím dál tím složitější dopravou ve městech. Hybridní vozy jsou dobrá věc, ale určitě nejsou spásou. Jackson navrhuje následující: