FIA, mezinárodní automobilová federace, vydala technická pravidla pro závody Formule 1 na rok 2014. Ty přinášejí řadu změn, např. 1,6l šestiválcové turbomotory namísto dnešních osmiválců. Pravidlo číslo 5.19 je ale ještě zajímavější: říká totiž, že v boxové uličce musí auta jet pouze na elektřinu.
foto: Formulec EF 01
Vozy Formule 1 budou muset od roku 2014 v závodech při jízdě boxovou uličkou využívat čistě elektrický pohon. FIA dokonce v nových pravidlech píše výslovně píše, že „do motoru nesmí proudit palivo a nesmí být v chodu zapalování“.
Od roku 2014 budou moct také vozy Formule 1 využít kromě KERS (rekuperace kinetické energie do setrvačníku) využívat také rekuperaci energie z vydávaného tepla, tedy především výfukových plynů.
Evropská unie tlačí na F1, aby pořádala závody elektromobilů
Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 1. díl
Další novinkou je zvýšení výkonu jednotky KERS/MGUK na 120 kW. Hmotnost auta musí být minimálně 660 kg, o 20 kg více než dosud. Otáčky jsou limitovány na 15 000 ot./min. Max. počet rychlostí je osm.
To jsme zvědaví, jak se s novým pravidlem jednotlivé stáje poperou!
jestli toto vyjde. Tak jsem
jestli toto vyjde. Tak jsem anglický papež.
Zial nemozem napisat od koho
Zial nemozem napisat od koho a preco. Ale mam sukromny zdroj a toto sa ma udiat bud 2014 alebo 2016. Bojuju kvoli tomu, ze to stoji obrovske financie zabezpecit teplotu motora, mazanie a vsetko co s tym suvisi a to je dost narocne a drahe.
no konečne!! ale uverím
no konečne!! ale uverím keď budem vidieť..
Limity typu minimální
Limity typu minimální váha, počet otáček, či počet rychlostí se mi zdají poněkud nesmyslné.
Měli by zkusit zadat jediné pravidla:
1) ekologický limit (ekologické palivo a jeho ekologická výroba)
2) maximální rozměry auta
Díky vedení starých
Díky vedení starých dědků jde zajímavost a celá úroveň F1 do kytek. Kde je soupeření kolo na kolo, těsné souboje, slavná vítězství…? Krásné a technicky inovativní monoposty…? Kde je inovace (pozastavený vývoj? Co?), rozmanitost konstrukcí (4 – 12 válce, různé druhy šasi,…).
Omezení by mělo vycházet z hmotnosti, objemu motoru, počet válců zvýhodňovat ve spojení s hmotností (menší počet válců – nižší hmotnost) a omezeného množství paliva a počtu motorů na sezónu, který donutí konstruktéry vytvořit motory nejen výkonné, ale zároveň i šetrné a úsporné. To vše se pak může promítnout do sériových vozů. V současnou dobu jde o neuvěřitelnou a nudnou šaškárnu, které nemá s motorismem nic společného. Reklama, peníze, závody v oblastech, kde to nikoho nezajímá, ale tečou tam peníze. No a elektro průjezd boxem, to je jen modní výstřelek. Trapárna!
s ethanolem ve F1 se již
s ethanolem ve F1 se již experimentovalo