Formule 1 bude jezdit na elektřinu!

Jan Horčík - 22 Červenec 2011

, mezinárodní automobilová federace, vydala technická pravidla pro na rok . Ty přinášejí řadu změn, např. 1,6l šestiválcové turbomotory namísto dnešních osmiválců. Pravidlo číslo 5.19 je ale ještě zajímavější: říká totiž, že v boxové uličce musí jet pouze na elektřinu.   
Formulec EF 01
foto: Formulec EF 01

Vozy Formule 1 budou muset od roku 2014 v závodech při jízdě boxovou uličkou využívat čistě . FIA dokonce v nových pravidlech píše výslovně píše, že "do nesmí proudit palivo a nesmí být v chodu zapalování".

Od roku 2014 budou moct také vozy Formule 1 využít kromě (rekuperace kinetické energie do ) využívat také z vydávaného tepla, tedy především výfukových plynů.

Další novinkou je zvýšení výkonu jednotky KERS/MGUK na 120 kW. Hmotnost auta musí být minimálně 660 kg, o 20 kg více než dosud. Otáčky jsou limitovány na 15 000 ot./min. Max. počet rychlostí je osm.

To jsme zvědaví, jak se s novým pravidlem jednotlivé stáje poperou!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli toto vyjde. Tak jsem anglický papež.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zial nemozem napisat od koho a preco. Ale mam sukromny zdroj a toto sa ma udiat bud 2014 alebo 2016. Bojuju kvoli tomu, ze to stoji obrovske financie zabezpecit teplotu motora, mazanie a vsetko co s tym suvisi a to je dost narocne a drahe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no konečne!! ale uverím keď budem vidieť..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Limity typu minimální váha, počet otáček, či počet rychlostí se mi zdají poněkud nesmyslné.

Měli by zkusit zadat jediné pravidla:
1) ekologický limit (ekologické palivo a jeho ekologická výroba)
2) maximální rozměry auta

s ethanolem ve F1 se již experimentovalo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky vedení starých dědků jde zajímavost a celá úroveň F1 do kytek. Kde je soupeření kolo na kolo, těsné souboje, slavná vítězství...? Krásné a technicky inovativní monoposty...? Kde je inovace (pozastavený vývoj? Co?), rozmanitost konstrukcí (4 - 12 válce, různé druhy šasi,...).
Omezení by mělo vycházet z hmotnosti, objemu motoru, počet válců zvýhodňovat ve spojení s hmotností (menší počet válců - nižší hmotnost) a omezeného množství paliva a počtu motorů na sezónu, který donutí konstruktéry vytvořit motory nejen výkonné, ale zároveň i šetrné a úsporné. To vše se pak může promítnout do sériových vozů. V současnou dobu jde o neuvěřitelnou a nudnou šaškárnu, které nemá s motorismem nic společného. Reklama, peníze, závody v oblastech, kde to nikoho nezajímá, ale tečou tam peníze. No a elektro průjezd boxem, to je jen modní výstřelek. Trapárna!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group