KERS neboli systém rekuperace kinetické energie je technologie využívaná u vozů seriálu závodů Formule 1. Kinetická energie, která se obvykle při brzdění mění v energii tepelnou se díky systému KERS převádí v energii elektrickou. Tu pak lze využívat ke krátkodobému zrychlení vozu.
foto: geni, licence Creative Commons
Rekuperace KERS funguje buďto na principu mechanického setrvačníku nebo baterií/superkondenzátorů. Mezi high-endová řešení KERS patří systémy Zytek, Torotrak a Xtrac, které všechny využívají převodovky CVT.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvo chce využívat systém KERS v běžných automobilech
Porsche 911 bude mít setrvačník, jako Formule 1
Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 2. díl
Uložená energie může dodat závodnímu monopostu krátkodobě navíc sílu až 60 kW po dobu několika vteřin. Nevýhodou je, že celý systém zvyšuje hmotnost závodních vozů F1 a je vysoce nákladný.