Štítek: setrvačník
Český start-up vyvíjí cenově dostupnou setrvačníkovou baterii
Jan Plomer se stal před několika lety autorem mezinárodního patentu na originální hybridní pohon. Nyní vyvíjí cenově dostupnou setrvačníkovou baterii.
Williams získal dotaci na rozvoj setrvačníkového rekuperátoru
Společnost Williams, jejímž zakladatelem je závodní legenda Frank Williams, je primárně zaměřena na aktivity spojené s účastí v šampionátu Formule 1. Součástí této skupiny je i divize Williams Advanced Engineering. Ta se mj. specializuje na vývoj setrvačníkového systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS).
Setrvačník KERS v automobilech Volvo
Automobilka Volvo v tiskovém prohlášení uvedla, že po rozsáhlém testovaní je připravena spustit průmyslovou výrobu setrvačníku KERS (Kinetic Energy Recovery System). Podle automobilky může používání setrvačníku KERS v osobních automobilech snížit spotřebu paliva až o 25 %.
Volvo chce využívat systém KERS v běžných automobilech
Společnost Volvo Car obdržela grant ve výši 6,57 miliónu švédských korun (asi 18 miliónů Kč) od švédské energetické agentury. Peníze jsou určeny na vývoj a testování setrvačníkového systému využívajícího kinetickou energii vozu a jeho použití v běžných automobilech. Výsledkem projektu by měla být výrazná úspora spotřeby paliva a tím i snížení emisí CO2.
Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 2. díl
První díl článku na téma setrvačník byl věnován historickým gyrobusům z poloviny 20. století a dalším podobným konstrukcím současnosti. Ve druhém díle se podrobněji zaměříme na tzv. elektromechanickou baterii, která se v poslední době jeví jako velmi perspektivní konstrukční řešení a mohla by se v blízké budoucnosti rozšířit zejména u hybridních vozidel.
Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 1. díl
Jedním z efektivních způsobů krátkodobého uložení energie ve vozidlech by se v budoucnosti mohl stát setrvačník. Tato velmi stará myšlenka uložení energie do rotující hmoty se stává v posledních letech znovu aktuální, zejména v souvislosti s plánovaným rostoucím podílem hybridních a elektrických vozidel na automobilovém trhu.
URB21 – šlapací auto pro 21. století
Městský vůz pro 21. století? URB21! Nespotřebuje ani kapku benzinu, ani elektron elektřiny. Ze všeho nejvíc připomíná plechová šlapací autíčka, ve kterých jsme se proháněli jako děti. Šlapací vůz navrhnul designér Eliseu Santos. Energie šlapání je naakumulována v setrvačníku, který ji pak převádí na přední kola. Namísto volantu se auto řídí pákami po obou stranách sedadla. Maximální rychlost dva metry dlouhého vozu je slušných 75 km/h.
AutoTram – hybridní autobus/tramvaj
Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.