Ford a Toyota budou společně vyvíjet hybridní pohon

Jan Horčík - 24 Srpen 2011

Automobilky a plánují spolupráci při vývoji nového pro lehké nákladní vozy a vozy kategorie SUV. Obě společnosti doposud nezávisle pracovaly na vývoji vlastních hybridních systémů příští generace, určených pro vozy s pohonem zadních kol.auto Ford Toyota joint-venture

Oznámení obou automobilek výrazně mění poměry v celém automobilovém průmyslu. Najednou je jasné, že bez hybridní technologie se už v budoucnu skutečně nikdy neobejde.
foto: autobloggreen

Automobilky Ford a Toyota budou spolupracovat jako rovnocenní partneři s cílem co nejrychleji nabídnout zákazníkům nový, zdokonalený hybridní pohon pro lehké nákladní automobily a vozy kategorie SUV.

Nový hybridní pohon vzešlý ze společného vývoje bude k dispozici ještě v této dekádě pro zástavbu do lehkých nákladních vozů a SUV s pohonem zadních kol vyráběných automobilkami Ford a Toyota; hybridní pohon zajistí nižší spotřebu paliva, ovšem bez kompromisů v otázkách požadovaného výkonu.

Automobilky Ford a Toyota budou zároveň spolupracovat při vývoji nové generace standardů pro palubní telematiku a internetové služby. Ford a Toyota podepsaly zatím předběžnou smlouvu o spolupráci na společném vývoji produktů. Podpis formální dohody se očekává do příštího roku.

Automobilky se nyní zavázaly, že budou jako rovnocenní partneři spolupracovat na vývoji nové soustavy hybridního pohonu pro lehké nákladní automobily a SUV. Nový hybridní pohon zajistí výrazně nižší spotřebu paliva, která je pro plně hybridní systém pohonu charakteristická, přičemž majitelé lehkých nákladních automobilů a SUV nebudou muset nijak slevovat v nárocích na požadované schopnosti.

Automobilky věří, že díky vzájemné spolupráci dokáží zákazníkům představit tyto hybridní technologie v kratším termínu a za nižší ceny, než kdyby každá společnost vyvíjela nové technologie samostatně.

„Tato dohoda znamená spojení potenciálu dvou předních světových průkopníků vozů s hybridním pohonem a hybridních technologií, aby naši zákazníci získali lepší řešení v kratším termínu a za nižší cenu,“ uvedl Derrick Kuzak, viceprezident automobilky Ford pro globální vývoj produktů. „Ford se prosadil s průlomovým modelem Ford Fusion s hybridním pohonem, a my chceme tento úspěch zopakovat s novou kategorií zájemců o lehké nákladní automobily a vozy SUV – tedy zákazníků, které velmi dobře známe.“

Výkonný viceprezident automobilky Toyota pro výzkum a vývoj Takeshi Uchiyamada k tomu uvedl: „V roce 1997 jsme představili první generaci modelu Prius, který byl celosvětově prvním sériově vyráběným vozem s hybridním pohonem kombinujícím zážehový motor a elektromotor. Od té doby jsme prodali přibližně 3,3 milionu vozů s tímto typem pohonu. Předpokládáme, že ve spolupráci s Fordem nabídneme další atraktivní technologie přinášející prospěch celé společnosti – a můžeme toho dosáhnout díky zkušenostem, kterými obě společnosti v oblasti hybridních technologií disponují.“

Obě automobilky se dále dohodly na společném vývoji pomocných řešení, která by umožnila doplňkové nasazení stávajících telematických platforem jednotlivých společností, s cílem zpřístupnit zákazníkům v celosvětovém měřítku širší spektrum internetových služeb i užitečných informací.

V rámci předběžné smlouvy využijí obě společnosti to nejlepší z nezávisle vyvinutých technologií hybridního pohonu i takto nabytých znalostí k vytvoření nového společného hybridního systému, který bude instalován ještě během této dekády do lehkých nákladních automobilů s pohonem zadních kol.

Automobilky Ford i Toyota se již řadu let nezávisle věnují vývoji podobných hybridních systémů pro vozy s pohonem zadních kol, s cílem dosáhnout nižší spotřeby paliva u lehkých nákladních automobilů a vozů kategorie SUV. Když zástupci uvedených automobilek projednávali aspekty možné spolupráce, samotné je překvapilo, jak rychle se dokázali na společných bodech dohodnout.

„Společnými silami dokážeme našim zákazníkům nabídnout ty nejlepší, cenově nejdostupnější a nejpokrokovější systémy pohonu, které přinesou ještě nižší spotřebu paliva,“ uvedl Alan Mulally, prezident a výkonný ředitel společnosti Ford. „Toto je přesně ten druh spolupráce, který je nezbytný při řešení globálních problémů energetické nezávislosti a ekologické udržitelnosti.“

Prezident automobilky Toyota Akio Toyoda dodal: „Toyota je nesmírně hrdá na to, že spojuje síly s automobilkou Ford ve vývoji hybridního systému pro lehké nákladní vozy a SUV. Toto spojenectví míří nejen k dalšímu zlepšení automobilů, ale zároveň se stává důležitým prvkem stavebnice budoucí mobility v USA. Od budování dlouhodobého celosvětového partnerství s automobilkou Ford si slibujeme, že i nadále dokážeme nabízet americkým zákazníkům vozy překonávající jejich očekávání.“

Hybridní soustava pro vozy s pohonem zadních kol bude stavět na zcela nové architektuře, která zajistí schopnosti očekávané zákazníky od lehkých nákladních automobilů a SUV, ovšem při nižší spotřebě paliva.

Soustava hybridního pohonu pro zadní poháněnou nápravu bude využívat velkou část společných technologií a komponent, nicméně automobilky Ford a Toyota si budou zástavbu do svých modelů zajišťovat samy. Každá z firem bude rovněž samostatně provádět kalibraci a nastavovat výkonovou charakteristiku příslušných pick-upů a vozů SUV.

V dnešních automobilech hraje stále významnější roli telematika, a tak se obě společnosti dohodly na vzájemné spolupráci při vytváření standardů a technologií ke zvýšení bezpečnosti, zabezpečení a pohodlí v oblasti telematických systémů příští generace.

Tento druh spolupráce se týká výhradně standardů a technologií, přičemž jednotlivé automobilky budou i nadále vyvíjet své vlastní palubní produkty a funkce samostatně.

„Ford v oblasti telematiky nesmírně pokročil,“ uvedl Kuzak. „Dnes nabízíme jedinečná a velmi kvalitní řešení, jako jsou SYNC a MyFordTouch. Vzájemná spolupráce na palubních standardech může být pouze ku prospěchu zákazníků.“

Uchiyamada doplnil: „Toyota rovněž významně investovala do telematických řešení v nejrůznějších zemích celého světa. Jedná se například o služby G-BOOK a G-Link. V USA jsme právě představili cenově dostupný a intuitivní systém Entune. Od vzájemného sdílení know-how a zkušeností si slibujeme, že v budoucnu dokážeme nabídnout ještě lepší telematické služby.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil