Prodej aut v USA za duben 2012: Volt 1462, Nissan Leaf 370

Elektromobil Nissan Leaf ztrácí v USA překvapivě rychle. V únoru se prodalo 478 kusů, v březnu 579, v dubnu 370. Plug-in hybridu Chevrolet Volt se vede lépe: února 1023, březen 2289 (rekord) a duben 1462. Překvapil ale Toyota Prius plug-in hybrid.

Toyota Prius plug-in hybrid je nejprodávanější elektrické auto v USA, bez velkolepé kampaně předběhlo Volt i Leaf
foto: Toyota

Nejlepší měsíc pro elektromobil Nissan Leaf byl v červnu 2011, kdy se ho v USA prodalo 1708 kusů. Od té doby jsou prodeje dolů. Nissan ale přesto věří, že se vše v dobré obrátí. A věříme i my!

Chevrolet Volt zažívá střídavé vzestupy a pády, nicméně teď to vypadá na dlouhodobější oživení zájmu. Ceny benzinu v USA jsou stále (na tamní poměry) poměrně vysoké, a tak je pro Američany plug-in hybrid domácí značky vítanou záchranou.

Ale ještě více jich raději volí prověřenou kvalitu v podobě modelu Toyota Prius plug-in hybrid. Ten se v USA začal prodávat v prvních 14 státech už začátkem letošního roku. Toyota jej uvedla v překvapivé tichosti. V dubnu se jej ale prodalo 1654 kusů, tedy více než modelu Volt.

Předností je mimo jiné nižší cena – základní model se prodává za $32 000, vyššíé výbava pak za $39 525. Navíc je ale možné aplikovat různé federální i státní dotace, takže cena se snadno může dostat pod $30 000. Pro srovnání, cena Chevrolet Volt začíná na $39 275.

V polovině května bude Prius plug-in hybrid, spolu s hybridním Yarisem a modelem Prius+ představen v České republice, údajně za „revoluční“ ceny. Samozřejmě budeme u toho a budeme vás informovat.

autobloggreen

24 Comments on “Prodej aut v USA za duben 2012: Volt 1462, Nissan Leaf 370”

    1. Nevím, jestli 360 tisíc je
      Nevím, jestli 360 tisíc je hodně či málo, ale tady na webu je každý milionář…
      Spíš mě poraďte. Yaris hybrid není plug in, tedy není dobíjecí ze zásuvky. Jestliže to tak je, tak je to škoda, protože bych jel po městě na baterky, až by se vybily tak bych jel na spalovák bez dobíjení baterek a doma bych baterku nabil. Nabil bych ji levněji než přes benzinový motor.

    1. Sú úsporné za určitých
      Sú úsporné za určitých podmienok, ktoré sú s praktickou prevádzkou takmer nezlúčiteľné. Ak ide o full hybridy, mnohí by si povedali, že je treba jazdiť čo najviac na elektrinu. Lenže po pár kilometroch je batéria vybitá a vozidlo prechádza do stavu, kedy je poháňané len spaľovacím motorom, ktorý musí naviac dobíjať batériu. V tomto režime je zasa spotreba naozaj vysoká a dynamika auta je rapídne obmedzená, pretože nie je možné využívať potenciál elektromotora. Paradoxom je, že z dlhodobého hľadiska je takýto hybrid najúspornejší, keď je akumulátor plne nabitý a vozidlo sa pohybuje pri konštantnej rýchlosti (ideálne nejakých 70 – 80 km/h) pomocou spaľovacieho motora, ktorý nemusí batériu dobíjať (čo logicky zvyšuje spotrebu). Jediný úsporný spôsob dobíjania je teda rekuperácia, ktorá však veľmi efektívna nie je. Existuje jedna zaujímavá JAVA aplikácia na simuláciu jazdy Toyoty Prius 1. generácie, kde si to môžete overiť. Pravda, nie je najpresnejšia, ale na ilustráciu myslím postačí. Uvidíte, že dostať sa so spotrebou pod 4 ltire nie je veľmi jednoduché.
      Odkaz:
      http://www.wind.sannet.ne.jp/m_matsu/prius/ThsSimu/index_i18n.html

      1. Za 4 litre jazdim uz
        Za 4 litre jazdim uz niekolko rokov s Corsou C 1.3 CDTI.
        Vyrabat drahy a zlozity hybrid sa mi zda nelogicke koli uspore deci, deci a pol paliva.
        Co sa mna tyka, drzim palce elektromobilom. Rozsirovac dojazdu ma zmysel len ak je auto shopne dojst aspon 70km na baterky na denne jazdenie aby sa spustal naozaj len ked idem 2x do roka na druhu stranu republiky.

        1. Takových let je hybrid na
          Takových let je hybrid na trhu, a Češi ho stále nejsou schopni pochopit.
          Tak za prvé Prius, se svou spotřebou řekněme 4L je asi o 1 a půl třídy větší než Corsa. To já na svém mopedu jezdím ještě o litr levněji a nepotřebuju drahé baterky. Srovnáváte nesrovnatelné.
          Za druhé. Ta konstrukce je primárně určena pro obyvatele mnohamilionových metropolí. Pokud budete jezdit v takových lokalitách, zaručuju Vám, že i o třídu menší Corsa, bude mít výrazně větší spotřebu než větší Prius. V ČR ani v SR v podstatě mnoho míst, kde by se vyplatily není. To neznamená, že jsou nanic.

      2. Ten
        Ten odkaz.
        http://www.wind.sannet.ne.jp/m_matsu/prius/ThsSimu/index_i18n.html?Language=en
        Na simulátor Priusu 1-generace je fakt supr ,je tam krasně vidět tok energie .Nevím nemůžu porovnat do jaké míry odpovídá skutečnosti . Co jsem zkoušel tak mi z toho vyšlo že je to čistokrevné auto do města při 60km/h 4l/100km a při 130km/h -9l/100km.Opak toho co vykazuje klasický čistý spalovák.Na časté ježdění po dálnici špatná volba, to se úspory nedočkáte spíše naopak ,ale kdo jezdí jen po dálnici ?

        1. Čo sa týka spotreby, tak
          Čo sa týka spotreby, tak je ten simulátor pomerne presný (čím vybitejší akumulátor, tým je spotreba vyššia). Ale nezabúdajte, že simuluje len podmienky rovinka + bezvetrie. A ono sa dá ísť po diaľnici aj poctivou stovkou za 5,2, ale to už okupujete pruh pre kamióny, čo nie je dvakrát dobrý pocit. Čo sa týka druhej generácie, tá je oproti prvej oveľa výkonnejšia a nastavená na vyššiu rýchlosť. Pri tej 130-ke zožerie „len“ 6,5 l/100km.

          1. Myslím, že i s tou první
            Myslím, že i s tou první (evropskou, světově druhou) generací se dalo plynulých (tachometrových) 130 jet do šesti litrů. Se současnou (2009+) to je těsně okolo 5. Pokud se v pohodě pohybuju v rozmezí 110-130, obvykle tak 4,6.
            Ale jasně, čím víc města, tím víc je hybrid ve výhodě.

      3. Celkem logicky ustálená
        Celkem logicky ustálená jízda nevelkou rychlostí (<100kmh) je úspornější než cokoliv jiného, v hybridu i klasice.

        Pokud často brzdíte, v klasickém autě jde ta energie úplně do kytek. Prius jí dokáže aspoň část uschovat - ale: 1) část se ztratí přeměnami, hlavně při dobíjení baterie (jako u všech elektrocokoliv), 2) při prudším brždění baterka respektive generátor nestíhá a nastupují klasické brzdy. Takže kdo jezdí jako prase, bude i ve městě jezdit za stejno nebo i za víc než citlivý řidič v klasice.

        Reálně se s aktuální generací Priusu dá po městě a silnicích jezdit těsně kolem 4 litrů. Není lehké dostat pod 4, ale na druhou stranu už to chce hodně velký "talent" se dostat nad 5. Na dálnici úměrně s rychlostí, je dobré si uvědomit, že aerodynamický odpor roste s rychlostí kvadraticky. Stovkou za 4, do 120 za 4.5, nad 130 to začíná růst, to u každého auta - kdo má benzínový pětikvalt, při ceně 38 kč/l nejspíš zkrotnul, je do teď na dálnicích vidět.

      1. Aspoň by to mohlo byť
        Aspoň by to mohlo byť úspornejšie než obdobne veľký diesel, čo nie je. Renault Laguna 1,9 DCi, VW Passat 2,0 TDi, alebo Citroen C5 2,0 HDi vykazujú spotrebu nafty nižšiu, a to nepotrebujú batérie a elektromotor. V pohode sa pod 6 litrov na 100 km vmestia, aj pri dynamickejšej jazde.

  1. Kamarád mi tvrdil že četl
    Kamarád mi tvrdil že četl článek ,kde se ptali majitelů a bývalých majitelů Priusu v CR jestli jsou spokojeni, a spousta jich uvedlo že prius nesplnil jejich očekávaní a že příště už si hybrid nepořídí. Toyota Prius plug-in hybrid má velmi malý akumulátor ten prý zabere původní prostor po předchozím akumulátoru ,ale dojezd 20 km je prostě málo.V budoucnu snad nabídnou variantu s delším dojezdem.Také ten combik určitě hodně motoristů zláká, tato karosářská varianta určitě táhne prodeje v USA. .

        1. Taky je otázka do jaké
          Taky je otázka do jaké míry se chce někdo chlubit že se nechal „eko-zblbnout“ a koupil si pro něj špatné auto. Známý známého… vybíral nové auto a byl vyzkoušet Lexus RX450h, při jeho stylu jízdy mu to ale žralo víc než jeho současné auto, tak si raději koupil tuším BMW X5 v naftě.
          Taky si vzpomínám na nudícího se Jeremyho v BMW při jízdě za rozvášněným Priusem:
          stream.cz/uservideo/666781-top-gear-11×01-bmw-m3-vs-toyota-prius-test-spotreby

          Hybrid sice není ideální řešení pro každého, ale myslím, že mi by docela vyhovoval…

          1. Nevím, ale neznám nikoho,
            Nevím, ale neznám nikoho, kdo by si hybrid nebo třeba elektroskútr kupoval proto, že řeší nějakou ekologii. Spíš naopak jsou to lidi, co se zajímají o techniku a technologie.
            Těch pár „eko“ a „bio“ pozitivních lidí v mém okolí naopak spíš auta bojkotují jako celek právě kvůli svému přesvědčení. Zajímavé je, že bez výjimky jsou tito lidé velcí cestovatelé, co toho ročně nalétají po světě s baťůžkem až až, ale že ty letadla mají několikanásobně větší emise než by kdy dokázal vyprodukovat osobním autem už jim nějak žíly netrhá 😉

            1. Souhlas.
              Já teda pár

              Souhlas.
              Já teda pár ekobio lidí znám a vesměs se shodnou, že auta jsou fuj, ale náramně užitečná a rozhodně jim to nebrání se do nějakého posadit. O hybridní aj. techniku jeví zájem, ale nic víc. Reálně uvažují jenom přes peníze – a ani ojeté hybridy ještě nejsou dost levné.

              K těm letadlům: samo o sobě na osobokilometr vycházejí velice slušně. Ale díky nim si člověk klidně udělá výlet v délce celoročního ježdění autem kolem domova.

      1. Hezké PR automobilek,
        Hezké PR automobilek, které hybrid nemají. Zrovnatak totiž platí, že většina majitelů aut (se spalovacím motorem) přechází k jiné značce. Co z toho chcete odvodit? Legrační ovšem je, že pro Prius, ten nadpis neplatí. Tam naopak většina zůstává. Takže shrnuto vůbec nejde o hybridy, ale o konkrétní značku a článek je docela podařená PR manipulace.

Napsat komentář