Toyota Prius c v USA – za tři dny víc než Leaf i Volt dohromady za měsíc

Toyota znovu potvrzuje pozici velmoci v oblasti hybridních aut. Během tří dnů od uvedení do prodeje v USA se totiž nového malého hybridu Prius c prodalo víc, než elektromobilu Nissan Leaf a hybridu Chevrolet Volt dohromady za celý měsíc.

Toyota Prius c, další, už 4. přírůstek do rodiny Prius, se pomalu rozjíždí po světě
foto: Toyota

Že Japonci po novém hybridu Prius c, v Japonsku nazývaném Aqua, doslova šílí, to asi nikoho nepřekvapí. Úspěch v tradičně na velká auta zaměřených USA už ale překvapením je.

Během prvních tří dnů prodeje vozu Toyota Prius c se v USA prodalo 1201 vozů. To je víc, než kolik se během února 2012 prodadlo vozů Chevrolet Volt a Nissan Leaf dohromady.

Toyota si nemohla přát lepší čas pro uvedení svého nového auta v USA. Ceny benzinu neustále stoupají, pohybují se kolem $3,75. Auto je navíc velmi levné, stojí těsně pod $19 000, což je v době ekonomické krize víc než zajímavé lákadlo.

Nízká pořizovací cena a nízké provozní náklady (spotřeba 5,3 3,7 l/100 km) jsou to, co zákazníky k Prius c v USA přitahuje. A nejinak tomu bude nejspíš i v Evropě, kde se již brzy má objevit Toyta Yaris Hybrid.

Jen během první poloviny března se celkem čtyř vozů Prius (Prius V kombík, Toyota Prius plug-in hybrid, klasický Prius třetí generace a nový Prius c) prodalo v USA 9 821. V únoru 2012 se celkem prodalo 20 593 Priusů a za celý rok pak 32 593.

Letos chce Toyota prodat v USA až 220 000 vozů řady Prius a nejspíš se jí to povede. Nový Prius V i Prius c totiž mají obrovský úspěch a Prius plug-in hybrid nejspíš nebude výjimka. Ba naopak, mohl by prodeje katapultovat ještě mnohem výš.

tisková zpráva

17 komentářů u “Toyota Prius c v USA – za tři dny víc než Leaf i Volt dohromady za měsíc”

  1. PRIUS C má spotrebu
    PRIUS C má spotrebu 2,8l/100km!!! …máte v článku chybný údaj, je hlúposť aby malé ľahké hybridné auto s downsize-ingom malo vyššiu spotrebu ako veľký prius a ešte k tomu PRIUS C drží prvenstvo v najnižšej spotrebe spomedzi áut, nepočítajú sa plug-in hybridy!

    1. Máte pravdu, omlouváme se
      Máte pravdu, omlouváme se za chybu, nedopatřením jsme přepočítávali údaj (navíc vycházející z neověřeného zdroje) s pomocí britských galonů a mil namísto amerických. Nicméně, podle stránek Toyota Canada i dalších je spotřeba 3,7 l/100 km.

      1. Paradoxní je, že čím
        Paradoxní je, že čím menší auto, tím menší přínos hybridní část má. Protože množství pohybové energie se kterou se pracuje v lehkém autě je úměrné nižší váze, a tím se jí také může méně při deceleraci zachránit. Proto se spotřeba tohoto prcka téměř neliší od spotřeby normálního Priusu. Je paradoxní, že auto, kde je hybrid nejméně přinosný nakonec přispěje k největšímu rozšíření této technologie. Mnohem přínosnější do malého a lehkého auta by byla plugin technologie. Tam by naopak výhoda baterií vynikla. Ale zdá se, že zákazníci nad tím takto nepřemýšlí.

    1. Lenze v Emerike Emericania
      Lenze v Emerike Emericania nevedia co je to dizel az na znacku oblecenia, tam aj ked niekomu dizel das, bude do toho chtiac nechtiac silou mocou tankovat benzin a potom sa bude sudit ze mu predali zavadne auto, napise sa o tom zopar clankov o chybnom motore aut a nakoniec sa pri tom vsetko behani po sudoch spoti ich pes civava natolko ze ho nechaju ususit v mikrovlnke, po com bude nasledovat sudny spor s vyrobcom mikrovlnky ze nedal do navodu upozornenie ze pes sa tam dat nemoze, nakoniec si nahnevany Emerican kupi Humra s manualnou prevodovkou a bude jazdit na jednotke po celej Emerike s Emerickym usmevom a pocuvat kááántri.

      1. Este doplnim jednu velmi
        Este doplnim jednu velmi dolezitu informaciu, tam samozreme ziaden benzin nemaju, maju tam vsade vylucne len GAS /vyslovuj: GEEEZ/. Samozreme len so zuvackou v ustach s dodatkom za kazdou vetou: JEEEE a ustami mierne na krivo. Je dobre si to nastudovat podla ich znamej historickej osoby: John Rambo 1 2 3 4 5 ? 6 ?? 7

    1. Zase mají auta co žerou 2x
      Zase mají auta co žerou 2x tolik, co ty naše a jezdí obvykle delší trasy, takže to jejich rodinný rozpočet zatíží zhruba stejně ne-li víc. Nehledě na to, že pokud to není rodina vyloženě chudá, tak tam má svoje auto každý nad 16 let.

      Ale hezky to ilustruje rozdíl v hospodaření s penězi daňových poplatníků tam a u nás. Kdyby libovolná Evropská země nastavila daně na pohonné hmoty tak, aby na stojanu cena byla jako v USA, její státní rozpočet to okamžitě položí.

      1. To je ale potom len otázka
        To je ale potom len otázka životného štýlu. Čo sa týka dieselov, v USA ich zohnať možno, ale hustota rozmiestnenia čerpacích staníc s naftou je porovnateľná s hustotou rozmiestnenia dobíjacích staníc na Slovensku. A keď ide o autá jazdiace na naftu, tak tie dodávajú do USA len európske automobilky, čo je pre amíkov obrovský luxus.

      2. Toto nie je pravda!
        „Kdyby

        Toto nie je pravda!

        „Kdyby libovolná Evropská země nastavila daně na pohonné hmoty tak, aby na stojanu cena byla jako v USA, její státní rozpočet to okamžitě položí.“

        Ziadny statny rozpocet by to nepolozilo! Naopak, vlada by ziskala by viac ako pred tym! Nik si neuvedomuje, ze ludia by potom zcali viacej jazdit. Vaicej ako pred tym, ked skrblili. Viacej by aj nakupovali. Lebo uuuuplne vsetko by bolo lacnejsie! Kedze cena pomonych hmot sa prejavuje vovsetkom. V cene za mlieko, chleba, ale aj elektrinu, vodu a byvanie! Nakoniec by bol prijem vlady vacsi ako pred tym.

        1. To si nemyslím. Počet
          To si nemyslím. Počet vozidel a jimi najetých kilometrů u nás neustále roste bez ohledu na zvyšující se cenu benzínu a nevím o nikom, kdo by se nějak citelně omezoval. Po tom, co tu stojí MHD spíš možná naopak. Takže i kdyby se snížila spotřební daň na pohonné hmoty na polovinu, určitě by se by se 2x nezvedla její spotřeba. Spíš by pomohlo tu sazbu vybalancovat tak, aby se nikomu nevyplatilo tankovat za hranicema, ale naopak všechny tranzity a motoristy z okolí přitáhnout sem.

Napsat komentář