Čerpací stanice EuroOil nabídnou plošně biopaliva

Jan Horčík - 19 Červenec 2012

Celorepubliková síť EuroOil se jako první v ČR rozhodla pro plošné nasazení prodeje vysoceobjemových . Do konce roku bude na šedesáti stanicích v nabídce buď Ethanol nebo směsná motorová nafta SMN 30. test Škoda Octavia Multifuel

Test továrního vozu Škoda Octavia Multifuel prokázal, že auto na bioetanol E85 dokáže ušetřit tisíce ročně
foto: Hybrid.cz

Biopaliva se tak v ČR stávají všudypřítomnou alternativou, společně s LPG, stále se rozšiřujícím a samozřejmě elektromobily. EuroOil tím taktéž zahájí svoji novou obchodní strategii – rozšířit portfolio pohonných hmot na čerpacích stanicích a nabídnout každému řidiči palivo, o které má zájem a potřebuje.

„Chceme využít trendu, který nepopiratelně v posledních letech začal a bude pokračovat – využití biopaliv pro automobily. Proto se v rozšiřování nabídky zaměříme především na tento druh pohonných hmot,“ upřesňuje Jan Duspěva, obchodní ředitel společnosti ČEPRO, které síť EuroOil patří. Toto rozhodnutí zároveň umožní vyhovět legislativě a prodávat na čerpacích stanicích zcela čistou naftu bez biosložky.

V roce 2011 se podle údajů Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky o biopalivech u nás spotřebovalo více než 245 tisíc tun FAME (o více jak 33 % oproti 2010) a téměř 79 tisíc tun bioethanolu (meziroční změna + 14 %). Během zítřka přineseme o aktuální vývoji spotřeby bioapaliv a aut na biopaliva podrobnější článek.

Řidiči podle společnosti EuroOil jako hlavní výhodu biopaliv vnímají jejich cenovou výhodnost, neboť mají nižší spotřební daň. Navíc případná úprava vozu pro využití ethanolu je v dostupné cenové relaci několika tisíc korun.

„Rozdíl může činit u benzínu až deset korun na litr, u nafty jde zhruba o tři koruny. To je v době ekonomické krize, kdy řada lidí počítá každou korunu, velmi zajímavý benefit do rodinného rozpočtu,“ konstatuje Duspěva.

V našem testu továrního vozu (tedy nikoliv přestavby) Octavia jsme zjistili, že se přestavba zaplatí maximálně do dvou až tří let. Následně může auto ušetřit jednotky tisíc korun ročně, podle nájezdu.

Společnost ČEPRO má podle tiskové zprávy v plánu ujmout se role jednoho z největších hráčů na trhu s vysoceobjemovými biopalivy a nastavit odpovídající standardy jejich prodeje v oblasti technologického zázemí, kvality produktů či prodeje.

Firma klade velký důraz na kvalitu a kontrolu jakosti používaných biosložek, ve spolupráci s certifikační agenturou SGS vyvinula Zelenou pečeť jakosti pro biopaliva. Nezbytnou součástí prodeje je také kompletní informační servis.

Prodej biopaliv podpoří firma informační kampaní „Nevzdávejte to! – S biopalivy ušetříte“. Ta je připravena ve spolupráci s dodavateli biosložek a biopaliv – společnostmi Preol a Tereos TTD.

„Vnímáme široké zavedení vysoce objemových biopaliv společností ČEPRO jako významný a průlomový signál pro celý trh s pohonnými hmotami v ČR. Věříme, že tento krok nezůstane v budoucnu osamocen v době, kdy provozovatelům sítí čerpacích stanic roste silná konkurence jiných alternativních pohonů – elektrické energie nebo plynu, a které jejich zařízení a sítě tak nevratně nebude potřebovat. Jde o logický a nutný krok zachovat si tržní pozici a podíl na trhu přepravy osob a nákladů, kde v budoucnu dojde k radikálním změnám. Logicky uspějí jen silné společnosti, které budou na tyto změny dopředu připraveny,“ sděluje Ing. Martin Kubů, místopředseda představenstva PREOL, a.s.

„Biopaliva ve všech formách jsou dosud jedinou alternativou nabízející dnešním provozovatelům sítí další využití jejich zařízení bez jakékoli úpravy. Současně nevyžadují změny jak motorových vozidel, tak celé distribuční cesty paliva do vozidel. Tyto změny v případě masivního přechodu od kapalných paliv k jiným alternativám budou znamenat mnoho miliard korun vynucených nákladů, které v konečném důsledku zaplatí v budoucnu přes dnešní lákavé nabídky občan/motorista v ceně vozidla a pohonné látky,“ doplňuje Ing. Martin Kubů.

“Vnímáme biopaliva jako jednu z alternativ k fosilním zdrojům energie. Vyrábíme je z technických plodin (cukrová řepa), které nekonkurují potravinám. Máme s výrobou dlouhodobé zkušenosti, náš Ethanol E85 splňuje kritéria dlouhodobé udržitelnosti, která zaručují úsporu emisí oproti fosilním palivům, správnou výrobní praxi a nakládání s půdou. Náš produkt je srovnatelný s vyspělou Evropou, kde biopaliva fungují již řadu let,” říká Oldřich Reinbergr, předseda představenstva Tereos TTD.

Řidiči se s kampaní setkají na inzertních plochách a čerpacích stanicích. Veškeré informace o nabídce biopaliv jsou k dispozici také na www.nevzdavejteto.cz, aktuální seznam čerpacích stanic s biopalivy je k dohledání také v mobilní aplikaci EuroOil.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Nadnárodní těžební společnosti kácejí po celé planetě.V Brazílíji byl například vykácen prales o rozloze Francie přitom prales Funguje jako zdroj kyslíku pro život.A na těchto vytěžených pláních se pěstuje převážně soja a vegetace pro biopaliva . Já vidím budoucnost v pěstování mořských řas a výroby paliv s odpadu.V ČR bylo ze zemědělského fondu od roku 1990 vynato přes 6% orné půdy .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale pozor těch šest procent bylo nenavratně zabrano pro vystabu marketu a skladoveho hospodařstvi nikoli pro vysadbu energetickych dřevin a rostlin pro vyrobu bioesteru,pěstovani energetickych rostlin dava možnost se kdykoliv k přirodě vratit u staveb jen těžko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já osobně biopalivům fandím.Pokud jde jezdit na něco co tolik nezatěžuje přírodu,ovzduší,okolí a tedy i nás tak je to dobré ne?
A proč tady hned někdo straší kácením pralesů?To je jen lidská nenažranost...Kdyby se pěstovalo a vyrábělo vždy na spotřebu biopaliv danné země bylo by vše OK.A ještě by se zachovalo nebo spíš rozvíjelo zemědělství které určitě potřebujeme...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celá naša civilizácia nemá k dispozícii takú osevnú plochu, aby popri potravinách dopestovala rastliny vhodné na výrobu biopalív v dostatočnom množstve, aby sa dala nahradiť ropa.
Rovnako sa nedá celý povrch Zeme pokryť solárnymi článkami a veternými elektrárňami.
Cesta je len v zvyšovaní účinnosti technológií, ktoré používame a teda aj k znižovaniu spotreby energie všeobecne.
Iba tak získame čas na vyvinutie a prechod k niečomu, čo ani ešte možno netušíme.
Ropy je dosť, ale problém je, koľko energie vynaložíme, aby sme ju z ložiska dosttali na povrch a spracovali a koľko energie z nej získame....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že maličko podléháte propagandě ropné lobby. Vůbec není nutné, aby biopaliva pokryla 100% dnešní spotřeby. Rozvíjet se určitě bude elektromobilita a zemní plyn. Pokud biopaliva pokryjí třeba 20% spotřeby, tak ve spolupráci s ostatními palivy srazíme spotřebu ropy na zlomek dnešní hodnoty. O to déle ropa vydrží na smysluplné účely.

Pro ty, kdož jsou pohoršeni, jak výroba biopaliv ubírá místo výrobě potravin musím říct jednu udivující informaci. Ještě za první republiky, byla více než třetina spotřeby obilovin tvořena krmením pro koně, čili vlastně biopalivy. Této úrovně jsme zatím ještě zdaleka nedosáhli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to z tou ropou nie je tak jednoduché, nevyrábajú sa z nej len palivá. Samozrejme, nedá sa úplne 100%(zatiaľ) nahradiť, ale treba si uvedomiť, že každý zdroj energie a teda aj ropa má svoje náklady pri ťažbe a distribúcii. Ak jej spotreba klesne výrazne, nebude sa oplácať jej ťažba.

Za příměr s krmením pro koně 10 bodů, pobavilo :-D Ale u těch dnešních biopaliv jde hlavně o to, jestli je to ekonomicky racionální věc nebo jenom korupčně prolobovaný výhodný bussines pro pár vyvolených.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro většinu lidí, kteří si myslí, že biopaliva jsou něco tragického, co v historii nemá obdobu, je velkým překvapením, že v minulosti bylo "průmyslové" (nepotravinářské) využití zemědělství mnohem vyšší než dnes. Logicky - nebyla ropa. Takže nejenom krmení koní, ale třeba i len pro textilní průmysl, dřevo jako konstrukční materiál všude tam, kde dnes jsou plasty, ale i pro stavebnictví a paliva atd zabírala spoustu plochy, kde by se mohly vyrábět potraviny.

Lobing je bohužel dnes neproniknutelná síť, kterou nerozmotáte. Vysokoobjemová biopaliva mohou na trhu normálně fungovat. Benzin E85 za 26-28Kč/L je na trhu úspěšný. Jenomže je to tím, že je osvobozen od spotřební daně. Ale zemní plyn pro auta má také nižší zdanění, LPG také a třeba elektřina žádnou spotřební daň. Takže jak to rozmotáte?

No o to právě jde, jestli by to při stejné míře zdanění a bez dotací bylo pořád levnější než ropa nebo ne. A to se dá celkem snadno spočítat, pokud má člověk relevantní vstupní data. Pokud ne, tak je to celé akorát politicky prolobovaný nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvítal bych článek, kde zhonotíte přínos biopaliv, nějaké výpočty při jakých parametrch se vyplatí je vyrábět, a kdy nastane určitý zlom - tzn. kdy je více pohonných hmot vloženo než získáno... jako fandím vašemu webu, fandím alternativním zdrojům, ale nejde mluvit jen o pozitivech a popírat negativní dopady... taky začínám mít pocit že bez nějaké antigravitace či zařízeních na volnou energii, je všechno "špatná" cesta, elektromobilita je fajn, ale kolik je potřeba vytěžit a zničit přírody aby sme získali suroviny pro několika metrákové baterky do jednoho auta, a kolik je potřeba materiálu a vzácných prvků na solární, větrné elektrárny... nebo aspoň uznat že to sice není stále ono, ale je to prostě cesta menšího zla, prostě trochu diskuze, trochu pochybování, nějaké výpočty, porovnání... zastírat druhou stranu mince a vyzdvihovat druhou je k ničemu prostě, jednou ta pravda vždycky vypluje na povrch... i přesto díky, za vaši práci na webu a za každodenní aktualizace, baví mě to číst...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nu ale člověk motorizovany se bude muset po nahradach ropnych paliv už neprodleně divat a nahradu hledat.Pokud si vezmeme,že aktivni využivani ropy trva zhruba sto let,a zasoby se rapidně krati jsou jedinym možnym pravě biopaliva,at už v současnosti do paliv přidavanych a ředěnych nebo v budoucnu plně nahrazenych.Jen je ještě dlouha cesta na odstraněni problemu v jejich použivani v době ruznych klimatickych podminek.-Jinak při vyrobě biopaliv se přiroda neniči,pouze zužitkovava olejnate rostliny pravě na ty bioestery a přisady do stavajicich paliv.Je vidět,že zakladni školstvi v 21.stoleti v tomto zaspalo.A nechalo volnou amaterskou volnou ruku pseudoekologii ktera když neni vysvětlena je spiše na škodu věci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ničení přírody biopalivy je jisté. Např. v Brazílii se vykácí deštný prales, který vytvářel humus několik tisíc let. Jde v podstatě o uložený uhlík. Ten je během několik let vytěžen prostřednictvím biolihu (uhlovodík) z pěstované cukrové třtiny. Rozdíl je v tom, že v pralese co vyroste na tomtéž místě i později shnije na humus. Třtina se odváží celá pryč a zpět vrátí se jen minimum + průmyslová hnojiva. Takže během několika let je z humusu neúrodný jíl, navíc kontaminovaný různými herbicidy a pesticidy. U řepky to trvá déle, pokud se nať zaorává a odváží se jen semena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CHACHA,klučeni pralesu je věci znamou celosvětově mnoho tisic let.Neděje a nedělo se to jen v Jižni Americe,ale všude kde žiji lide.Takže klučeni si neplette s biopalivy,placate nesmysli a michate brambory s melouny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je dost velkým rozdíl, mezi tím, jestli to dělá pár vesničanů pro svou obživu nebo velkoprůmysl v obrovském rozsahu. Vykácení pralesa ještě humus nezničí i když je pak více ohrožen erozí, ale intenzivní pěstování biopaliv rozhodně ano.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na konci 80tých let vzniklo velké celosvětové hnutí na ochranu deštného pralesa. Tedy v době, kdy slovo biopaliva ještě nikdo ani neznal. Tehdy byl hlavní obviněný nábytkářský a stavební průmysl. Ničení deštného pralesa je staré jako průmysl sám a bude probíhat, dokud nebudou nastaveny příslušná pravidla, ať už biopaliva budou nebo nebudou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, že biopaliva nejsou jediným důvodem kácení pralesa, ale rozhodně k němu také přispívají - a jestli víc nebo míň než nábytkářský průmysl nedokážu posoudit, získat nějaké relevantní a nezmanipulované údaje je dost obtížné. Akorát vím, že v Brazílii jezdí opravdu hodně aut na biolíh, takže bych to na ten nábytek zas tolik neviděl.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilInfotherma