Zavolám Elonovi, ten vás vytáhne! Řidič se posmíval zapadlému elektromobilu Tesla Cybertruck

První elektromobil Tesla Cybertruck sice sjel z texaské výrobní linky už v půlce minulého roku, ale k zákazníkům se první kusy dostávají teprve několik týdnů. A někteří jsou zklamaní.

Tesla Cybertruck je dlouho očekávaný a mnohokrát odložený model. Mezitím společnost Tesla v tomto zejména v Americe velmi lukrativním segmentu předběhli jiní – jmenovitě třeba Rivian s R1T (a následně R1S) nebo Ford s modelem F-150 Lightning. Elon Musk navíc pro Cybertruck jako vždy sliboval velikášské parametry, které se ale nakonec nenaplnily.

Jeden z prvních nezávislých testů dojezdu elektromobilu Tesla Cybertruck například ukázal, že po (americké) dálnici zvládne auto ujet max. 408 km, což je asi o 20 % méně, než avizovaných 515 km dle EPA. Na druhou stranu, na tak velké a těžké auto to pořád vůbec není málo. Navíc byla zima (8 °C) a testovalo se při rychlosti 113 km/h. Auto bylo vybaveno 123kWh baterií.

Navíc se teď ukazuje, že právě zima dělá Cybertrucku poměrně dost velké problémy i v jiných ohldech. A to navzdory tomu, že Tesla vždy auto propagovala jako robustní, plně elektrický pickup, který je schopen obstát i v těch nejnáročnějších podmínkách.

Aktuálně se ale objevilo už druhé video, kde Cybertrucku dělá problémy relativně mírný zasněžený nájezd. Načež projíždějící řidič, který vše natáčí, reaguje vtipnou hláškou „Zavolám Elonovi, ten vás z toho vyseká!“

Možná i proto momentálně Tesla dodává elektromobil Cybertruck hlavně do Kalifornie a Texasu. Opět to má i druhou stranu mince. I to nejterénnější auto může mít ve sněhu (nebo jiném nestandardním terénu) potíže. Navíc jde o první vyrobené kusy, které můžou mít nedostatky. Příliš dobrá reklama to ale pro Teslu není.

zdroj: Electrek.co, Electrek.co

63 Comments on “Zavolám Elonovi, ten vás vytáhne! Řidič se posmíval zapadlému elektromobilu Tesla Cybertruck”

  1. Mimochodem, zde si můžete prohlédnout, jak dysfunkční je Cybercuck EDS v lehoučkém terénu, který je ale jednotně adhezně slabší. EDS sice přibrzdí kolo, ale přenosem kroutícího momentu na druhé kolo to druhé také ihned protočí. Jen se třídají kola v protáčení a auto se ani nehne.

    hxxps://www.instagram.com/p/C0uxBW5v_Bl/?utm_source=ig_embed&ig_rid=4c5c3e4b-e778-4819-b7d1-aa1cb5b2ec5e

    1. Na tom videu je hezky videt, ze ani s navijakem to neni lehke CT vytahnout. Teren je hodne zvrasneny, kluzky a strmy. Tam by nevyjela ani Tatra s uzaverkou. Cinitel treni je na umrzlem snehu ca. 0,1. Z toho plyne, ze kriticky uhel pro trakci je 5,7 stupnu. Ten svah ma odhadem nejakych 20 stupnu a tudiz je vyjeti pro vsechny auta vylouceno. Ani lavrov42 by se svym imaginarnim offroadem nikam nevyjel.

        1. Já do měst už nejezdím. Města jsou s ohledem na vývoj evropské civilizace budoucí gheta.
          Střílení ve školách, fetky, bezďáci, arabové, černoši, ukrajinci, supermarkety plné chemie v potravinách, štěnice, žloutenky, tubera, respirační virózy, teplotní šoky.

          Šmakuláda. Užijte si to 😛

                1. To si asi pleteš s naším inkluzivním školstvím. Jen na této jedné univerzitě a jen za fyziku dostali 7 nobelových cen. Zatímco u nás produkují školy existence s bakalářskými pracemi na téma „Problematika revoluních událostí roku 1846 v Krakově a rakouské Haliči“, a pak jsou všichni strašně překvapení.

              1. nepletu, russkej mužik by právě potřeboval osvětlovat problematiku jejich revolucí s přihlédnutím co udělali jeho předci svýmu okolí a sousedům a prosit za opuštění.
                Možná kdyby se snažili vyrobit něco smysluplnýho, ikdyž to je zbytečný, nikdy to nedokázali tak proč by se snažili. Radši brakujou jeden z nejchudších států v širakým dalekým okolí.

      1. Pomiňme otázku jestli je nutné jezdit někam daleko po Islandě tak aby byly potřeba barely ropy.

        Namísto toho se ptejme zda je způsobilé jízdy v terénu AUDI RS Q e-tron ? Fungují jim dobře ty elektronicky řízené diferenciály?
        //www.automobilrevue.cz/rubriky/clanky/motorsport/audi-rs-q-e-tron-s-hybridem-do-pouste_49036.html

        11:50
        //www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/224471291262007/
        „Tak určitě maj tady v tom písku obrovskou výhodu, ten výkon a ten krouťák…“

          1. Proč se u tématu terénních schopností elektrického pohonu zamýšlet nad velikostí nádrže. Co tak se raději zamyslet nad tím proč je elektrifikace dopravy nejlepší řešení.
            //youtu.be/nzEaM5tUrgY?t=3367

            Už to berou jako fakt i motorističtí novináři:
            //youtu.be/G5XN_hYsSUA?t=2901

            Namísto marného boje a odmítání je lepší pochopení a smíření s tím jak se svět mění:
            //youtu.be/fGQ4Wt-BPHg?t=831

            Když se ale přeci jen vrátím k té nádrži, která je v Audině „jen“ 295l. To je o 245l méně než v jiném nehybridním autě.
            Motor 2.0 TFSI je díky optimálnímu provozu schopen na spalovací poměry úžasné efektivity 0,2l/kWh. To znamená, že ze své nádrže získá až 1475kWh. (I ty nelepší články od CATLu by na tuto kapacitu vážily 3 tuny)

            At si tedy závodníci a polárníci jezdí na syntetická paliva, ale pro běžnou dopravu je nejsnazší řešení elektrifikace.

            U každé závislosti se dříve nebo později projeví vedlejší účinky. Když se pak uživatelům začne bránit v sebedestrukci, tak se projevují abstinenční příznaky. Sdružují se pak na benzínce a čekají jako ovce zda jim dealer novou dávku přiveze.

            Ti vyléčení se pak stávají nezávislí pomocí elektromobilu a fotovoltaiky. I kdyby jen když slunce svítí:
            //youtu.be/x971uVra5IM?t=2694
            Když není někdo zabedněný ve spalovací historii a má technické myšlení, tak chápe i provázanost budoucí energetiky, není potřeba čekat jen na období kdy fouká a svítí… Viz diskuse pár minut dříve.

      1. Kdyz se u diferencialu pribrzdi protacejici kolo, tak se brzdny moment prenese na druhe kolo. Je to uplne jedno, zda se brzdi v diferencialu nebo na kotouci. Zrejme neznate princip diferaku. U elektromotoru se tocici moment da regulovat uplne jinak nez u spalovaku. U EV se da regulovat i mikrootaceni. A staticke treni je vyssi nez dynamicke a tudiz je EV na tom lepe nez technika z minuleho tisicileti.

        1. Nesmysl. Evidentně nemáš naprosto žádnou zkušenost s pohonem 4×4 v terénu. V terénu chceš natvrdo uzamknout rozdělení 50:50 a sám ovládat výkon plynem. Kola se musí točit stejně!
          EDS ti sice brzdou přibrzdí protáčející se kolo, ale podle toho co si elektronika myslí že je správně a jak nastupuje proměnlivě, zapíná a vypíná, tak ti i nezávisle na tvém přání, proměnlivě mění točivý moment posílaný na kolo s trakcí. A to je přesně to, co nechceš. Nechceš, aby se ti jedno kolo protáčelo a nechceš samovolně měnit točivý moment na druhém kole.
          Na to aby ses vycukal z hromady sněhu, ve které jsi jednou stranou auta, asi dobrý. Na to aby jsi jel rovně v hlubším sněhu je to naprosto nepoužitelné – na střídačku ti budou hrabat obě strany a výsledkem je zmítající se auto, které chvíli ujíždí na jednu a následně na druhou stranu.

          Koneckonců, je to vidět i na videu v článku – ten pohyb do boku zadkem ve sněhu je pro lowcostové řešení ASR+EDS signifikantní.

          Je technická neznalost důsledkem, nebo předpokladem elektromobility?

          1. Souhlas že v těžkém terénu potřebuješ mít kola nezávisle a natvrdo, ale kolik dnešních spalováku má uzávěrky diferenciálů?? … Děláš jako by to byla normálka, přitom SUV to nemá žádný, a ani u offroadů to není samozřejmost. Moje auto má natvrdo pouze předek…
            A pozor: když na uzávěrku zapomeneš a vyjedeš na asfalt, tak skončíš v první hodně ostrý zatáčce. To není technologie pro měšťáky 😃

            1. Tak pneu s hřeby dofouknuté, jestli budu muset dneska vyjet, tak je nasazuju. Slušně padá led. Připomíná mi to jeden večer před dvanácti lety – Jižní spojku jsem jel z Modřan 4 hodiny a dálnici do Hradce další 3. Po zastavení jsem musel doslova vykopnout dveře s bezrámovými okny, protože na autě byl centimetr ledu.

          2. U EV přece není problém nasimulovat uzamčení diferenciálu. Ty motory jsou synchronní. Kdyby mělo každé kolo svůj motor tak se jednoduše elektricky spojí a chová se to jakoby byly na společné hřídeli. No a když má jenom jeden motor tak se diferák uzamkne mechanicky stejně jako u spalováku.

                1. Tak na tenhle indický programátorský přístup „nic není problém dodělat“ jsem dost alergický. Nic není problém, ale není to. Dodělat říkáš, no asi by to šlo, ale pak by zadní náprava vypadala jinak, že? A taky by to pak mělo jinou světlou výšku když by se to tam narvalo, že? A vlastně by to bylo jiné auto, že? A možná by bylo lepší jako s těmi programy začít znova, že?

                2. CyberTruck se vyrabi nebo bude vyrabet se tremi motory. Na zadni naprave jsou nebo budou dva motory. Takze opet melete nesmysly. CT je na to konstruovany. Tezko rict o jaky model se na videu jedna. Mozna to je take jednomotorovy exemplar.
                  V kazdem pripade je pribrzdovani uplne dostacujici nahrada pro normalni jizdu terenem. Na nejake Trial parkury nebo jine nesmysly to auto neni myslene. Do takovych situaci se musi clovek umyslne dostat aby mohl uplatnit nejake hrabani vsemi ctyrmi. Kdo ma potrebu se vytahovat uzamcenim vsech kol musi mit zrejme velke mindraky a chce ukazat jaky je borec. Nevim kam vas zaradit. Zda take kompenzujete uzaverou sve mindraky, nebo jen predstirate ze mate takove schopnosti a pritom mozna jezdite na kole.

                3. Až já budu velká, bude ze mě selka.

                  hxxps://www.instagram.com/p/C0uxBW5v_Bl/?utm_source=ig_embed&ig_rid=4c5c3e4b-e778-4819-b7d1-aa1cb5b2ec5e

          3. ale prdlajs..
            snehem pochopitelne rovne jet jde i s eds, v tom je to dokonce uplne jedno pokud je to udelany poradne. Roky mame v rodine ruzny audiny (bohuzel ve smrduty nafte) a vzdycky to bylo i v bordelu naprosto bez problemu a to to melo maximalne sportovni dif (tedy omezenou svornost na zadku) a torsen uprostred. Uzaverka je potreba na trial
            nekde v kamenech ale
            na kluzky povrchy ne. A kdyz uz tak elektronicka, vyrazovat to nekde v nedotacivym smyku fakt chces. Dukaz toho jak to funguje test defenderu od rasto chvaly. A opet jezdim v terenu vsecko
            mozny od hiluxu pres premiovy suv az po v3s nebo zetora. A za uzaverku bych asi ani nepriplatil, mam tu blato snih a kluzko a na to je to k nicemu

                1. Ten jeden den to bylo nesjízdné, ale ne kvůli sněhu – ten strom.

              1. kazdej to mame jinak, vypadne ti jednou za rok na 5 minut elektrika. Nekdo si koupi fve a pouziva ji 9 mesicu roku, ty si koupis dizl na tech 5 minut.
                Hadam, ze ti k domu vede nejaka sotolina sjizna 365 dni Kodiaqem, ale ty jezdis ramovym offroadem, coz ja povazuju za sebe mrskacrstvi
                Kdo se boji valky, koupi si dum na floride a jezdi tam na dovolenou, ty si stavis kryt..

                Kdyz te to bavi proc ne, ale obecne je to slusne receno okrajovy reseni..

                1. Ja teda pouzivam FVE celych 12 mesicu. Zatim nebyl jediny den, kdy by FVE vubec nic nevyrobyla. Priznavam, ze pri snehove pokryvce pilne ometam. Mam ji u zeme kam pohodlne dosahnu.

                2. Pokud bych zohledňoval pouze příjezd na pozemek, tak byl minulý rok bezproblému sjízdný 358 dní v roce a 6 dní naprosto nesjízdý, včetně období těsně před Vánocemi. Už jsem měl připravené pro případ potřeby pneu s hřeby.

                  Při první kalamitě k nám přijel pluh přesně hodinu před začátkem sněžení a znova se na nás dostalo za 4 dny. Nestěžuji si, chápu, že usedlost na soukromé komunikaci 300 metrů od ukončení silnice třetí třídy, není priorita.

                  Kdybych neměl landcruisera a agregát, tak tyhle Vánoce by proběhly hodně špatně a zklamalo by to hodně lidí. S Cybercuckem místo LC a fotovoltaikou místo agregátu bych byl doslova v řiti.

                3. pro Runnču….😃 Tak s těma hřebíkama už si ale vážně děláš kozy…😁

                4. @Drvoštěp Pořád mám jednu sadu, i když starší. To jsem sem už psal dávno. Hlavně abych se dostal k rybníku a pro strýčka Příhodu. Mají to hasiči, horská služba a sanitky. Na silnicí je rozdíl hlavně v bezpečné rychlosti. S hřebama můžeš jet bez obav 80 tam, kde bez nich je to s opatrností maximálně na čtyřicítku.

                5. pro Runnču… Jestli se nepletu, tak je použití hřebíků v ČR povoleno právě jen pro modré majáky, ale to je jedno…
                  Mě by zajímalo, jak to děláš. To máš jako letní, zimní, s hřeby (a ještě bys mohl mít drapáky)… Všechno samozřejmě na ráfkách, abys podle potřeby přezouval, když ti zledovatí cesta k baráku?? 🥺
                  Já bydlím v kopci, kde cyklisti tlačej kola a v offroadu nevozím ani řetězy (I když za to už jsem si párkrát nadával 😃)….

                6. @Drvoštěp Když je kalamita, hřeby nikdo neřeší. Sadu mám v garáži, přehodím jí v případě potřeby za deset minut. Sundám kola utahovákem, nasadím utahovákem na nízký moment a dotáhnu klíčem. Easy.
                  Používám teď ale jen k rybníku, na silnicí zatím tenhle rok nebylo potřeba.

        2. Problém je, že to reaguje na prokluz a to už je pozdě. Je jedno jak rychle to reaguje. Například když chcete vyjed prudký svah před výjezdem vše zavřete a jedete tak aby nedošlo k prokluzu, když se kola protočí končíte, ale když bude mít EV motor na každé kolo, tak by to mělo fungovat ještě lépe.

      1. Pozor na roztahovani dieslu. Kdysi jsem mel Felicii v nafte a kdyz potvora nechtela naskocit, prijel kamarad a na lane jsme ji roztahly a naskocila. Pak jsem s ni jel 150km tam a 150km zpet. Jenomze pri roztahovani preskocil ozubeny rozvodovy remen minimalne o jeden zub. Motor sice bezel, ale byl dost nekultivovany a netocil se uplne dobre. V servisu me rekli, ze jsem mel jeste stesti, pry se potkaly ventily a pist. Sice malo, ale prece a ventily byly ohnute. Tenkrat to byla nakladna oprava a auto bylo v zaruce. Tak jsem pozadoval podil na oprave u Skodovky. nejdriv se zdrahali a rikali, ze naftak se za studena nesmi roztlacovat. … Nakonec prevzali naklady za material a ja za praci, nebo obracene, uz nepamatuji. A od te doby je v navodu zminka o zakazu roztlacovani studeneho dieslu. Tak bacha na to.

      2. Ano, brání. Cena. Elektromobily jsou 2x tak drahé než spalovací auta. Aby nebyly 3x tak drahé, vyrábí se oškubané jako slepice a vydává se to za minimalismus.

        Ano, trefa, jsem dneska pracovně v „Nuda na čtyři“, výjimečně dieselem a auto mrzne přes noc venku na parkovišti. Teď vstanu a až půjdu na snídani, zmáčknu čudlík v mobilu a po snídani sednu do auta vytopeného na 21 a nastartuji na první ťuk. Jak asi jinak.🤦‍♂️

    1. To video je moc krátké, aby bylo jasné, kde přesně je problém, ale řekl bych že je auto dodáváno na letních gumách (ne na univerzálech). To dává smysl když se podle článku auto dodává zatím hlavně do jižních států. Nebo řidič ještě nezná možnosti auta a nezapnul nějakou asistenci. A nebo obojí…

      Pokud jde o průjezdnost terénem spalovací ofroud versus elektrický: Budu se opakovat, ale elektropohon dává možnosti, které jsou pro ten fosilní prakticky nedostupné… Nebudu se znova rozepisovat do detailů, ale elektrické offroady posunou schopnosti auta v terénu na vyšší nivel.
      Zkrátka tvá obecná kritika elektrooffroadu jako méně schopného v terénu je směšná a to mnohem více než třeba kritika elektromobilu jako dálničního korábu…

      Spalovák se plácá v terénu jako kapr, elektromobil bude štika 😉

        1. pro Runnču…. Musím tě opravit: Druh pohonu s terénními schopnostmi PŘÍMO SOUVISÍ (představ si v terénu parní stroj, nebo třeba plachetnici😃).
          Souvisí ale přesně obráceně než píšeš ty, protože potenciál elektrického offroadu je pro spalovací pohon nedosažitelný.

          1. Ne, nesouvisí. Plachetnice nemá pohon kol, to sem netahej. Parní stroj samozřejmě možný je.
            Škoda SK13 strčí v terénu do kapsy VŠECHNA stávající spalovací i elektrická auta. Sentinel fungoval v zasněžených ulicích výborně. A Stanley Steamer měl defakto koncepcí moderní samosvorný diferenciál.

            1. Ale nekecej… Parní stroje na orbu musely být dva, každý na jedné straně pole a tahaly pluh mezi sebou na laně😃
              Ale to je fuk, důležité je, že agilní elektromotory (nejlépe 4) a baterka v podlaze je v terénu mnohem lepší než líná a uřvaná spalovací technologie z minulého století 😉

Napsat komentář