Příběh jako ze špatného filmu. První plug-in hybridy Fisker Karma měly být dodány už v roce 2009. Pak o rok později. Jenže kde nic tu nic. Teď už to „definitivně“ vypadá na letošek, protože Fisker mimo jiné zvýšil cenu o 15 000 dolarů.
Je to jen shoda okolností, ale stejnou číslovku 15 000 využívá šéf firmy Henrik Fisker také když mluví o počtu aut, která chce letos vyrobit.
Fisker chce na burzu, Karma hybrid v březnu 2011
Přitom 15 000 je zatraceně vysoké číslo pro tak malou automobilku jako je Fisker Automotive. Výhodu má samozřejmě v osobnosti Henrika Fiskera, zkušeného automobilového vývojáře.
Už během roku 2010 měla pro automobilku vyrobit několik desítek testovacích kusů auta finská společnost Valmet Automotive. Právě ta bude zajišťovat i kompletní výrobu Karmy.
Na aktuálním autosalonu v Detroitu se magazínu PluginCars.com podařilo zastihnout Russela Datze, mluvčího Fisker Automotive. Ten magazínu potvrdil, že produkce se rozjede během března 2011. Dodávky zákazníkům pak začnou brzy poté. Konkrétnější však být nechtěl.
Problémová firemní komunikace ze strany Fisker Automotive trápí i samotné zákazníky, kteří složili na revoluční auto vratnou zálohu 1000 dolarů.
Jakoby nic totiž firma zvýšila cenu základního modelu auta z 80 000 dolarů na 95 900 dolarů, bez informování zákazníků. Některé to samozřejmě rozladilo. Ani ne tak z důvodu vyšší ceny jako spíš tím, že firma jim toto zvýšení nijak nekomunikovala.
Nutno ale podotknout, že zvýšení je dáno především jednou skutečností: solární střecha teď bude standardní součástí auta, nikoliv příplatkovým zařízením.
Celkově je však většina z prvních několika tisíc zákazníků Fiskeru na nové auto velmi dobře naladěna a těší se, až se jim dostane do rukou.
I přes řadu odkladů Fisker Karma plug-in hybridu to totiž nevypadá, že by automobilka byla vyloženě v problémech.
Sporťák do zásuvky se spotřebou 3,5 l/100 km – Fisker Karma
V polovině roku 2010 dokončila převzetí bývalé továrny General Motors ve Wilmingtonu v Delawaru za 20 mil. dolarů. Nákup byl podpořen dalšími 528,7 mil. dolarů od ministerstva energetiky v podobě půjčky.
V továrně bude ale Fisker vyrábět teprve svůj druhý automobil, prozatím označovaný kódově Project NINA. Má jít o výrazně levnější elektrické auto než v případě Karmy.
Ta má nejspíš Fiskeru posloužit podobně jako Tesla Roadster posloužil automobilce Tesla Motors (kde mimochodem Henrik Fisker chvíli pracoval). Tedy k odladění technologie hybridního pohonu, kterou pak nasadí do velkosériového vozu.
Omyl páni, keď budete
Omyl páni, keď budete vlastniť toto vozidlo, slečny si vás nájdu…
Zda sa mi, ze ta dievcina
Zda sa mi, ze ta dievcina minula skoro vsetky svoje uspory na kupu elektromobilu. Ked zdrazie elektrina, tak to bude mozna este o nieco zaujimavejsie.
Soudě dle sporého
Soudě dle sporého oblečení je to dost pravděpodobné 😀