Automobilka Fisker Automotive představila na autosalonu v Paříži s velkou slávou první vůz Fisker Karma plug-in hybrid vyrobený v továrně. Zároveň byl na místě taé šéf Henrik Fisker, aby pohovořil o svých budoucích plánech.
Fisker Automotive nedávno získala od Spojených států amerických (resp. tamního ministerstva energetiky) vládní půjčku ve výši 529 mil. dolarů. K dispozici má ale téměř dvojnásobek této částky, který se podařilo získat od dalších investorů. Přeto přemýšlí o možnosti vstoupit na burzu, podobně jako se to podařilo nedávno Tesla Motors. Podle Fiskera už teď probíhají přípravy, ale všechno se může dát do pohybu teprve po uvedení Karmy na trh.
Peníze využívá firma nejen k vývoji a výzkumu, nákupu a vybavení továrny, ale především také k najímání zkušených lidí. Např. nedávno do firmy přišli Hans-Joachim Schopf, původně z Mercedesu, a Barry Huff, bývalý poradce General Motors.
Autosalon Paříž 2010: Fisker ukáže první hybrid z továrny
Plug-in hybrid Fisker Karma má na trh dorazit zhruba v březnu 2011. Bude stát asi 100 000 dolarů. Půjde o výrazně větší automobil než je konkurenční sporťák Tesla Roadster, který jezdí čistě na baterky. Fisker Karma je sériový hybrid (podobně jako např. Chevrolet Volt), který se má pochlubit spotřebou kolem 3,5 l/100 km a emisemi 83 g/km.
Kromě něj ale chystá automobilka Fisker také auto pro „běžné řidiče“, prozatím pod kódovým označením Project Nina. To bude konkurovat vozu Tesla Model S, který už nějakou dobu připravuje konkurenční Tesla Motors. Nina by se měla začít vyrábět už ve 2. čtvrtletí 2012 v bývalé továrně General Motors ve státě Delaware, kterou firma koupila letos. Testovací vozy Project Nina však mají být vyrobeny už během září 2011.
Nina bude rodinné auto. Kódové označení projektu odkazuje k jedné z lodí Kryštofa Kolumba jakožto symbolu svobody. Cílem je dostat cenu auta na nějakých 39 000 dolarů po uplatnění 7500 dolarů americké vládní dotace. Opět půjde o plug-in hybrid, tedy o auto do zásuvky, podobně jako v případě Chevroletu Volt nebo Toyoty Prius plug-in hybridu. Baterie v obou případech dodá firma A123 Systems.