Volkswagen: zastavíme Teslu schopnostmi, které Tesla nemá

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen, aktuálně prohlásil, že vnímá svou společnost jako firmu, která dokáže zastavit Teslu. A to proto, že má „schopnosti, která Tesla nemá“. Které to jsou?

Nový připravovaný elektromobil Volkswagen ID Neo je určen primárně pro Evropu
foto: Volkswagen

Nic, co byste nečekali. Podle Herberta Diesse má dnes Volkswagen hlavní náskok v možnostech, rozsahu a pokrytí výroby. Pochopitelně, jde o desítky let starou globální firmu.

Automotive News v návaznosti na to informují, že Volkswagen aktuálně definitivně schválil podobnu nového čistě elektrického hatchbacku, prvního z řady I.D. Má být podobný nejprodávanějšímu modelu Volkswagen Golf.

Zatím se novému elektromobilu přezdívá „Neo“ a je určen primárně pro evropský trh. Na jedno nabití ujede prý až 600 km a cenově má být srovnatelný s dieselovou verzí Golfu.

Volkswagen I.D. Crozz

Volkswagen I.D. Crozz
foto: Volkswagen

Do roku 2023 pak v rámci podznačky I.D. přibude plně elektrické SUV s prozatímním označením Lounge, primárně určený pro USA, a kompaktní crossover Crozz, primárně určený pro Čínu, dnes největší trh značky Volkswagen.

Sportovní sedan Aero-e by se pak měl postavit přímo proti Tesla Model S. Hovoří se také o minibusu I.D. Buzz, pomyslném nástupci známého „Hippie-busu“.

Je každopádně pěkné vidět, že relativně malá firmička odkudsi z Kalifornie dokázala během pouhých deseti let postavit automobilový průmysl na hlavu a stát se etalonem pro největší behemoty.

167 Comments on “Volkswagen: zastavíme Teslu schopnostmi, které Tesla nemá”

  1. Ja bych to celkove bral s rezervou – velkohuba prohlaseni
    Ja bych to celkove bral s rezervou – velkohuba prohlaseni (obcas odtrzena od reality) jsou patrne povinna napln prace korporatniho top-managementu v korporacich jakehokoliv druhu. Kdo to nezazil, zkuste se tam nekdy nechat zamestnat 🙂 Koneckoncu Musk to dela taky…

  2. Prosím Volkswagne, zastav Teslu!!!
    Zastav ji tím, že budeš

    Prosím Volkswagne, zastav Teslu!!!
    Zastav ji tím, že budeš prodávat auta s větším dojezdem,
    zastav ji tím, že tvá auta budou technologicky vyspělejší,
    zastav ji tím, že budou cenově výhodnější a dostupné pro masy,
    zastav ji tím, že těch elektromobilů budeš vyrábět 10x tolik, co Tesla,
    zastav ji tím, že vybuduješ 10x více „gigafactory“,
    zastav ji tím, že vybuduješ mnohem větší síť nabíjecích stanic,
    zastav ji tím, že výkon tvých rychlodobíječek bude mnohem vyšší nežli superchargerů,
    zastav ji tím, že nabíjení bude levnější než u placené verze superchargerů,
    a zastav ji tím, že to všechno stihneš do roku 2025.
    Volkswagne, využij tyto své schopnosti, prosím, prosím, prosím.

    PS.: Skutečný cíl Tesly je masové rozšíření elektromobilů mezi lidi. Doufám, Volkswagene, žes to nemyslel tak, že ji zastavíš tím, že budeš vyrábět mnohem víc ropáků.

    1. Jsem zvědav jaké štěkání se ozve až se provalí že
      Jsem zvědav jaké štěkání se ozve až se provalí že jejich dízly v Golfech se nabízejí za 459 kKč. To se asi budou vykrucovat, že oni to tak nemysleli a že to byla nadsázka. Pokud současně splní i slib 600km na jedno nablití, pak budou vyprodaní na roky dopředu. Přestože jim nevěřím ani dobrý den, nic víc si nepřeji než aby si z nás o5 nedělali (_|_). Proti takovémuto žvanění bez činů jsme už dávno otrlí a volíme ty co vyrábějí.

  3. Boha to su bludy, VW by si nikdy nebude kanibalizovat vlastne
    Boha to su bludy, VW by si nikdy nebude kanibalizovat vlastne predaje golfu, o keby dali model s dojazdom 600km a rovnakou vybavou a cenou ako golf tak 80% ludi si golf proste nekupi… Tuna len vidiet ako VW otvorene klame lebo vravia veci ktorym sami neveria.

        1. Elektromobil je konštrukčne jednoduchši, s tým VW
          Elektromobil je konštrukčne jednoduchši, s tým VW počítá aj so znižováním stavov zamestnancov. Konverzia výroby nie je až taká tragedia, deje sa v rôznom rozsahu aj pri modelovej obmene.
          Velké automobilky majú závody rôzne po svete a aj produkcia je tu nastvená, to je výhoda pred teslou. Akonáhle stav technológie skladovania energie ( co v tomto prípade je problém) dosiahne určitý stav začne byť pre automobilky elektromobilita zaujímavá aj pre komerčné využitie. Tu sa počíta prielom v dohladnom čase. Len aby sa ale automobil nestal niečim ako mobil čo je po dvoch rokoch moralne aj technicky mimo.

      1. Problem je vo vyske marze, vyrobit golf ich stoji centy lebo
        Problem je vo vyske marze, vyrobit golf ich stoji centy lebo vsetko uz maju (stanice, podpora suciastky dodavatelia, zaskolenych servisakov, testovanie, predajcovia, vybavene servisy, predaj nahradnych suciastok, atd…). Predstav si teraz ze zacnes predavat elektricku verziu golfu, na ktoru je zisk na kus o 80% mensi (to je este dost optimisticky odhad, lebo GM musi bolt pri cene 35K dotovat…). Vysledna situacia by bola ze na elektro golf by boli cakacky a bezne golfy by stali na sklade ako nepredajne kusy. To by si ludia v dozornej rade mohli rovno podpisat vypovede. Kazdemu, kto sa trocha rozumie ekonomike je hned jasne ze to to je blud najhrubsieho zrna a to ma nasiera. VW uz 5 rokov vypusta taketo hlody, aby zavadzal zakaznikov a na oko sa tvaril ako firma ktorej na elektromobilite zalezi. Pritom jedine co dokazali, bola uboha prerabka golfu ktoru zbucha akakolvek garazova firma. Proti VW nic nemam, ale todle je hnus vlebnosti 😛

  4. Je hrozně zajímavý sledovat, jaký kult se z Tesly
    Je hrozně zajímavý sledovat, jaký kult se z Tesly stává…
    Někteří to už dříve zmiňovali, že fanoušci Tesly jsou tak trochu fanatici.
    Přijde mi, že Tesla je už dnes mezi automobilky celkově něco jako iPhone nebo Harley Davidson.
    Už jen proto pochybuju, že je někdo dokáže „zastavit“. Dělají to prostě jinak než všichni ostatní.

    1. Jj souhlasim a je to znamka toho ,ze se jedna o jednu z
      Jj souhlasim a je to znamka toho ,ze se jedna o jednu z nelepsich firem sveta. Zkus zapremyslet proc ostatni povazuji lidi co maji radi Apple/iPhone za ovce, fanatiky apod? Proc jejich vyrobky tak miluji? Pokud si dement, tak odpoved je jasna, maji vymyte mozky. A tim konci tve premysleni, svet je zase jednoduchy, ty si ten chytry, oni sou ty ovce.
      Pokud ovsem opravdu zapremyslis, pochopis ze existuji vyrobky, ktere jsou zkratka nenahraditelne, nemaji konkurenci a tihle lide, jak je jednou vyzkousi, nemaji alternativu. Zkatka neexistuje jiny produkt, ktery by nabidl srovnatleny zazitek.
      S teslou to vypada podobne jak s Applem. Vypada to, ze si vytvori vlastni ekosystem v kterem veci funguji jak maji, do tohohle ekosystemu si nenechaji hrabat, proto si jeho jednotlive casti chteji vytvorit sami aby fungovali jak dokonale namazany stroj. To same udelal apple s iPhonem, kdo si mysli to je o mnozstvi RAM nebo rozliseni displaye, tak je debil a nich nepochopil ( coz casto lidi s Androidem nechapu a neustale dokola porovnavaji ramky a rychlost procaku jak pitomci). Tesla to same dela se siti superchargeru, solarni strechy a bateriie. Pak dopadne VW stejne jako Samsung, vyrobi stejne auto s podobnymi parametry a nebude chapat proc ho nikdo nechce…..protoze to zdaleka neni jen o konkretnim produktu, ale o celem ekosystemu….

  5. VW nastoupil v podstatě v čas (maximálně o 3 roky po
    VW nastoupil v podstatě v čas (maximálně o 3 roky po ideálním datu), teda jestli si dokáže sehnat velké dodavatele baterek.
    Hlavní evropskou chybu vidím u Mercedesu, Audi a BMW, kteří zabředli do luxuxu desítek zbytečných modelů, a plýtvání většiny zisků na výzkum šíleně kazivých blbostí, takže se z jejich vozů staly etalony nekonečných drahých oprav.
    Přímý opak Mercedesů před 30ti lety kdy si je kupovali taxíkáři na milion kilometrů.

  6. A ted co ma Tesla a nema VW.
    – Uz ted bohatou a stale se

    A ted co ma Tesla a nema VW.
    – Uz ted bohatou a stale se rozrustajici sit superchargeru
    – Alespon funkcni prototyp ev, ktere by se jen blizilo tomu co vyrabi Tesla
    – Tovarnu na baterky
    – Kazdodenni prival dat z realneho provozu, na zaklade, kterych by se mohl ucit autopilot
    – Ochotu delat dobrou vec docasne i s financni ztratou v zajmu urychleni jejiho rozvoje
    – Elona Muska

                1. Jen si to nemaluj, TM3 maj 400 kWh zdarma ročně.
                  Odhad z M3

                  Jen si to nemaluj, TM3 maj 400 kWh zdarma ročně.

                  Odhad z M3 mapy tvrdí že v ČR si M3 objednalo 1100 lidí. I kdyby to bylo jen 500 tak to bude dost.

          1. Do Prahy to mam 200km a kdyby mi dali vybrat kde chci dalsi
            Do Prahy to mam 200km a kdyby mi dali vybrat kde chci dalsi SC, reknu jednoznacne v Praze. Doma si nabiju v garazi.
            Ted vyrizuju verejne nabijeci misto (TYP2 22kW) a hadejte kde. 230 km od meho bydliste kam casto pracovne jezdim.
            SC na Vystrkove je nejlepsi umisteni jake kdy mohli vybrat.
            Praha a Olomouc jsou pak take velmi dobre vybrana mista a klidne uz by se u nas dalsi stavet nemuseli, protoze diky temhle trem dojedete odkudkoli kamkoli.

            A jinak obecne vyhoda SC pro Teslu oproti VW za soucasneho stavu i kdyby nebyl v CR ani jediny je asi jasna. Nebo myslite, ze nejaka CR pany managery z koncernu zajima? Jedine jako banda gastarbeiteru.

                1. Myslím, že dokud nezmění naše vláda přístup tak to
                  Myslím, že dokud nezmění naše vláda přístup tak to těch pár TM3 neovlivní. Výroba nepokryje ani stávající objednávky do dvou let a skladová auta u prodejce tady budou tak v r. 2020. Tesla by musela vyrábět 2 mil aut ročně, aby včas uspokojila poptávku a aby tu současnou díru nezaplnila konkurence a ta toho jistě využije.

                2. A jak dlouho jí bude trvat, než bude vyrábět 2M ročně?
                  A jak dlouho jí bude trvat, než bude vyrábět 2M ročně? 21? 22? Jenže ti současní do té doby nepřestaví továrny a pokud ano, tak nebudou mít dost aku.

                3. Přesně tak. A oni to vědí, a začínají z toho mít čím
                  Přesně tak. A oni to vědí, a začínají z toho mít čím dál větší strach, proto tak ustrašeně štěkají.

          2. To tu taky jeden tvrdil, že s teslou jezdí běžně a pak
            To tu taky jeden tvrdil, že s teslou jezdí běžně a pak napsal, že se brzdy opotřebovávají jako u klasického auta. Rozhodně SC není na to, aby někdo kdo bydlí v okolí ČB tam jezdil nabíjet. Ale právě, až pojede z ČB přes Prahu někam dál, tak si nabije v té Praze. Nebo Když pojede do HK, tak nabije u Humpolce.

            1. Měl jsem namysli, že když někdo pojede z Budějovic do
              Měl jsem namysli, že když někdo pojede z Budějovic do Liberce, proč by musel sjíždět někam k SC třeba do Vestce, když by mohl nabíjet v Liberci. Nebo já když pojedu z Prahy do K. Varů atd. Nabíjení doma je nejpohodlnější, ale na cestách je rychlonabijeni základ.

              1. Tak v tomto konkrétním případě řešíte zajížďku 9km,
                Tak v tomto konkrétním případě řešíte zajížďku 9km, 10 minut. Což opravdu nestojí za řeč.
                Mimochodem, zrovna v sobotu jsem v Liberci nabíjel a stačil mi pětikolík v garáži. Než jsme vylezli z wellnesu, tak jsem měl plnou. O tom to celé je, že v začátku a cíli stačí pomalé nabíjení a rychlé je potřeba mezi těmito body.

                1. No je vidět, že na Vídeňskou nejezděte, stojí tam auta
                  No je vidět, že na Vídeňskou nejezděte, stojí tam auta ve šňůře každý den 🙂

                  Ano dá se nabíjet u ČEZ stanic, ale bavíme se o té podpoře Tesly a jejich výhodách a tedy i potažmo o SC a já tady žádnou podporu prodeje nevidím, narozdil od kritizovaneho VW, který pronajímá eGolf za 10 tis. bez DPH.

                2. Budete se divit, ale u nabíječky auto jarov na Vídeňské
                  Budete se divit, ale u nabíječky auto jarov na Vídeňské jsem dost často. A žádnou tragédii v tom nevidím. Samozřejmě by pro jízdu z ČB do Liberce vyhovovalo určitě lépe jiné místo, ale pro dalších spoustu cest co zas pravidelně jezdí jiní lépe toto.
                  Já tedy tu podporu vidím. Hlavně v tom, že pokud si usmyslím, tak můžu z fleku odjet na druhou stranu evropy a vím že tam s teslou dojedu i bez předchozího plánování. Naopak pokud jsem potřeboval jiné EV dostat z Francie k nám, přišel jsem po půl dni akorát na to, že je levnější tam poslat odtahovku.

                3. Pravda, mezi 11-15 hod je to OK, jinak se tam tomu místu
                  Pravda, mezi 11-15 hod je to OK, jinak se tam tomu místu zdaleka vyhýbám, tu nabíječku u Auto Jarov jsem používal často, přece jenom ta plánovaná nabíječka ve Vestci je na kousek od sjezdu s pražského okruhu, ovšem zajíždět by se mi tam fakt z D1 na cestě z Budějovic do Liberce nechtělo. To nemluvím o cestování vůbec v Jihomoravském, Jihočeském a Západočeském kraji. V zásadě by měli vybudovat nabíječky na všech hlavních tazích ze všech krajských měst. K dnešku mělo být v ČR stovka nabíječek 50kW a je jich sotva čtvrtina. Nabíjet Teslu (nebo EV >60kW) z tříf. zásuvky na cestách je fakt opruz, jde to, ale…..

                4. To nevím, jestli je to OK, protože v tuto dobu jsem tam
                  To nevím, jestli je to OK, protože v tuto dobu jsem tam nikdy nebyl. Vždy po ránu a až odpolko na cestě zpět. Navíc se to dá určitě objet. Samozřejmě to chce mít nabíječky na hlavních tazích, spíše mimo města, ale pořád pokud komentujeme tento článek, tak Tesla má Nějaký počet a VW nula.

                5. VW bude mít nula vždy, oni vidí business ve výrobě aut,
                  VW bude mít nula vždy, oni vidí business ve výrobě aut, ne v nabíječkách. které u nás stojí takové peníze, že se nezaplatí v rozumném časovém horizontu. To si může dovoleit výrobce nebo distributor energií a Tesla, která už v ceně auta měla nabíjení na 8 let 🙂

                6. Pak se nesmí divit, že dá zákazník přednost americké
                  Pak se nesmí divit, že dá zákazník přednost americké automobilce a ještě ji odpustí, že u nás nemá zastoupení. Pro mě by měla Tesla bez SC (napořád, ne na 8 let) minimálně o třetinu menší užitnou hodnotu. Takze pak by me VW třeba presvedcil kdyby chtěl za parametrove srovnatelne auto o tretinu méně penez.

                7. Jenže zákazník v evropě přednost US autům nikdy nedá (a
                  Jenže zákazník v evropě přednost US autům nikdy nedá (a nikdy v minulosti nedal), uvidíš za 5 let, čeho tady bude jezdit více. Navíc cena EV aut Škoda a VW má být na úrovni 30 tis. EUR, takže ten bonus o kterém mluvíš splněn určitě bude.

                8. To mě vždy pobaví, porovnávat to co v současné době
                  To mě vždy pobaví, porovnávat to co v současné době Tesla vyrábí s tím, co má VW, nebo dokonce škodovka na papíře. Mě kdyby někdo před 4mi lety řekl, že si koupím americké auto, tak se mu asi taky vysměju… Osobně očekávám, že koncernovky dopadnou v souboji s teslou v kategorii aut kolem milionu stejně jako dopadly v kategorii aut kolem tří milionů. Pro zákazníka obzvláště toho českého je důležité něci jiného, než jestli je auto z US. To dokazuje třeba to jaký podíl si dokázali ukousnout korejci.

                9. Jdu si tohle vlákno vytisknout do pdf a za dva roky si ho s
                  Jdu si tohle vlákno vytisknout do pdf a za dva roky si ho s chutí přečtu jak to celé dopadlo …

                10. Dopadne to jak píše ePavel. Bude tu jezdit spousta Tesel.
                  Dopadne to jak píše ePavel. Bude tu jezdit spousta Tesel. Budeme oslavovat první seriově vyrobený model Y a budeme mít i v tom našem prdelákově alespoň tři SC. V Chorvatsku mají mimochodem už tři a tři staví…
                  A VW bude vydávat prohlášení jak už brzo vyjede jejich super EV, které zastaví Teslu.

                11. Spousta Tesel znamená cca 200? Vždyť tady se Tesla
                  Spousta Tesel znamená cca 200? Vždyť tady se Tesla prodává přibližně 10x méně než v Rakousku, že by se změnilo myšlení konzervativních Čechů, kteří si většinou kupují auta kolem 100-150 tis a dávají do opravy nejlépe k sousedovi?

                  Nedávno jsem mluvil o Tesla S v jedné velké bohaté firmě, kde o ní přemýšleli (takový vůz na zábavu) a nakonec ji stejně nekoupili, se slovy, kdo se o to bude starat, by to bylo čistý v pořádku a nabitý, kdo s tím bude jezdit do servisu do zahraničí, je to sice hezká hračka, ale na tohle nemáme čas.

                  Rád si tohle pročtu za ty 3 roky, myslím, že se toho u nás moc nezmění, ano kolem nás se ale změní hodně….

                12. 200 Tesel jezdi u nas uz ted. A to stali kazda uplne jine
                  200 Tesel jezdi u nas uz ted. A to stali kazda uplne jine penize nez bude stat trojka.
                  Nevim odkud jste, ale u nas jezdi novych aut v cene kolem milionu spousty.

                  Co se tyka te vasi bohate firmy, tak to jen dokazuje jak vubec nechapou o cem to je.
                  Asi fakt ty akce kde se lidem vysvetluje maji smysl.
                  – neni to hracka, to jen par hloupich novinaru prisatych na ceciky reklamnich oddeleni starych automobilek se snazi z toho udelat vec maximalne na hrani
                  Je to normalni auto jako kazdy jiny, ktery se da jako kazdy jiny auto pouzivat.
                  – kdo se bude starat aby to bylo nabity?
                  Kdo se jim stara o soucasna auta aby byla natankovana a cista? Predpokladam, ze bohata firma nema problem na svem parkovisti nebo garazich zridit wallbox, takze na rozdil od tech spalovaku ani nemusi jezdit k zadne pumpe. Pripojeni a odpojeni auta kazdy vecer a kazde rano pak zabere v souctu asi 4 vteriny.
                  – kdo s tim bude jezdit do servisu do zahranici? No ja jezdil sveho casu (naivne) 200km do Prahy na Jarov, protoze servisy u nas stali za ho, kdyz jsem zjistil, ze Jarov stoji za dve ho zacal jsem jezdit do Nemecka uz s tim spalovakem.
                  Nekdy je lepsi si zajet za kvalitou nez si nechat huntovat auto za rohem.

                  Tak me napada podle te argumentace, nebudete vy jeden z tech novinaru a nebo jeden z tech co v te garazi opravuje sousedum ty jejich auta za 150tis. a nebo nepracujete nahodou na pumpe?

                13. Co se týká statistiky nákupu aut u nás, vycházím z
                  Co se týká statistiky nákupu aut u nás, vycházím z oficiálních čísel, které jsou k dispozici na internetu. Mimochodem dle této statistiky je průměrná cena kupovaného ojetého vozu v ČR cca 200 tis a 70% nových aut kupují firmy. Podíl aut kolem 1 mil. (což je skoro základní cena EV) proti ostatním vozům do cca 0,6 mil. je v řádu jednotek procent, tedy to že u nás bude běžný člověk (rozuměj fyzická osoba) kupovat auto kolem 1 mil. je velmi malá. Argumenty lidi znají (tedy ti co se o toto zajímají) a rozumí jim, ale nemají na to peníze. Firmy tomu taky rozumí, ale potřebují auta s dojezdem 800km ve velikosti Octávka (Passat, MB C-klasse apod.) nebo Superb a nechtějí budovat pro svou flotilu 200-300 aut nabíječky v podzemních garážích, nemají na to ani kapacitu přívodů, ani nevidí rozumné auto na trhu, které je použitelné pro jejich lidi. O ty auta se starají ti, co je mají k dispozici.

                  Bohužel u pumpy nepracuji (i když bych měl čistou hlavu) ani nejsem přiblblý novinář, který zpravidla píše o nečem, co v životě neviděl. Jsem realista s vlastní firmou, který měl půjčenou řadu EV aut i dlouhodobě a čekám na auto, které bude mít reálný dojezd min. 350km, velikost vyšší střední třídy a rozumnou cenu tedy do 1,5 mil. Nepotřebují ani výkon 350k, ani zrychlení 2.9s, prostě normální auto s výkonem 180kW s délkou kolem 5 metrů, slušným kufrem a pohodlné (tedy ne skákající kozu Tesla X s cenou Mercedes Maybach), tedy ideálně něco ve stylu MB E-klasse s Evropskou kvalitou designu a zpracováním.

                14. Je mi jasné, že běžných lidí co si koupí soukromé auto
                  Je mi jasné, že běžných lidí co si koupí soukromé auto za milion tolik nebude, ale na druhou stranu je u nás národním sportem kupovat soukromá auta na firmu. Dokonce nedávno za mnou přišel jeden náš zaměstnanec s ujetým nápadem, že by si chtěl koupit nové auto (taky kolem milionu) a jestli by to nešlo nějak, že by jsme ho koupili na naší firmu a on by nám splátky dával a po skončení úvěru by si ho úplně odkoupil…

                  Jinak firma, která disponuje flotilou 200-300 aut si buďte jistý, že disponuje i dostatečnou přípojkou pro jejich nabíjení. Navíc i v našem případě budou zaměstnanci nabíjet přes noc doma.
                  Co myslíte tou skákající kozou mi není jasné. Poslední můj spalovák byl Francouz, takže hodně plující podvozek a v Xku fakt nemám pocit, že bych skákal. Jedině, že by jste měl na mysli předjíždění. To se skokům dost podobá.
                  A pokud bych si měl vybrat mezi Evropskou „kvalitou“ a designem a nebo sítí SC, kterou má Tesla volím na 200% ty SC.

                  Je to o tom aby se s tím lidé seznámili. V našem okrese možná kraji jsme byli s kolegou první kdo jezdí v Tesle a nejspíš první kdo jezdí vůbec v nějakém EV. Dostali jsme se k tomu tak, že nám to někdo ukázal a vyvrátil ty nesmysly o nabíjení a používání, které například i vy šíříte. Mám ho tři měsíce a už vím o třech lidech, kteří o Tesle vážně uvažují a nejspíš si jí opravdu koupí. Každý z nich pak bude mít další známé a tak se to nabaluje jako sněhová koule. Co teprve až nám (a jiným) přijdou ty trojky a začnou s nimi jezdit naši zaměstnanci…
                  Proto jsem přesvědčen, že za ty dva roky jich budou jezdit i u nás spousty o západní Evropě nemluvě. Zatímco VW bude v lepším případě předvádět prototypy a drbat se na hlavě jak vyrobit tolik baterek aby to mohli začít prodávat a jak přesvědčit Teslu aby je nechala nabíjet v jejich síti SC případně jak dotlačit Brusel k tomu aby zadotoval celoevropskou síť nabíjecích stanic, aby o ty jejich EV někdo vůbec stál.

                15. Kupovat soukromá auta na firmy není sport, ale proč
                  Kupovat soukromá auta na firmy není sport, ale proč nejdříve zdanit peníze pro fyz. osobu a pak je znovu danit nákupem auta, když to lze udělat elegantně za jedny daně ve firmě a ještě ušetřit DPH. Obvinujete te mě z šíření nesmyslů o nabíjení, ale zřejmě neznáte ani základní daňové postupy.

                  Netuším kde berete jistotu, že v garažích, kde by se každé ráno nabíjelo řekněme 200 aut příkonem 22kW/ks tedy 4,5MW, je dostatečná rezerva na nabíjení.

                  Většina zaměstanců v Praze bydlí v bytovkách a nemá možnost auto přes nabíjet a proč taky cpát do služebního auta elektřinu za svoje peníze?

                  Jezdil jsem s Teslou X nedávno celý víkend kolem Prahy po těch klasických silnicích a podvozek mi připomínal jízdu v Mercedesu A180 mé přítelky (určitě podíl na tom měly i ty 20″ kola). Tesla S je pohodlím o dost jinde.

                  Myslím, že jste velký nadšenec, ale zároveň trochu velký optimista. Ve světě se ročně vyrobí 100 mil. aut, v EU cca 17 milionů a vy tvrdíte, že Tesla, která bude první rok vyrábět sotva 200 tisíc aut zahltí svět autama? To určitě ne. Jsem jednoznažně pro EV, ale auto za 2,5 mil. mi prostě smysl nedává a to jsem v jiné příjmové skupině než 85% tohoto národa. Tesla 3 už smysl dává, ale velikosti Mazda 3 mě moc neláká a mít na přední přístojovce velkou „televizi“ už vůbec ne.

                  Vycházíte z předpokladu, že světoví výrobci aut jsou tupci a ani za 3 roky žádné auto nevyrobí a Tesla nahradí světovou výrobu, ale tak to není. Do 5 let bude EU vyrábět 8x více EV aut než Tesla a já jejich prohlášení věřím. Tím ale nesnižuju velký přínos Tesly trhu s EV a držím Muskovi palce, ať se mu daří.

                  Bohužel Musk bojuje ma mnoho frontách (Space X, Solar City, Hyperloop, Tesla) a je zcela závislý na investorech to je velmi vratká pozice oproti kolosům (evropských výrobců aut) s miliardovými zisky.

                16. s miliardovými zisky a neschopným (jen samé vize) nebo
                  s miliardovými zisky a neschopným (jen samé vize) nebo všehoschopným (lži a podvody) managementem.

                17. Nikde jsem nenapsal, ze Tesla nahradi produkci spalovaku. Psal
                  Nikde jsem nenapsal, ze Tesla nahradi produkci spalovaku. Psal jsem, ze za dva roky jich tu budou jezdit spousty.

                  K tomu nabijeni se uz vyjadrovat nebudu. Je videt, ze vam absolutne chyby realne dlouhodobe zkusenosti z pouzivani ev. Mimochodem (mozna me tu nekdo opravi), ale nevim momentalne o zadnem aute, ktere by se dalo objednat s palubni nabijeckou 22kW.

                  Co se dani tyka tak jsem nerekl, ze je to neco spatneho. Pouze napad aby si uz kupovali na sveho zamestnavatele auta i zamestnanci jsem oznacil za hloupy.

                  Kvalita podvozku z Mercedesu, ktery jako jeden z mala chvali i ti novinari bude patrne subjektivni zalezitosti, na ktere se take neshodneme.

                  Mezi nadsence do ev nebo Tesly se neradim. Mezi prijmovou skupinu hornich 15% se uz vubec nepocitam a presto mi Tesla smysl dava a to i ekonomicky.

                18. Tesla přece nahrazuje produkci spalovacích motorů, stejně
                  Tesla přece nahrazuje produkci spalovacích motorů, stejně jako každé EV a všichni výrobci svorně prohlašují, že do 7 let budou vyrábět 25% své produkce v EV autech, tedy 1/4 z 18 mil. aut (počítám s růstem výroby pouze o 1 mil.).

                  Ano, jezdil jsem dohromady s EV pouze asi 2 měsíce a najezdil přes 2 tisíce km, ale myslím, že to je dostatečná doba na to posoudit, zda je nabíjecích stanic dostatek a styl nabíjení mi vyhovuje.

                  Kvalita podvozku Tesla S je na úrovni MB E-klasse – používá stejné vzduchové tlumiče, (to jsem porovnával tzv. face to face), kvalita podvozku Tesla X je výrazně nižší a nepočítám pocitově takové „gumové řízení“, prostě pozdní reakce volantu a kol. O vyšší spotřebě a horší stabilitě ani nemluvím.

                  Ekonomický rozbor jsem si dělal nesčetněkrát a i když hodně přihmouřím oči a hodně zvýhodním EV pohon, který se mi moc líbí, tak mi ekonomicky při nájezdu 30 tis. km ročně absolutně nedává smysl i lehce jeté auto Tesla S za 2 mil. Kč. Porovnával jsem to s lehce zajetým E-klasse, které jsem měl před lety a s poloviční pořizovací cenou a výrazně lepší výbavou jsem měl celkové roční náklady na údržbu 15 tis. a auto po prodeji za 4 roky jsem se dostal na celkové náklady 0,8 mil., po prodeji Tesly po 4 letech to vychází podobně. U lehce jetého EV za 1 mil. je to hodně zajímavé, ale zase nevidím EV srovnatelné s MB E-klasse nebo alespoň s C-klasse.

                19. 2tis. km jsem najel na podzim s půjčeným Skem za tři dny.
                  2tis. km jsem najel na podzim s půjčeným Skem za tři dny. Dneska jsem překročil s mým Xkem 20tis. po třech měsících a týdnu užívání. A asi teprve před týdnem jsem si v praxi ověřil, že se dá v pohodě vystačit i se zásuvkou 230V/13A.

                  Kupovali jsme Tesly dvě. Sko pro kolegu a Xko pro mě. Jeho Sko přišlo o měsíc dřív, takže jsem si s ním docela zajezdil. Krom toho, že jsem ho řídil z Tilburgu. Plus ty 2tis. km z podzimu s půjčenou v EVParku. Rozdíl v řízení ani podvozku nepozoruji vůbec žádný. Naopak kolegovo Sko je na 19″ kolech moje Xko na 20″. A když v jeho P100D naložím při předjíždění plný plyn občas se auto nepříjemně rozvlní jak to asi ty kola nedávají. V mém Xku P100D se mi to nikdy nestalo.
                  Co se týká řízení tak nevím zda to byl problém prvních kusů a nebo co na tom ti novináři mají, ale chová se naprosto normálně, jako každé řízení s elektromechanickým posilovačem.

                  Ale je mi jasné, že s vašimi celými dvěma tisíci kilometry máte bohatší zkušenosti, takže to můžete posoudit lépe.

                  Co se ekonomiky týká je to jednoduché. Když si každé tři roky koupím spalováka za 2,5M (déle než tři roky si ho nechat nemůžu neboť tou dobou bude při mém nájezdu dnešní motor za svou životností) a nebo jednou za šest let Teslu za 4M tak to co ušetřím na výměně auta plus úspora na palivu a servisu mi jednoznačně staví Teslu do výhodnější pozice.

                  Pokud vy najezdíte 30tis ročně a jste jeden z těch co si raději koupí ojetého Superba než novou Oktávku pak jsou vaše postoje pochopitelné.

                20. Patřím spíše k těm co si koupí místo nového Superba
                  Patřím spíše k těm co si koupí místo nového Superba ojetý Mercedes S. Vy patříte spíše k těm, kterým je jedno, kolik stojí auto a neřeší nějaké úspory a Tesla je jen prostředek jak se odlišit od okolí. To je podobné šetření, jako když si místo Bentley koupím Maybach a budu psát jak je to hrozně výhodný a že jsem ušetřil 3 mil. což je ekonomicky super.

                21. týbrďo chlapi takhle superdlouhý vlákno jsme na hybridu
                  týbrďo chlapi takhle superdlouhý vlákno jsme na hybridu snad ještě nemotali :))

                22. Ale motali, zrovna nedávno a bylo ještě tenčí.
                  Ale motali, zrovna nedávno a bylo ještě tenčí.

                23. Jj. A proto jsem po zjisteni, ze je uplne jedno jakeho
                  Jj. A proto jsem po zjisteni, ze je uplne jedno jakeho spalovaka si koupim, protoze jsou to stejne vsechno stejne sr..ky jezdil pred Teslou Renaultem Trafic…
                  Auta si nekupuju proto abych se odlisoval, ale protoze potrebuju jezdit.
                  Takze me nesudte podle sebe.

                24. přesně tak ted zrovna me po 200 tisících odchází benzin
                  přesně tak ted zrovna me po 200 tisících odchází benzin motor sračky v oleji a jediný po čem šilhám je tichý bezúdržbový s automatem. Nejlepší volba je elektromobil z praktičnosti a „odlišení od ostatních“ v tom roli rozhodně nehraje 😉

                25. Uprime jestli me na Tesle neco stve, tak je to prave ta
                  Uprime jestli me na Tesle neco stve, tak je to prave ta pozornost, kterou pritahuje…

                26. Kdyz jsem se kdysi byl na X podivat v Augenu, tak tam jeden
                  Kdyz jsem se kdysi byl na X podivat v Augenu, tak tam jeden pan rikal, ze o nem uvazuje, protoze potrebuje firemni auto, ktere bude mit wow efekt na zakazniky. Takze nekdo ocividne tu pozornost potrebuje 🙂

                27. Me to teda fakt spise vadi. Nedavno sel kolem soused, kdyz
                  Me to teda fakt spise vadi. Nedavno sel kolem soused, kdyz jsem mel nahodou auto na chvili pred garazi a hned se prihnal se slovy jakou jsem si to poridil hracku.
                  Rikam mu „jakou hracku? to je normalni auto, se kterym se da normalne jezdit“.

                  A treba falkonky jsou sice k memu prekvapeni vazne docela prakticke, ale stejne bych je z obavy o zivotnost zvedaciho ustroji i proto jakou pozornost pritahuji hned vymenil za normalni dvere.

                28. Koukám Mišelýne, že ti Erych zase dejchá na krk
                  Koukám Mišelýne, že ti Erych zase dejchá na krk 😀
                  Dokonce už i Pepa zná tvůj osobní život líp než ty :)))
                  Úplnej sjezd zamindrákovanejch 😀

                29. Dneska jsem se dozvěděl, že auto za 2,5 mil nevydrží 3
                  Dneska jsem se dozvěděl, že auto za 2,5 mil nevydrží 3 roky provozu a je potřeba dát 4 mil. za auto, aby vydrželo 6 let. Vezmu to na leasing s 30% akontací na 60 měsíců za 60 tis. měsíčně + 80 tis. za roční hav. pojištění a ušetřím hromadu peněz. Asi si zase zajedu pokecat na Vystrkov, tam se alespoň dozvím něco zajímavého.

                30. Ano. !Dnesni! jakejkoli spalovak je maximalne po 250tis.
                  Ano. !Dnesni! jakejkoli spalovak je maximalne po 250tis. casovana bomba. U aut za milion hrozi opravy v radech statisicu, u aut za 2,5M je to jeste drazsi.
                  Az se pres ty ojetiny dostanete k takhle mladym autum tak vas taky nejake vyskoli.
                  A jelikoz ja nehodlam poslouchat od typku jako jste vy, ktery si to ode me koupi, ze jim to po pul roce kleklo, a ze chteji po me zaplatit opravy, takze se jich zbavuju spise drive. Tedy po tech trech letech.

                  A zase soudite podle sebe. Auta kupuji za hotove.

                  Uz me to s vami fakt nebavi. Snazim se vzdy videt v kazdem to lepsi a nikoho neodsuzovat, ale ve vasem pripade je to fakt hazeni hrachu na zed.
                  To je stejne jako redaktori ze Sveta Motoru, kteri se prohlasuji za priznivce elektromobility jen pro to aby o tom mohli psat bludy, ktere jim pak lide vice zerou, nez kdyby rovnou priznali, ze jim ta elektromobilita nejde pod nos.
                  Az si jednou nejake (jakekoli) ev opravdu koupite a budete denne pouzivat tak spoustu veci pochopite. Pak mozna bude mit smysl s vami ztracet cas nad diskuzi o Tesle.

                31. Dobře rozumím tomu, když jsme spolu mluvili osobně, byl
                  Dobře rozumím tomu, když jsme spolu mluvili osobně, byl jste trochu smířlivější, ale to tak bývá v diskuzích na internetu, lidi se v podstatě nenávidí a překonají to, jen když mluví spolu osobně.

                  Mě nikdy nedávalo smysl dát za spalovací auto víc než 1 mil. Kč a pokud bude EV za 1,5 mil., pak mi to bude smysl dávat. Chápu, že když má někdo příjem v řádech desítek mil., pak si koupí Teslu X jako další auto do garáže, ale je mu jedno kolik ušetřil, prostě chce technologii a hotovo. To že o víkendu blbne na dráze s McLarenem nebo Ferrari je jiná věc.

                  V ceně Tesla X, kterou nebudu komentovat, si mohu koupit každé 3 roky prakticky nový MB E-klasse (vynechám že to není SUV, které ani nechci) s výkonem 260k, který mi postačuje a pořád na tom budu finančně lépe, než za 6 let s Tesla X (díky menšímu nájezdu). Pokud někomu smysl Tesla dává (třeba nájezd 100 tis. km ročně), je to v pořádku a není potřeba to dál řešit.

                32. Ani nevím, že jsme se potkali.
                  Ono napsané se lecos

                  Ani nevím, že jsme se potkali.
                  Ono napsané se lecos pochopí jinak než vyřčené a tak se většinou po chvíi začne roztáčet spirála naštvání na toho druhého abiž by třeba k tomu byl reálný důvod.
                  Jestli se zase potáme věřím, že najdeme společnou řeč. Fakt nejsem konfliktní člověk, ale občas si něco třeba mylně vyložím jako útok na mou osobu a je to.

                  K tomu, že nemá smysl za spalováka dávat víc jak milion jsem došel taky. Na tom se shodneme.

                  Tesla X se dá koupit ve verzi 100D už za 2,5M bez daně (a má větší dojezd než moje P100D za čtyři, bojužel na podzim ještě verze 100D nebyla v nabídce), což mi přijde docela super cena za takové auto. Známej si jí asi bude zrovna kupovat po tom co s námi strávil dovolenou a viděl jak je to s užíváním v praxi.
                  Pokud vám víc sedí Sko to je ještě levnější.

                  Příjem v řádech desítek milionů fakt nemám. Jak jsem už psal nepočítám se ani mezi horních 15%. Tu útratu za Tesly jsem, ale považoval i za podporu správné věci.

                33. V pohodě, já se taky občas nechám u nést, psané slovo
                  V pohodě, já se taky občas nechám u nést, psané slovo někdy vyzní blbě.

                  Já jsem ještě neviděl Teslu s nájezdem 200-300 tis. km apod., vím že si stěžovali ve firmě kde pronajímají Tesly, že v záruce už měnili i dvakrát elektromotor na jednom autě, ale chápu, že oni to dost honí. Každopádně 250 tis. Kč není nic levného, když se to stane mimo záruku.

                  Uvidím co přinese trh, myslím že do dvou let to bude jasnější. Auto ve které jsem neseděl si přes internet neobjednám (TM3), pravda radši bych něco většího pohodlnějšího (trochu zmlsaný jsem), ale nedělá mi zásadní problém jezdit v menším autě. Rozhodně si nekoupím VW nebo Škodu, ale přece jen více tíhnu k evropskému stylu a hlavně bych chtěl v autě tlačítka a klasické budíky a to bude největší problém 🙂

                34. Kubiš měl najeto více než 135tis. než mu jí známý
                  Kubiš měl najeto více než 135tis. než mu jí známý zbořil. Škoda, byl by to zrovna kandidát na výdrž v Českých podmínkách.
                  Každopádně auta z půjčovny jak řekli už kdysi v Top Gearu jsou nerychlejší auta na silnici. A o Teslách to platí určitě dvojnásob. Každý si chce vyzkoušet hlavně jak to jede.
                  Nicméně zrovna motory mají záruku 8 let, tedy toho bych se nebál.

                  Tlačítka mi vůbec nechybí. Nemusel jsem nic hledat v návodu a všechno ovládám bez problémů. Naproti tomu jsem nedávno seděl zase v kolegovo Roveru a nepřišel jsem ani na to jak se snižuje podvozek. Přesto, že tam na to byli tlačítka, který ale po zmáčknutí jen zablikali a nic to nedělalo. Stejně tak jsem mu musel volat jak se zapínají mlhovky. Prostě nesvítili, až když jsem přepnul normální světla do nějakého jiného režimu tak šli zapnout.

                  Ten display/budíky v TM3, ale fakt podělali, to každopádně. Uvidíme jak to bude vypadat resp. použitelné v praxi.

                35. Já myslel, že na baterky 8 let, ostatní 4 roky nebo 6, tak
                  Já myslel, že na baterky 8 let, ostatní 4 roky nebo 6, tak to je fajn, ty motory je kritická součást. Samozřejmě, při ceně toho auta tam i displej bude stát 50 tis., ale tyhle věci už moc neodchází, maximálně nějaký invertor, řídící jednotka apod. Pak co nejvíce odchází jsou různá čidla, kontrolní obvody apod. Jak říkáš bude asi nejlepší auto tak po 5-6 letech dát pryč, aby se tyhle věci nedostaly mimo záruku, do 8 letého auta se nikomu moc chtít jít nebude.

                36. 4 roky je kompletni a 8 let na baterku a pohonne ustroji, tedy
                  4 roky je kompletni a 8 let na baterku a pohonne ustroji, tedy mozna to zahrnuje i invertor to nevim.
                  No uvidime. Ja netvrdim, ze to urcite bude tech sest let vsechno super bez investic. Jen to chci proste risknout, protoze u spalovaka mam temer jistotu, ze za 6 let a 300 az 400 tisic, ktere za tu dobu najedu nejaky prusvih nastane. A pri kvalite nasich znackovich servisu to pak jeste bude loterie jestli, a jak mi to opravi. Co dalsiho pri tom podelaji atd. Synovec se vyucil na automechanika. Praxe delal ve znackovem servise, a kdyz popisoval ty praktiky ze zakulisi delalo se mi spatne. Namatkou, kdyz jim po vymene hlavy spadla do valce medena mala maticka, vyresili to po dokonceni a nastartovani proslapnutim plneho plynu a podrzenim motoru v plnych otackach. Zarachotilo to a byl pry klid. Synovec u toho byl osobne a neni z tech co by si neco vymysleli…

                37. Ano věřím, je to lidma. Může to udělat two men servis,
                  Ano věřím, je to lidma. Může to udělat two men servis, zrovna jako autorizovaný. Já se se ale v malých soukromých servisech vždycky spálil, prostě udělají to levně (třetinové náklady na práci a díly o 50% levnější), ale často to nedají na poprvé a člověk se tam vrací u autorizovaného servisu za tech 20 let jsem nikdy neměl reklamaci (možná štěstí) Když se nějaké součástka podělá v autorizáku jdou do skladu nebo to objednají a mají to ten den.

                  Každé auto potřebuje nějakou údržbu, Tesla myslím 1x ročně 1000 EUR ne? Já raději nechám věci vyměnit, které později mohou nadělát desetkrát větší škodu. U Mercedesu S mě stojí údržba v průměru 35 tis. ročně, u E-klasse by to bylo 25 tis. ročně.

                38. To jste mel teda stesti. Mozna u Mercedesu je to lepsi. Ja
                  To jste mel teda stesti. Mozna u Mercedesu je to lepsi. Ja nakonecnjezdil do Nemecka. Nastesti to nemam daleko. Ale treba Renault me zklamal i tam.

                  S Teslou se jezdi po 20tis. na celkovou kontrolu a vymenu kabinovych filtru, ktera neni povinna. Tedy jezdit nemusite a nema to vliv na zaruku.
                  Ja uz ji absolvoval a stala me neco pres 500e.

                39. Tesla S se mi vždycky líbila (kolegové v práci říkali,
                  Tesla S se mi vždycky líbila (kolegové v práci říkali, že si ji stejně jednou koupím), rozměrově je super, stačil by mi výkon klidně poloviční, ale cena nové by musela být tak 1,5 mil. bez DPH, což jen tak nebude, ale časem, jakmile začne masivní výroba EV aut, tak se ceny dostanou o 30% níže než dnes a pak to asi bude zajímavé. Chápu, že když v USA stojí TM3 35 tis. USD a ještě dostanou 7,5 tis. dotaci, že to je sranda cena a i Tesla S pak vychází výrazně lépe.

                  Ta levná údržba EV je jasná výhoda a pokud člověk jezdí 60 tis. km ročně, pak není o čem přemýšlet, u malého nájezdu tu výhodu ježdění skorozadarmo smázne ta vysoká cena a havarijní pojištění.

                40. A to usetrim jeste rocne kolem 120tis na palivu.
                  Fakt je, ze

                  A to usetrim jeste rocne kolem 120tis na palivu.

                  Fakt je, ze pro manzelku, ktera najede za rok 7tis. a potrebuje auto, do ktereho se vejdou dozadu vedle sebe tri detske sedacky jsem zadne ev taky zatim nevybral. S tema detskyma sedackama je to teda problem i u spalovaku.

                  Ja chtel puvodne take Sko, ale zkrachovalo to na tom, ze se tam s rodinou nevejdeme. Daji se sice priplatit dve sedacky pro deti do kufru, ale koukaji smerem dozadu a uz se tam nevejde zadne zavazadlo. Zatimco do Xka jsme se vesli v sedmi i s nasima plus bagaz na dovolenou vcetne kocarku. A nebyli jsme nalozeni ani po zadni sklo, jeste jsem videl zrcatkem za sebe.
                  Kdyz pak nasedam do kolegovo Ska resp. pri vysedani se hrabu jak ze sklepa tak vyberu Xka namisto Ska fakt nelituju, jedina nevyhoda je ta vyssi spotreba.

                41. Tak koukám, do faktury, že to bylo za ten servis 365EUR.
                  Ale

                  Tak koukám, do faktury, že to bylo za ten servis 365EUR.
                  Ale asi to bude různé, až třeba budou po dvou letech měnit i brzdovou kapalinu bude to určitě víc.

                42. Ak sa môžem zamiešať do vašeho rozhovoru len malou
                  Ak sa môžem zamiešať do vašeho rozhovoru len malou poznámkou. Tesla teraz dáva do S a X nové motory, ktoré vraj majú vydržať až 1 000 000 mil. Niečo vylepšili, tak predpokladám, že vydržia viac ako predošlé.

                43. Zdravím, můžete něco malinko bližšího o této informaci
                  Zdravím, můžete něco malinko bližšího o této informaci napsat, vůbec nikde jsem to nezaznamenal a z pohledu sledování těžkého vývoje nákupu jejich prvního EV až po signature teslu mě to celkem dostalo a zamrzelo.

                44. Co konkretne myslite abych rozvedl?
                  Co konkretne myslite abych rozvedl?

                45. Pardon, nějaké informace ohledně toho zboření…
                  Pardon, nějaké informace ohledně toho zboření…

                46. Nejsem si jisty zda mohu o nekom „sirit drby“ bez jeho
                  Nejsem si jisty zda mohu o nekom „sirit drby“ bez jeho souhlasu. Navic moc podrobnosti neznam. Vim jen, ze ji pujcil dobremu znamemu, ktery s ni mel nehodu. Nic se mu nastesti nestalo, ale auto v Tesla servisu odepsali. Ten znamy si ji pry odkoupil a resi opravu v neznackovem servisu.
                  Pan K jiz jezdi od srpna s novou modrou krasavici. Zase Sko 100D.

                47. Drby to nejsou, ale cháou to.
                  Infornace „odepsali“ je dost

                  Drby to nejsou, ale cháou to.
                  Infornace „odepsali“ je dost stěžejní a smutná 🙂
                  Ještě jednou díky za osvětlení.
                  Patříte k těm které „oslavují“ za iínformační přínos a obdivuji při vysvětlování věcí některým trolům .

                48. Nojo, ale je to ztracenej cas. Kde nic neni ani smrt nebere.
                  Nojo, ale je to ztracenej cas. Kde nic neni ani smrt nebere.

                  Mozna face tu face u piva by se s nim domluvit dalo. Ono se pak lecos jinak chape nez, kdyz se to napise. A ja se taky necham presvedcit. Treba by mi ukazal spalovaka mladsiho 5ti let, kterej ma nalitano 300 nebo vice a nema za sebou zadnou fatalni zavadu. Jenze to by byla spise vyjimka potvrzujici pravidlo.
                  Na druhou stranu taky jdu po nevyslapane pesine. Treba mi za 4 roky (tedy po skonceni kompletni zaruky) kleknou falkonky a Tesla mi za opravu vysmazi taky dve kila. 🙂
                  Jsem to, ale ochoten risknout, protoze u splovaku mam jistotu, ze me neco takoveho ceka pokud si ho budu chtit tech 6 az 8 let nechat.

                49. A cim presne jsem se te dotkl? („kde nic neni…“)? Tim, ze
                  A cim presne jsem se te dotkl? („kde nic neni…“)? Tim, ze jsem napsal, ze jsou lide, co kupuji Teslu na machrovani (podle zbytku diskuze se dotycny vyskytuje nebo alespon tenkrat vyskytoval i tady na foru)? Nebo ze otevrene napisu, ze Tesla nema model vyhovujici mym pozadavkum (ne, nenajezdim 100.000 rocne, aby se mi vyplatila S nebo X)?

                  Ze je na me vysazeny kukOTek celkem chapu, ten plive jed vsude, tak proc bych mel byt vyjimka…

                50. Jeee, pardon. To nebyla reakce na Vas, ale na Josefa.
                  Jeee, pardon. To nebyla reakce na Vas, ale na Josefa.

                51. Opět to chce pochytit nějaké relevantní data a nepodléhat
                  Opět to chce pochytit nějaké relevantní data a nepodléhat obecně šířeným mýtům o nových Temelínech atd…
                  – 22 kW výkonu by bylo potřeba pro nabití Ska za 4 hodiny. U TM3 by to bylo za dvě hoďky odhaduju. Mě stačí v garáži pro nabíjení dvou aut s ročním nájezdem cca 70tkm ten nejnižší jistič který si může člověk zaplatit, tedy 3x10A (cca 7kW) A samozřejmě nabíjím jen na nízký tarif, který je 8 hodin.
                  – i v bytovce se dá přivést elektřina na parkovací místo. Nové bytovky už dokonce musí mít přímo místo na byt a prý nově i možnost nabíjení by měla být povinná. Elektřinu by cpali do firemního auta třeba proto, že na oplátku se s ním můžou odvézt do práce. Anebo proto, že když jim zaměstnavatel dá potvrzení že užívají EV, tak mají nárok na sazbu D27d, na kterou můžou za polovic i prát, mít nádobí atd.
                  A pokud se zde budeme ohánět příjmovými možnostmi 85% národa, tak je dobré si uvědomit, že když běžný člověk pořídí jetého leafa dejme tomu za 350.000 s DPH a pojede s ním za den přes půl republiky a zpět třeba 650km, tak sice stráví 4 hodiny na nabíječkách, ale… Ale ušetří za tu cestu víc, než by si vydělal za celý den v práci.
                  A taky bych netvrdil, že Musk s někým bojuje. On je ten poslední co by měl potřebu s někým bojovat. On si jen prostě vyrábí auta a rakety a dělá to proto, že je to technicky možné. A že mu každý tvrdil, že to není možné jen prostě ignoroval.

                52. Co se týká elektřiny, nyní je jí více než dost a musí
                  Co se týká elektřiny, nyní je jí více než dost a musí se vyvážet ročně 2TWh, něco se i doveze zpět v rámci vyrovnání soustav, ale energie byl vždy velký přebytek. Řada vesnic nemá vůbec plyn a všichni topí buď tuhými palivy, nebo elektřinou. Já mám AKU, takže nabíjím 5 měsíců v roce průměrným příkonem 80kW každý den, tedy bych mohl jezdit 3 roky na to, co spolknou akumulačky v jednom roce (záleží na spotřebě auta). Tedy zde nevidím žádný problém.

                  Co se týká dojezdu aut, jak jsem psal, 60% lidí najede průměrně denně 30km, na to opravdu nepotřebují Teslu a Nissan 24kWh jim bohatě stačí. Ano na dlouhé cesty to není (zkoušel jsem ho nějakou dobu a pro mě to nabíjení zvláště v jihočeském, nebo jihomoravském kraji byl opruz). Na všech cestách I. třídy a dálnicích musí být dostupné minimálně 50kW nabíječky, podle mě bude 150 nabíjecích míst stačit (tedy alespoň 3-4 nabíječky pro jedno místo). Auto bude mít standardně 40-60kWh baterii do 3 let, nevidím tedy problém ani v tomto.

                  Jedinný kámen úrazu je ekomika provozu a příjmové možnosti našeho národa. V sousedním Rakousku je průměrný plat 2x vyšší než u nás, nákupy EV vozidel 10x vyšší než u nás, tedy je vidět, že sice peníze hrají svoji roli (ale nejen ty). Průměrná cena dováženého auta do ČR je 200 tis., ale drtivá většina lidí kupuje auta kolem 150 tis. Dle novější statistiky kupují 75% aut firmy (psal jsem nedávno 70%), stačí mrknout do SDA statistik a bude vám jasné, že luxusní, sportovní a dražší auta jsou u běžného člověka pár procent, prostě občan s průměrnými příjmy si nové současné EV auto nekoupí. Tihle lidí navíc jezdí tak málo, že spotřeba a servis pro ně není žádný argument. Co se bavím s lidmi, kteří mají cca dvojnásobek průměrného příjmu mi říkají, že se jim vyplatí EV auto až bude stát cca 500 tis. a dojede reálně 350km, jinak to nechtějí. Že si raději koupí něco do 300 tis. se spotřebou 6 litrů a do opravy to dá Frantovi, který to opraví za pár šupů s díly z vrakáče (citace kolegy z práce). Firmy jsou tedy rozhodující element u nás a jakmile ty zjistí, že ušetří desítky mil. ročně jen na servisu a palivu a mohou koupit „Octávku a Passat“ v elektrice za stejnou cenu s dojezdem 500km, uvidíte, jak rychle se změní situace na trhu.

                  Především stát u nás na to sere z vysoka a důvodů je určitě více. Německo vyhlásilo, že do roku 2020 chce mít na silnicích 1 mil. EV aut a dá na to 900 mil. EUR, u nás se bavíme o směšných penězích, za 60 mil. se možná ani nepostaví nabíječka typu Vystrkov. Chápu ČEZ, EON a PRE že se do stavby nehrne, provoz je za současného počtu EV aut naprosto nerentabilní. V Praze u u nabíječky skoro nevidíte auto a u soukromé nabíječky zaplatíte klidně 7 Kč/kWh, proboha, tam budu nabíjet jen v krizové situaci, když i doma to mám za 1/3 ceny, tudy cesta nevede.

                  Musk podle mě bude muset bojovat s celým světem, proč? No Detroit si taky myslel, že je král a nic ho neporazí.

                53. Co se týče vývozu elektřiny, já registruji hodnotu 17
                  Co se týče vývozu elektřiny, já registruji hodnotu 17 TWh, nokoliv 2. Ta akumulace 80kW, to je fakt síla, to máte jistič minimálně 3x120A. To si můžete pořídit rovnou DC nabíječku. My také elektřinou topíme ve starém kamenném objektu s plochou 200m2 a stačí nám 3×32. Odběr při startu cca 17kw, přes den už jen kolem 8 kW.
                  V Rakousku mají nejen vyšší plat ale i produktivitu práce a celkově vyšší náklady na život. Pokud někdo dojíždí denně 30 km, koupí jetého iona za 150.000. Ekonomika provozu je jasná, nebude vycházet každému pozitivně, ale hodně lidem ano, jen si to nedokážou spočítat. Pro mě to bylo jasné, pokud měsíční splátka na auto je ve výši toho, co jsme dřív dávali jen za naftu a servis, tak je to jasné. Prostě auto zadarmo. I u tesly mi to vychází, že se za 11 let zaplatí.
                  A pak narazíte na člověka, který najezdí ročně 100.000 a říká, že tesla je moc drahá. Anebo někdo si koupí místo oktávky superba a ptám já se jeho, kdy se mu ta investice vrátí? V praze u nabíječky vím, že bylo vždy plno, když byla pouze jedna ze tří. Teď už je to lepší i když už se nám počet EV ztrojnásobil. Ta ekonomika provozu rozhodně není naprosto nerentabilní. Jak píšete, nabíječky, kde nabíjení stojí 7kč. se používají pro nouzové nabíjení na cestách. Jelikož ale víme, že z 90% člověk stejně nabíjí doma, tak je to argument malinko zcestný. Pokud mě potom kilometr vyjde na 1,20 dejme tomu 100km a dalších 1000 km mě vyjde na 0,3kč pořád je průměr 0,42/km. K tomu servisní náklady desetinové. A jak vychází ekonomika někomu, komu stačí si platit paušál u čezu? Pokud někdo jednou za pracovní den nabije nissana u čezu vyjde ho kWh na korunu !!! To samé u tesly 0,25kč/kWh.

                54. Správně to má být skoro 2TW měsíčně, díky za
                  Správně to má být skoro 2TW měsíčně, díky za opravu.

                  U AKU je to jednoduché, mám 2x6kW + 1x2kW, tj. 14kW, při nabíjení 5-8 hodin denně vyjde těch 80kWh (asi jsem se špatně vyjádřil). Já mám v dosahu několik 50kW nabíječek, tedy bych raději využíval paušál ČEZ a nabíjel skorozadarmo, než zbytečně využíval domácí sít. Takže dám auto do nabíječky a jdu si v klidu nakoupit, nebo na schůzku, takhle nikde nesedím v autě a nečekám až nabiju. Nabíjení doma mám spíš jako nouzovku.

                55. Vývoz 17 TWh je pouze bilanční, ve skutečnosti jsme v roce
                  Vývoz 17 TWh je pouze bilanční, ve skutečnosti jsme v roce 2015 vyvezli 28 TWh. Čili víc jak dvojnásobek produkce Temelína. Tu energii jsme zde museli vyrobit, vyrubat a spálit na ní uhlí a pak to tu i dejchat. Myslím že navíc vývozní cena je za pakatel. Co je to zy byznys?!? Lepší je nechat si to uhlí na horší časy, ale někdo ho chce honem honem prošustrovat už teď. Kvůli tomuhle se museli prolamovat limity???

                  http://www.elektrina.cz/export-elektriny-v-roce-2015

                56. Dokud bude lidem 7Kc/kWh u soukrome (nedotovane) nabijecky
                  Dokud bude lidem 7Kc/kWh u soukrome (nedotovane) nabijecky pripadat moc, tak tu jejich vyznamnejsi rozsireni nikdy nenastane – jako charitu to nikdo provozovat nebude…

                57. Chápu, ale takto se ta cena obhájit nedá, zvláště když
                  Chápu, ale takto se ta cena obhájit nedá, zvláště když ČEZ má cenu proti tomu nicotnou. Nakpovat od distributora energii a pak ji prodávat s 150% přirážkou dál nemůže nikdy fungovat, pokud bude dostatek nabíječek. Více bych rozuměl projektu, který bude mít dodávku energie z vlastní fotovoltaiky nejlépe vedle zábavního nebo nákupního centra či motorestu apod., tedy to co chystá Tesla.

                58. Zdravím,
                  tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe

                  Zdravím,

                  tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe zakousli.

                  Elektromobilitu jsem fakt ještě nedokázal vyřešit. Nákupem modelu S nebo X to odmítám jako předraženou záležitost a jiné levnější možnosti nemám.

                  Takže uvidím, možná T3 a nebo něco z novějších aut co přibudou na trhu.

                  Tím že to neřeším a mobilitu jsem si vyřešil jinak – i když dřív jsem do aut také dával dost peněz.

                  Mám 3ks Octavia combi 1 – 4 kolky 6kvalt a jezdí jako z praku s minimální poruchovostí. Zatím najeto cca 2 x 500t km a 1 x 360t km a počítám že mi ještě dalších 10let vydrží.

                  Nedovete si představit jaká je to havaj ušetřit ročně třeba 1 – 2 mil na to aby se člověk přesunul z bodu A do bodu B a opravu vyřešit za pár korun u mechanika doma v jeho garáži bez nutnosti být rukojmím autorizovaného servisu.

                  tak jsem si vyřešil věci na které zatím FVE a klasické baterie stačí – bydlení bez přípojky elektřiny a bez jakýchkoliv poplatků.
                  Elektřiny dost a jenom se těším až bude časem nějaký sec hand trh s použitými bateriemi z aut co mají 60% kapacitu a do domu a do lodě budou ještě dobrý.

                  Najednou pak zjistíte že i máte dost času na koníčky a blízké když se nemusíte honit za výdělkem a náklady máte skoro nulové. Pak zjistíte že ani nenajedete tolik km co dříve a taková octávka s nájezdem cca 40t km ročně s komplet náklady na všechno kolem 100t Kč – naftu, pojistku a opravy – je v podstatě odpočinkem.

                  Dokonce teď jednu octávku prodám – za víc než jsem koupil – nevím co se děje nějak lezou cenově nahoru – asi jsem na to nepřišel jenom já – první auto co jsem prodal beze ztráty po 150 000km nájezdu a nechám si jenom dvě.

                  No uvidíme a nechám tomu čas – potřeboval bych něco na 250 – 300km nájezdu tak do 500t abych o tom začal možná uvažovat.

                  Možná že až budu v důchodu a budu mít víc času tak si udělám něco na dřevoplyn abych byl komplet nezávislý a vyprdnu se i na ty nabíječky za 7 – 12Kč/kW.

                  Zkrátka pohled na svět je různý a nikomu ten jeho neberu.

                  Přeji Vám mnoho kilometrů bez nehody a není to jenom o těch kilometrech ale také s kým a jak a v jaké pohodě

                  Dave

                59. Chápu tenhle pohled, šetřit tím, že si něco koupím za
                  Chápu tenhle pohled, šetřit tím, že si něco koupím za 2,5 nebo 3,5 mil. je blbost v jakékoli kalkulaci vyjma toho, že auta na sebe vydělávají. Stejné, jako majitel BMW 750, který prodělá 700 tis. ročně na ztrátě ceny auta a ve firmě řeší spotřebu 1l mléka denně. Děláte to stejně jako většina lidí v tomhle státu, tedy auto opravíte u „souseda“ s minimálním nákladem a najezdíte na něm statisíce km a máte jej 10 let a více a pro tyhle lidi je EV nesmysl. Nabíječky za 7 Kč/kWh nepotřebujete, doma můžete mít sazbu 2,50 Kč/kWh.

                  Jen jsem nepochopil, prodáváte auto s nájezdem 150 tis. km, ale má najeto 350 tis. km?

                60. Zdravím,
                  pro mě je primární dostat se z bodu A do bodu

                  Zdravím,

                  pro mě je primární dostat se z bodu A do bodu B

                  pak řeším čím – Octavia je pro mě pohodlná hodně – víc než Land Rover Discovery 3 co jsem měl a pořád opravoval a než Porsche 911 které mám ale jezdím s ním málo jen v létě a je v podstatě jenom pro dva lidi.

                  Samozřejmě pokukuju po elektru – FVE mi udělá dost elektřiny a nabíjel bych si doma zadarmo – ale pořád mi to neštymuje do cenové kalkulace.

                  Jak vidím okolo sebe jak i na těch elektro autech lidi kolem mě prodělávají a také opravují – Tesla S po 60t km má cca poloviční cenu a opravuje se dost – tak zkrátka čekám.

                  A Octávku samozřejmě prodávám jak má natočeno s 350t km, můj nájezd na ní byl 150t km – blbě jsem se vyjádřil – 30t nákup – 40t prodej.

                  Základ že v tomhle systému i nic člověk neřeší
                  auto nechá venku a nebojí se že mu ho někdo ukradne – takže jenom povinné ručení, odřeniny neřeším, opravy opravdu za hubičku.

                  A z toho co člověk nedá do té elektromobility najednou člověk zjistí že místo toho si může pěstovat koníčk – loď na moři ap a méně pracovat.

                  Takže paradoxně to že člověk neskočil do tesly S nebo X za 3 nebo 4mil a dal si ty kačky někam jinam – nebo dokonce do projektů které vydělávají peníze tak vlastně vymyslel víc.

                  No a když se courám a kochám krajinou do 130km/ dálnice a 90km okreska tak také umím na 64l v Octávce ujet i 1200km na jednu nádrž

                  Jak říkal Paroubek – kdo z Vás to má, přitom je to tak jednoduše blbý že to může mít v podstatě každý a nemusí se honit s leasingama a hogo fogo značkama.

                  Všichni víme že výrobci aut nás ojebávají a že mercedes nám už nikdy neprodá auto jako dřív bylo piano které naskákalo 1mil km bez problémů a pořád jelo za 6 – 7l nafty.

                  Doba je překotná a nejít s proudem se vyplácí – teda nejít s proudem v elektromobilitě zatím ne, ale už časem se blýská na lepší časy – těším se na T3 a ostatní auta – třeba už to bude i ekonomický

                  Dave

                61. Časem bude EV auto stejně ekonomický jako spalováky,
                  Časem bude EV auto stejně ekonomický jako spalováky, nedělám si iluze, že stát si na tom vezme peníze jinak, to tak prostě je. Třeba nemusí ani zdražovat elektřinu, stačí časem udělat daň na EV auto (to udělají až jich bude dost a nebude možnost návratu ke spalováku).

                62. Našťastie nie všetci rozmýšlajú ako Vy. Iba na seba a
                  Našťastie nie všetci rozmýšlajú ako Vy. Iba na seba a svoje výhody.
                  Elektromobilita je momentálne o kompromisoch a o tom, že ten kto do toho ide nepozerá iba na svoje ekonomické výhody a na to kedy sa mu to „vráti“ Keby to tak nebolo, tak by sme tu doteraz nemali nič iné, iba supervýhodné spalováky, ktoré jazdia za babku.
                  Obdivujem ľudí, čo už 20 rokov jazdia na elektromobile a tí do toho v tom čase išli za iných podmienok, ako je tomu teraz. V začiatkoch stál napr. Golf 3 v elktrickej verzii 3x tolko, ako fosil, o ostatných nevýhodách ani nehovorím a aj tak do toho šli.

                  Možno by bolo načase prestať myslieť len na seba. Elektromobilita je presne o tom, vážení…

                63. Zdravím,
                  tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe

                  Zdravím,

                  tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe zakousli.

                  Elektromobilitu jsem fakt ještě nedokázal vyřešit. Nákupem modelu S nebo X to odmítám jako předraženou záležitost a jiné levnější možnosti nemám.

                  Takže uvidím, možná T3 a nebo něco z novějších aut co přibudou na trhu.

                  Tím že to neřeším a mobilitu jsem si vyřešil jinak – i když dřív jsem do aut také dával dost peněz.

                  Mám 3ks Octavia combi 1 – 4 kolky 6kvalt a jezdí jako z praku s minimální poruchovostí. Zatím najeto cca 2 x 500t km a 1 x 360t km a počítám že mi ještě dalších 10let vydrží.

                  Nedovete si představit jaká je to havaj ušetřit ročně třeba 1 – 2 mil na to aby se člověk přesunul z bodu A do bodu B a opravu vyřešit za pár korun u mechanika doma v jeho garáži bez nutnosti být rukojmím autorizovaného servisu.

                  tak jsem si vyřešil věci na které zatím FVE a klasické baterie stačí – bydlení bez přípojky elektřiny a bez jakýchkoliv poplatků.
                  Elektřiny dost a jenom se těším až bude časem nějaký sec hand trh s použitými bateriemi z aut co mají 60% kapacitu a do domu a do lodě budou ještě dobrý.

                  Najednou pak zjistíte že i máte dost času na koníčky a blízké když se nemusíte honit za výdělkem a náklady máte skoro nulové. Pak zjistíte že ani nenajedete tolik km co dříve a taková octávka s nájezdem cca 40t km ročně s komplet náklady na všechno kolem 100t Kč – naftu, pojistku a opravy – je v podstatě odpočinkem.

                  Dokonce teď jednu octávku prodám – za víc než jsem koupil – nevím co se děje nějak lezou cenově nahoru – asi jsem na to nepřišel jenom já – první auto co jsem prodal beze ztráty po 150 000km nájezdu a nechám si jenom dvě.

                  No uvidíme a nechám tomu čas – potřeboval bych něco na 250 – 300km nájezdu tak do 500t abych o tom začal možná uvažovat.

                  Možná že až budu v důchodu a budu mít víc času tak si udělám něco na dřevoplyn abych byl komplet nezávislý a vyprdnu se i na ty nabíječky za 7 – 12Kč/kW.

                  Zkrátka pohled na svět je různý a nikomu ten jeho neberu.

                  Přeji Vám mnoho kilometrů bez nehody a není to jenom o těch kilometrech ale také s kým a jak a v jaké pohodě

                  Dave

                64. Musk nedělá Hyperloop jen jim pomáhá. Je jen nejvíc
                  Musk nedělá Hyperloop jen jim pomáhá. Je jen nejvíc mediálně známou osobou co je s tím spojená.

                65. Je pravda, že Hyperloop navrhl, doslova o něm přemýšlel
                  Je pravda, že Hyperloop navrhl, doslova o něm přemýšlel řadu měsíců a připravil návrhy, mluvil o něm se spoustou lidí, ale peníze do toho dát nechtěl. Hezky je to popsáno od str. 319 v knize Elon Musk. Každopádně jeho čas je neuvěřitelně drahý a tomuto projektu ho věnoval spoustu. Je vlastně jeho otec a jeho jméno je s tím všude spojováno, přestože by tam mělo být spíše jméno Shervin Pishevar, který projekt představil prezidentovi Obamovi.

                66. Asi zde cítí, že to bude běh na dlouhou trať se spoustou
                  Asi zde cítí, že to bude běh na dlouhou trať se spoustou neznámých a nejistým výsledkem. Pokud to bude vypadat k světu tak se do toho možná zapojí později.

                67. Jsem pro. Já bych se tedy raději držel těch pěti let, to
                  Jsem pro. Já bych se tedy raději držel těch pěti let, to by měl VW o něco větší šanci. Kdyby podobná prohlášení co padala před pěti lety měla nějaký reálný výsledek, tak teď třeba jezdím v elektromobilu VW. V té době bych se zcela spokojil s autem co má dojezd i za nejtužšího mrazu 150 km.

                68. Zákazník v Evropě dá přednost tomu s čím se dá po
                  Zákazník v Evropě dá přednost tomu s čím se dá po Evropě jezdit. Tedy za 30tis. EUR si koupí TM3 a hurá na silnice.
                  I kdyby bylo elektroauto od VW sebelepší a levnější, pak bych si stejně zase vybral Teslu, protože jak napsal ePavel, já chci jezdit a ne plánovat celej den jak se dostat na dovolenou a nakonec si na to půjčit spalováka.

  7. Uvidíme co z evropských výrobců vypadne, ale tady to má
    Uvidíme co z evropských výrobců vypadne, ale tady to má bohužel Tesla těžký, kdo potřebuje sportovní auto tak si ji koupí, ostatní (většina) koupi auto z produkce standardních výrobců. Nakonec jako vždy rozhodnou firmy, které tvoří 70% nákupů nových aut a tam je to jasné – komcern

    1. Mysleli ste Teslu roadster? Ano to je športové auto.
      Tesla S

      Mysleli ste Teslu roadster? Ano to je športové auto.
      Tesla S je rodinný sedan. To, že má zrýchlenie lepšie ako väčšina športových aut je taký malý bonus 🙂 Nepoznám športové auto, ktoré má objem kufru 894 litrov, Vy áno???

    1. Spíš bych řekl, že nám odhalují to co ani Musk nechce
      Spíš bych řekl, že nám odhalují to co ani Musk nechce předčasně vypustit. Že Tesla co nevidět ten dojezd bude mít. A oni si pak budou moci stěžovat jak jen jim Tesla vypálila rybník. Že oni to už plánovali od 13.7.2017 kdy o tom tesla ještě ani necekla. No a u těch plánů jako obvykle zůstane.

    1. Hm,to by se muselo dle vaseho mazoru prestat jist maso (kravy
      Hm,to by se muselo dle vaseho mazoru prestat jist maso (kravy produkuji taky nezdrave ovzdusi),prestat vyrabet spousty veci pro JAKAKOLI auta-izolace dratu je ropny produkt,pneumatiky predpokladam taky,tovarny kde se stavi tyto auta stavi roboti plni oleju,maziv atd.Proste soucasny zivot na teto planete je uzce spjat ropou a jeste dlouho bude,smirte se nebo utecte do posledniho pralesa…. A jen tak na okraj,jsem majitelem EV…

  8. Tak Muskova Tesla rozhodně nebyla první, když už to
    Tak Muskova Tesla rozhodně nebyla první, když už to srovnání s Edisonem! A e-golf od VW tady jezdil když Elon ani netušil co bude v životě dělat.
    Ale ano Musk je první který šel naplno do elektromobilů s velkým dojezdem a ukázal, že je to možné a že je to plnohodnotná náhrada spalovačů.

    1. Áno, Muskova Tesla nebola rozhodne prvá (napr. EV1) a
      Áno, Muskova Tesla nebola rozhodne prvá (napr. EV1) a hlavne, Musk „nevymyslel“ Teslu, tak ako Edison nevymyslel žiarovku, ale tak ako si história pamätá len Edisona, tak si bude pamätať len Muska.

      en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb

    1. čakajú na vyššiu zrelosť trhu a ano – na lacnejšie
      čakajú na vyššiu zrelosť trhu a ano – na lacnejšie baterie.

      pekne si počkali, ako dopadne Tesla.
      boli len dve možnosti
      – buď Tesla zahučí, a tým pádom staré automobilky pokračujú v tom, čo robili doteraz.
      – alebo im Tesla krvopotne vyšľape cestičku, zmení celosvetové vnímanie EVčiek, a oni už len naskočia do rozbehnutého vlaku.

      Tak alebo tak – toto nemohli staré automobilky prehrať.

      Jedine žeby… jedine žeby sa naozaj preukazalo, že EVčka sú ozaj 2x trvácnejšie a omnoho lacnejšie na servis, ako ICEčka, a ľudia by na toto začali počúvať.

      Potom by boli staré automobilky v pasci, pretože by mali len dve možnosti:
      – vyrábať ICE, ktoré vydržia 200k – 300k kilometrov, zatiaľ čo konkurenčné EVčka 500k+ (s jednou vymenou baterky možno) a tým pádom vlastne
      – alebo tiež vyrábať trvanlivé EVčka, a tým pádom nutne znížiť objem produkcie (ak ti auto vydrží 30 rokov – budeš aj tak každých 10 kupovať nové? asi nie)

  9. Jak hloupý výrok z VW… Stejně jako Edison byl první se
    Jak hloupý výrok z VW… Stejně jako Edison byl první se žárovkou a dnes jsou lepší, dokonalejší atd… ale byl PRVNI.
    A tak i Tesla s Muskem je zcela PRVNI. Tak bych radil všem automobilkám – nekecejte, nepomlouvejte, nerejpejte a prostě jen vyrábějte a vyrábějte a prodávejte….

    1. Tak Muskova Tesla rozhodně nebyla první, když už to
      Tak Muskova Tesla rozhodně nebyla první, když už to srovnání s Edisonem! A e-golf od VW tady jezdil když Elon ani netušil co bude v životě dělat.
      Ale ano Musk je první který šel naplno do elektromobilů s velkým dojezdem a ukázal, že je to možné a že je to plnohodnotná náhrada spalovačů.

          1. Myslím, že pán Modenaboy myslel skutočný normálne
            Myslím, že pán Modenaboy myslel skutočný normálne použiteľný elektromobil (čo je zatiaľ v súčasnosti jedine Tesla), a nie elektromobilové paródie s ktorými v minulosti a v súčasnosti všetky ostatné automobilky dokazujú, že to nejde…

    2. Edison nebyl první se žárovkou. Byl první v tom, že se mu
      Edison nebyl první se žárovkou. Byl první v tom, že se mu podařilo nápad žárovky dotáhnout do komerčně úspěšné podoby. (Předtím, to svítilo několik desítek minut a bylo to hodně drahé.) Musk je na tom podobně…

Napsat komentář