Elektromobil Volkswagen ID Buzz míří nejspíš do výroby

Britský magazín Autocar.co.uk zjistil, že koncept plně elektrického mikrobusu Volkswagen ID Buzz nejspíš už brzy dostane výrobní zelenou. Volkswagen údajně teď čeká na výsledky průzkumů reakcí veřejnosti.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID Buzz i jeho očekávaná výrobní verze bude pokračovatelem hlasického „hippie-busu“
foto: Volkswagen

Klaus Bischoff, šéf designu Volkswagen, řekl Autocaru, že koncept Volkswagen ID Buzz, představený na autosalonu Detroit 2017, byl podle prvních dojmů veřejností v Evropě a USA přijat velmi dobře.

Už před rokem ukázal Volkswagen na CES 2016 v Las Vegas koncept elektrického mikrobusu Budd-e. Bischoff se prý dlouhodobě snaží protlačit koncept elektrického mikrobusu a ID Buzz by konečně mohl být úspěch.

Zároveň dodal, že se stále ještě pracuje na výsledném designu, který je v koncepční verzi přeci jen poměrně odvážný. Na autosalonu v Šanghaji se prý koncern VW chystá představit plně elektrické SUV, koncepčně příbuzné s hatchbackem Volkswagen ID.

Všechny tyto novinky jsou součástí nového směřování automobilky Volkswagen po skandálu dieselgate. A vypadá to, že VW bude mít v příštích pár letech v oblasti elektromobilitu mnoho co nabídnout.

18 komentářů u “Elektromobil Volkswagen ID Buzz míří nejspíš do výroby”

    1. Taky se hlásím mezi onu veřejnost, u které vzbudil zájem.
      Taky se hlásím mezi onu veřejnost, u které vzbudil zájem. Mít Nissan eNV200 slušnější dojezd, tak by mu mohl konkurovat. Ostatně jako v případě menších nároků třeba Peugeot Partner electrique nebo Renault Kangoo ZE, ale to jsou bohužel dojezdově vozy zastydlé před rokem 2000.

      1. Já už jsem napsal na: „info@volkswagen.cz“, že mám zájem
        Já už jsem napsal na: „info@volkswagen.cz“, že mám zájem o I.D. BUZZ a tohle je jejich odpověď:
        Děkujeme za Váš zájem o značku Volkswagen a zároveň nám dovolte, abychom Vás informovali, že v tomto případě je potřeba se obrátit přímo na autorizovaného prodejního partnera Volkswagen, který je plně kompetentní k řešení Vašeho dotazu.
        Seznam autorizovaných partnerů naleznete zde:
        https://www.volkswagen.cz/koupit-volkswagen/seznam-prodejcu

        Děkujeme za pochopení.

        Na odkazu co poslali jsem našel až 6 prodejců co prodává elektromobily … to jsem zvědav kolik z těch „plně kompetentních“ mi odpoví a co mi napíšou.

        Tímto vyzývám všechny: napište jim taky, nebo nám I.D. BUZZ zruší stejně jako zrušili Phaeton.

    2. Cenovka 1.5 milionu je nesmysl a řekněme zbožné přání
      Cenovka 1.5 milionu je nesmysl a řekněme zbožné přání mimo realitu. Na 1.5 milionu začíná benzínový Multivan s automatem a pohonem 4×4. Výbavy určené pro volný čas se s Multivanem dostávají lehce k 2.5 milionům, tedy se nedá předpokládat že taková stylovka jakou VW BUS je, bude začínat na nižší ceně než tyto edice Multivanu. Navíc v elektrické verzi. Nebál bych se odhadnout startovní cenu nad 2.5 milionu korun.

                1. To jo, ja jsem drivejsi vyjadreni VW tak nejak pochopil, ze by
                  To jo, ja jsem drivejsi vyjadreni VW tak nejak pochopil, ze by I.D. rada mela nabidnout cenove dostupne modely. Dokonce myslim v kontextu zakladniho hatchbacku pouzivali obrat: „cena srovnatelna s dobre vybavenym dieselovym golfem“.
                  Proto bych ocekaval, ze Buzz bude za cenu srovnatelnou s dobre vybavenou volnocasovou dodavkou, ty predpokladane ceny dailymailu mne pripadaji dost nizke, navic v kombinaci s predpokladanym dojezdem 373 mil, coz si nutne vyzada velkou baterii.
                  Nicmene predpokladam, ze ani VW zatim presnou cenu a specifikace nezna, pokud stale plati, ze by to auto melo prijit kolem roku 2022, tak se toho muze jeste hodne zmenit.
                  Kazdopadne dik za link, pokud se dailymail alespon priblizne trefil, tak to jiste udela spouste zajemcum o podobne auto radost.

                2. Do 2022 je sákra daleko.
                  Buzzík je na stejný platformě

                  Do 2022 je sákra daleko.
                  Buzzík je na stejný platformě jako ID.

                3. To samo o sobe nemusi mnoho znamenat, u ruznych modelu I.D.
                  To samo o sobe nemusi mnoho znamenat, u ruznych modelu I.D. bude pravdepodobne velkou roli hrat cena baterii, pomerne velke a pravdepodobne tezke auto jako je Buzz bude potrebovat k rozumnemu dojezdu pomerne velkou baterii, rozhodne vetsi nez auto velikosti Golfu, se kterym se nepredpokladaji tak caste dlouhe trasy.
                  Nevim, jak to vidi VW a pripadni kupci, ale ja bych od podobne dodavky ocekaval, ze me s rodinou nebo partou kamaradu odveze i na delsi vylet. U hatchbacku velikosti Golfu si naopak umim predstavit i variantu s pomerne malou baterii, existuje pocetna skupina zakazniku, kteri kupuji auta teto tridy a nijak daleko s nimi nejezdi.

Napsat komentář