Volkswagen se nyní kromě elektromobilů silně zaměřuje také na vývoj podvozkových systémů pro vysoce automatizovanou jízdu. Ta má být po čistě elektrickém pohonu dalším významným přelomem v automobilovém průmyslu.
Herbert Diess, aktuální šéf koncernu Volkswagen, už dříve řekl, že chce z firmy udělat firmu zaměřenou na software. Na příkladu americké automobilky Tesla totiž dobře vidí, že budoucnost je právě o softwaru – ať už s ohledem na elektromobilitu, nebo robotické řízení.
„Díky výrazné minimalizaci náklonu karoserie v podélném i příčném směru a optimalizaci jízdní dynamiky reaguje vůz rychleji na pohyby volantu a řídí se precizněji,“ říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, systémů řízení a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen. „Tento vývoj je extrémně důležitý také s ohledem na vysoce automatizovanou jízdu. Díky tomu můžeme cestujícím poskytnout maximální komfort ve všech situacích.“
„V budoucnosti bude hrát software stále důležitější roli také u řízení,“ říká Schebsdat. „Díky tomu máme výrazně více možností, jak ovlivňovat vlastnosti řízení, které pak můžeme realizovat ve specifické podobě u jednotlivých modelů na všech platformách.“ Po uvedení příslušných komponentů do sériové výroby budou z tohoto systému řízení profitovat také asistenční systémy, například Lane Assist nebo Travel Assist.
zdroj: tisková zpráva
Diess má sice pravdu, že „budoucnost je právě o softwaru“, nicméně právě software je aktuálně jedna z největších slabin jejich aut. S autonomní jízdou má problém i Tesla, takže pro VW, který má problém i se základní infotainmentem, je autonomní jízda aktuálně spíše jen vizí, na léta vzdálené budoucnosti.
Tak Tesla má super infotainment, ale automatický dálkový ani stěrače ani klimu ani tempomat ani držení v pruhu neumí..čím to safra je 🤔
Zrejme jste si koupil TV Tesla. Ta fakt nic z toho vyjmenovaneho neumi.
Naopak BEV od Tesly toto vsechno zvlada bez problemu i ve vysoke rychlosti. Jedine co je diskutabilni jsou sterace. Cas od casu je musim aktivovat tlacitkem na blinkru. Zrejme se tim kalibruje citlivost a pak uz stira dle meho posouzeni dobre. Oproti jinym autum to bezi pres kameru.
A jak pane Leodendulo zapnete tempomat na rychlost, kterou právě jedete? A jak ji po přerušení obnovíte? A jak prosím zapnete manuálně dálkový v režimu auto, když je Tesla ne a ne pustit? A taky by mě zajímalo, jak pouštíte držení v pruhu bez tempomatu? Ale nakonec by mi stačilo, jak to zřídit, aby tempomat vjel do omezení danou rychlostí, já na to nepřišel.
Tempomat muzete nastavit na displeji jak ma fungovat. Bud zvolite drzet aktualni rychlost, nebo jet povolenou rychlosti. Musite se rozhodnout jak ma fungovat. Po preruseni opet packu 1x dolu a pak zalezi na vasem nastaveni viz bod 1.
Dalkove lze zapnout i v automodu. Packu od sebe, teda ve smeru jizdy.
Drzeni v pruhu funguje spolu s Autopilotem.
Autopilot zpomali pri vjezdu do omezeni, akorat az po nekolika metrech. Tempomat bez AP jede samozrejme porad stejnou rychlosti.
Proc nechcete pouzivat AP a pozadujete funkcnosti AP u tempomatu? Logika Tesly je, ze pokrocile funkce funguji u AP a tempomat je obycejny tempomat.
A jeste mate asi 80 hlasovych povelu jak muzete auto ovladat.
Takže takovou základní věc jako te adaptivní tempomat nelze zapnout bez té funkce „autopilot“? Vždyť to je věc, která u jiných aut funguje už přes 10 let, minimálně. A na tom nezávisle zapnout/vypnout držení v pruhu a pod.Pamatuji na Volvo, kde bylo to hlídání pruhů a nefungovalo úplně nejlépe, tak jsem to nepoužíval. Ale adaptivní tempomat fungoval skvěle, nezávisle na tom hlídání pruhů. To samé u Lexusu a zřejmě i u jiných aut, kde ty asistenty lze na sobě nezávisle zapnout.
Holt, tesla má jinou filozofii a buď ber nebo nech tak, no…
Jo a neřekl byych, že funkce adapt. tempomatu je nějaký zázrak, součást nějaké sofistikované funkce AP. Je to obyčejný tempomat s radarem a bržděním (u VW funguje i s manuálem) a je to alespoň prpo mě funkce, kterou používám pořár a rád, protože funguje skvěle, žádné „ghost braking“ 🙂
Nemožnost využívat adaptivní tempomat samostatně, by mě u Tesly také silně vadila. Podobně jako nenastavitelná rekuperace, kdy skutečně nechci aby auto rekuperovalo (brzdilo), když to není třeba. Zkušenost s tím mám ze ZOE. Je silně nepohodlné udržovat sešlápnutý pedál akcelerátoru.
Ted jste me dostal. Ten tempomat je adaptibilni, protoze nenarazi do predem jedouciho auta. Ono to funguje intuitivne a kdyz si pak doma u stolu vzpominam, tak to neni uplne bezchybne.
Kdysi byla v jedne TV soutezi otazka, jakym smerem tocite klikou u okna v aute aby se otevrelo. Malokdo to rekl spravne.
Abych nebruslil na tenkem lede, zitra zkusim co tempomat umi. Ted nevim co je spravne. Omlouvam se za nejiste info.
Není potřeba se omlouvat, jen mě to zajímá, protože už jsem četl tuším na fdrive něco podobného.
Nasel jsem toto:
https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/cs_cz/GUID-50331432-B914-400D-B93D-556EAD66FD0B.html
Adaptivni tempomat je zrejme jeste beta verze do doby, nez bude umet cist znacky.
Jeste k tempomatu. Drive se mohla rychlost tempomatu nastavit na povolenou rychlost pres touch na dopravni znacku s povolenou rychlosti na displeji. Mozna ze to uz funguje jinak, trochu tu obsluhu zmenili. A rychlost tempomatu lze menit tez pravym koleckem na volantu.
Znam jen Teslu 3 a nevim jak to je u S a X. V kazdem pripade lze hodne veci nastavit, ale musi se to nastudovat. Je to jako u mobilu, kde je 1000 moznosti, ale vetsina pouziva tak 10% funkci a netusi co vsechno lze delat. Tesla asi jeste neumi cesky, ale to me nevadi. Mam nastavenou nemcinu a jsem v pohode. Bohuzel ty jmena ceskych ulic nikdy nerozumim. Cestina je hospodsky jazyk a casem v globalizovanem svete zanikne. Dnes jsem dostal fakturu z ceskeho eshopu a vsechny pismenka s diakritikou chybela. I cesky ucetni program ABRA ma s cestinou problemy.
Ty máš ohledně češtiny tak vlhké sny jako šlapka na majáku, skopčáku! Ostatně nejsi nic jiného než prodejná děv.ka.
No já myslím, že těch praktických zkušeností zas tak moc nebude…ale říkal jsem si, jak se z toho vykroutíte… 🙂 jak Tesla pokračuje několik metrů za omezení 🙂 jj,.pokud máte na tempomatu 20 a omezení je na 10, tak to možná bude několik metrů..
Tesla pouziva povolenou rychlost z mapy a take bych uvital, aby zpomalila s predstihem a na znacce mela tu spravnou rychlost. Ja vypnu AP a po dosazeni spravne rychlosti zase zapnu. Je to trochu pracnejsi, ale funguje to dobre. Ale kdyz jede auto prede mnou, tak AP prizpusobi rychlost a neni co resit. I na semaforech je dobre mit nekoho pred sebou. Pak AP sam zastavi a sam se rozjede. Nemam FSD. Ale zapnul jsem simulaci FSD na displeji a vsechny semafory to bezpecne rozpozna. Ale nezastavi jako FSD.
vcera jsem na blumbergu videl cisla folksvagnu za rijen a vzpomnel jsem si co tady psal Runner
jako to je teda pruser jako krava skodofka minus padesat procent, audina to samy, zbytek grupy taky
hyundai rust 25% toyota rust 30%
us automobilky by taky rostly ale stahla je Evropa. treba ford kvuli evrope -4%
Evropa se jako jedina propadla do hluboke automotive krize.
Fíha, tak to je ještě horší, než jsem předpovídal. Masakr.
Co je příčinou? Nedostatek čipů a nebo nezájem zákazníků?
Nejsou čipy, které VW neobjednal, protože nemůže vyrobit vozidla kvůli emisním limitům. Na auta je nyní pořadník na 13 měsíců, jak v roce 1985.
Vítejte v reálném evropském socialismu.
A on jim někdo bránil vyrábět nízkoemisní auta, nebo se na to připravit dlouho dopředu? Můžeme sice nadávat na debilní EU, ale jestli je tohle příčina, tak se jedná pouze o následek nekompetentního vedení a špatných manažerských rozhodnutí VW.
V roce 1985 byl poradnik spise 13 let. O 13 mesicich komuniste snili. Jinak astronomicky rok ma 12 mesicu a komunisticky 13. Komousi meli mesic sovetsko ceskoslovenskeho pratelstvi navic.
Proc by VW nemohl vyrabet kvuli limitum? Diess by koupil od kamarada Muska odpustky a bylo by. Jen zvanite a nevidite realitu. Vetsina automobilek nema cipy. Ani pro BEV. VW Zwickau take zastavila vyrobu BEV.
Evropa je opravdu nestahla, stahli je nesmyslna snizeni objednavek kapacit na cipy v prvni vlne covidu, to jim ted lame vaz, kdy nemaj kde ty kapacity znovu vzit a proste jim je hned vyfoukli vyrobci z Ciny kteri jim je fakt vracet nebudou
pruser koncernu VW je v tom, ze neumi pracovat s modernima cipama a vsazi stale na podradne cipy s vyrobou nad 28nm, tedy neco co vyrobci cipu drzej jen kvuli automobilkam,
Já jsem byl naprosto v šoku ze zisku skupiny. Najděte si na bloombergu to číslo, ale byla to darda. Oni jsou lišky podšitý, brečí co to jen jde, ale pravda je úplně jinde.
Zasmál bych se, protože právě dnes začal VW hromadně propouštět zaměstnance, ale k smíchu to moc není.
VW presouva vyvoj a castecne i vyrobu do Ciny a tak ty neschopne vyhazuje.
No jistě, tím to bude. Taky kvůli tomu už měsíc Škodovka nevyrábí nová auta a jen dodělávají rozdělaná z doby před nuceným pozastavením výroby. A taky chystá hromadné předvánoční propouštění. Kvůli přesunu do Číny 😀 😀 😀
Naprosto geniální. Stejně jako re-branding aktuálního propouštění ve Volkswagnu. Už to nenazývají hromadné propouštění, na kterém se nedohodli s odbory, ale „zefektivňování výroby“ 😀 😀 😀
Zefektivnili agenturní zaměstnance na dlažbu 😀
Robotický auto se dělá softwarem a senzorama a ne podvozkem, ten už je tam jen do počtu. Ale jelikož to koncern se softwarem neumí tak voblbuje lidi s podvozkem.
Tyhle kecy si ponech Vykuku na stranickou ideologickou konferenci vas eVolecku, co zerete seno, pripadne eSeno. Tady, kde je nastesti jeste par lidi se zdravym rozumem Ti na tyhle zvasty se.re prislovecny Bily tesak.
Tipnul bych si, že ve VW je víc manažerů, než inženýrů.
To dává smysl.
Tváří tvář kolapsu se Němci zoufale upínají k představě zázračných sofistikovaných zbraní.
Zatímco před branami už jim stojí veleúspěšné žebrácké čínské automobilky s primitivními leč funkčními produkty
Tvrdost a vytrvalost se u nich holt snoubí s velikášstvím a nepoučitelností.
Faktem zůstává, že po válce ty jejich „zázračné sofistikované zbraně“ všichni s otevřenou pusou kopírovali, takže bych byl v těch hodnoceních opatrnější, a nepodceňoval.To, že Evropa v řadě věcí bohužel zaspala je fakt, a hlavně asie/Čína nám to dává najevo.
umělé drogování konzervy spěje pouze k většímu pádu… jinak prodeji i výroba jim nadále klesají :))))))))))