Volkswagen vyvíjí podvozek budoucnosti pro robotická auta

Volkswagen se nyní kromě elektromobilů silně zaměřuje také na vývoj podvozkových systémů pro vysoce automatizovanou jízdu. Ta má být po čistě elektrickém pohonu dalším významným přelomem v automobilovém průmyslu.

Herbert Diess, aktuální šéf koncernu Volkswagen, už dříve řekl, že chce z firmy udělat firmu zaměřenou na software. Na příkladu americké automobilky Tesla totiž dobře vidí, že budoucnost je právě o softwaru – ať už s ohledem na elektromobilitu, nebo robotické řízení.

„Díky výrazné minimalizaci náklonu karoserie v podélném i příčném směru a optimalizaci jízdní dynamiky reaguje vůz rychleji na pohyby volantu a řídí se precizněji,“ říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, systémů řízení a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen. „Tento vývoj je extrémně důležitý také s ohledem na vysoce automatizovanou jízdu. Díky tomu můžeme cestujícím poskytnout maximální komfort ve všech situacích.“

„V budoucnosti bude hrát software stále důležitější roli také u řízení,“ říká Schebsdat. „Díky tomu máme výrazně více možností, jak ovlivňovat vlastnosti řízení, které pak můžeme realizovat ve specifické podobě u jednotlivých modelů na všech platformách.“ Po uvedení příslušných komponentů do sériové výroby budou z tohoto systému řízení profitovat také asistenční systémy, například Lane Assist nebo Travel Assist.

zdroj: tisková zpráva

32 Comments on “Volkswagen vyvíjí podvozek budoucnosti pro robotická auta”

  1. Diess má sice pravdu, že „budoucnost je právě o softwaru“, nicméně právě software je aktuálně jedna z největších slabin jejich aut. S autonomní jízdou má problém i Tesla, takže pro VW, který má problém i se základní infotainmentem, je autonomní jízda aktuálně spíše jen vizí, na léta vzdálené budoucnosti.

      1. Zrejme jste si koupil TV Tesla. Ta fakt nic z toho vyjmenovaneho neumi.
        Naopak BEV od Tesly toto vsechno zvlada bez problemu i ve vysoke rychlosti. Jedine co je diskutabilni jsou sterace. Cas od casu je musim aktivovat tlacitkem na blinkru. Zrejme se tim kalibruje citlivost a pak uz stira dle meho posouzeni dobre. Oproti jinym autum to bezi pres kameru.

        1. A jak pane Leodendulo zapnete tempomat na rychlost, kterou právě jedete? A jak ji po přerušení obnovíte? A jak prosím zapnete manuálně dálkový v režimu auto, když je Tesla ne a ne pustit? A taky by mě zajímalo, jak pouštíte držení v pruhu bez tempomatu? Ale nakonec by mi stačilo, jak to zřídit, aby tempomat vjel do omezení danou rychlostí, já na to nepřišel.

          1. Tempomat muzete nastavit na displeji jak ma fungovat. Bud zvolite drzet aktualni rychlost, nebo jet povolenou rychlosti. Musite se rozhodnout jak ma fungovat. Po preruseni opet packu 1x dolu a pak zalezi na vasem nastaveni viz bod 1.
            Dalkove lze zapnout i v automodu. Packu od sebe, teda ve smeru jizdy.
            Drzeni v pruhu funguje spolu s Autopilotem.
            Autopilot zpomali pri vjezdu do omezeni, akorat az po nekolika metrech. Tempomat bez AP jede samozrejme porad stejnou rychlosti.
            Proc nechcete pouzivat AP a pozadujete funkcnosti AP u tempomatu? Logika Tesly je, ze pokrocile funkce funguji u AP a tempomat je obycejny tempomat.
            A jeste mate asi 80 hlasovych povelu jak muzete auto ovladat.

            1. Takže takovou základní věc jako te adaptivní tempomat nelze zapnout bez té funkce „autopilot“? Vždyť to je věc, která u jiných aut funguje už přes 10 let, minimálně. A na tom nezávisle zapnout/vypnout držení v pruhu a pod.Pamatuji na Volvo, kde bylo to hlídání pruhů a nefungovalo úplně nejlépe, tak jsem to nepoužíval. Ale adaptivní tempomat fungoval skvěle, nezávisle na tom hlídání pruhů. To samé u Lexusu a zřejmě i u jiných aut, kde ty asistenty lze na sobě nezávisle zapnout.

              Holt, tesla má jinou filozofii a buď ber nebo nech tak, no…

              Jo a neřekl byych, že funkce adapt. tempomatu je nějaký zázrak, součást nějaké sofistikované funkce AP. Je to obyčejný tempomat s radarem a bržděním (u VW funguje i s manuálem) a je to alespoň prpo mě funkce, kterou používám pořár a rád, protože funguje skvěle, žádné „ghost braking“ 🙂

              1. Nemožnost využívat adaptivní tempomat samostatně, by mě u Tesly také silně vadila. Podobně jako nenastavitelná rekuperace, kdy skutečně nechci aby auto rekuperovalo (brzdilo), když to není třeba. Zkušenost s tím mám ze ZOE. Je silně nepohodlné udržovat sešlápnutý pedál akcelerátoru.

              2. Ted jste me dostal. Ten tempomat je adaptibilni, protoze nenarazi do predem jedouciho auta. Ono to funguje intuitivne a kdyz si pak doma u stolu vzpominam, tak to neni uplne bezchybne.
                Kdysi byla v jedne TV soutezi otazka, jakym smerem tocite klikou u okna v aute aby se otevrelo. Malokdo to rekl spravne.
                Abych nebruslil na tenkem lede, zitra zkusim co tempomat umi. Ted nevim co je spravne. Omlouvam se za nejiste info.

                1. Není potřeba se omlouvat, jen mě to zajímá, protože už jsem četl tuším na fdrive něco podobného.

          2. Jeste k tempomatu. Drive se mohla rychlost tempomatu nastavit na povolenou rychlost pres touch na dopravni znacku s povolenou rychlosti na displeji. Mozna ze to uz funguje jinak, trochu tu obsluhu zmenili. A rychlost tempomatu lze menit tez pravym koleckem na volantu.
            Znam jen Teslu 3 a nevim jak to je u S a X. V kazdem pripade lze hodne veci nastavit, ale musi se to nastudovat. Je to jako u mobilu, kde je 1000 moznosti, ale vetsina pouziva tak 10% funkci a netusi co vsechno lze delat. Tesla asi jeste neumi cesky, ale to me nevadi. Mam nastavenou nemcinu a jsem v pohode. Bohuzel ty jmena ceskych ulic nikdy nerozumim. Cestina je hospodsky jazyk a casem v globalizovanem svete zanikne. Dnes jsem dostal fakturu z ceskeho eshopu a vsechny pismenka s diakritikou chybela. I cesky ucetni program ABRA ma s cestinou problemy.

              1. Tesla pouziva povolenou rychlost z mapy a take bych uvital, aby zpomalila s predstihem a na znacce mela tu spravnou rychlost. Ja vypnu AP a po dosazeni spravne rychlosti zase zapnu. Je to trochu pracnejsi, ale funguje to dobre. Ale kdyz jede auto prede mnou, tak AP prizpusobi rychlost a neni co resit. I na semaforech je dobre mit nekoho pred sebou. Pak AP sam zastavi a sam se rozjede. Nemam FSD. Ale zapnul jsem simulaci FSD na displeji a vsechny semafory to bezpecne rozpozna. Ale nezastavi jako FSD.

  2. vcera jsem na blumbergu videl cisla folksvagnu za rijen a vzpomnel jsem si co tady psal Runner
    jako to je teda pruser jako krava skodofka minus padesat procent, audina to samy, zbytek grupy taky
    hyundai rust 25% toyota rust 30%
    us automobilky by taky rostly ale stahla je Evropa. treba ford kvuli evrope -4%

    Evropa se jako jedina propadla do hluboke automotive krize.

    1. Evropa je opravdu nestahla, stahli je nesmyslna snizeni objednavek kapacit na cipy v prvni vlne covidu, to jim ted lame vaz, kdy nemaj kde ty kapacity znovu vzit a proste jim je hned vyfoukli vyrobci z Ciny kteri jim je fakt vracet nebudou

      pruser koncernu VW je v tom, ze neumi pracovat s modernima cipama a vsazi stale na podradne cipy s vyrobou nad 28nm, tedy neco co vyrobci cipu drzej jen kvuli automobilkam,

          1. No jistě, tím to bude. Taky kvůli tomu už měsíc Škodovka nevyrábí nová auta a jen dodělávají rozdělaná z doby před nuceným pozastavením výroby. A taky chystá hromadné předvánoční propouštění. Kvůli přesunu do Číny 😀 😀 😀

            Naprosto geniální. Stejně jako re-branding aktuálního propouštění ve Volkswagnu. Už to nenazývají hromadné propouštění, na kterém se nedohodli s odbory, ale „zefektivňování výroby“ 😀 😀 😀
            Zefektivnili agenturní zaměstnance na dlažbu 😀

  3. To dává smysl.
    Tváří tvář kolapsu se Němci zoufale upínají k představě zázračných sofistikovaných zbraní.
    Zatímco před branami už jim stojí veleúspěšné žebrácké čínské automobilky s primitivními leč funkčními produkty
    Tvrdost a vytrvalost se u nich holt snoubí s velikášstvím a nepoučitelností.

Napsat komentář