Volkswagen vstupuje do nového desetiletí: jednotná platforma, software i autonomní řízení

Volkswagen na tiskové konferenci představil budoucnost svého koncernu. Elektromobilitu už bere jako samozřejmost.

Hlavními trhy zůstanou pro Volkswagen i nadále Evropa, Čína a USA. Právě v USA se koncern chystá významně navýšit svůj tržní podíl – elektromobilita k tomu prý představuje ideální příležitost.
foto: Volkswagen

Herbert Diess nedávno dostal potvrzeno, že šéfem koncernu Volkswagen zůstane až do roku 2025. Dnes na velké tiskové konferenci NEW AUTO představil budoucnost firmy pro následující desetiletí.

Z prezentace plyne několik zásadních informací. Předně, VW už bere bateriovou elektromobilitu jako hotovou, danou věc, která postupně přebere otěže od spalovacích motorů. Volkswagen se hodlá stát globálním lídrem v elektromobilitě a zatím je na dobré cestě.

Kromě toho se ale teď chce nově soustředit na dvě další, úzce propojené oblasti: software a autonomní mobilitu. Se softwarem má VW dlouhodobě problém, což ukázaly odklady při uvádění elektromobilů Volkswagen ID.3 na trh. Přesto se Volkswagen hodlá stát softwarovou firmou.

Volkswagen potvrdil, že v současné době mu spalovací auta vydělávají na elektromobilní expanzi. To se ale má změnit během následujících dvou tří let, kdy dosáhnout parity marží. Klíčem k budoucím ziskům bude masivní unifikace.

Volkswagen bude unifikovat na čtyřech hlavních frontách: od roku 2026 chce začít vyrábět koncernově jednotnou a jedinou platformu SSP (Scalable Systems Platform), určenou pro všechna osobní a lehká užitková auta (a dokonce i menší náklaďáky).

Nahradí tak dosavadní spalovací MQB, MSB, MLB, stejně jako elektrické modulární platformy MEB a PPE. Také SSP, podobně jako MEB, nabídne VW dalším výrobcům.

Napříč značkami má být do roku 2025 jednotný také software. O ten se postará samostatná společnost CARIAD. Součástí jednotného softwarového řešení má být také autonomní řízení úrovně 4, kdy bude možné řízení vozidla zcela předat počítači. První robotická mobilita od Volkswagenu půjde na trh v roce 2025 v Evropě a krátce na to i v USA.

Do roku 2030 má na SSP a jednotném softwaru fungovat až 40 milionů aut. Všechny budou neustále online, čímž se výrazně prodlouží životní cyklus těchto vozů.

Dalšími dvěma klíčovými oblastmi budou baterie, tedy především jejich výroba, a nabíjení. Volkswagen představí nový „jednotný“ bateriový článek a vybuduje v Evropě 6 nových gigatováren. Do roku 2030 budou vyrábět 240 GWh ročně.

První gigatovárna vyroste ve švédském městě Skellefteå pod patronátem Northvolt AB. Vyrábět začne v roce 2023. Druhá v německém Salzgitteru, tam bude vyrábět čínský Gotion High-Tech od roku 2025. Třetí gigatovárna vyroste nejspíš ve Španělsku. A intenzivně se jedná také o Volkswagen gigatovárně v Česku.

Co se týká nabíjení, chce mít Volkswagen během následujících let v Evropě 18 000, v Číně 17 000 a v USA 10 000 ultra-rychlonabíjecích bodů (výkon až 350 kW).

tisková zpráva

6 komentářů u “Volkswagen vstupuje do nového desetiletí: jednotná platforma, software i autonomní řízení”

  1. Modulární platforma je možná super na náklady. Ale jinak
    Modulární platforma je možná super na náklady. Ale jinak je to blbost.
    Krásně se to projevuje u nových škodovek. Kdy chtějí auto od fabie po superba montovat na jednu nápravu.
    Taky oktávka s superb je pěkně nebezpečnej, protože už podvozek nezvládne nouzový vyhybací manévr. A vymlouvají se na baterie v podvozku u hybridu.
    Zajímavé, že jiné auta to zvládnou. A to jsou také hybrid mají baterku a ještě mají i vyšší karoserii SUV.

    1. VW ztrácí schopnost dělat spalovací auta rychleji, než
      VW ztrácí schopnost dělat spalovací auta rychleji, než získává schopnost dělat elektromobily.

      Momentálně vstoupil do období, kdy dělá jen šrot a naplňují se slova kritiků, že podřízení se politickému diktátu může vést k ekonomické smrti skupiny.

      Němci holt měli vždy problém bojovat na dvou frontách.

      EDIT: Podívejme se na třeba na Škodovku. Když byla na vrcholu, měla silné portfolio – Fabia, Octavia, Superb a pak přišla s Kodiakem a nějakou prodejní drobotinou. To byl vrchol.
      Dnes má motorově kastrovaný Superb a Kodiak, nepovedenou Octavii IV, pod ní nic co by stálo za řeč. A chce situaci zachránit s postiženým dítětem Enyaqem, zatímco výroba výdělečných modelů stojí.

      A takto aktuálně vypadá koncern celý.

      Dodavatelům dílů pak maluje budoucnost jménem ID.Buzz, ten to prý všechno zachrání. Jako regulérně zešíleli a sluníčková kultura je rozvrátila.

  2. Hezký přerod aut, na něco jako drahou ledničku a
    Hezký přerod aut, na něco jako drahou ledničku a spotřebák..ze svébytných automobilů se stane 4 metry VW koncern elektromobilu (všechny racionální důvody chápu, nicméně z pohledu technického umění je to škoda) – taky si všímáte toho, jak jsou dneska auta si navzájem tak podobná, že stačí přelepovat znaky na kapotě? A bohužel líp už nebude 🙁

Napsat komentář