Volkswagen údajně sesbíral už 10 000 zájemců o elektromobil ID.3

Předevčírem Volkswagen otevřel rezervace elektromobilu ID.3, který půjde na trh v polovině příštího roku. Během jednoho dne údajně získal 10 000 zájemců.

Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním plně elektrickým vozem koncernu Volkswagen postaveným na platformě MEB. Ta se stane základem celé nové rodiny elektromobilů ID, případně i dalších vozů.
foto: Volkswagen

Rezervovat je zatím možné pouze speciální edici Volkswagen ID.3 1ST, které se vyrobí 30 000 kusů a prodávat se bude za cenu pod €40 000. Bude vybavena středně velkou baterií (58 kWh) pro dojezd 420 km WLTP.

Ti, kdo si auto za 1000 eur rezervují, získají mimo jiné 2000 kWh elektřiny v nabíjecí síti IONITY. Volkswagen tvrdí, že zájem o první edici elektromobilu Volkswagen ID.3 daleko předčil jeho očekávání.

Pro srovnání, když v roce 2016 Tesla představila elektromobil Tesla Model 3, během jediného dne si ho po celém světě rezervovalo 232 000 lidí složením zálohy $1000/€1000.

Volkswagen zároveň potvrdil, že už vyrobil 200 před-produkčních kusů elektromobilu ID.3. Sériová výroba má začít na konci letošního roku, ale dodávky kupodivu až v polovině roku příštího. Auta se budou vyrábět v továrně Cvikov, kterou momentálně Volkswagen upravuje pro výrobu elektromobilů.

Ročně chce Volkswagen vyrobit přes 100 000 kusů elektromobilu ID.3. Pro srovnání, Tesla za minulý rok vyrobila 254 530 elektromobilů, z toho většina byla Tesla Model 3. Letos by se mohla přiblížit k metě 500 000.

Volkswagen

73 komentářů u “Volkswagen údajně sesbíral už 10 000 zájemců o elektromobil ID.3”

  1. off
    Výsledek srážky dinosauřího světa s elektromobilitou

    off

    Výsledek srážky dinosauřího světa s elektromobilitou a světem zlých dýlerů – zákazník je bit.

    Zpožděné Audi e-tron a ještě pořádně tučný poplatek za zrušení?
    https://elektrickevozy.cz/clanky/zpozdene-audi-e-tron-a-jeste-poradne-tucny-poplatek-za-zruseni?fbclid=IwAR1NCcvLjmi_IVnikWtuTico37S_PApWiDNRan_Af5ININ2NOCet0da0ziw

    „O nejnovější zkušenost se podělil Roar Lauvstad, který si objednal auto již v loňském roce, ovšem nyní se dozvěděl, že jej obdrží až 6 měsíců později než bylo původní datum předání. Jedinou možností, jak získat e-tron dříve, je prý změna objednávky a zakoupení dražší vybavenější varianty. Tu ovšem zákazník nechtěl, a tak by raději objednávku zrušil. Jenže za tu by mu hrozil postih v podobě zaplacení 8 % z ceny, což dělá 6 800 dolarů (něco přes 150 tisíc korun). Takže je vlastně donucený čekat a čekat…

    Podle vyjádření Audi jde o praktiku, kterou má na starosti samotný dealer, nikoliv výrobce jako takový. Zpoždění jde ovšem za automobilkou, protože problémy ve výrobě měla ona, ne nikdo jiný.

    Audi za celou dobu obdrželo přes 7 000 rezervací e-tronu, což je velmi pěkný výsledek. Nejvíce se jich rezervovalo v březnu 2019 v Norsku, a sice 680. Jenže v dubnu počet nových rezervací klesl na 371.“

    Náskok díky technice se zatím nekoná.

      1. Takže vy jste teprv dneska zjistil kde a jak se vyrábí
        Takže vy jste teprv dneska zjistil kde a jak se vyrábí elektřina?!? Bravo, děláte pokroky. My se to učili už v 70. letech ve vlastivědě ve 4. třídě základní školy. Sice se tomu neříkalo energetický mix, ale pamatuji si to do dneška. Takové hezké obrázky to byly. :)))

        A teď si představte že i moje ústřední topení, moje telka, lednička i mobil maj taky výfuk v Horních Počaplech. Hrůza co? :))
        Ale nezoufejte, určitě se všechno časem doučíte a možná to i pochopíte. Studujte pilně dál.
        Tady máte aktuální hodnoty. Pilně to sledujte, snad vás to posune. Přeju hezkou podívanou. ;D

        https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ

        1. Vy Kuku, dík za poučení o výrobě elektřiny, nicméně je
          Vy Kuku, dík za poučení o výrobě elektřiny, nicméně je pravděpodobné, že o výrobě elektrické energie z uhlí vím daleko víc než vy. Já mám na elektrárně o výkonu 4 x 200 MW odpracováno 14 let a to v provozu. Jakou praxi máte vy?

          1. Super, takze bych Vas poprosil o informace z prvni ruky, co
            Super, takze bych Vas poprosil o informace z prvni ruky, co vse leze z komina uhelne elektrarny v prepoctu na 1 MWh. Pak kolik spotrebuje uhelna elektrarna uhli, vody, a dalsich (a jakych) materialu (napada me vapenec, maziva) na stejnou jednotku energie. Pak zda ta elektrarna jede vzdy na plny vykon (tj. zda se vzdy vyrabi maximum energie z daneho tepla, nebo se obcas upousti para bez turbiny) a procentuelne na rok. Kolik dni v roce trva odstavka kvuli udrzbe. Jake jsou provozni naklady celkove (uhli, samospotrebovana elektrina, ropne produkty, vapenec, lide, material a stroje na opravy, apod) a idealne rozepsane po kategoriich. Zda se vyuziva odpadni teplo a procenutalne na ctvrtleti.
            Je mi totiz jasne, ze (nejen) produkovane CO2 neleze vsechen z komina.
            Mockrat dekuji.
            Doufam, ze se tu objevi i zamestnanec JE a vycislo mi to same. 🙂

          2. Tak to se máte, to jste na tom líp než vyštudovaní
            Tak to se máte, to jste na tom líp než vyštudovaní elektrikáři, kteří si myslí, že taky rozumí energetice. :))
            Na to že pracujete v elektráně 14 let víte překvapivě málo o tom co vědí lidé o energetice a hned jak jste se tu projevil tak jste měl potřebu moralizovat :))) To byl směr, kterým směrovalo moje poučení.
            Já mám praxi tady na Hybridu a je to velmi výživné. 😉

            Ale k věci, když jste tak znalý věci určitě budete vědět kolik TWh el. en. ročně odebíraj naše ropné rafinérie nebo dráhy? A za další proč musíme vyvážet celou 1/4 produkce a dejchat z toho tady ten sajrajt? To jenom kvůli tomu jsme proráželi limity?

  2. Volkswagen ID.3 to je žebrák za hodně peněz. V naší
    Volkswagen ID.3 to je žebrák za hodně peněz. V naší firmě pravidelně obměňujeme vozový park, něco takového v elektrice pořídit je naprostý ekonomický nesmysl. Menší dodávkové auto pro zásobovače na ježdění „kolem komína“ se v naftě dá pořídit za 300 tisíc, pro obchodní zástupce je potřeba vozidlo s normálním dojezdem, samozřejmě v naftě. Majitelé jezdí prémiovými německými vozy, samozřejmě v naftě.

    1. koupit Porsche, který není kde nabíjet, za 2 mega, to je
      koupit Porsche, který není kde nabíjet, za 2 mega, to je opravdu jen pro blbečky, co jezdí jen kolem baráku s tak drahým autem, stejně jako Jaguar I-Pace, to taky koupí jen blbečci. A výrobci pak vypadají, jako že se snaží, i když to reálně nechtějí, fosilní teroristi. Ale od blbečků je třeba inkasovat penízky, to je povinnost 🙂

        1. to jsou marketingové žvásty také pro blbečky….
          to jsou marketingové žvásty také pro blbečky…. rychlonabíječky prostě nejsou a nebudou, to nechtějí, to by totiž lidi začali kupovat EV, a to samo nechtějí, krom Tesly samozřejmě…. tedy „nabíječky“ budou, ale abys to nabil za pár hodin, což je jen pro blbečky, krom Tesly opět 🙂

                1. Co myslite, slychal jej opravnene? 🙂
                  Co myslite, slychal jej opravnene? 🙂

  3. …údajně získal…za cenu pod 40kE…potvrdil 200
    …údajně získal…za cenu pod 40kE…potvrdil 200 předprodujčních kusů…výroba má začít…dodávky až v polovině příštího roku…ročně chce vyrobit…bla…bla…bla…bla…bla
    To je furt dokola, samý sliby, co by kdyby. Ale snad jednou něco z jejich vrat ve Cvikově vyjede. A svět se zatřese.
    Protože pokud to auto bude taaak dobrý, jaaak dlouho ho připravujou, tak se máme na co těšit.
    A nezapomeňme – lepší a za půlku než T3.

    1. jdete už někam z těma kecama, pořád to stejné dokola,
      jdete už někam z těma kecama, pořád to stejné dokola, jak mentálové všichni fakt, VW tu bude vyrábět 100 tisíc kusu ročně pro Evropu, kolik je v Evropě TM3 za ty tři roky co se vyrábí co????? lepší VW za rok než nějakej americkej šunt kterej se kvalitou může srovnávat sotva s Dacií

        1. Tak to mě fakt trápí že se to nebude vozit do ameriky 😀
          Tak to mě fakt trápí že se to nebude vozit do ameriky 😀 Já bydlím v evropě takže řeším to co je v evropě ty zřejmě zijes v americe tak je pro tebe důležité kolik se tam vyrobí tesla smejdu 😀 je směšné jak tu všichni porovnavate produkci tesly v usa pro celý svet a produkci VW pro evropu 😀

  4. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
    „Fossil fuel subsidies top $5

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    „Fossil fuel subsidies top $5 trillion worldwide, fair pricing would have cut emissions 28%, study says“

    malý vtípek od fosilních teroristů, že to s EV parodiemi myslí vážně…. pro blbečky proč ne 🙂

      1. ?? Chceš tím říct, že neumíš anglicky, nebo že je ta
        ?? Chceš tím říct, že neumíš anglicky, nebo že je ta citace vymyšlena? Jestli neumíš používat Google, tak sis právě veřejně ohodnotil IQ výrazně pod průměr 🙂 trilion v AJ = bilión v CZ

        Nebo tím chceš říct ještě něco úplně jinýho, Honzíčku?

          1. Hochu, takže ty říkáš, že když je v textu smajlík, tak
            Hochu, takže ty říkáš, že když je v textu smajlík, tak opak je vždy pravdou? Ty vidíš svět černobíle, přesně jako malé děti. Jako by sis myslel, že sarkasmus a ironie je vždy 100% rozeznatelná, za jakou stranu momentálně kope 🙂 Používej víc to na krku, hošíku a neztrapňuj se 🙂

                1. to já nevím, já předávám fakta a nebavím se o
                  to já nevím, já předávám fakta a nebavím se o nesmyslech tak oblíbené plácání malých dětí 🙂

                2. Ta tvá „fakta“ jsou taky vycucaná čísla zelených mamlasů
                  Ta tvá „fakta“ jsou taky vycucaná čísla zelených mamlasů o tom, že někde se neplatí z ropy plné daně jako někde jinde, a spalování ropy prý způsobuje předčasná úmrtí a nutnost léčení lidí, ale ve skutečnosti bez ropy v zemědělství by daleko rychleji umřela během roku skoro polovina lidstva hlady.

                3. Ale nedristaj prosim ta. Ropa ako palivo je plne nahraditelna.
                  Ale nedristaj prosim ta. Ropa ako palivo je plne nahraditelna.

                4. 😀 😀 😀
                  Strašný je, kolik lidí s volebním právem

                  😀 😀 😀
                  Strašný je, kolik lidí s volebním právem nemá ani páru o mechanismech fungování stávající společnosti.

Napsat komentář