Dr. Heinz-Jakob Neussera, šéf vývoje pohonů koncernu Volkswagen, nedávno vystoupil před novináři ve Štrasburku. Mimo jiné řekl, že už kolem roku 2020 by mohly elektromobily dosahovat dojezdu až 600 km.
foto: Volkswagen
Předně je nutno si ujasnit, že už dnes jeden elektromobil dojezd kolem 400-500 km nabízí. Je to Tesla Model S. Současná generace elektromobilů Volkswagen má papírově dojezd 190 km, reálně pak mezi 130 a 150 km.
Neusser podle australského motoristického magazínu Motoring prozradil, že očekává, že už příští generace elektromobilů nabídne v letech 2015-2017 dojezd kolem 300 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi Q8 E-Tron má zelenou, elektromobil nabídne dojezd 600 km
To není těžké odvodit ani tomu věřit, vzhledem k tomu že o tom již několik let mluví Elon Musk z Tesla Motors (slibovaný Model III) a v návaznosti na to také Renault, Nissan i General Motors (Chevrolet Sonic).
Zajímavější jsou ale Neusserova další slova. „Třetí“ generace elektromobilů, tedy ta která přijde kolem roku 2019-2021 už má nabídnout dojezd kolem 500 až 600 km. Neusser si samozřejmě uvědomuje, že úměrně k tomu se bude muset zlepšovat infrastruktura (rychlo)dobíjení, které bude muset nabídnout výkony kolem 90 kW.
Neusser také zmínil plug-in hybridy a auta na vodík. O obou prohlásil, že jde o čistě „překlenovací“ technologie směřující k plně elektrickému pohonu.
Technologie baterií podle něj dokáže dělat obrovské pokroky ve velmi krátkém čase. Díky tomu se už na počátku příští dekády dočkáme baterií se zcela novým chemickým složením, které budou moct běžně nabídnout elektromobilům dojezd v řádech stovek kilometrů.
Líbí se mi srovnání
Líbí se mi srovnání mastodontů a progresivní firmy na jedné stránce serveru hybrid:
– Tesla: první stanice pro výměnu baterií již brzy v provozu
– Tesla Model S s duálními motory: podrobnosti
– Tesla: Superchargery pro Prahu, Brno i Rusko
– Volkswagen: elektromobily s dojezdem 600 km v roce 2020
– Jak správně jezdit elektromobilem Mercedes-Benz třídy B.
Určitě jde o kouzlo nechtěného, ale tak nějak to přístup letitých automobilek ke změně pohonu hezky ilustruje.
myslim ze Android55 myslel
myslim ze Android55 myslel toto:
https://www.youtube.com/watch?v=EpxOV-NrVGM
https://www.youtube.com/watch?v=5qwq5Rejq4E
dalo by sa to skombinovat a autam dat väcsiu volnost, co sa tyka dobijania baterii. Samozrejme treba k tomu viacero vykonnejsich alternatorov, napr. aspon na 24V a potom kombinaciou…Magneticky motor, Alternator, menic napätia, a 2-4x bateria, mozno aj klasicka by sa dosiahol pozadovany efekt…chyba v dnesnych autach-tych elelktrickych, ze sa nevedia dobijat dostatocne pocas jazdy…ak by stacila zakladna povedzme 5kW bateria, a alternatory by vedeli pocas jazdy nabijat bateriu a poskytnut elektromotoru tiez elektrinu, mohlo by to fungovat. Ani ja niesom nejaky fyzik alebo elektrotechnik, ale ak by to bola kombinacia viacero faktorov, tak by to malo fungovat…ludia su zvyknuty kupovat iba to co druhy vymyslel a preslo to cez TÜV…ak by sme vymyslali viacero novych moznosti, ako sa da lacno a bez emisii cestovat, mylsim ze by sme uz davno cestovali na elektrinu, pripadne magneticky pohon. Neodymove magnety su dostatocne silne, aby sa spravali rovnako ako piesty v spalovacom motory. Treba to len vyskusat a nebude treba minat elektrinu v takom rozsahu ako buduce elektro-mobily.
Pan Neusser jinými slovy
Pan Neusser jinými slovy řekl: Nebudeme už dělat hybridy ani vodíková auta, protože to nemá podle nás perspektivu, počkáme do roku 2020 a pak uplatníme technologie, které jsou známé už dnes za cenu, která mezitím klesne podle našich předpokladů tak nízko, že se nebude příliš lišit od ceny auta se spalovacím motorem.
Tak tomu říkám koncepce a inovativní přístup. 🙂
To jako nekdo ceka, ze ta
To jako nekdo ceka, ze ta cena jen tak sama od sebe klesne? To je skoro jako by mi peceny holub, jen tak sam od sebe, pristal v hrsti 😀
Ona cena rozhodně půjde
Ona cena rozhodně půjde dolů, je to o tom, že starší technologie jsou prostě levnější a pokud se k tomu přidá ještě zvyšování výroby, tak s rostoucí produktivitou poklesne i cena. Ale vyjádření lídra VW je celkem jednoznačné, pokud je překlad přesný: „Díky tomu se už na počátku příští dekády dočkáme baterií se zcela novým chemickým složením…“. On netvrdí vyvíjíme, nebo podílíme se, on říká „se dočkáme“. Pokud vím, tak jediné, na čem se podíleli, byla spolupráce se Sanyo a to už je dost dlouho. Takže podle mě opravdu čekají až baterka přistane. Jediné, co jsem si domyslel je spekulace, že použijí starou technologii i když mluví o nových. 🙂
To mi se mnohem vic libi
To mi se mnohem vic libi pristup Tesly a castecne Nissanu, kteri se primo na vyvoji podili a jdou do hloubky.
Mně také, o tom žádná.
Mně také, o tom žádná. Jenom jsem se snažil interpretovat svými slovy to, co řekl.
Spoluprácu s VW nedávno
Spoluprácu s VW nedávno ohlásil LG Chem. http://online.wsj.com/articles/lg-chem-signs-multi-million-dollar-deal-to-supply-batteries-to-audi-1408500354
myslím, že to tu bolo rozobraté. Jolinar tam pekne prepočítal, že z toho veľa EV nebude a bude to skôr o plug in hybridoch, ale predsa.
Plne súhlasím s tvojou interpretáciou vyhlásenia VW. VW minulý rok mal prevádzkový zisk 11,5 mld EUR. Oni si môžu dovoliť počkať 2-3 roky ako sa situácia vyvinie a potom ísť do toho na plné „pecky“ ak bude treba. Tesla im chce ukázať, že naozaj treba:)
je to fakt smutné, že ani
je to fakt smutné, že ani dnes, keď tesla po uvedení modeluX pravdepodobne bude významnou konkurenciou pre porsche – najlepšie zarábajúcu značku VW, nemá pán Neusser jasno ako sa budú vyvíjať EV autá. Dojazd 600 km je pre drvivú väčšinu áut úplne zbytočný a treba sa zamerať na zrýchlenie dobíjania. CCS s 90kW to rozhodne neporieši.
Ak VW bude čakať s masovou výrobou na batérie s dojazdom 600 tak mu ujde vlak.
BTW kde je to sľubované SUV – konkurent ModeluX s novým typom batérie, ktoré malo byť predstavené budúci rok a malo mať dojazd 600-700km?
Ak model S môže mať s 85kWh batériou a dvoma motormi reálny dojazd 470km, tak menšie auto s 3-4 stupňovou prevodovkou by mohlo mať pri tej istej batérii vysoko cez 500km. Batérie o ktorých hovorí pán Neusser sú teda už tu.
Ja verím, že niekomu sa podarí vyrobiť spoľahlivú prevodovku pre EV s vysokou účinnosťou, ktorá bude ľahšia a lacnejšia ako druhý motor, čím sa znížia nároky na veľkosť batérie a EV nižšej strednej triedy s reálnym dojazdom okolo 300km si vystačí s 40kWh batériou.
Tesla sa dostane podľa mňa na 100USD/kWh najneskôr do 5 rokov. Pri tej cene je návratnosť vyššej vstupnej investície pred ukončením 4 ročného leasingu. Také auto by pri nabíjaní 135kWh/hod, ako má Tesla už dnes, bolo vhodné aj pre masy nielen v Európe a USA, ale aj v Indii a Číne. To isté by mohol dosiahnuť VW a o 5 rokov by už mohli vyrábať EV v miliónových sériách. Peniaze na ta VW alebo Toyota rozhodne majú, len sa im, pri ich dnešných ziskoch, do tohto rizika proste nechce.
CCS pokud vím má
CCS pokud vím má potenciál až na 400 A, tedy v případě standardního dobíjecího napětí většiny baterií 400 V nám to dělá 160 kW, takže tady zakopaný pes nebude.
Hlavní problém jsou stále baterie, jejich cena, hmotnost a kapacita.
Jesli ma potencial 400A tak
Jesli ma potencial 400A tak je na tom stejne jak SuperCharger, jen zatim nema ani jednu stanici, zatimco SC ma pres 200 po celem svete 🙂
U Tesly muzete celkem bezne videt 340V * 355A (=120kW), tech 135kW jsem zatim nevidel, ale to by bylo zhruba tech 400A. Nejvic jsem zatim videl myslim neco kolem 360A.
K tomu aby se CCS dostalo na 160kW museli by taky zvednout napeti baterie, tak aby ve vybitem stavu nemela ~300V ale spise tech ~400V.
ako som písal, cenu podľa
ako som písal, cenu podľa mňa Tesla do 5 rokov dostane na úroveň 100USD/kWh a tým istým spôsobom by ju vedeli poriešiť aj vo VW, GM alebo Toyote.
O 5 rokov pri 6% ročnom náraste energetickej hustoty by batérie mohli byť o 50% ľahšie ako tie v modeli S. 40kWh batéria by vážila len okolo 100-130kg + chladenie BMS a vonkajší obal, to všetko by sa mohlo zmestiť do 250kg, takže to tiež problém nie je.
Ak gigafactory vyrobí batérie na 500k áut na nahradenie všetkých ICE áut ich potrebujeme stavať 10 každý rok počas ďalších 20 rokov. To Tesla sama nikdy nepostaví.
Ten Volkswagen oznámi vždy
Ten Volkswagen oznámi vždy takú nuverireľnú bombu ! Jeden to ledva prežije.
… tych 600km bude len pre
… tych 600km bude len pre nizkopocetny seriu skoroprototypov ako u LX1 spotreba 1l/100km..cely VW je banda zahmlievacov cez media.
Jen bych podotkl,ze se v
Jen bych podotkl,ze se v zadnem pripade nejedna o prvni generaci u VW.Ta uz tady byla tusim v roce 98!
A co se tyce Tesly,vysoka cena je relativni..Vite treba,ze v cene je zahrnute DOZIVOTNI nabijeni v Tesla superchargerech ZDARMA??
„DOZIVOTNI nabijeni v Tesla
„DOZIVOTNI nabijeni v Tesla superchargerech ZDARMA?“
No to je ale novina, to tu nikdo netušil 🙂
•
Na druhou stranu, pokud to přepočítáme např. na benzin, tak při spotřebě šest litrů na stovku, ceně litru paliva 36 Kč a ročním nájezdu 30 000 km to při životnosti auta 10 roků dělá celkem 648 000 Kč jen za palivo, plus cena vozu (téměř nejlevnější Octavia) cca 400 000 Kč, což nám dohromady činí těsně přes jeden milion korun. (k tomu milionu je potřeba připočítat povinné ručení, technické prohlídky, a spoustu údržby a náhradních dílů)
Dal by někdo za obyčejnou Oktávku milion, pokud by měl čerpání po dobu životnosti vozu zdarma tak jako Tesla + supercharger?
Já jo.
Já jo.
kecáš 🙂
kecáš 🙂
Tak pakliže bude bydlet
Tak pakliže bude bydlet hned vedle SC, tak proč ne. Já třeba taky bydlím hned vedle rychlodobíječky RWE, která je (zatím) zdarma a mít EV, tak tam dobíjím neustále 😉
Zde budu z mé půlroční
Zde budu z mé půlroční elektromobilní praxe souhlasit. Máme možnost se ženou oba nabíjet zdarma v práci, takže pokud jedeme naším elektromobilem, dobíjíme tam. Doba směny dalece převyšuje dobu na dobití z 0 na 100%, nemluvě o tomm že vždy ještě v autě něco zbývá. Takže je potřeba ještě kratší doba. Ostatně ani na těch 100% není potřeba dobíjet, když druhý den jedete do práce zase. A opravdu jen párkrát jsme jeli k nabíječce nadoraz. Spíše z plezíru, než z donucení, prostě si vyzkoušet, jak to jede s tou svítící želvou (rezervou) na panelu :-).
Nabijet na Superchargeru ale
Nabijet na Superchargeru ale nikdo nebude ze 100%, odhaduju ze tak max. z 10%…
První generaci ve smyslu
První generaci ve smyslu moderních elektromobilů vyráběných po roce 2009.
Ne, to nevíme, to nám
Ne, to nevíme, to nám musíš ještě jednou ZOPAKOVAT!! 😀
•
•
?
?
!
!
To je určitě možný, ale
To je určitě možný, ale podle mýho bude mít Tesla S dojezd 600 už při dalším updatu, tak cca za rok. Používají stále stejné baterie zhruba od roku 2011-12, kdy byly vyvinuty. Sice se od té doby technika toliko nezměnila, ale jistě by to i pro Teslu znamenalo snížení nákladů, snížení hmotnosti a hlavně zvýšení dojezdu.
Je to sice pekne ze e-auta
Je to sice pekne ze e-auta budu mat dojazd 300…500…km,ale aka bude cena?ak taketo auta,budu stat 50tis a viac,vobec nebudu rentabilne a investicie sa aj po desat rocnom elektro-vyuzivani nevratia,a aj keby sa mali,nebude to stat zato..elektrima aj tak casom zdrazie..domacnosti budu platit viac,ak sa budu auta mabijat priamo z domu,ak sa budu nabijat na rychlodob.staniciach aj tam to bude drahsie.Tovarne budu vytazene a ak nejaka z rychlonabijaciek zlyha,alebo sa pokazi bude problem z nabijanim,na ceste ostanete stat.ludia a politika su chamtive javy na tomto svete,normalny obcan nikdy nevyhra nad nadvladou spekulantou,ktory chcu zbohatnut na ukor normalneho priemerneho obcana.chcem vidiet elektroauto,ktore bude schopne zvladnut aj v minusovych teplotach vzdialenost 200km a viac.pritom je tak jednoduche najst alternativu-magneticky pohon!to by mal byt pohon buducnosti!4 alternatory,2xbateria,a jeden magneticky pohon…dojazd by bol miekolkonasobne vyssi..a cerpat elektrinu?mozno raz za rok ak nie este neskor..to je green-free and the best inovation for the future!
Cena takových aut bude –
Cena takových aut bude – stejně jako je tomu u dnešních aut – nastavena tak, aby jejich prodejem automobilka vydělávala. Investice do auta není nikdy návratná pokud auto nepoužíváte k podnikání.
Autor asi myslel ve
Autor asi myslel ve srovnání s normálním spalovákem.
Jinak samozřejmě mluvit o „investici“ v souvislosti s obyčejnou spotřební koupí je klasickým projevem finanční negramotnosti většiny obyvatelstva 😉
Prosím můžete mi
Prosím můžete mi vysvětlit co je to magnetický pohon? On totiž elektromotr se skládá z pernamentních magnetů a vinutí cívky. Pokud do něj přivedeme proud slouží jako motor, pokud jím budeme otáčet slouží jako generátor (alternátor). Čerpat elektřinu, odkud z čeho? Ještě jsem neviděl elektřinu v tekutém stavu. Jak se liší čerpání elektřiny od dobíjení? Tudíž mi připadá, že budoucnost už je zde.
V ohledu ceny elektromobilů máte částečně pravdu, nicméně je zde i druhá (dle mého názorudaleko podstatnější) rovina a to ekologie, provozu, servisu, výroby.
Copak si myslítě, že když přišly vozy se spalovacími pohony, mohli si je automaticky hned dovolit masy lidí, nebo alespoň ti co vlatnili kočáry? Taky jim to poměrně dlouho trvalo než se prosadily.
jj není zač
SEARL EFFECT
jj není zač
SEARL EFFECT GENERATOR
youtube.com/watch?v=pUUvhuQtba4
searlsolution.com/
searleffect.com/
youtube.com/watch?v=X9d2VKXhcgs
Přidávám se k výzvě o
Přidávám se k výzvě o vysvětlení pojmu „magnetický pohon“. Pokud možno s odkazem na nějaký relevantní zdroj (tzn. ne konspirátorské weby, kde bude hlavním sdělením, že je to superhypermegabombastický vynález, který samozřejmě petrolobby skrouhla a drží zuby nehty pod poličkou). Díky 😉
Taky se pridavam na
Taky se pridavam na rozlousknuti co to vlastne je ten magneticky pohon? O tom jsem jeste neslysel. To bude asi nejaka bomba jako nevycerpatelny zdroj elektriny z cerne krabicky ve kterem jsou castice, ktere jeste svet nevydel, ted si nemuzu vzpomenout na nazev.
to je tajná mocnýma
to je tajná mocnýma tutlaná vychytávka – nová technologie, která kdyby přišla zfleku každý pako zjistí jak ho koncerny tahaj za nos 🙂 a dělaj z něj otroka 😉
SEARL EFFECT GENERATOR
youtube.com/watch?v=pUUvhuQtba4
SEARL EFFECT
SEARL EFFECT GENERATOR
youtube.com/watch?v=pUUvhuQtba4
searlsolution.com/
searleffect.com/
youtube.com/watch?v=X9d2VKXhcgs
Už tam chybí jen meče a
Už tam chybí jen meče a plechy kterými prošpikuje ten stul.
Taky Vám to připomíná čáry máry?
A co zákon zachování energie, to ho asi ve škole neučili.
Je až neuvěřitelný kolik lidí věří takovým nesmyslům.
Ačkoli, když tolik lidí věří v boha, tak proč by nevěřili na perpetuum mobile?
Už jsem našel ty částice jmenují se tachyony. to je podle definice hypotetická částice. Pak se vyrábí různé výrobky které jsou nabité, nebo vydávají tyto částice, které ukmějí úplně všechno. Léčí všechny nemoce všetně rakoviny. Když si dátel proužek (za těžké peníze) na mobil budete ochráněni od elektromagnetického smogu, který telefon vydáva, když to dáte pod postel ochrání Vás od „zlé“ energie ze země atd.
A dokonce mají i krabičku, která vyrábí elektrický proud, který je nevyčerpatelný.
kam se hrabe nějaký magenticky pohon, pcheee.
pred 1000 lety taky tvrdili
pred 1000 lety taky tvrdili že země je placato a vono se točí 😉 Ze nevíš jeste neznamená že neexistuje 🙂
Víra tvá tě uzdraví. Já
Víra tvá tě uzdraví. Já nejsem proti víře, ať si každý věří čemu chce, je to dobrý placebo.
Ale do techniky víru netahejte. Za 1000 let se nikdy nikomu nepodařilo postavit něco z ničeho, tak tu nepředělávejte fyzikální zákony. Ty platí ať si věříte v boha, nebo v třeba v tachyonovou energii z ničeho. Tyhle hypotetický záležitosti jsou jen k tomu, aby tahali z lidí peníze a o tom to je. Jde jen o zisk a o největší jachtu na malorce pro majitele :-)))
Zákon zachování energie neobejdete a auto, které jezdí na „nějaký“ magnetický pohon, který nikdo nikdy neviděl, musí mít nějaký přísun energie. Jde jen o to odkud ji bere.
Kdyby něco jako tohle perfetum mobile existovalo, tak už si to dávno kutilové po celém světě doma vyrábí a jezdi v takových autech. Ale ono to totiž není možné, je to jen blud, který se žíví nevědomostí a hloupostí lidí.
Bohužel lidi kteří věří na tahyony znam a je mi z toho smutno. Jsou schopni dát za černou placku klidne i celoživotní úspory a myslí si, že jim to pomůže od nějakého elektromagnetického odpadu z mobilního telefonu….
PRIMÁRNÍ JE PŘESTAT LIDEM
PRIMÁRNÍ JE PŘESTAT LIDEM OTRAVOVAT VZDUCH POD NOSEM !!
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
POTOM SE BUDE ŘEŠIT ZBYTEK 🙂
A CO? TAK DINOMOBILKY PŘESTANOU TOLIK VYDĚLAVAT A VRATI SE S PLATY A ZAMĚSTNANCI O 50LET ZPÁTKY A AUTA BUDOU DĚLAT ROBOTI.
ZE ŠKODOVKY PŮDEŠ ZPÁTKY DO KRAVÍNA MLADEJ, CO SI MYSLÍŠ? ŽE NA TVŮJ PŘEPÁLENEJ PLAT JE NĚKDO ZVĚDAVÝ?? 🙂
Takže VW oficiálně
Takže VW oficiálně přiznal že je minimálně 5let za Teslou… To je pro VW jako pro nejambicióznější automobilku celkem smutné.
Nadruhou stranu když bude VW chtít tak si postaví deset megatováren na baterie zbytek okopíruje od Tesly(stejně už to udělali) a klidně za tři roky může chrlit elektromobily v miliónových sériích.
Řekl bych, že vůbec nic
Řekl bych, že vůbec nic takového nepřiznal 😉 Osobně s ním docela souhlasím a tak nějak bych viděl průměrné hodnoty u obyčejných EV v uvedených letech (nikoliv u supersportovních aut ani drahých limuzín). Nakonec i ta Tesla taky plánuje přesně do těch let, kdy Neusser mluví o EV s 300 km dojezdem, svůj lidový model 3.
Tak potom tedy doufám že
Tak potom tedy doufám že také mluví o lidovém voze za lidovou cenu.
Tesla totiž chce dostat cenu hodně nízko.
Pokud ale VW vyrukuje s nějakým modelem za slušné peníze tak se máme za pár let na co těšit protože něco podobného pravděpodobně plánuje i BMW(řada i) AUDI(e-tron) a MB(podíl v Tesle).
konečně by začal normální konkurenční boj.
Jen se obávám že Tesla nebude mít moc šancí proti těm mamutům s obrovským zázemím.
Tesla do te doby bude mit
Tesla do te doby bude mit svoji Giga tovarnu coz ji da vyhodu v cene baterii vuci konkurenci. A hlavne vyhodu v objemu vyroby – kolik aut budou schopni vyrobit. Ikdyby VW dodrzel svoje sliby ohldne dojezdu a ceny (cemuz neverim), tak nebudou mit potrebne mnozstvi baterii.
Navic jeste v tech letech
Navic jeste v tech letech take by mel prijit nova verze Leafu, to bude teprve neco. Nove generace aut by uz konecne mohli stat normlani cenu a ne 2x vic nez spalovak.
Za 2-3 roky to bude hodně zajímavé.
Osobně si myslím, že Tesla o proti temhle „gigantu“ je tak o 50 let vepředu.
Takže když oni přijdou s autem s dojezdem 200-300, Tesla bude mít dojezd 400 apod.
tak 400 ma uz dneska, jen
tak 400 ma uz dneska, jen teda ne po dalnici 135km/h, ale spis po okrskach normalni rychlosti s normalnim predjizdenim 🙂
Asi nevim, ze!
Myslel jsem
Asi nevim, ze!
Myslel jsem samozrejme 400 pro auto konkurencne podobne jako egolf, o kterem se tu bavime, ne.
Ne o modelu S, nebo X, pro ktery WW ani jina automobilka zatim nema konkurencni nabidku.
Buďme alespoň rádi, že
Buďme alespoň rádi, že zvěsti o rychlém pokroku v elektrotechnologiích dolehly už i na špičku koncernu, protože ještě tak před 2ma, 3ma roky, hovořily koncernové špičky o elektromobilech se značným despektem.
co okopírovali od TESLY?
co okopírovali od TESLY?
To zjistíme až s tím
To zjistíme až s tím přijdou na trh 🙂
všichni kopírují…
pan Neusser zrejme nejezdi
pan Neusser zrejme nejezdi elektromobilem, ale jen o nem keca… Jinak by totiz vedel, ze 90kW rychlodobijeni v zadnem pripade nestaci na rychle dobiti 500-600km pokud tam nechce stravit tak hodinu a pul cekanim.
Tesla nabije 120kW nabijeckou zhruba 300-350km za 40minut. 90kW by to same trvalo skoro hodinu. A 500-600km zhruba hodinu a pul kdyz budeme hodni.
Přesně tak, taky jsem si
Přesně tak, taky jsem si říkal, že 90 kW je úplně mimo. Spíš jsem čekal 150 – 200 kW nabíječky.
na tom je videt jak pozadu
na tom je videt jak pozadu je VW. Ale musi se mu nechat ze v PR uspesne dohnal BMW (ti ale aspon maji i3) 🙂
Kua, proč nejsem o dvacet
Kua, proč nejsem o dvacet roků mladší! 🙁
To je pohlad cloveka co
To je pohlad cloveka co zaziva zmenu. Mladsie rocniky to vezmu ako samozrejmost. Tak ako sme ju brali mi s tym co bol aktualne pre nas. V konecnom dosledku sa zda ze cim „modernejsia doba“ je do ktorej sa narodim, tym je to vacsia vyhra. Ano i nie. Nezalezi na tom. Vesmir sa absurdnym prehnanim nazerania do buducnosti, tak ci onak rozpadava, sila co drzi pokope jadra sa neustale oslabuje, az neostane nic, zrejme ani priestor (to sa este nevie).
Ja by som oslavoval a uzival si dobu ropnu a supermoderne, kvalitne spalovacie auta na vrchole technologie. Viete aky budu mat problem az tu nebudeme, bez ropy ? fuuuu..
To NENÍ „pohlad cloveka co
To NENÍ „pohlad cloveka co zaziva zmenu“ (změn se nebojím a zatím je pobírám), ale postesknutí dost starého člověka, který má před sebou už jen asi tak 5-10 roků aktivního života. Jsem realista a pragmatik.
Na to, že jste tak starý,
Na to, že jste tak starý, máte docela mladý slovník 😉
Nákaza z webových diskusí
Nákaza z webových diskusí 😉
😀 dobrý
😀 dobrý
60 ?
Ak sa nechate
60 ?
Ak sa nechate strerilizovat (odrezat gule) dozijete sa podstatne vyssieho veku. Muzi sa po kastracii dozivaju vemlmi vysokeho veku, Odhadom 100 az 125 r. a stale budete vediet sam chodit.
Proč by to mělo byt fuuuu?
Proč by to mělo byt fuuuu? Když nebyla ropa, tak mělo lidstvo jiné zdroje a taky normálně žilo. Když ropa dojde už dávno před tím bude mít lidstvo jiné zdroje. Lidstvo je v tomto ohledu hodně přizpůsobitelné.
Do roka a do dne, kdy dojde
Do roka a do dne, kdy dojde ropa vyhyne na Zemi více než polovina lidstva – na nemoci, ve válkách o jídlo, na zhroucenou ekonomiku všech zemí.
Tak to raději nepřivolávejte – když netušíte, co bude následovat.
Blbost. Až začne opravdu
Blbost. Až začne opravdu docházet ropa (což bude ještě docela dlouho trvat), tak bude její cena natolik vysoká, že se bude rentovat dělat uhlovodíky z uhlí nebo ji spíš nahradí různé biopolymery a pod.
To rozhodně nebude polovina
To rozhodně nebude polovina lidstva. Bezropné hospodářství je schopné uživit asi 1 miliardu lidí, ostatní pojdou hladem a válkami o zdroje. Tedy pokud se nevytáhne ze sejfu něco ve stylu Teslovi volné energie.