Americká automobilka General Motors má zjevně z konkurence jménem Tesla Motors tak trochu respekt. Ostatně, Bob Lutz svého času řekl, že to byla Tesla, kdo je inspiroval k vývoji plug-in hybridu Chevrolet Volt. Na rok 2016 teď prý chystají elektromobil Sonic s dojezdem 320 km.
foto: GM
Kouzelná hodnota 320 km se v souvislosti s automobilkou GM objevila už několikrát v minulosti, což aktuální spekulace týkající se elektromobilu Chevrolet Sonic značně podporuje. A to i přesto, že pocházejí z magazínu The Truth About Cars, který se často pouští do velmi odvážných spekulací.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrické jezdítko Chevrolet pro čínské superměsto Tianjin
General Motors investují $449 mil. do nového Voltu a dvou dalších aut
Elon Musk, šéf Tesla Motors říká, že General Motors měli pokračovat s elektromobily
Už v polovině roku 2012 Dan Akerson řekl, že elektromobily s dojezdem 320 km bude možné vyrábět do dvou let. V březnu 2013 aktuální šéf automobilky GM Dan Akerson řekl, že GM připravuje elektromobil s dojezdem 320 km.
Elektromobil s takovým dojezdem a uvedením na trh v roce 2016 dává smysl ze dvou důvodů. Za prvé, trh s elektromobily v USA extrémně roste. Každým rokem o desítky procent. Za druhé, v roce 2017 chce Tesla Motors uvést na trh svůj levný elektromobil Model 3 a vzít s ním celý elektromobilní svět ztečí.
GM je jedna z mala ktorej
GM je jedna z mala ktorej „hrozby“ o dokonalom Bev pre ludi verím. Je jedna z mala ktorá ma naozaj to čo potrebuje v sufliku. Jedna z mala ktorej to staci vytiahnut a oprasit.
EV1.
Bola to ona kto to zrusil, ona kto to moze opat otvorit,
ale ked ju zachranili pred krachom, chceli za to na opatku nieco ?
Nie je citatelne, co sa to tam u nich vlastne deje. Ako keby bojovali sami medzi sebou cico.
S takýmto dojazdom bude
S takýmto dojazdom bude záujem veľký. Otázna je už iba cena.
Odhadujeme cenuněkde kolem
Odhadujeme cenuněkde kolem $35 000. GM určitě nebude chtít jít výš než konkurenční Tesla. Navíc bude mít kritickou výhodu v zázemí a výrobních možnostech jakožto 3. největší automobilka na světě.
Já jsem přesvědčen, že
Já jsem přesvědčen, že v roce 2016 od GM nic, ani vzdáleně připomínajícího tyto specifikace neuvidíme. V nejlepším případě nějaký koncept.
A to já bych tomu klidně
A to já bych tomu klidně věřil
Proč ne? Pohon i management
Proč ne? Pohon i management akumulátoru mají vyřešený ve Sparku EV (mimochodem, dle důvěryhodných zdrojů velmi povedené a dobře jezdící auto), takže to stačí spolu s větší baterií napasovat na nějakou větší platformu. Totéž se chystá dělat BMW se základem z i3.
však také netvrdím, že
však také netvrdím, že problém je v technice. Smontovat prototyp / malou sérii vozidla s takovýmito nebo lepšími parametry je pro dnešní velké automobilky konstrukční cvičení asi tak na půl roku a za pár drobných.
Otázkou je zda investovat desítky miliard do nové továrny a hlavně jestli se pustit do masové produkce. To mimochodem také není žádný technologický problém, ale otázka obchodní strategie = jestli se dané automobilce ekonomicky vyplatí rychlý nástup bateriové elektromobility a nebo ne.
A zrovna GM řadím do skupiny „a nebo ne“
Těžko říct. Já tam být
Těžko říct. Já tam být managerem, tak se budu asi v první řadě snažit resuscitovat Volt uvedením nějaké výrazně levnější verze s mírně navýšeným dojezdem. S 50km dojezdem a cenovkou někde mezi Priusem a Leafem by se musel prodávat skvěle. Ale od stolu se to kecá, já vím 😉
Právě i kvůli utlumení
Právě i kvůli utlumení Voltu slibům GM moc nedůvěřuji. Jinak Volt verze 2015 má 17,1kWh baterii a dojezd EPA 38mil, tj. cca 60km. Taky si myslím že nejlepší řešení pro GM by bylo modernizovat Volt.
Voltu se ale v USA,
Voltu se ale v USA, narozdíl od Ampery v Evropě, daří poměrně dobře.
Pokud ale vím, ten pack
Pokud ale vím, ten pack používá hodně mělký cyklus, takže využitelných je jenom něco přes 10kWh s tím, že až dojde k degradaci akumulátoru, bude BMS hloubku toho cyklu zvětšovat aby využitelná kapacita zůstala zachována. Nicméně ten dojezd je lepší než jsem měl zafixované, asi jsem zaměnil míle a km.
Ano s tou baterií je to
Ano s tou baterií je to nějak tak, ono to i odpovídá dojezdu pro vozidlo této velikosti/hmotnosti.
No uvidíme čeho se od GM nakonec dočkáme 🙂
Mě je celkem jedno, jestli
Mě je celkem jedno, jestli je to 320km nebo 200mil, ale hlavně, že je to 2x tolik než běžně nabízené modely. Uvidíme, co to udělá s cenou. Měla by jít dolů, baterie sice pomalu, ale přece jen už zlevňují.
Při troše dobré vůle by
Při troše dobré vůle by rozdíl v ceně baterie mělo vykompenzovat navýšení výroby. Poptávka bude obrovská. Dál to ale už asi bez nějaké zásadního game changeru v oblasti technologie článků nepůjde.
Těch 320 km samozřejmě
Těch 320 km samozřejmě není nijak kouzelná ani záhadná hodnota, ono je to totiž v přepočtu přesně 200 mil 😉
presneji 198,84 mil 😉
presneji 198,84 mil 😉
Přesně!
Překrásně to
Přesně!
Překrásně to pojede, to je můj odhad 🙂