Americká automobilka Tesla Motors na svém Twitteru konečně učinila přítrž všem spekulacím. Ani Model E, Model C nebo cokoliv jiného. Nový levný elektromobil se bude jmenovat Model III/Model 3.
foto: Tesla Motors
Nové malé plně elektrické auto Tesla Model 3 se objeví na trhu v roce 2017. Nabídne dojezd kolem 320 km na jedno nabití a cenu kolem $30-35 000. Původně se vůz skutečně měl jmenovat Model E, ale podle Muska vyhrožovala automobilka Ford soudními přemi.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Levný elektromobil Tesla nebude celohliníkový
Výměna baterií od Tesla Motors: krach nebo zpoždění?
Morgan Stanley: Tesla Motors je nejdůležitější automobilka na světě
UPDATE 16.7.2014, 13.29: sluší se doplnit, že Model 3/Model III je zajímavě zvolený název i vzhledem ke konkurečnímu BMW i3. Jak zareaguje BMW a nebude to pro spotřebitele možná poněkud matoucí?
Elon Musk, šéf Tesly, se aktuálně podělil i o další novinku, kterou sliboval už dříve. Majitelé Tesla Roadsteru dostanou možnost upgradovat svou baterii. Díky tomu získají dojezd až 640 km namísto současných 390 km.
Uvedený rozsah ceny od 30
Uvedený rozsah ceny od 30 do 35000 Eu je poněkud zarážející. Nezdá se vám, autoři článku?
já tam čtu 30 000 – 35 000
já tam čtu 30 000 – 35 000 US doll.
Hmm, vyapdá to jako Mondeo
Hmm, vyapdá to jako Mondeo (Superb, …), stojí to jako Mondeo (Suberb, …). Dojezd 320 km je pro mě dostačující, kromě 2-3 jízd v roce, což se dá lehce pořešit jinak. To bude trhák jak svině. Jen škoda, že tady nikdy nebude 7500$ sleva na elektromobil jako v Kalifornii.
ty 2-3 jizdy v roce lehce
ty 2-3 jizdy v roce lehce poresi rychlonabijecky 🙂
Tesla ma uz ted zhruba 40 v Evrope. A kdyz zapocitam i jine standardy, tak do roku 2017 to tu bude uplne plne 🙂
Levný elektromobil…pokud
Levný elektromobil…pokud by tohle označení mělo dávat smysl, tak by musela být cena okolo 10 000 dolarů.
pripoustim ze pod pojmem
pripoustim ze pod pojmem levny si clovek predstavi neco se silne podprumernou cenou, ale zas na druhou stranu, prumerna cena noveho auta je zhruba tech $35.000, takze v tom takovy problem nevidim.
i3 je zrůdnost co nemá
i3 je zrůdnost co nemá šanci, Tesla je správná volba!
Podle Tesly Model 3 bude
Podle Tesly Model 3 bude koncipovan jako konkurence pro BMW rady 3, nikoli proti i3…
Doufám, že těch 320 km
Doufám, že těch 320 km bude reálný dojezd a ne papírový, jako je těch 500 km u Modelu S, tedy reálných 350 km…
Jsou lidi, co reálně
Jsou lidi, co reálně najeli i přes 600km a to nikoliv třicítkou někde na okruhu. Ale je jasné, že lidi, co si koupí tohle auto ho primárně nepoužívají k lehkonohé městské jízdě.
Jiste papirovych. Jaky by to
Jiste papirovych. Jaky by to jinak melo smysl udavat u jednoho auta teoreticky maximalni dojezd a u jednoho realny, zvlast kdyz by slo o plnotucnou Teslu vs. sockovou Teslu. … Tedy vlastne smysl by to davalo, prave aby sockova Tesla nekonkurovala plnotucne Tesle, kdyz by se ukazalo, ze dojezd maji vlastne stejny. Ale i tak, ze by se nechteli pochlubit dojezdem a schvalne ji podhodnotili? To se mi nezda.
Wow wow wow. Chcel som kupit
Wow wow wow. Chcel som kupit leaf, ale pockam. Toto by som si nikdy neodpustil. Ak ma tesla3 48kwh, tak roadsteru ponukaju dvojnasobok. Teda viac ako model s. Pekne pekne sa to posuva 🙂
640 km tak to už je dobrá
640 km tak to už je dobrá porce kilometrů. To neujede ani některé auto na benzín.
Ono samozřejmě reálně se to bude pohybovat okolo 500 km, ale to je pořád dost.
Nutno ale dodat, že za
Nutno ale dodat, že za každou kWh ve vozidle si budou muset majitelé roadsteru připlatit. Rentabilitě vození takovéto „nádrže“ půjde do protívky rostoucí hustota rychlo nabíjecích stanic, naopak naproti půjde snižující se cena kwh. Pokud bych nežil někde v nepřístupném kraji, asi bych si počkal s dojezdem „jen“ 250 km (tedy stávající baterií) na příchod nabíječek na trasy kde bydlím, než strkat peníze do 500km baterky na vozidle, kterou však budu moci nabít do plna co třeba každých 30-50 km…
k tomu se slusi doplnit
k tomu se slusi doplnit jen:
Kezby Roadster podporoval rychlonabijeni…
Nevěděl jsem,
Nevěděl jsem, každopádně to je další silný argument proti investici do tak velké baterky.
jn, zas na druhou stranu,
jn, zas na druhou stranu, kdyby mel rychlodobijeni na SuperChargeru, byl by to uplny über car 🙂
Popravdě řečeno technicky
Popravdě řečeno technicky v podpoře superchargeru nevidím vůbec žádný problém, a co se týče obchodního modelu, tak vlastně také ne 🙂
Jinak by mne zajímalo více info o té nové baterii. Když si to na prstech spočítám, tak pouhou repasí původních 7,9Wh článků Panasonic za 12Wh z Modelu S, nebo dokonce nových 13Wh se dostávám na cca 80kWh resp 87kWh při zachování stejné hmotnosti, která je asi 1250kg.
Takže při současném dojezdu NEDC 392km na 53kWh baterii mi vychází potřebná velikost baterie na 640km právě těch cca 87kWh, takže mi ta úvaha i celkem sedí.
Co to je za divnou úvahu,
Co to je za divnou úvahu, že 500 km Teslu bys musel dobíjet každých 30-50km?Snad 300-500km?
bude MOCI (ne muset) nabít
bude MOCI (ne muset) nabít do třeba každých 30-50 km… (vzdálenost nabíječek)