Levné auto Tesla Motors se bude jmenovat Model 3

Americká automobilka Tesla Motors na svém Twitteru konečně učinila přítrž všem spekulacím. Ani Model E, Model C nebo cokoliv jiného. Nový levný elektromobil se bude jmenovat Model III/Model 3.

Jak bude levný elektromobil Tesla Model 3 vypadat zatím nikdo netuší
foto: Tesla Motors

Nové malé plně elektrické auto Tesla Model 3 se objeví na trhu v roce 2017. Nabídne dojezd kolem 320 km na jedno nabití a cenu kolem $30-35 000. Původně se vůz skutečně měl jmenovat Model E, ale podle Muska vyhrožovala automobilka Ford soudními přemi.

UPDATE 16.7.2014, 13.29: sluší se doplnit, že Model 3/Model III je zajímavě zvolený název i vzhledem ke konkurečnímu . Jak zareaguje BMW a nebude to pro spotřebitele možná poněkud matoucí?

Elon Musk, šéf Tesly, se aktuálně podělil i o další novinku, kterou sliboval už dříve. Majitelé Tesla Roadsteru dostanou možnost upgradovat svou baterii. Díky tomu získají dojezd až 640 km namísto současných 390 km.

Elon Musk/Tesla Motors

20 komentářů u “Levné auto Tesla Motors se bude jmenovat Model 3”

  1. Hmm, vyapdá to jako Mondeo
    Hmm, vyapdá to jako Mondeo (Superb, …), stojí to jako Mondeo (Suberb, …). Dojezd 320 km je pro mě dostačující, kromě 2-3 jízd v roce, což se dá lehce pořešit jinak. To bude trhák jak svině. Jen škoda, že tady nikdy nebude 7500$ sleva na elektromobil jako v Kalifornii.

    1. Jiste papirovych. Jaky by to
      Jiste papirovych. Jaky by to jinak melo smysl udavat u jednoho auta teoreticky maximalni dojezd a u jednoho realny, zvlast kdyz by slo o plnotucnou Teslu vs. sockovou Teslu. … Tedy vlastne smysl by to davalo, prave aby sockova Tesla nekonkurovala plnotucne Tesle, kdyz by se ukazalo, ze dojezd maji vlastne stejny. Ale i tak, ze by se nechteli pochlubit dojezdem a schvalne ji podhodnotili? To se mi nezda.

    1. Nutno ale dodat, že za
      Nutno ale dodat, že za každou kWh ve vozidle si budou muset majitelé roadsteru připlatit. Rentabilitě vození takovéto „nádrže“ půjde do protívky rostoucí hustota rychlo nabíjecích stanic, naopak naproti půjde snižující se cena kwh. Pokud bych nežil někde v nepřístupném kraji, asi bych si počkal s dojezdem „jen“ 250 km (tedy stávající baterií) na příchod nabíječek na trasy kde bydlím, než strkat peníze do 500km baterky na vozidle, kterou však budu moci nabít do plna co třeba každých 30-50 km…

            1. Popravdě řečeno technicky
              Popravdě řečeno technicky v podpoře superchargeru nevidím vůbec žádný problém, a co se týče obchodního modelu, tak vlastně také ne 🙂

              Jinak by mne zajímalo více info o té nové baterii. Když si to na prstech spočítám, tak pouhou repasí původních 7,9Wh článků Panasonic za 12Wh z Modelu S, nebo dokonce nových 13Wh se dostávám na cca 80kWh resp 87kWh při zachování stejné hmotnosti, která je asi 1250kg.

              Takže při současném dojezdu NEDC 392km na 53kWh baterii mi vychází potřebná velikost baterie na 640km právě těch cca 87kWh, takže mi ta úvaha i celkem sedí.

Napsat komentář