Elektromobil Nissan Leaf je na trhu už od konce roku 2010 (v USA a Japonsku). Dnes je k dispozici jeho druhá generace s certifikovaným dojezdem 84 mil ve Spojených státech. Kolik byste byli ochotni si připlatit za verzi s dojezdem 150 mil? (240 km)
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
Nissan se zjevně pilně připravuje na uvedení třetí generace elektromobilu Nissan Leaf. Prodeje Leafu nedávno konečně dosáhly 100 000 kusů a Carlos Ghosn odhaduje, že letos prodá Nissan jen v USA 36 000 těchto elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
651 km elektromobilem Nissan Leaf za 13 hodin
Elektromobil Nissan Leaf v prodeji v ČR: exkluzivně v Pardubicích
A příští rok by to mělo být pochopitelně ještě víc. Tomu by ponejvíce pomohla právě verze s vyšším dojezdem a Nissan ji, podle všeho, má skutečně schovanou v rukávě. Aktuálně se totiž podle magazínu InsideEVs snaží získat odpovědi na následující otázky:
1. Jaká je poptávka po nové verzi elektromobilu Nissan Leaf s dojezdem 150 mil?
2. Jaká je správá cena pro takovou verzi?
3. Měli bychom udělat dvě verze Leafu lišící se pouze dojezdem, nebo bychom měli nabízet pouze verzi s dojezdem 150 mil?
Sluší se podotknout, že: 150 mil = 240 km. Současná verze Leafu má certifikovaný dojezd 84 mil, tedy asi 135 km. V USA se prodává ve třech verzí S ($28 980), SV ($32 000) a SL ($35 020).
Co je na tom všem ale nejzajímavější: Nissan ve zmíněném dotazníku prezentuje jako nejvyšší příplatek za 150mílovou verzi $5000. Je vůbec nutné se na něco takovéh ptát?
Mimochodem, automobilka nedávno ve Španělsku skutečně elektromobil Nissan Leaf s 2x vyšší kapacitou baterií (48 kWh) představila v rámci závodu ECOseries. Tehdy jej vydávala za pouhý experiment. Ale už příští rok by se tenhle experiment klidně mohl přetavit v sériově vyráběný model.
Nic. Stačí mě polovic a
Nic. Stačí mě polovic a hlavní brzdou není dojezd, ale cena. Byl bych rád, kdyby to někdo ráčil pochopit.
Souhlasím, ale asi se jen
Souhlasím, ale asi se jen tak nedočkáme.
Problém podle mě spočívá v tom, že automobilky si stále ještě cení i elektromobil bez baterií o něco více než benzínovou obdobu. *) A baterie to jen ještě prodražuje.
Takže snáž se prodá drahý elektromobil se slušným dojezdem, než „levný“ elektromobil s minimálním dojezdem, který bude pořád podstatně dražší než benzíňák.
*) A na tom nic nezmění naše akademické plkání o tom, kolik má elektromotor pohyblivých dílů a kolik spalovací motor. 🙁
V USA i v Británii
V USA i v Británii předělávají stará auta na elektriku. A často se cena jejich předělávek pohybuje v přepočtu do 100000 Kč. Dojezd kolem 50 mil. Tedy asi 80 km. Celkem solidní… Viz: diyelectriccar.com
Nic. Myslím, že vzhledem k
Nic. Myslím, že vzhledem k technologickému vývoji by navýšení dojezdu u nové generace měla být samozřejmost a naopak by cena ještě měla jít dolů.
Nechce se mi to googlit, ale
Nechce se mi to googlit, ale těch 150mil/240km má být dle NEDC, nebo dle EPA? To je totiž dost podstatný rozdíl. Tipoval bych to první, tedy že se posune z 200km na 240km NEDC, ale třeba Nissan fakt zamakal a překvapí.
EPA
EPA
Pokud by na D1 byla nekde
Pokud by na D1 byla nekde uprostred nabijecka a zdarma, tak by se to hezky jezdilo…navic gratis
Hlavně kdyby tam vůbec
Hlavně kdyby tam vůbec byla – a v ideálním případě rychlonabíječka. To bych byl ochoten si klidně připlatit.
U tesly je rozdíl mezi
U tesly je rozdíl mezi verzí 60kWh a 84kWh cca 7000 USD, takže se dá očekávat že u Leafa by to reálně mohlo být kolem 4000 EUR což by základní cenu posunulo z 713 000 Kč na 820 000 Kč (15% navíc), to je stále méně než Prius plugin a už by se s tím dalo i z Prahy do Brna, takže proč ne…
Z Prahy do Brna rychlostí
Z Prahy do Brna rychlostí 80 km/h a nesmí mrznout.
Asi by se to dalo, možná i
Asi by se to dalo, možná i rychleji, ale bylo by to skutečně těsné :). Bodla by alespoň jedna desetiminutová zastávka uprostřed s rychlodobíjením, pak by to bylo na jistotu.
Neřekl bych, podle
Neřekl bych, podle reálných zkušeností z těchto stránek:
http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php
Kde doslova píše:
„V zásadě zastávám názor, že Leaf je určen pro trasy do 100km, řidič u toho nebude pociťovat, že by se musel nějak přizpůsobovat, nebo dokonce měl „strach z nedojetí“. “
Takže když by měl dvojnásobnou kapacitu baterie tak do Brna v klídku bez omezení.
A pomalou rychlostí by se dalo ujet i přes 400km.
takže Praha-Brno opravdu bez problémů.
Praha – Brno z centra do
Praha – Brno z centra do centra (ostatně nikdo nevyjíždí hned na dálnici) to je cca 210 Km. řekl bych že v zimě a při rychlosti 110 km/h je to zcela nereálné.
Nějak to nechápu. Vy
Nějak to nechápu. Vy jezdíte s Leafem? Četl jste vůbec ty stránky? Na nich jsou popsané praktické zkušenosti v reálném provozu. A rozhodně tomu autu nenadržuje, spíše naopak. Píše tam že topení ubírá cca 10-20% z dojezdu.
Takže naopak je to více než reálné. Zvlášť když berete jen 110km/h 🙂
Odporucam test
Odporucam test elektromobilov v zime, autobild č2 februar 2014.
Zoe,c-zero,leaf,bmwi3, tesla 85.
Zoe,cecko,bmwi3 v zimnych podmienkach cca 60km!!!! Leaf 70! a len TESLA 85—myslim 208km. Tolko ku zime a elektromobilu.A to som ich velky fanusik (mam el.skuter a hyb.toyotu).
Ku leafu s bateriou 48kWh, ano…testovali ju, ale! zatmavene okna (bateria vzadu namiesto sedaciek?) a len sofer. To znamena ze druhy 260-280kg pack baterii nie je kam v aute dat.Musi prist laef2 z inou konstrukciou a zasa ina konstrukcia a +260-280kg asi uberie z dojazdu takze nebude 2* ale len povedzme 1,7*.
Mne by stacil plug-in hybrid s dojazdom 25km, ako prius len to dat do aurisu a znizit cenu.Ak elektromobil tak chcem 150 km dojazd,aj v zime po dialnici.A k tomu sa chysta iba tesla aj ta az v roku 2016? A ked aj Musk dodrzi cenu 30-35k usd europa s jej clom a dph bude na 35-40k eur.Ak by Musk dokazal model E predavat v usa za 30-35K tak si dovolim tvrdit ze mu utrhaju ruky.
do roku 2016 už možno bude
do roku 2016 už možno bude schválená zóna voľného obchodu medzi USA a EU, takže clo sa platiť nebude. Ale aj tak si myslím, že ak sa tá „lacná“ Tesla podarí tak Musk bude chcieť vybudovať továreň aj v EU
díky za nasměrování, na
díky za nasměrování, na webu je asi jen výcuc z toho testu:
Elektroautos im Wintertest
zde je: tabulka s výsledky .
a dále přikládám přitom nalezený video dokument:
Elektroautos im Winter .. který nekončí pro ty elektroauta moc pozitivně 🙂
Píšeš, že máš
Píšeš, že máš hybridní Toyotu. Prosím tě řekni mi jakou máš spotřebu při šetrné, normální či ostré jízdě. Samozřejmě uveď zdali máš Priuse, Aurise či Yarise. Autobold.de uveřejnil test Priuse II. na 100000km. Spotřeba 6,9l/100km!? Není to trochu moc? Díky.
Moja letna spotreba je od
Moja letna spotreba je od 4,1-4,6 litra a zimna zhruba +1 liter.Je to yaris HSD.
Neporovnavat zo susedom ktory tvrdi ze mu ochcavka jazdi za 4,5 litra , lebo ja hovorim o spotrebe kde zapisujmem kazde tankovanie uz 30 000km,nie o krčmovom chvastani 🙂
Tu je 50 najuspornejsich aut podla spritmonitora,teda podla ludi ktory si vedu realne udaje o tankovani a ziadne 4,5 litrove ochcavky tam nie su.
http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html
Díky za odpověď. Ano ta
Díky za odpověď. Ano ta tvá spotřeba vypadá reálně. Pravda mohla by být ještě menší, když je to malé auto. Ale asi odráží tvůj jízdní styl – řekl bych normální, žádná eko jízda ani rally. Někde v testech psali, že Auris hybrid dokáže být úspornější než menší Yaris hybrid.
Aj ja si myslim ze s aurisom
Aj ja si myslim ze s aurisom sa da jazdit za menej…auto je len trocha vecsie ale ma o dost silneji motor, nalozeny yaris a 55kw benzin.motor je poznat.Ale je to primarne auto urcene do mesta a okolia a tam je ako ryba vo vode. Keby toyota vyrobila Auris plug-in s dojazdom 25km bolo by to moje auto snov 🙂 (Ak neratam Teslu )
Moja reálna priemerná
Moja reálna priemerná spotreba s Peugeotom 508 SW 2.0 diesel, ktorý mám od roku 2011 pri najazdených 61.000 km je v zime 5,2 l/100 km a v lete 4,9 l/100 km. Je to spotreba pri normálnom jazdení s ľahkou nohou, cca 40% diaľnice, 35% mesto a zvyšok krátke vzdialenosti mimo mesto.
Tesla len 208km?
je
Tesla len 208km?
je zvlastne, ze v Nrosku robia TESLY v pohode 300km a nechodia zrovna 60tkou 🙂
Takze si prectite clánke
Takze si prectite clánke toho pána, pak opravte nesmyslne tvrzeni “ řekl bych že v zimě a při rychlosti 110 km/h je to zcela nereálné.“, které odporuje zkusenosti majitele Leafu.
Ok, sorry, podle toho co
Ok, sorry, podle toho co pán píše tak dojede celkem daleko. I když v -15 by tam asi s puštěným topením nedojel. Ale i tak uznávám, mýlil jsem se.
Navíc pan Kubiš má
Navíc pan Kubiš má ještě tu první verzi s trochu menším dojezdem.