V pondělí jsme vás na našich stránkách informovali o probíhajícím druhém ročníku soutěže Silvretta E-Auto Rallye 2011. Nyní vám přinášíme i jméno vítěze elektrické rallye, kterým se stal sériový hybrid Audi A1 e-tron.
foto: Audi
V soutěži Silvretta E-Auto Rallye se elektromobily po tři dny prohánějí po klikatých cestách stejnojmenného pohoří, které se rozkládá na rozloze 900 km2.
S nástrahami 307 kilometrů dlouhé trasy, stoupáním dosahujícím až 15 procent a celkovým převýšením 11 541 metrů, se ze skupiny 32 aut nejlépe vyrovnal elektromobil s číslem 206, tedy elektromobil s rozšířeným dojezdem Audi A1 e-tron. Svým vítězstvím tak navázal na loňský triumf stájového kolegy elektromobilu Audi R8 e-tron.
Audi A1 e-tron je vybaven technologií, kterou vývojoví inženýři využívají ke studiu budoucnosti mobility. Technologický základ tvoří elektromotor s maximálním výkonem 75 kW, který je napájený 12kWh lithium-iontovou baterií, uloženou pod podlahou vozu. Baterii lze běžnou nabíječkou dobít za dobu okolo tří hodin, avšak s rychlonabíječkou to stihnete za asi 30 minut.
Pokud někomu nepostačí na zdolání vzdálenosti energie z baterií (dojezd asi 50 km), vypomůže malý spalovací motor, který v případě potřeby baterie zase dobije a řidič může takto ujet dalších asi 200 km.
Úspěch Audi A1 e-tron nebyl jediným úspěchem ingolstadské automobilky v tomto podniku. Druhý vůz ze stáje Audi byl automobil Q5 HFC vybavený vodíkovými palivovými články, který skončil na celkovém šestém místě. Mezi vozy vybavenými palivovými články šlo však o nejlepší umístění.