TEST: elektroskútr Hanscraft CityExpert

pomalu přestávají být doménou kutilů a nadšenců a přesunují se do “hlavního proudu”. My jsme aktuálně měli možnost najet 300 km na Hanscraft CityExpert.

Test elektroskútru Hanscraft CityExpert prokázal, že jde o velmi praktický stroj
foto: Hybrid.cz

Elektroskútr Hanscraft CityExpert je vybaven elektromotorem v zadním kole s výkonem 3000 W. Ten pohání vyměnitelná LiFePO4 baterie 48 V/30 Ah (tedy cca 1,440 kWh) do které z 0 % na 100 % nabití ze zásuvky natečou 2 kWh. To značí účinnost dobíjení zhruba 75 %. Plné dobití baterie trvá osm hodin.

Hanscraft CityExpert Hanscraft CityExpert Hanscraft CityExpert

Na tuto kapacitu nám elektrický skútr pravidelně a spolehlivě ujel až 60 km (s jezdcem o hmotnosti 75 kg), a to zejména při cestách Stará Boleslav – Praha přes Dřevčice, Vysočany, Kbely, tedy ve víceméně rovinaté oblasti s několika málo kopci. Většinou jsme jezdili naplno a skútr nijak nešetřili. Ostatně, s omezenou max. rychlostí to ani jinak nejde.

Max. reálná rychlost skútru je při vysokém dobití skútru cca 45 km/h, postupně se snižuje ke 40 km/h s tím jak klesá nabití baterie. S takovou cestovní rychlostí už není problém se vydat na delší cesty po hlavních silnicích, ale vyloženě dobrý pocit z takové jízdy mít nebudete. Pro opravdu pohodové cestování po běžných meziměstských silnicích za provozu by to chtělo alespoň cestovní rychlost 60 km/h.

Hanscraft CityExpert váží i s baterií podle specifikací 97 kg, což znamená, že se s ním dá ještě poměrně slušně manipulovat. Max. zatížení je 150 kg. Když jsme ale zkoušeli jezdit ve dvou při zhruba z poloviny dobité baterii, brzy bylo jasné, že tohle není skútr pro dva.

Jízda je pohodlná a poměrně tichá dokud se držíte kvalitních silnic, v ČR vskutku nedostatkového zboží. Jakmile ale narazíte na díry nebo kočičí hlavy, rozezní se celý skútr v rytmu plastové kakofonie. Tady by ještě Hanscraft mohl trochu zapracovat. Právě rozdrnčenému vnějšku i vnitřku přikládáme odpovědnost za zhruba od 200. najetého kilometru nefungující směrová světla.

test elektroskútru Hanscraft CityExpert

foto: Hybrid.cz

Co by rozhodně bylo dobré upravit, ačkoliv je nám jasné, že jde o nepoměrně složitější záležitost než drnčící plasty, je ukazatel dojezdu. Ten se nachází uprostřed řidítek pod ukazatelem rychlosti. Jenže neukazuje ani tak dojezd jako spíš stávající napětí na baterii. A to v případě LiFePO4 baterií drží a drží a drží a teprve s tím jak se baterie blíží definitivnímu vybití, nebo při velké zátěži např. při jízdě do kopce, se viditelně snižuje.

To samozřejmě představuje problém – zejména pro lidi dosud nepoznamenané elektromobilitou. Tedy ty, kteří chtějí skútr používat jednoduše pro dopravu sem a tam a nejsou ani tak nadšenci jako spíš praktičtí uživatelé. Ti rozhodně nechtějí v hlavě přepočítávat najeté kilometry nebo překvapeně zírat na ručičku limitně se blížící vybití při jízdě do prudkého kopce 15 km před cílem.

Na 299 najetých kilometrech jsme do skútru “napustili” celkem 10,6 kWh. To znamená spotřebu asi 3,5 kWh na 100 km, která dobře koreluje s tabulkou naměřených parametrů majitelů elektroskútrů z našeho fóra. Při ceně 4,5 Kč/kWh jsme jezdili za 15,9 Kč/100 km neboli 0,159 Kč/km. Tedy asi 7x levněji než za kolik jezdí ta nejúspornější auta . To se nám líbí.

test elektroskútru Hanscraft CityExpert

foto: Hybrid.cz

Shrnuto, podtrženo: elektrický skútr Hanscraft CityExpert má svá pro i proti. Oceňujeme především spolehlivý dojezd 60 km, úložný prostor (pod sedlem je místo na maličkosti, např. prodlužovačku, i když s sebou vozíte dobíječku, což rozhodně doporučujeme) a příjemné jízdní vlastnosti na hladkém povrchu.

Z vlastností, které by zasloužily ještě trochu “dotáhnout”, v tomto případě doslova, to jsou drnčící plasty, ukazatel dojezdu (zejména s pomyšlením na běžné uživatele skútru) a… možná ještě stojánek, který nemá pojistku, a tak se lze rozjet i když je vyklopený. Takové jiskření pak umí překvapit.

Cena elektroskútru Hanscraft CityExpert je 52 900 Kč vč. DPH. Pro srovnání, svými parametry velmi podobný elektrický skútr 600/L65 HARD s deklarovaným dojezdem 65 km a max. rychlostí 60 km/h (a hmotností 86 kg) stojí 58 970 Kč vč. DPH.


Vzhledem k aktuálnímu stavu městské veřejné dopravy v Praze (a nejen tam) i tomu, že si tamní radnice chce udělat z odtahů aut ještě výnosnější byznys než je to doteď, vyzýváme tímto k všeobecnému bojkotu MHD a hromadnému nákupu elektroskútrů. Ať už značky Hanscraft, nebo kterékoliv jiné.

V každém případě jsou totiž elektroskútry jsou totiž flexibilnější, rychlejší, rozhodně méně hlučné a především výrazně levnější než jakýkoliv prostředek městské hromadné dopravy! Do měst jsou ideální a do ulic se jich vejde habaděj.

Pozn.: společnost Hanscraft je sponzorem rubrik , elektroskútry a na serveru Hybrid.cz

36 Comments on “TEST: elektroskútr Hanscraft CityExpert”

      1. A kohopak to bylo přání
        A kohopak to bylo přání nebo požadavek, provést tuto změnu?

        Jinak platí to, co jsem v příspěvku diskuze napsal – začneme přenášet diskuzi o elektrických skútrech na skutrforum.cz s postupným odmazáváním příspěvků na zdejším fóru. To proto, aby případní noví zájemci o elektrické skútry byli informováni a nebyli záměrně mateni o „zářných“ vlastnostech těchto vozidel a vymyšlených počtech prodaných a provozovaných vozidel.

  1. Pridám aj ja svoju recenziu
    Pridám aj ja svoju recenziu na Čínsky UGO skúter:
    Elektrický skúter jazdím cca pol roka. Žijem v Írsku a cena nového kusa bola 1480Eur. Mne sa podaril kúpiť jazdený za 450. Mal za sebou asi jednu sezónu. Cena bola fantastická, takže som ani chvíľu neváhal. Trocha ma zarazilo, keď nefungovalo nabíjanie. To mi však nebolo povedané(pán bol tiež Slovák…).
    Keďže som elektrotechnik, tak som sa pustil do opráv. Tunajšie zásuvky potrebujú redukciu. Skúter mal „slovenskú“ vidlicu.
    A záhada dobíjania bola vyriešená. Ako redukcia dola použitá redukcia na holiaci strojček, kde bola 1 ampérová poistka. Takže oprava stála cca 10-20centov.
    Batérie sú už na pokraji životnosti, ale moje jazdenie spočíva v jazdení do práce a späť, plus jazda na prestávku domov a zasa do práce. To je cca 1,6 km za deň. Skúter nabíjam keď je ukazovateľ na polovici. To zn. raz za sedem dní. Nové batérie prejdú na nabite 60km.
    Čo sa týka skútra:
    Trvalý výkon motora je 400W. Motor je v náboji, je bez kontaktový, tým pádom bez údržbový.
    Batérie sú:
    4x12V, 28A/H(pri akom C neviem).
    Skúter má dva stojany-hlavný, bočný. Svetlomet má vynikajúci účinok, o diaľkových platí to isté, blinkre bezchybné ako aj vypinače. Predná brzda je kotúčová-jeden disk. Zadnú brzdu som nadstavil aby skoro vôbec nebrzdila. A tak brzdím len rekuperáciou.
    Skúter má neskutočne veľký odkladací priestor-kufor, priestor pod sedadlom(na druhú prilbu) a tiež skrinku pod riadidlami.
    Jazdné vlastnosti sú dobré. Trocha ja problém pre ľudí čo skúter nepoznajú, pretože plyn je veľmi citlivý. Stačí minimálny pohyb a skúter doslova vystrelí. Maximálka je niekde na 40 km/h. Je to trocha málo. Ale na moje jazdenie to úplne stačí. Axcelerácia na max je viac ako výborná!
    Čo sa týka zvukov z podvozka, tak pán si neuvedomuje že sa jedná o elektrický skúter, ktorý neprodukuje zvuk. Takže zvukové prejavy nabehnutím na nerovnosti sú plne v NORME!
    Ďalej s čím je troch problém je mokrá vozovka. To skúter nemá rád, s originálnymi pneumatikami. Ale to sa dá ľahko vyriešiť.
    Kapota skútra je kompletne celá z plastu, všade sedí ako zadok na šerbel. Jediné čo hrdzavie sú skrutky, ktoré držia plasty. Tiež otázka dvoch eur a piatich minút.
    Čo sa týka rekuperácie(príplatkovej výbavy), tak to sa robí prepojením kontaktov na elektronike motora. Káble na to sú vyvedené a pripravené. Takže zaplatiť niekomu za takýto úkon hoci len desať Eur je podľa mňa dosť. (Nezabudnite, že pokiaľ nemáte batérie na to určené, ako je lítiovka, tak môžete skrátiť kapacitu po prvom týždni používania o 7 až 14 percent!)
    Zhrnutie:
    Veľký problém je CENA!!! Osobne som písal do Číny o price list. Ceny začínajú na 700-800 dolároch za kus!!! Takže ceny u vás SK, CZ sú sakra premrštené. Ako výhovorka neobstojí doprava do Európy. Ak sa dohodnú traja-štyria kamaráti cena ja viac než priateľná.
    Skúter je celkom vydarený a ak je majiteľ zručný tak i tie malé nedostatky(hrdzavejúce skrutky) si dokáže odstrániť sám. V prípade výmeny motor kontroléra, tiež nevidím problém. Chce to len pobrázdiť e-bay, prípadne napísať pár mailov rovno do Číny. Je tam toho na kilá a výmena spočíva v zapojení konektora.
    Náklady sú ozaj nulové. Jedno plné nabitie zobere 1kw/h. Tu to znamená cca 4000km za 10 eur. Nové batérie (4x12V) stoja dokopy 180Eur(Pb).
    Nabíjaniu zdar!
    Ďakujem za prečítanie

    1. Těmi 400W jste si jistý?
      Těmi 400W jste si jistý? To by vás do kopce vozilo krokem a do většího ani to.

      Jinak 800$ mi jako nákupní cena malého skútru s olovem přijde docela vysoká. Jenom když připočtu přepravu, clo a DPH, tak jsem minimálně na 25000,- Kč a to je bez záruky, servisu a nákladů na přihlášení. Za takovou cenu se u nás tyto skútry běžně prodávají.

      1. Výkonom som si istý.
        Výkonom som si istý. Dúfam že pomôže rýchly výpočet.
        Batéria 48V/28 AH-čiže 1,344 kw/h. Ak má motor 400W, max. rýchlosť 40km/h, dojazd cca 60km,
        potom mi vychádza jazda cca 2 hodiny, priemerná rýchlosť cca 30km/h, mínus účinnosť motora, kontroléra, mínus spotreba svetla-55W dve hodiny to je 110W/h, samozrejme rozbehy a jazda do kopca môžu mať vyšší odber.
        Skúška správnosti:
        [2x400W+110W+rozjazdy(kopec)]*účinnosť = kapacita batérie (60km na nabitie)

        Pokiaľ myslíte cenu nového, ako som písal 1480E, tak máte pravdu.
        Prosím neporovnávajte s najlacnejšími skútrami predávanými v Čechách príp. v SR. Tento skúter nemá problém uviesť dvoch.
        Náhradné diely budem riešíť e-bayom, príp. mailom do číny. Na balík napíšu Darček(do 20eur) a je to bez cla a za par šupiek. Inak jediné čo môže odísť (časom-stárnutím, namáhaním) je motor kontrolér a halova sonda.
        To že používané a za rozumnú cenu idú ako teplé rožky dokazujú aj inzeráty (650 otvorení za mesiac)viď pr.:
        donedeal.ie/for-sale/scooters/3866450

        1. 400W je výkon tak na
          400W je výkon tak na elektrokolo, rozhodně ne na skútr. Věřte mi, měl jsem 400W elektrokolo a mám jeden 2kW skútr a druhý 4kW. Ani na tom 2kW se nedá rozumně jezdit ve dvou, do kopce by člověka předjížděli i trénovanější cyklisti.

          Když si dám vyhledat „UGO scooter“, vidím typický malý elektroskútr s 10″, jakých je na našem trhu hned několik v cenách od 20 tisíc, přičemž od cca 25 tisíc máte 2kW model s 35Ah akumulátorem.

    2. Ceny elektrických skútrů
      Ceny elektrických skútrů u jejich výrobců budou podstatně nižší, než uvádíte.
      Např. nejdražší model akumoto A600/L120 (LiFePO4 48V/44Ah) stojí cca 1.100 USD, Váš model by mohl mít nákupní cenu kolem 300 USD (a míň), protože Hanscraft prodává srovnatelný skútr Prskolet 48V/500W, baterie 48V/12Ah, max. 25A) za cca 19.000,- Kč (vč. DPH) a jeden z prodejců mi ho nabízel i za 16.500,- Kč. A to v těchto cenách je započítáno DPH (20%), clo (8%), doprava z Číny (lodí asi do 3.500,- Kč za skútr v kontejneru), marže dovozce a prodejce. Tak kolik musí být výrobní cena takového skútru. Ceny v Evropě neodpovídají ničemu, jsou předražené a dovozci si z nás dělají dojné krávy. Ale dlouho tomu tak snad nebude – prodejců přibývá a mají plné sklady neprodejného zboží.

      1. Začnem skútrom s ktorým
        Začnem skútrom s ktorým porovnávate-Prskolet. Nie je to vôbec porovnávateľné. Tento skúter má bat. 48V/12Ah moja 48V/28Ah, dojazd 20km môj 60km, zaťaženie 100kg môj 150kg, maximálka 35km/h môj 40 km/h, brzdy sú obidve bubnové, ja mám na predu kotúč. A to nehovorím o labilnom vzhľade. Prosím pogooglujte UGO scooter.
        Čo sa týka cien píšete že môj skúter môže mať cenu kolem 300 USD. Poprosím vás o kontakt na takúto firmu a vôbec mi nebude vadiť pripočítať rabat,…. Rozhodne sa asi zhodneme, že priateľná cena za nový kus takýchto parametrov by mohla byť u nás 600Eur(to zn. dovezené, homologizované).

        1. Ono to tak zhruba
          Ono to tak zhruba odpovídá. Počítejme (v USD):
          Nákupka v Číně ve výrobním závodě – 300
          Lodní kontejnerová doprava a doprava z přístavu do ČR – 180
          Clo 8% (z nákupky a ceny dopravy mimo území EU) – 38
          DPH 20% (z nákupky a dopravy) – 96
          —————————————————-
          Suma sumárum – 616 USD bez zisku dovozce a prodejce

    1. Zástupce firmy Akumoto
      Zástupce firmy Akumoto tvrdil, že používají ve skútrech kvalitnější baterie americké výroby. A že mají nové a technicky dokonalejší BMS. A jejich baterie se nějak speciálně formátují, aby zvýšili jejich kapacitu a prodloužili jejich životnost. Hanscraft má v bateriích čínské články a BMS – jejich typy jsou uvedeny na vedlejším diskuzním fóru. Tak v tom asi bude ten velikánský cenový rozdíl. Ale třeba někdo z prodejců nebo uživatelů také rozebranou baterii akumota nafotí a fotky zveřejní. Docela by mě zajímalo, jak to doopravdy je.

    1. Nabíjení baterky je asi
      Nabíjení baterky je asi závislé na nabíjecím proudu a nabíjecím napětí, které jsou nastaveny v použité nabíječce, která je se skútrem (baterií) dodána. A nabíječka má tyto hodnoty nastaveny podle výrobcem článků (baterie) doporučených hodnot nabíjení. Nárust kapacity na článku 22Ah je vidět na zdejším fóru: forum/viewtopic.php?f=2&t=101&start=60#p2710, kde se dá odečíst i čas nabíjení článku na 80% jeho kapacity. Pro článek o max. kapacitě 30Ah budou časové délky nabíjení asi obdobné.

    2. viac clankovu bateriu
      viac clankovu bateriu /vacsiu/ nabijes za rovnaky cas vdaka vacsiemu prikonu zo zdroja. samotne znizenie doby na nabijanie jedneho chemickeho clanku je problem jeho zlozenia. rychle nabijanie skracuje zivotnost.
      30min nabijanie je mozne pri specifickych na to urcenych clankoch z hobby sektora. viac menej ide o pokus omyl, nie kazdy clanok to znesie a popularna veda dost skresluje.

    3. To byste chtěl trochu moc.
      To byste chtěl trochu moc. Nicméně 8 hodin je opravdu čas odpovídající tak možnostem nabíjení olověných akumulátorů. Ty lifepo4 by se mohly klidně nabíjet minimálně dvojnásobným proudem (poloviční dobu) bez jakýchkoliv obav o životnost článků.

      Ale nevím, jaké proudové omezení proudové má BMS v ZQTD akumulátorech a jestli náhodou nejsou stejné ve všech akumulátorech bez ohledu na kapacitu.

    1. Všichni známe lživá
      Všichni známe lživá vyjádření o vývoji, výrobě a finální montáži tohoto produktu v ČR (nyní výroba údajně odsunuta do Číny), o smyšlených certifikátech ISO, o vymyšlených technických parametrech skútrů, o příplatkových rekuperacích atd. – stačí si jen pročíst pár článků o těchto skútrech, které každý na vyhledávačích nalezne dostatek.

    2. Dobrý den,
      ano, společnost

      Dobrý den,

      ano, společnost HANSCRAFT je sponzorem rubriky elektroskútrů a elektrokol (uvádí i autor v poznámce). Nicméně absolutně žádným způsobem nezasahujeme a zasahovat nehodláme do objektivity a ani do počtu článků (příkladem je třeba odpojena pojistka na pohotovostním stojánku skútru – tuto si náš technik odpojil a pro test jsme na to redakci nedopatřením neupozornili. Nyní nijak netlačíme, aby se informace z článku odstranila).

      Osobně si myslím, že z článků je nezávislost patrná a autorům děkuji za objektivitu či nebojácnost uvést i negativa, která by potenciálnímu zákazníku nemusela znít dobře. Při prodeji HANSCRAFT skútrů a kol se negativním dotazům nevyhýbáme a pracujeme s nimi. Také samozřejmě vehementně pracujeme na řešení příčin těchto dotazů.

      Důležitější je, jak se společnost či náš prodejce k daným skutečnostem postaví a řeší je. V tomto bych řekl, že máme celkem slušný náskok před konkurencí.

      Ing. Ondřej Nosák
      obchodní ředitel HANSCRAFT, s.r.o.

  2. Myslím si, že polemika o
    Myslím si, že polemika o srovnání těchto dvou značek je zbytečná a bezpředmětná.. můžete porovnávat produkt jako takový a dohadovat se o tom či onom (zda je stejný, co je jinak, apod.). Mě jako konečného uživatele nezajímá fakt, že si stejnou televizi jako koupím u philis můžu koupit někde no-name levnějš. Pro mě je důležitý servis, zázemí společnosti, dostupnost náhradních dílů a určitá stabilita. A to je na každém uživateli, zda mu pár korun stojí za toto riziko. U elektro-mobilů navíc vzniká otázka, kdo Vám bude provádět servis baterie, pokud firma zanikne, apod. Podívejte se na situaci v elektro kolech, kde každý „obchodník“ dovezl a prodal pár kol, ale co potom zoufalý uživatelé, když tentýž obchodník zmizel a začal dovážet zase něco jiného … Já osobně jsem se již párkrát spálil a cena pro mě není rozhodující faktor 🙂

    1. Hanscraft je jako
      Hanscraft je jako společnost určitě lepší.
      Navíc akumoto je jen obchodní značka, žádná firma.
      Prodávané skútry nejsou žádné no-name, ale mají svůj název, pod kterým se v Číně vyrábějí a do celého světa vyvážejí. Doporučuji navštívit diskuzi o těchto skútrech (ZQTD-690 a ZQTD-389) na zdejším fóru, kde se uživatel a potenciální zájemce aspoň něco dozví. Akumotu se to sice nelíbí, ale to je všechno, co může dělat. O servisu baterií (u akumota údajných bezúdržbových) by zástupce této značky měl raději mlčet.

  3. V konotaci k tomu, co už se
    V konotaci k tomu, co už se dlouho probírá na fórech k e-skútrům se mi chce zvolat: „Císař je nahý!“ Zajímal by mě důvod, proč se v Akumotu rozhodli prohlašovat tento skútr za český?

    Konkrétně se mi však tato konstrukce velmi libí z důvodu vyjímatelné baterie. Bohužel, všude je chleba o dvou kůrkách a všude platí jedna fyzika – malá baterka, malá energie v ní. Jakmile bude možno mít v tomto bloku alespoň 60Ah, ale lépe i na 60V (= lepší motůrek) do 10 kg, bude z toho ideální vozítko, které si člověk během dobíjení v práci nebude dole muset ani příliš zamykat…

  4. Akumoto je český skútr a
    Akumoto je český skútr a má menší spotřebu – jen 2,1KWH na ujetých 90 km a ujede 100km jen za 5Kč – to je aspoň v zablokovaném článku na skutrmanii. A to neměl naformátované baterie LiFePO4 americké výroby. Až je naformátuje, tak bude jezdit ještě levněji.

    1. Pěkný vtip 🙂 Aspoň
      Pěkný vtip 🙂 Aspoň doufám že to bylo psáno ironicky, ale podle další reakcí se bojím, že né všichno to pochopili.
      Jezdím na tomto stroji od Akumota A600 už druhou sezónu a mám najeto 6200km. To že Akumoto lže o parametrech skútru snad ve všech ohledech, jsem si ověřil ještě před koupí a to díky poctivému prodejci, který mi nabídl zkušební jízdu a se všemi problémy skútru mě informoval předem. Skutečná rychlost skútru bez omezovač není 60km/h ale 45km/h při 65kg jezdci. Váha jezdce ale není rozhodující, jedná se o skútr kategorie L1, kde je i legislativou omezena rychlost 45km/h, takže to že nekvalitní tachometr ukazuje 55km/h neznamená že tolik jedete. Jedete opravdu 45km/h.Baterie s označením L85 a kapacitou 30Ah dokáže urazit v kopcovitém terénu 60-64km. To je jediná dobrá vlastnost, ale ta není zadarmo. Při nákupu od Akumota jsem baterii za cenu ztráty záruky nechal rozebrat a vybalancovat. (Formátování je obchodní nesmysl a v praxi to znamená, že nevybalancovaná baterka má některé články přebité a nedovolí plné nabití ostatních článků. Po několika cyklech se takový článek zničí a tím umožní nabytí ostatních článků na vyšší kapacitu a tím se jakoby zvýší dojezd) Správná baterie musí mít srovnané napětí na všech článcích a maximální dojezd je k dispozici ihned při první jízdě. Teprve taková baterie se může pustit do provozu aniž by docházelo k poškození článků a takové knowhow a servis baterie má pouze Hanscraft.
      Další věcí kterou budoucím nebo již aktuálním majitelům můžu doporučit je přezutí na přilnavější směs. Osobě jsem přezouval na Dunlop Runscoot. Kromě vyšší bezpečnosti se zlepšil i komfort při jízdě.
      Toť mé postřehy a snad uvedení skutečností na pravou míru né na základě nějakých teoretických informací, ale na základě praktických zkušeností.

        1. Na to, aby jste věděli jak
          Na to, aby jste věděli jak se chovat k Lithium-železo-fosfátovým baterkám nepotřebujete mít žádné výhradní zastoupení prodeje čínských skútrů v ČR. To jak nakládat s bateriemi ví nejlépe modeláři a jejich knowhow by jste chtěl taky popřít tím že nemají výhradní zastoupení dovozu jejich baterií do ČR? Nepletl bych hrušky s jabkama. Já jsem člověk racionální a pokud můžu koupit levněji u Akumota, tak koupím u Akumota, pokud u Hanscraftu, tak koupím u Hanscraftu. Myslím ale, že kdyby Akumoto dělalo svou práci dobře a neklamalo lidi nesplnitelnými parametry a nenabízelo doplňové vybavení za příplatek, které vlastně doplňkové není a nedá se ze skútru odstranit, tak žádný Hanscraft ani nevznikl. V každém případě jsem rád za obě firmy, protože kde je konkurence, jde cena pro koncového zákazníka dolů a to ocení všichni příznivci elektrodopravy. Takže jízdě zdar a spoustu šťastných kilometrů bez benzínu a hluku.

          1. Máte pravdu.
            Musel bych

            Máte pravdu.
            Musel bych být blázen, abych kupoval stejný čínský výrobek u akumota podstatně dráž než u hanscraftu.
            I po dotaci jsou akumota jsou dražší o 26% až 30% :
            A300/K40 (20Ah) je proti Sportmax AGM dražší o 8.860 Kč
            A300/L65 (22Ah) je proti Sportmaxu Li dražší o 14.300 Kč
            A600/L85 (30Ah) je proti Cityexpert dražší o 17.360 Kč.

            Skútry jsou stejné, baterky jsou stejné, jízdní vlastnosti jsou stejné. Je vidět, že konkurence funguje. Za uspořené peníze mám energii na mnoho let dopředu zadarmo, nebo nový náhradní akumulátor – navíc s lepší péčí techniků od hanscraftu (4x balancování zdarma během 2 roční záruční doby).

            A jak jsem se díval na ceny elektrokol, tak je to to samé.

    1. Nálepka nestojí 12 ale už
      Nálepka nestojí 12 ale už 17 tisíc Kč. A to je pěkný rozdíl cen.
      Chtělo by to prověřit všechny ty, kteří za veřejné prostředky nakupovali v poslední době skútry od akumota (jak se samo chlubí na svých prezentacích), jestli účelně vynakládali státní a obecní peníze.

Napsat komentář