TEST: elektroskútr E.ON E-Max 120L+
Elektrické skútry E.ON E-Max sledujeme dlouhodobě. Testovali jsme elektroskútry e-max 90s i 120s. Tentokrát jsme se dostali k nejnovějšímu modelu E.ON E-max 120L+, který je konečně vybaven li-ion bateriemi.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Elektrické skútry E.ON E-Max sledujeme dlouhodobě. Testovali jsme elektroskútry e-max 90s i 120s. Tentokrát jsme se dostali k nejnovějšímu modelu E.ON E-max 120L+, který je konečně vybaven li-ion bateriemi.
Je tomu téměř přesně rok, co jsme měli možnost testovat elektroskútry E.ON e-max 90s a 120s. K modelu E.ON e-max 120s jsme se letos opět vrátili, protože je k dispozici v modelovém provedení pro rok 2012. Jaké novinky přináší?
Elektroskútry pomalu přestávají být doménou kutilů a nadšenců a přesunují se do “hlavního proudu”. My jsme aktuálně měli možnost najet 300 km na elektrickém skútru Hanscraft CityExpert.
K redakčnímu testování jsme dostali zapůjčen elektroskútr Guewer Classic osazený gelovými (silikonovými) bateriemi o kapacitě 35 Ah a jmenovitém výkon 2 kW. Daný stroj měl najeto již přes 1000 km, ovšem baterie byly prý vyměněny, a tedy téměř nové. Předem nutno přiznat, že tento skútr zaujme především nízkou cenou kolem 28 000 Kč. Nás proto v testu zajímalo především to jak může za takovou cenu vůbec fungovat. Přítomnost gelových baterií, které vytáhnou hmotnost skútru přes uváděných 90 kg, je samozřejmě podstatná nevýhoda.
Energetická skupina E.ON se stala výhradním dovozcem skútrů Vmoto e-max do České republiky. Na tuzemském trhu se tak budou elektroskútry prodávat právě pod značkou E.ON. A díky jednomu z oficiálních prodejních míst, pražskému Scootlandu, jsme měli příležitost postavit jak slabší, tak silnější verzi vedle sebe.
Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva elektroskútry. Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou elektrických skútrů letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího Německa a Itálie.
Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.
V uplynulých dnech jsme dostali možnost otestovat elektroskútr společnosti Elektromoto.cz. Šlo o větší verzi s označením ELM P4000 LI, který jsme podrobili čtyřem dnům zátěže bez jakéhokoliv slitování. Jak elektrický skútr v testu magazínu Hybrid.cz dopadl si můžete přečíst dál.