elektroskútr test Guewer Classic

Test levného elektroskútru Guewer Classic

K redakčnímu testování jsme dostali zapůjčen Guewer Classic osazený gelovými (silikonovými) bateriemi o kapacitě 35 Ah a jmenovitém výkon 2 kW. Daný stroj měl najeto již přes 1000 km, ovšem baterie byly prý vyměněny, a tedy téměř nové. Předem nutno přiznat, že tento zaujme především nízkou cenou kolem 28 000 Kč. Nás proto v testu zajímalo především to jak může za takovou cenu vůbec fungovat. Přítomnost gelových baterií, které vytáhnou hmotnost skútru přes uváděných 90 kg, je samozřejmě podstatná nevýhoda.

elektroskútr e-Max 110S

Test elektroskútru E-max 110S

Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva . Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího a Itálie.  

elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S

Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.