Už druhé čtvrtletí za sebou vykázala automobilka Tesla Motors zisk. Analytici přitom čekali ztrátu. Namísto toho vydělala Tesla $26 mil. a prodala 5150 elektromobilů Tesla Model S. Zároveň se v Oslu v Norsku konala velkolepá párty u příležitosti uvedení evropské verze auta.
foto: Tesla Motors
Akcie automobilky Tesla Motors po této zprávě šly pochopitelně strmě nahoru, nyní už zažívají mírný pokles. Během letošního roku přitom posílily o 300 %! Aktuální ziskové čtvrtletí znamená zisk 20 centů na akcii, přičemž analytici očekávali ztrátu 19 centů. Proti minulému čtvrtletí se zisk zvýšil o 70 %.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla: připravuje se specilita pro roadstery, CHAdeMO, robotická auta
V současné době Tesla ve své továrně ve Fremontu vyrábí kolem 500 automobilů týdně. Chce se dostat na 800 a posléze ještě výš. Zajímavé je, že více než 30 % aut dodaných ve 2. čtvrtletí 2013 využilo nového programu financování kdy můžete mít Model S už za $500/měsíčně.
Souběžně se zveřejněním finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí se v Oslu v Norsku konala velkolepá párty u příležitosti dodávek prvních elektromobilů Model S do Evropy. Kromě Norska budou prvními trhy pro Teslu také Švýcarsko a Nizozemsko. Tedy nejbohatší státy Evropy.
Tesla očekává, že letos prodá jen v Norsku kolem 800 aut. Objednávky ale přicházejí z celé Evropy. Pokud se stejná síla poptávky projeví i v Asii, očekává Tesla koncem roku 2014 prodeje až 40 000 vozů ročně.
Po celém světě dnes funguje 41 obchodů Tesla a 47 servisních center. V nejbližší budoucnosti se chce zaměřit především na zvyšování počtu servisních center. I nadále Tesla dodává komponenty elektrického pohonu pro automobilky Toyota (model RAV4 EV) a Mercedes-Benz (elektromobil třídy B).
Během třetího čtvrtletí 2013 očekává Tesla zvýšené výdaje na výzkum a vývoj spolu s tím, jak se bude intenzivněji pracovat na elektrickém SUV Model X. Celkově chce Tesla za letošní rok prodat 21 000 automobilů po celém světě.
Co se týká často diskutovaných příjmů z prodejů emisních kreditů, v tomto čtvrtletí na nich Tesla vydělala $51 mil. Minulé čtvrtletí to bylo $68 mil. V příštím čtvrtletí to bude výrazně méně, především pro jejich klesající cenu a přesměrování vyrobených aut do evropského prodeje.
Když už je řeč o Norsku
Když už je řeč o Norsku – Musk napsal ke konci července, že první dobíjecí stanice Supercharger v Norsku (a pravděpodobně i v Evropě) se staví u městečka Cinderella na cestě mezi Oslem a Stavangerem (na jihozápadě Norska). Je zajímavé sledovat na stránkách Teslamotors, jak se rozrůstá síť superchargerů v Americe – bude to hodně silný argument pro možné budoucí zákazníky Tesly a facka budoucí konkurenci. Kdo by nechtěl jezdit zadarmo..
Tohle už není o tom, že
Tohle už není o tom, že Elon Musk je frajer a TESLA jsou machři v oboru. Tohle už je spíš o tom, že ti ostatní na to kašlou, a Tesla jako jediná se do toho zapojila normálně naplno.
Z tohodle pohledu mě
Z tohodle pohledu mě vždycky z čistě akademického hlediska zajímalo, co asi šéf vývoje elektromobility v konkrétní automobilce řekl svému vývojovému týmu na začátku vývoje. U Muska to je asi jasné, ale třeba u toho BMW to fakt vypadá na něco ve stylu: „Na začátek se nebudeme pouštět do žádných větších akcí..“ 🙂
Přesně, taky to tak
Přesně, taky to tak vidím. A ještěbych tomu dodal:“ ukážeme lidem, že elektromobil nedosáhne v blízké době kvalit spalováku“. A tesla to opět vidí obráceně…
Tesla si dnes připisuje cca
Tesla si dnes připisuje cca 17% (23$).
Kdo včera nezainvestoval, přišel o pěkný balík, který jen tak zase nebude k dispozici…
ono to chtelo zainvestovat
ono to chtelo zainvestovat pred rokem a ted mit petinasobek 😀
ale po bitve je kazdy generalem…
Já investoval před půl
Já investoval před půl rokem… To mi bohatě stačí… 😉 Ostatně jsem to tu psal už dříve, ať se toho lidi nebojí…
Jestli mi někdo, a to
Jestli mi někdo, a to kdokoliv, prodá Teslu za 500 USD měsíčně, tak ji beru všema deseti okamžitě. Obávám se ale, že to bude platit jenom pro USA, a navíc to je cena po odečtení nákladů na jízdu, tedy celkem je splátka 1000 USD. To už je trošku jinde…