Automobilka Tesla Motors včera zveřejnila své finanční výsledky za první tři měsíce roku 2015. Příjmy šly nahoru, ztráta dosáhla $154,2 mil. Za první čtvrtletí firma prodala a dodala 10 045 elektromobilů Model S.
foto: Tesla Motors
Během 1. čtvrletí 2015 Tesla získala v příjmech $66 mil. díky prodeji regulatorních kreditů. Ze zmíněných 10 045 dodaných elektromobilů Tesla Model S jich 592 bylo prodáno na leasing. Celkem za 1. kvartál vyrobila 11 160 vozidel.
Ve druhém čtvrtletí chce Tesla vyrobit 12 500 elektromobilů a dodat jich zákazníkům mezi 10 a 11 000. Za celý rok 2015 by Tesla měla udat 55 000 elektromobilů Model S a Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla představila levné domácí baterie PowerWall
Tesla navíc přiznala, že uvedení elektrického SUV Model X na trh se uskuteční spíš později než dříve. V současné době jsou vyráběny „release candidate“ prototypy tohoto auta.
Dodávky vozů zákazníkům (auto si jich rezervovalo přes 20 000) by měly začít koncem 3. kvartálu letošního roku. Online konfigurátor by měl být spuštěn už v červenci.
Očekávaný levný elektromobil Tesla Model 3 by měl být odhalen už v březnu příštího roku, tedy za méně než rok. Výroba by měla začít koncem roku 2017. Elon Musk, šéf automobilky, také potvrdil, že stavba gigatovárny v Nevadě zdárně pokračuje. Výroba by tam mohla začít už v roce 2016.
Tesla III. Co asi před
Tesla III. Co asi před uvedením tohoto modelu nabídne konkurence ? Určitě Nissan má dobře našlápnuto, když ještě zvýší kapacitu akumulátoru, bude to zajímavé sledovat. Kdo více uspěje. Prodá víc.
Chevrolet nabídne Bolt,
Chevrolet nabídne Bolt, Nissan bezesporu přijde s druhou generací Leafu. Nejspíš ale ještě během tohoto roku nabídne také Leaf s dojezdem kolem 200-240 km.
Tesla III Bude mít oproti
Tesla III Bude mít oproti ostatním. Jeden neprůstřelný trumf, a to je možnost použít sítě http://www.teslamotors.com/supercharger a to bude silný argument pro případného nerozhodnutého kupujícího. U Nissanu doufám že se jim podaří zvýšit dojezd Třeba i za příplatek na magických 240-310km.
minimální použitelný
minimální použitelný dojezd pro elektoauta musí být min. 250km za všech okolností a sít rychlodobíječek,výlet za sportem nebo s dětma na výlet na jeden dem je na pohodu max 100-120km,je potřeba se vrátit to by vyšlo,na dálkové trasy těch 200-250km je akorát na zastávku-tady tesla jasně vítězí se superchargery
Kazdopadne diky za
Kazdopadne diky za tentokrate velmi rychly strucny preklad originalu Tesla 1Q 2015 !
Čím dál víc si myslím,
Čím dál víc si myslím, že Teslu mít nebudu. Ani X, ani 3 čárky. Protože si mezitím pořídím další menší elektromobil. Stačí jen, aby Leaf či Soul snížily cenu nebo lépe zvedly dojezd.
No a v te Vasi posledni vete
No a v te Vasi posledni vete to vsechno je… nestane se jedno ani druhe, bohuzel….Jedno totiz podminuje druhe..
Vycházím z reálně
Vycházím z reálně zkušenosti s cenami a dojezdem Leafu. Ty šly skutečně dolů a dojezd nahoru postupně v každé generační verzi.
Pockejte na zac.roku 2016.
Pockejte na zac.roku 2016. Stavim se u Vas s Teslou X a nebude co resit.. Jezdim obcas do Poruby za mamou…
OSobně se mi leaf nelíbí
OSobně se mi leaf nelíbí ani zvenku a ani uvnitr…
Naopak kia soul stále překvapuje, dojezdem, tepelným čerpadle – teplo/zima …
Mno uvidíme, zatím se v našich podmínkách hodí akorát onen prius…
Myslím. že se bude Nissan
Myslím. že se bude Nissan snažit cenu nové verze Leafu(se zvýšeným dojezdem) zachovat.
Cestou pro mnohé asi bude koupě jetého Leafa z bazaru po Evropě. Pokud do té doby ještě přestane Singer kazit korunu bude to jedině dobře a výsledná kupní cena bude ještě lepší.
Prototip tesly 3 az o rok?
Prototip tesly 3 az o rok? To je sklamanie 🙁
Tak tak 🙁 realne vidim
Tak tak 🙁 realne vidim dostupnost Tesly III tak v roku 2018, co je skoda…
I ta jim to bude stačit,
I ta jim to bude stačit, protože klasické automobilky stejně nebudou spěchat.
Prototyp (alespoň v
Prototyp (alespoň v češtině)
aj v slovenčine : )
len na
aj v slovenčine : )
len na slovensku je toľko ľudí, čo nepoznajú ani len gramatiku, že sa divím jazykovedcom, že nepresadzujú úplne zrušenie „y“… potom by už hádam všetci písali všade správne „i“ : ))))