Z nejnovějších finančních výkazů automobilky Tesla Motors plyne, že zatím nemá hotový alfa prototyp levného elektromobilu Model 3. Ten chce uvést na trh v roce 2017.
foto: kdwag
Levný elektromobil Tesla Model 3 má být konečně tou „velkou věcí“, která automobilku Tesla Motors a elektromobilitu jako takovou posune na kolej vedoucí směrem k masové oblíbenosti.
O levném elektromobilu Tesla se mluví zhruba od roku 2013. Už tehdy bylo oznámeno, že se představí zhruba za 12 až 18 měsíců. Později jsme se dozvěděli, že se nebude jmenovat Model E, nýbrž Model 3 a nebude celohliníkový.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model III jako rodina elektromobilů?
Nejspíš bude vybaven 48kWh baterií a bude podle Elona Muska muset nabídnout dojezd minimálně 320 km na jedno nabití. Musk také potvrdil, že nedávný odklad uvedení Modelu X neohrozí Model 3. A levné plně elektrické auto by se tak skutečně mělo dostat na trh v roce 2017.
Z finančních výkazů z listopadu 2014 a února 2015 je jasné, že první prototyp Modelu 3 zatím nebyl dokončen. V cílech, které ještě firma musí splnit, se totiž doslova píše „Successful completion of the Model 3 Alpha Prototype“ („úspěšné dokončení alfa prototypu Model 3“).
To přitom nemusí značit nic závažného. Rok 2017 je zatím relativně daleko. První prototyp elektromobilu Tesla Model S byl dokončen v prosinci 2010. To jest méněž než 20 měsíců předtím, než byla první auta v prosinci 2012 dodávána zákazníkům.
Tiez som zvedavy kolko ludi
Tiez som zvedavy kolko ludi to auto bude objednavat. Som presvedceny, ze ak zvladnu promo o com nepochybujem, tak nebudu stihat brat objednavky dobre 3 roky az kym nepojde gigafactory na plne obratky.
Model 3 me hodne laka ale ja
Model 3 me hodne laka ale ja mam zatim stale jednu pdminku kterou asi nesplni pro me je podstatna cena kterou pokud kurz dopreje asi splni ale hlavni problem je ten dojezd el auto menezaujme dokud neujede v realu spise svyznejsim tempem po dalnicich a podobnejch cestach v -20 plne nalozena s topenim radiem 400km a to spise tak s 90% kapac mozna ete mene protoze tohle je proste cesta kterou jezdim casto a nehodlam zastavovat a ckat nekde 30min :-). Delsi vzdalenosti si dam klidne pauzu ale tohle je cca 4hodinova cesta kde je pauza jen ztrata casu a bohuzel tohle nesplni ani model S takze ja el auto spise az tak v nejake dalsi verzy:-)
Začal bych tím, že se
Začal bych tím, že se naučíte psát čárky ve větách a taky i/y.
A že to píšete na tabletu nebo mobilu slyšet nechci 🙂
lamo
lamo
Model III bude mať rozhodne
Model III bude mať rozhodne obrovský úspech. Asi moje budúce auto.
Je možné že auto bude mať cez 200 Koní ako tomu bolo modelu S z najslabším akumulátorom 45kWh. Mala tuším 230 Koní.
S toho môžeme očakávať akceleráciu 0-100 pod 6,5s a kto by také auto nechcel ?
Dojazd v reálnej premávke bude však asi trošku menej a nie 320Km. Ak by sme vychádzali zo spotreby model S 85kWh tá spotrebuje na 100Km asi 21kWh na 100Km pri dojazde 400Km na plné nabitie. Ak by spravila 450Km bolo by to na 100Km – 18,88kWh ale to už sa musíte kontrolovať aby ste toľko najazdili.
Ak by sme teda lahšiemu modelu III rátali dobrých 18kWh na 100Km bude reálny dojazd 265Km čo je samozrejme skvelá hodnota.
Bude sa dať spraviť ak budete chcieť aj cez 380Km len bude treba mať dosť času.
Rozhodne to bude pecka a len ťažko si viem predstaviť konkurenčnejšie auto.
poviem to tak, ako si naozaj
poviem to tak, ako si naozaj myslim ze to je. Musk je podvodnik presnejsie fiskus, co mal urcity sen a pociatocne nadsenie, a ktoremu to potom nahodou vyslo.
to je ale dobre, lebo ine hovada pri moci su horsie, vdaka nemu sa buraju prekazky, a tvori sa na vonok idealnejsi vzor.
nemozem sa ale zbavit dojmu, ze napriek vsetkemu, …elektromobilita stale nefunguje, je to ako sen pristat na mesiaci, nakoniec sa to podarilo, lebo velmi chceli, ale potom sa uz nedialo nic, ostal prazdny dom po oslave.
je aktualny vzor baterioveho auta skutocne spravna cesta ?
nezda sa mi to, hoci chapem pohnutky.
takove veci se nestavaji
takove veci se nestavaji nahodou…
Tesim sa na nu ako maly
Tesim sa na nu ako maly chlapec. Hned by som ju kupil keby bola teraz v predaji a to ani nepoznam parametre. Problem podla mna bude, ze tak rozmysla asi vela ludi. Obavam sa ze budu ledva stihat pre ameriku a na nas v eu sa dostane mozno v 2018 a neskor.
Evropa je dnes pro Teslu
Evropa je dnes pro Teslu druhý nejdůležitější trh po USA, myslím, že s uvedením Modelu 3 jeho význam ještě stoupne.
Vidím to nápodobně ať
Vidím to nápodobně ať už z důvodu silné dotační solarní politiky včetně pobřežních větráků…
Možná to bude tíhnout i k menší závisloti na ropnětěžebních produktech směrem od ruska v rámci „sankcí“ … popř u nás díky přebytkům energie…