Vyzkoušeli jsme elektromobil Tesla Model S P85+

První krátké redakční jízdní dojmy z elektromobilu Tesla Model S jsme přinesli před pár měsíci. Během tohoto týdne jsme dostali možnost si auto zapůjčit na celý jeden den. Jak jezdí Tesla Model S P85+?

Pětimetrové auto nabízí dostatek úložného prostoru – jak v kabině, tak předním i zadním kufru
foto: Hybrid.cz

Své neocenitelné zkušenosti s elektromobilem Tesla Model S po měsíci provozu nám laskavý majitel nabídnul v polovině letošního roku. Zkušenosti po 26 000 km pak představují skutečně detailní výčet toho, co lze s autem zažít.

1 den v ultimátním elektromobilu

Náš jednodenní výlet v elektromobilu Tesla Model S P85+ se pochopitelně s výše uvedenými nemůže měřit. Přesto se pokusíme vám zprostředkovat alespoň něco z nadšení, které tohle auto pochopitelně budí.

Ráno po deváté hodině vyzvedáváme Model S v Praze na Malé straně. Pětimetrová limuzína budí, podobně jako třeba , pozornost kolemjdoucích. Přesto je manévrování úzkými uličkami bezproblémové a vůz hbitě reaguje na pohyby volantem.

Tesla Model S P85+ byl do příchodu duální verze D nejvýkonnější model v nabídce Tesla. Výkon 310 kW, hmotnost 2145 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h papírově za 4 vteřiny, max. rychlost 217 km/h. Námi testovaná verze byla vybavena 19″ koly, vysouvací střechou a dětskou sedačkou v kufru. Tedy „plná palba“.

Extrémní zrychlení

Když jsme velmi jednoduše chtěli otestovat zrychlení testovaného Modelu S z 0 na 100 km/s pomocí mobilní aplikace, naměřila nám 2,6 vteřiny. Tento údaj nelze pochopitelně brát zcela vážně, nešlo o nějaké certifikované, přesné měření. Ale už dříve se objevily testy podle kterých si P85+ vedl mnohem lépe než papírových 4000 ms. Stručně a jednoduše: dupnout na pedál v tomhle autě je zážitek.

auto test elektromobilu Tesla Model S P85+

foto: Hybrid.cz

Model S v nás po jednodenní projíždce zanechal úplně jiný dojem než naprostá většina ostatních testovaných elektromobilů. Zatímco ostatní elektromobily na českém trhu (, BMW i3, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf a e-Up!) jsou malá auta do města, u kterých neustále myslíte na to abyste dojeli, u Modelu S tomu tak není.

V tomhle autě si prostě užíváte tichou, bezstarostnou jízdu v obřím nablýskaném fáru. Nebo spíš pojízdném gadgetu. A překvapujete všechny kdo se chtějí svézt prostorností auta jak uvnitř kabiny, tak v předním i zadním kufru. Už se těšíme na elektrické SUV , které pravděpodobně nabídne ještě výrazně větší prostor.

Překvapivě snadné dobíjení

Během dne jsme najeli přes 300 km. Průběžně jsme zkoušeli také možnosti dobíjení. K evropským verzím elektromobilu Tesla Model S se dodává dobíjecí kabel s konektorem Mennekes Typ 2, kterým je vybaveno také auto. To znamená, že lze pohodlně využít kterýkoliv z desítek dobíjecích stojanů po celé České republice (viz. mapa).

auto test elektromobilu Tesla Model S P85+

foto: Hybrid.cz

S tímto kabelem proudí do auta výkon 22 kW při 32 A. To znamená, že teoreticky by mohla být baterie plná za necelé 4 hodiny. V praxi tomu tak není, protože dobíjení se ke konci postupně zpomaluje (což jsme ale neměli možnost v praxi ověřit).

V každém případě nás ale rychlost dobíjení přes Mennekes příjemně překvapila a prokázala, že už dnes je díky tomu auto zcela běžně použitelné i v našich podmínkách. Superchargery ani CHAdeMO redukci jsme bohužel neměli možnost vyzkoušet.

Dojezd a spotřeba

Spotřeba Tesla Model S P85+ se v našem případě pohybovala kolem 250 Wh/km, tedy asi 25 kW/100 km. V historickém přehledu jsme pak zjistili, že 2543 km stejné auto najelo s průměrnou spotřebou 274 Wh/km. Snadno se tak dopídíme k průměrnému dojezdu kolem 314 km na jedno plné nabití.

auto test elektromobilu Tesla Model S P85+

foto: Hybrid.cz

auto test elektromobilu Tesla Model S P85+

foto: Hybrid.cz

Při rychlosti 130 km/h na dálnici je konstatní příkon mezi 40-45 kW. Stačí ale zpomalit na 110 a už se pohybujeme na polovině této hodnoty. Při sešlápnutí pedálu naopak vyletí ukazatel příkonu k hraničním 320 kW. Naopak se ale pochopitelně dá jezdit i velmi šetrně, zejména s ohledem na klimatizaci, zrychlení, max. rychlost a využití tempomatu.

Pak nebude problém sáhnout si na dojezd kolem 400 km. Cokoliv dál už ale vyžaduje hypermilingové zkušenosti, protože dvoutunové auto přeci jen k pohybu nějakou tu energii potřebuje.

Nedostatky? Kosmetické. Chtěli bychom sklapovací zrcátka, vyhřívaný volant a parkovací senzory. Parkovací senzory už nové Modely S mají, to ostatní bezesporu přijde velmi brzy.

Vyzkoušejte si Teslu sami

Za zapůjčení elektromobilu Tesla Model S P85+ děkujeme společnosti Amilo Car a.s. Pokud se chcete také svézt, pak stačí se rezervovat zážitkovou třicetiminutovou jízdu nebo zápůjčku auta od jednoho dne jednoho měsíce. Více na webu www.pujcsiteslu.cz.

vlastní

20 Comments on “Vyzkoušeli jsme elektromobil Tesla Model S P85+”

  1. Trochu mi neštimuje ta
    Trochu mi neštimuje ta spotřeba při rychlosti 130 km/h. Klasický spalovák taky při 130 nespotřebovává dvojnásobné množství energie (tedy paliva) než při 110. Nevidím jediný důvod, proč by tak měl činit elektromotor. Aspoň co vím o elektromotorech, tak s rostoucími otáčkami neklesá nijak dramaticky účinnost.

    PS. Tak v téhle barvě mi Tesla přijde nejhezčí.

    1. ano ta spotreba i mi pridje
      ano ta spotreba i mi pridje nejaka divna, ale je mozne ze behem testovaneho useku proste jeli trochu do kopce a to se hned projevi. Kdyz si nastavite na dalnici tempomat, tak behem par kilometru uvidite na grafu spotreby presne jak jedete do kopce a zkopce, ale normalne by si toho clovek ani nevsiml (i bez tempomatu to je videt, jen je ten graf mnohem zubatejsi).

      PS: nase prumerna spotreba po vice nez roce a vice nez 40.000km je 209Wh/km (z baterie).

  2. Koukám na barvu a SPZ a je
    Koukám na barvu a SPZ a je to ona. V neděli jsme oba dobíjeli v podzemí OC Nová Karolina v Ostravě. Krásný kousek zvenčí u uvnitř. Tak hezký, že se s Teslou chtěly vyfotit moje děti. Nadšení ochladlo až po sdělení pořizovací ceny, kdy za 1 Teslu bychom měli 5 a více Peugeotů Ion.

  3. Kedze jazdim len po dialnici
    Kedze jazdim len po dialnici 130km/h a trolilinku viac a trochu v meste hlavne zrychlujem, kazdy den, mal by som spotrebu taku na 140 km pri plnom dobiti. Myslim ze sa efektivita benzinu tepelneho stroja v modernom aute podcenuje (hlavne v zime) a EV precenuje 😀

    Stastny ako blcha budem ked skonci hype okolo EV a zacne sa to vnimat inzultacne ako vsetko ostatne.

    1. 100km na plne nabiti je
      100km na plne nabiti je zhruba tak na zavodni okruh…
      Aby jste se dostal na 140km na plne nabiti, tak by jste budto musel jet opravdu co to da na Nemecke dalnici, anebo popojizdet ve 140km dlouhe kolone v zime a topit u toho. Ani jedno ani druhe ale neni bezny provoz…

      Vazne by jste mel zauvazovat a pujcit si tu Teslu na par dni a pak teprve rikat takove nesmysly…

      1. Stačí se podívat na spotřebu Tesly na okruhu a zjistíte,
        Stačí se podívat na spotřebu Tesly na okruhu a zjistíte, že těch 100 Km je tak z říše snů. Tesla-3 dá na zavodnim okruhu sotva 40 km (model se 75 Kw baterii). Vazne by jste mel zauvazovat a pujcit si tu Teslu na okruh na par hodin a pak teprve rikat takove nesmysly…

Napsat komentář