Tesla Model Y je v Česku! Má se tu stát jedním z nejprodávanějších elektromobilů

auto elektromobil Tesla Model YX

Tesla má většinu amerického trhu s elektromobily a chtěla by i ten evropský. Tady jí ale konkuruje Volkswagen a další evropské automobilky. Prorazí opět s elektromobilem Tesla Model Y?

V Česku je Tesla Model Y zatím k dispozici pouze ve verzích Long Range a Performance. První zákazníci si pro Model Y začnou do pražských Průhonic chodit v nejbližších dnech. Auto nabízí ve verzi Long Range dojezd až 507 km, max. rychlost 217 km/h a zrychlení 0-100 km/h během 5,0 sekundy. Samozřejmostí je tepelné čerpadlo a pohon všech čtyř kol. Cena začíná na 1,724 mil. Kč.
foto: Hybrid.cz

Už pár měsíců lze elektromobil Tesla Model Y objednat také v Česku za cenu od 1 724 490 Kč. Aktuálně se do Česka první kusy ze šanghajské gigatovárny konečně i dostaly. Zákazníci s rezervacemi si je měli možnost osahat už o víkendu, novináři dnes.

Crossover Tesla Model Y mnohem víc než Tesla Model 3, na jehož podvozku je postaven, připomíná větší a starší Tesla Model X. Potvrdil to přímo na místě i jeden z majitelů Xka.

Pro Teslu je Model Y klíčový nejen na domácím, ale i na evropském trhu. Tesla Model 3 tu sice způsobil s ohledem na prodeje elektromobilů pořádně povyražení, ale kategorie crossoverů s klasickým nakládacím prostorem je v Evropě přeci jen výrazně oblíbenější.

Tesla Model Y elektromobil

Elon Musk doufá, že první kusy elektromobilů Tesla Model Y se v Gigafactory Berlín začnou vyrábět už letos v říjnu. První dodávky zákazníkům ale nejspíš proběhnou až na začátku roku 2022. Do té doby bude evropský trh zásobovat Gigatovárna Šanghaj.
foto: vlastní

Tesla původně plánovala uvést Model Y teprve po spuštění Gigafactory Berlin. Jenže její minimálně půlroční zpoždění zapříčinilo nutnost část výroby z čínské Gigatovárny Šanghaj přesměrovat do Evropy. Místní konkurence totiž začala Tesle pořádně zatápět.

Koncern Volkswagen totiž uvedl na trh „velká trojčata“ v podobě elektromobilů Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV a Audi Q5 e-tron. K tomu sem přichází i Ford Mustang Mach-E a další konkurence.

Hlavní výhodou Modelu Y proti Modelu 3 je mnohem více zavazadlového prostoru. Nejen vpředu, tedy pověstný frunk, ale hlavně vzadu. Po sklopení sedadel to může být až 1869 litrů.

Hlavní výhodou Modelu Y proti Modelu 3 je mnohem více zavazadlového prostoru. Nejen vpředu, tedy pověstný frunk, ale hlavně vzadu. Po sklopení sedadel to může být až 1869 litrů.
foto: vlastní

Tesla nemohla čekat dál. Model Y z Číny je na první pohled dobře provedené, „čisté“ auto. Slícování plechů bylo na pár ukázkových kusech v Tesla autosalonu v Průhonicích podle prvních dojmů lepší, než u řady vozů americké výroby.

Zástupce Tesly zmínil, že co do počtu rezervací v Česku Tesla Model Y dalece předčil Tesla Model 3, a že proto očekávají také výsledné prodeje mnohem vyšší. Z Modelu Y by se tak měl stát jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Česku.

vlastní

85 komentářů u “Tesla Model Y je v Česku! Má se tu stát jedním z nejprodávanějších elektromobilů”

  1. Tesla model Y se mi vážně hodně líbí, takže
    Tesla model Y se mi vážně hodně líbí, takže přemýšlím, že si jej pořídím. Je to trošku dražší než je můj rozpočet, ale kdyžtak to jistí vzít auto na úvěr nebo leasing. Ještě si tento krok samozřejmě promyslím, ale zatím mi to dává smysl.

    1. Ne, že bych z toho řval nadšením – nicméně přijde mi od
      Ne, že bych z toho řval nadšením – nicméně přijde mi od Tesly srozumitelnej přístup, že jejich auta jsou poznat na první pohled a že firemní jazyk designu dotáhli do další dimenze – prostě si veberete kolik milimetrů a kilogramů Tesly – délka šířka výška hmotnost a vypadne vám varianta

  2. Ty luxusně+jší spalovací auta si kupují marťani?
    Ty luxusně+jší spalovací auta si kupují marťani? Většina těch co se tady rozčilují nemá na auto za 500tis. Ten kdo jezdí autem za 1mega plus tady nebude psát. V ČR je velmi slabá kupní síla obecně mezi širší veřejností. Důvod? Protože prostě pokud vyděláváte méně než aspoň 100tis., tak si dražší auto koupite max. na leasing. Kupní síla je o tom, že jste schopni pořídit za hotové. Takže doporučuji se nerozčilovat nad cenou, tzn zakrývat tento nedostatek ostatními argumenty, že je to hnusné atd. Kurec proč když je tedy a s tím naprosto souhlasím je cena 1,7mil hodně, tak proč na ulicích nepotkávám alespň nové auta okolo 500tis. u vetšiny lidí. Vždyť je tady průměr 16let stáří. Všichni se ohánějí ekologickou stopou. OK takže zavedeme vysokou daň za vlastnění auta staršího 10-ti let! Berme to jako přispěvek na ekologii. Nebo si někdo myslí, že protože někdo nemá bonitu, tak na něj ostatní bohatší počkají? Nevím proč by měl mít každý nárok na vlastnění auta za nízkou cenu pokud to nepomůže snížit emise? My jsme fakt národ chudý sebevědomým. Jsme pořád rozvojová země, stačí vyjet do Rakouska, Německa atd. a pochopíte. Nestožovat si jak to nejde, že na to nemám, ale řešit jak prachy vydělám, abych na to měl. Někomu kdokoli 30 let po reoluci zakazuje vydělávat třeba těch 100tis plus? TESLA MODEL Y bude hitem, to neznamená, že to ale stojí na prodejích v ČR. Model 3 je příkladem!!!

    1. Ale to je divoký proslov – napřed zkonstatovat, že na to
      Ale to je divoký proslov – napřed zkonstatovat, že na to lidi nemají, pak říct zdaníme chudým chudobu přes stará auta (mimochodem, jak pak budou jezdit mimo aglomerace do práce, k doktoru atd? hromadná doprava moc nefunguje víme?) a nakonec dát za příklad jednu z nejbohatších zemí světa a druhou s 3x vyšším průměrným platem…to si zaslouží minimálně asociační potlesk na srazu vohnoutů 😀
      je vidět, že u řady lidí elektromobilita a boj o emise mění latentní imbecilitu v aktivní.

      EDIT: dneska už i malé dítě na prvním stupni ZŠ ví, že emise z aut nejsou hlavním zdrojem emisí, tedy každý, kdo dosahuje +- průměrného nájezdu s auty (tzn cca 10-15 tis km/rok) může svoji emisní stopu snížit výrazně víc, výrazně efektivněji a výrazně levněji než nákupem BEV – jenže to se u EV fanatiků slyšet a už vůbec číst nechce… oni si radši koupí odpustek BEV do nákladů firmy a pak začnou poučovat lidi, co kupují auta za zdaněné prachy – krásný příklad českého pokrytectví.

      1. Mě je jedno čím budou jezdit pokud to nebudu muset dýchat
        Mě je jedno čím budou jezdit pokud to nebudu muset dýchat ve městě. Zákaz vjezdu do Města spalovacím autům. Jsou hlučné a smrdí. Důsledně kontrolovat silně kouřící auta na silnicích u starších.

        Řešení: Odstavné parkoviště u města a pak pujčeným EV, Busem, Tramvají, kolo je mi to jedno. Prostě způsob, který neobtěžuje ostatní. Děkuji.

        1. Jsem pro zakázání vjezdu do měst všem dopravním
          Jsem pro zakázání vjezdu do měst všem dopravním prostředkům, které víří prach a vyluzují jakýkoli hluk nad 70dB – protože tam mohou obtěžovat.
          Řešení – zakažme města a pak hned i lidi.

          PS: jste si vědom, že hluk vozidla není způsoben jen motorem, ale i pneumatikami, hmotností a podkladem? Mimochodem, to co vyluzuje třeba Taycan vám nevadí? Když jede pomalu a generuje to nějakej zvuk V8? Nebo pištění měničů vám nevadí – mně teda vadí vyniklý tón měniče kolem 1kHz mnohem víc než širokospektrální pozadí.
          Cyklista nebo elektrokoloběřžkář na chodníků je ok?

          A jinak, dělám co můžu, abych do měst nelez – pač popravdě..ani tak ta auta, ale lidi mě s.rou

          Udržovat svoje auto ve skvělém stavu je snad samozřejmost – jedno jaký pohon je samozřejmost ne – dyť se v tom může každý zabít…

          1. Nesmysl. Rozjíždějící spalovací auto je hlučné a
            Nesmysl. Rozjíždějící spalovací auto je hlučné a smrdí. Elektromobil je neslyšný. Respektive hluk, který vydává, aby byl chodci vůbec slyšet je neobtěžující.
            Hluk od pneu do 50km/h je nizký. Kdo někdy stál na semaforu kdýž se rozjíždí auta ví o čem mluvím.

            Tím, že se straníte společnosti zřejmě nemáte tuto empirickou zkušenost.

            (Já jsem rovněž asociál, leč žijící ve měste. Bezohlednost ostatních lidí mě rovněž vadí. Kuřácí, Rychlá a hlučná jízda a především smrad z projíždějících aut.)

            1. Ne žil jsem 20 let v paneláku o 11 patrech a 36 bytů na
              Ne žil jsem 20 let v paneláku o 11 patrech a 36 bytů na vchod – od té doby jsem velmi háklivý na soukromí a cením si ho – od té doby mě s.rou lidi. Za asociála se nepovažuji, ale jsem vcelku silný introvert

              Elektromobil je neslyšný jen pro někoho – spousta lidí ho slyší a vadí jim to – ten j 1kHz jsem napsal úmyslně – protože to tam prostě a když uslyšíte ve vysokých frekvencích – tak slyšet třeba 15 – 16kHz frekvenci hodinu v kuse je pro řadu lidí asi tak, co pro většinu, když je posadíte pod vodovodní kohoutek a necháte jim ho kapat na hlavu (velmi efektivní forma mučení)
              Hluk od pneu je hodně daný povrchem silnice – taková dlažba je taktéž mňamka a přitom se na každém autě rozvibruje kde co – i hloupé umístění výztuh ve dveří umí udělat z auta sakra nepříjemný reprák.

              Taktéž rozjíždění vozidla BEV je tišší než spalovák, ale rozhodně ne tiché – protože jednak povrchy a druhak, každé auto má vlastní frekvenci mezi 15 – 20 Hz a tu musíte přejet při rozjezdu a celé auto přitom zarezonuje – jakmile zrušíte spalováky a změní se vám obvyklé hlukové pozadí dopravy ve městě na BEV a BEV se rozšíří masově, tak vám začne vadit, jaký produkují hluk.

              Rychlá jízda na blbých místech a bezohledná jízda není problém pohonu nebo auta, ale kreténa, co ho řídí – to vyřešíte jedině tím, že ne každý, kdo má do rekta otvor, bude mít řidičák – více než polovina řidičů za volant nepatří a když uděláte toto jediné efektivní opatření, tak už nemusíte ani řešit emise a hluk – protože máte okamžitě 2/3 aut mimo… ale lidi nechtějí řešení – obezličkují přes bev atd…

              PS: klidně ať se nová auta dělají jen hybridy, PHEV a BEV – nafta mi už smysl dávno nedává, benzín samotný taky ne, ale ať je to nastavené tak, aby měla ta auta čanci mít rozumnou cenu. U starých aut ať jsou udržována v dobré koncici a stavu a pak ať si s pánem bohem těch svých pár tisíc km ročně odkroutí…ono taky ten věk aut a motorek je jenom číslo – naprosto jednoduše zkreslené i veterány, v daily provozu pak takových vozidel tolik nepotkáte – a když jsou opečovávané.
              Emisně vidím jako největší problém vraždy mezi 5 – 15/20 lety věku, co mají vykuchané všechno, protože první majitel – operativní lesing na ně pekl a druhý a třetí chtějí luxus zadarmo.

              1. Souhlas s PHEV ti do města mouhou pokud nechají spalovací
                Souhlas s PHEV ti do města mouhou pokud nechají spalovací motor vypnutý.

                Nebudu se od stolu hádat co je tišší a jestli je i10 slyšet nebo ne.

                EV nejde při rozjezdu téměř slyšet a nic nevypouští nehledě na to kdo ho řídí.
                Vytočený motor při rozjezdu je hlučný a smrdí.

                1. Ano při rozjezdu nejvíc smrdí auto se spalovákem a
                  Ano při rozjezdu nejvíc smrdí auto se spalovákem a aktivovaným start stop systémem – protože obohatí směs, aby nastartovalo – ekologismus jak vyšitý v praxi. Jinak vytáčet auto při rozjezdu třeba není – to už jsme zase ve fázi špatný řidič- na rozjezd dneska běžně stačí pod 2 000 RPM – takže o hluku není řeč – jste často reálně pod hlukovým pozadím okolí, pokud je auto prohřáté, tak ani většina lidí není svým čichem schopna zaznamenat ten smrad (tím neříkám, že ztoho nic nejde) vůči pachovému pozadí – to už je zase v hlavně auto=motor= smrad.

                2. Ne, je to hlučné a smrdí to. EV ve městě nehlučí a
                  Ne, je to hlučné a smrdí to. EV ve městě nehlučí a nesmrdí.

                3. Ale ano – představte si, že nahradíte všechna auta ve
                  Ale ano – představte si, že nahradíte všechna auta ve městech elektromobily bez omezení množství – budete pak s velkou pravděpodobností překvapen, jak malá je to změna. Ono totiž není problém v hluku jednotky ICE- BEV to je fuk, je problém v tom množstí a ve srocování – dávný to problém měst. Ve městech jsou obvykle lidi méně zdraví, mají více stresových podnětů – hluk, oční vjemy, pachy… města se samozřejmě hůře větrají, je tam víc prachu. Výborně se to studuje na zvířecích společenství – když už jsou už moc velké, tak se dělí, jen homo sapiens, má pocit, že co je velké může být větší a když to nefunguje, tak místo systémové evoluce nebo změny si vybere jednoho viníka, to démonizuje a čeká, že bude problém vyřešen.

                4. Dobře. Neshodneme se. Pěkný den.
                  Dobře. Neshodneme se. Pěkný den.

                5. Na jedné straně racionální argumenty a příklady a na
                  Na jedné straně racionální argumenty a příklady a na druhé straně pouze víra a nepodložené výkřiky. To se opravdu neshodnete 😉

                6. Stoupnete si k nejspinavejsi krizovatce v Praze – na
                  Stoupnete si k nejspinavejsi krizovatce v Praze – na Barrandove u Lidlu. Tam se totiz velice casto rozjizdi auta do kopce. Dokonce jsou tam na stenach specialni nano cistici natery aby situaci pomohli castecne resit. Pochopite tam predstavu o tom, ze by se vsechna ta auta rozjizdela na elektrinu.

                  Nemluve pak o neuveritelne kouricich nacipovanych a jinak modifikovanych naftacich.. kurak kuraka neciti..ale to je jedno, rakovinomet jako rakovinomet, navic sarijafasos.. 🙂

                7. Dobrý, tak se ubytujte pár desítek metrů od největší
                  Dobrý, tak se ubytujte pár desítek metrů od největší trafačky v Praze a přemýšlejte, když bude další kvůli BEV, jak se vám tam bude skvěle s tím bzučením 50~60 Hz žít – hledat extrémy a na nich se točit nikam nevede. Zrovna na této křižovatce – která vede na bejvalou jižní spojku je jednoduchý dotaz – proč se nepřesunul tranzit plně na dálniční okruh? Opět – není to o pohonu – ale o logice dopravy…
                  nejhorší křižovatka byla tuším v Plzni – kde spojka sever jih šla skrz nejužší centrum města a západ východ taky…vlastně léta dálnice sjela před Plzní, jela centrum a pak šup na dálnici – asi byla někde chyba ne? A auta za to zjevně nemohla – a pokud vím, tak z Plzně Sever Jih žádné rozumné silnice dodnes nevedou – a drandí se stále centrem

                8. Tak ty extremy jsou docela bezne v Praze.. treba staci zacpa v
                  Tak ty extremy jsou docela bezne v Praze.. treba staci zacpa v Blance pri ceste z Povltavske.. to by jeden zvracel z toho smradu v tunelu..

                  a to tam stoji bezne taci co si otevrou vsechna okna a zapali jeste cigarko na uklidneni 🙂

                9. Dobře a odpovídá zdravému rozumu: Máte plné město aut,
                  Dobře a odpovídá zdravému rozumu: Máte plné město aut, udělat ještě tunelový komplex centrem města, který je rychlejší na průjezd, než okruh?
                  To asi auta neomezí ne?
                  Ale připusťme následující: Okamžitě lusknutím prstu nahradíte teoreticky všechna auta v Praze za BEV – tak ano nebude smrad v Blance v zácpě ze spáleného paliva, ale zůstane tam z těch cigár, z gum, plastů v autech z lepidel a samozřejmě to, co nasaje ventilace tunelu z venku a pošle to tam a stejně se většina lidí vesele napije v té zácpě z plastové flašky (nejlépe Petky), která se plněná kyselým pitím syceným CO2, obsahuje chemické humusy a ta flaška byla i s obsahem předtím pro jistotu na sluníčku – zázrak se nestane…

                  Nebylo by lepší se vůbec zamyslet, jestli každý tu Blankou potřebujeme jet? Potřebujeme pořád jezdit jak cvoci zleva doprava a někam se hnát? Nejvíc emisí ušetříme, pokud nevyjedeme… a když už jedeme, tak je taky dobré plánovat trasu tak, abychom s tím autem jeli a ne trávili v tom čas stáním 😉 Ono je vlastně asi taky docela blbost bydlet v mraveništích ala Praha

                10. Jde o to – a to se tu už řešilo xkrát – že výměna ICE
                  Jde o to – a to se tu už řešilo xkrát – že výměna ICE za BEV vyřeší ten problém jen z malinké části. Ale já souhlasím, že lepší, když magoři co jezdí na kafe autem budou jezdit BEV.

                  Váš smrad pohodlně vyřeší zákaz vjezdu emisní normy 5 a míň…

                11. Ano omezené prohlášení 😀 krásně doplněné z prostého
                  Ano omezené prohlášení 😀 krásně doplněné z prostého „ne“
                  je to na úrovni –
                  „dobrý den potřebuju připojit boiler k fotovolatice“ – „já fotovoltaiky nedělám“
                  -„ale boilery děláte ne?“-„to ano“
                  -„Ok já potřebuju připojit boiler k fotovoltaice za wattrouter, který už tam je a je připravený drát až k boileru.“ -„Já fotovoltaiky nedělám.“

              1. Najdeme tisíc aut, co jsou slyšet a tisíc, co nejsou – už
                Najdeme tisíc aut, co jsou slyšet a tisíc, co nejsou – už v 90. letech měla snad Mazda reklamu neslyším motor.
                To samé vibrace – mám svoje staré auto „šuplík“ (c) Leodendula s atmosférickým krátkozdvihým mnohoválcem a nevím, co to jsou vibrace, motor taky neslyším. Když jedu s tři roky starým naftomilem a stojím na křižovatce, tak se to klepe jak drahej ratlík.

                1. Blbá Octavia II 1.4i co má kamarád mě dostala stran
                  Blbá Octavia II 1.4i co má kamarád mě dostala stran vibrací a slyšitelnosti motoru v nízkých otáčkách/ volnoběh.

                2. To je prostě kus od kusu – kdysi jsem to pracovně pitval –
                  To je prostě kus od kusu – kdysi jsem to pracovně pitval – vibrace na autě a v zásadě byl závěr (abych neporušil to čím je to stále kryté), že motor se na celkových vibracích vozidla podílí neskutečně malou měrou, pokud je správně vyvážen – průšvihy začínají dál. Hluk je pak do značné způsoben tím, co vibruje. To, že je pro lidi tišší elektromobil je do značné míry jen pocit, protože jsme vcelku hloupá zařízení – vidíme auto = motor, hledáme zvuk motoru a výfuku a když není „je ticho“ ale většina lidí nehodnotí hlukové pozadí a jednotlivé složky. To samé u vibrací – na druhou stranu, jak už jsem tu mnohokrát psal – elektromotor co točí 10 000 PRM + rozhodně není bez vibrací a reduktor (to, je ta převodovka, co v BEV není – a dokonce už se začínají používat i vícestupňové), také ne.

                3. Souhlasím, že jsou auta která se netřesou. Cennou se ale
                  Souhlasím, že jsou auta která se netřesou. Cennou se ale dostáváme úplně jinam (RR). U EV se pří jízdě ve městě netřepe a nehlučí žádné (Pokud jede po kvalitní komunikaci).

                4. Opravdu se neshodneme – hlučí a třese se každé auto –
                  Opravdu se neshodneme – hlučí a třese se každé auto – akorát se můžeme bavit o intenzitě a frekvenci hluku a třesů – ve chvíli, kdy by se skutečně netřáslo a nehlučilo, tak by popřelo Newtonovskou fyziku – což se ostatně v hlavách řady e-lidí děje, že fyzika nemusí platit.
                  Pěkný den

                5. No tak klidně se s váma vsadím, že při jízdě na
                  No tak klidně se s váma vsadím, že při jízdě na kostkách se budou uvnitř třepat a rezonovat a třeba i vrzat součásti interiéru i v BEV. A zvlášť v low cost autě jako je Tesla 🙂 A pak projet tu samou trasu třeba ve spalovacím Lexusu…

                6. To jsem ale nerozporoval. Psal jsem na kvalitní komunikaci.
                  To jsem ale nerozporoval. Psal jsem na kvalitní komunikaci.

                7. Jasně, ještě že jsou všechny silnice kvalitní 🙂 Na
                  Jasně, ještě že jsou všechny silnice kvalitní 🙂 Na kvalitní silnici nedrnčí nic ani v mém spalováku a klidně se vsadím že při ustálené rychlosti budou srovnatelně tiché obě auta a uvnitř bude ten Lexus třeba i tišší.

                8. Tak jinak, vezmeme v úvahu veškerá spalovací auta a
                  Tak jinak, vezmeme v úvahu veškerá spalovací auta a uděláme průměr vibrací a hluku. Pak vezmeme veškerá EV a uděláme stejný průměr. Výsledek?

                  ps. Mě je úplně jedno jak je to auto slyšet uvnitř. Mě vadí hluk a smrad, který mě obtěžuje když nejsem řidič.

                9. Už to tady padlo a to je fakt – když se auta rozjíždí,
                  Už to tady padlo a to je fakt – když se auta rozjíždí, tak více hluku nadělá spalovák, při ustálené rychlosti je to vcelku jedno, tam záleží na povrchu silnice a na pneu. Drnčí a klepe se každé auto cca. stejně, zase záleží na povrchu silnice a pneu. A taky na zpracování a třídě aut.

                  Pro mě je třeba dost důležité i ticho uvnitř auta, protože tam trávím víc času než posloucháním aut na ulici. A tady to už tak slavné není, kolikrát jsem v recenci četl (hlavně u Tesly a třeba i starších Hyundai), že uvnitř to není tak tiché, jak by člověk od EV čekal. Naopak, nová VW, Mercedes, Audi, ta jsou příkladně tichá i uvnitř.

                10. Tesla je tichá v nízkých rychlostech. Motor jde slyšet
                  Tesla je tichá v nízkých rychlostech. Motor jde slyšet pouze v řežimu „range mode“ kdy zabírá více přední motor a to pouze u 4×4. Tím, že jde slyšet myslím lehké hvízdání kolem 70km/h.
                  Nad 80km/h slyšíte aerodinamický hluk, který je u Tesly horší než u odhlučněných aut.

                  Chci být ohleduplný vůči ostatním a proto se zajímám i o to, co se děje mimo auto.

                11. Tak když to tak čtu, je to horší než můj Lexus. A to ta
                  Tak když to tak čtu, je to horší než můj Lexus. A to ta Tesla byla patrně dražší.

                12. U tesly je premiový pohon. Interiér je slabší. Exteriér
                  U tesly je premiový pohon. Interiér je slabší. Exteriér mě osobně se líbí.

                  Žádný servis, dlouhá záruka, jezdím zdarma.

                  Lexus je super, taky jsem nad ním přemýšlel. Nakonec jsem rád, že jsem šel do tesly.

          1. Vypadalo by to stejně jako řada center měst dneska, kdy v
            Vypadalo by to stejně jako řada center měst dneska, kdy v centru nikdo není ani noha, kavárny prázdné, sem tam cyklista někam jedoucí a všichni jsou v nákupních centrech na okraji měst a za pár měsíců by nebyly ani ty kavárny..je jen málo lidí, co půjde dobrovolně trávit volný čas do centra města, aby si tam dalo na prázdné promenádě kafe – musí být nějaký další zájem – kulturní/sportovní akce, krámy atd a v neposlední řadě dopravní dostupnost – jina je to další hospoda Na Mýtince..

              1. Nemyslím si – ostatně podívejte se na všechny lázeňské
                Nemyslím si – ostatně podívejte se na všechny lázeňské kolonády, historická centra měst atd. – jakmile nejsou turisté, místní ani omylem nenapadne tam jít, to jsou mimo sezonu místa duchů a přitom klid, kavárničky… funguje to na západ od nás tam, kde v hezkých městech nesebrali centrum formu místa setkávání – tedy zůstaly tam krámy a můžou se tam lidi rozumně dostat. Představte si jednoduše model – uděláte v Praze tohle v historickém centru – kolik lidí z Jižáku se pořítí si dát kafe na Václavák? M
                imochodem, když se zamyslím, tak vlastně my tu ten model máme – relativně klide bez aut kolem hlavního náměstí, pěší zóny a parky v oblasti původních historických hradeb a v tom centru města, kde jsou ty kavárny a ten klid jsem tak jednou za půl roku – když jdu řešit něco do banky nebo na úřad. Jinak nemám důvod a neznám nikoho, kdo by to měl jinak. Kina vybombardovali z centra někam do hyper super multi, divadlo nemá takový člověko obrat – ale řekněme 2x – 4x ročně, ale to si stejně většinou v deset večer už člověk kafe nedá – nebo zůstane v kavárně divadla.

                1. Tak to se týče Prahy, zase inspirace Londýnem – jeho
                  Tak to se týče Prahy, zase inspirace Londýnem – jeho čtvrti jsou samostatná města..tam bydlíte, pracujete, studujete i se bavíte. Není snad ani myšleno, aby člověk z JM jel na Václavák na kafe…

                  Ale jak jste popsal to vaše maloměstký centrum..tak to je i v našem maloměstském centru a docela to funguje. Ale bylo by to lepší, kdyby do zony mohly auta jen na zásobování a jen ráno.

                2. Jasně bylo by to lepší, ale zatím utopie – před měsícem
                  Jasně bylo by to lepší, ale zatím utopie – před měsícem jsme jeli na kolech přes Regensburg a co se mi líbilo – v centru nebyla auta a točil se tam EV bus – devítka asi Rampini od Siemense – ale je to turistické centrum – když člověk projel víc, tak zjistil, že reálný život místních je taky jinde..

      1. A druhá věc, třeba Enyaq lze sehnat jako předváděčku se
        A druhá věc, třeba Enyaq lze sehnat jako předváděčku se selvou 200-300 tis. To nevím, jestli u Tesly lze. No a samozřejmě, i slevy u dealera. Takže ani plně vybavený Enyaq, ID.4 se nepřiblíží cemově Tesle Y a to bude mít třeba Head up displej.

  3. Tak samozřejmě u takového komentu je to stejné. 🙂
    Tak samozřejmě u takového komentu je to stejné. 🙂 Ohánět se sockou, když někdo sám tlačí ostatním svůj subjektivní názor. Ale pokud mám klesnout na stejnou úroveň, vše je jen otázka vkusu a všechna auta si najdou kupce. Ostatně fiat multipla je toho důkazem. 🙂 Osobně nechápu, jak si někdo mohl takový auto koupit, ale určitě nejsem omezen, který půjde pod článek s daným autem a komentovat, že semi to auto nelíbí.

  4. Koukl jsem na Y do konfigurátoru a je tam, že tažné
    Koukl jsem na Y do konfigurátoru a je tam, že tažné zařízení bude k dokoupení po dodání, jak je to s trojkou? Ta o tažné přišla definitivně, nebo k dokoupení po dodání taky? – co vím, tak jsou to stejně Westfalie – stejně jako u většiny automobilek.

  5. Zaoblený design vypadá skvěle! Proti TM3 rozhodně
    Zaoblený design vypadá skvěle! Proti TM3 rozhodně potěší pohodlný přístup do kufru a více prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Méně již potěší cena. Ale uvidíme až se rozjede produkce u Berlína, v rámci EU bez celního zatížení.

  6. Jen další hnusný zaostalý čínský auto 😀 😀 😀
    Ty

    Jen další hnusný zaostalý čínský auto 😀 😀 😀

    Ty utopený zadní minikola, to je nějaký vtip, ne? 😀 To navrhoval nějaký mentálně postižený, že? Už vím, inkluze!
    Jinak super srovnání s fotkou škodovky ve článku pod tím.

      1. Ano ano, hned jak vidím kdejakou šavli, co hodil designér
        Ano ano, hned jak vidím kdejakou šavli, co hodil designér na chodník nebo v tomto případě na papír, zahořím tohou to mít. 😀 😀 😀

        Mimochodem, o závisti vlastnit nějaký předmět běžné spotřeby píšou vždycky ty největší socky.
        Je to jen auto, proboha. A tohle ještě navíc pěkně hnusný.

                1. DBX (takova parodie design) a chystana suv ferrari atd.. no
                  DBX (takova parodie design) a chystana suv ferrari atd.. no nevim nevim, prijde mi to na stejne brdo vsechna tato SUV

        1. Me prijde, ze ta fotka klame a splyvani cernych gum a cernych
          Me prijde, ze ta fotka klame a splyvani cernych gum a cernych podbehu dela tu mezeru vetsi nez ve skutecnosti je.
          Ale co, zitra mozna uvidim na vlastni oci. A uprimne, pokud tohle bude jedina „vada na krase“, tak myslim, ze se s tim zit da…

          1. Opticky to splývá, na to přece upozorňuji, ale o to přeci
            Opticky to splývá, na to přece upozorňuji, ale o to přeci nejde.

            Jde o to, že za 1.7 mega je naprosto nepřijatelné nabízet vozdilo s takovýmito koly a takovým designovým kiksem. To je otázka přístupu a ten bude stejný všude, takže ne, nebude to jediný kiks, to se můžeš vsadit. To je přístup „Ojebávačka všeho“.

            Nejsem žádný fanda Škodovky, ale opakuji znova – dej si vedle sebe fotky té Škodovky a Tesly. Tesla je naprostý designový odpad. Fuj!

            Model Y patří designově do kategorie 400-600 tisíc Kč. Max.

            1. Hele to už je prostě přehánění – všichni víme, jak
              Hele to už je prostě přehánění – všichni víme, jak vypadají u jiných fabrik novinářský a show cary, zbytek je pak taky obezličkování. tady je to umocněný tím, že je to nafocený blbě a konfigurace, kde to nejvíc vynikne. Taky 3 a Y nejsou žádný prémiovky – to si někdo jen tak sní – jsou to těžký rozpočtovky by Tesla a navíc americký – tam je řada standardů jinak. Fungovat to bude, kupce si to najde – co je mimo pro řadu racionálně uvažujících lidí, je cena – ale uvidíme časem, jak se to bude vyvíjet. Třeba půjde na jeden a půl mega a spalováky vystřelí na jeden a čtvrt mega a už se nikdo tak divite nebude. Jak jsem tu psal bambilionkrát – vysoká cena elektromobilů bude v budoucnu ospravedlněna nárůstem ceny spalováků

              1. Asi nerozumím. Pokud je tato hrůza normální provedení,
                Asi nerozumím. Pokud je tato hrůza normální provedení, tak v čem je to přehánění??

                A k ceně tomu mám jediný komentář – růst cen spalovacích vozidel bude zvyšovat ceny i elektromobilů, protože porostou náklady na vstupy.

                1. Tak se podívejte na Scalu pro novináře a to co si většina
                  Tak se podívejte na Scalu pro novináře a to co si většina koupí – taky docela hezký auto a hrůza, tady to nemaskovali.
                  K ceně to vidím tak ano vše půjde nahoru o ceny vstupů, inflaci atd… ICE navíc budou zdražovány o implementaci technických nesmyslů, aby se papírově vyhovělo – jinými slovy jejich cena bude akcelerovat výrazně rychleji = pocitově a účelově bude prezentováno, že se BEV zlevňují – navíc i u nich bude nějaký progres, takže bude použita základní marketingová vobezlička za relativně méně peněz dostanet vyšší užitnou hodnotu

          2. Tak v realu je mezera o trosku vetsi nez u TM3, ale to cerne
            Tak v realu je mezera o trosku vetsi nez u TM3, ale to cerne oplastovani okraje blatniku ji opticky zvetsuje. Jestli ma nejaky efekt na otloukani barvy kaminky, nevim.

            Celkove bych rekl, ze je to proste vyssi TM3 – cili kdo muze Tesla vzhled, muze i TMY (a naopak).

              1. To fakt nevim, se suplerou jsem kolem toho nelital… A navic,
                To fakt nevim, se suplerou jsem kolem toho nelital… A navic, nevidim duvod zkoumat nejake designove prohresky u auta, ktere ani nechci (minimalne v dohledne dobe) koupit. Ostatne maji tam tri, tak pripadny dobrovolnik muze i prozkoumat, jestli to nezavisi na barve. 😉

                Proti S me prekvapil pomerne uzky prostor kolem kolen ridice (ale u 3 je to stejne) a docela masivni „stredovy tunel“. Nicmene nastupovani a vystupovani je diky vetsi vysce o dost prijemnejsi.

Napsat komentář