Ke krátké novinářské předváděčce se nám téměř v souběhu dostaly dva příbuzné elektromobily: Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4. Pojďme se teď mrknout na koncernovou variantu.
foto: Hybrid.cz
Hodinový časový slot vyhrazený na první seznámení s elektromobilem Volkswagen ID.4 Max vskutku není mnoho. Přesto jsme si alespoň krátce auto osahali, projeli a seznali, že je o co stát.
Do konce února 2021 se Volkswagenu po celé Evropě sešlo už 23 500 objednávek na nový elektromobil Volkswagen ID.4. Jen tento rok chce koncern dodat celkem 150 000 těchto aut (z plánu na celkem 450 000 letos prodaných koncernových elektromobilů).
Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq iV staví na platformě MEB a de-facto nabízejí i totožné výkonové konfigurace. ID.4 můžete mít s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh (výkon 109 kW nebo 125 kW) a 77 kWh (výkon až 150 kW) pro dojezd 522 km WLTP. Cena nejlevnější verze elektromobilu Volkswagen ID.4 Pure začíná v Německu na 36 950 euro, v Česku je to necelý milion korun.
Jízdními vlastnostmi jsou si oba vozy, Enyaq i ID.4, velmi blízké. Zrychlení 0-100 km/h během 8,5 sekundy, maximálka 160 km/h. Zásadní rozdíl zatím vnímáme především v interiéru, který je rozhodně propracovanější, přívětivější i luxusnější v případě ID.4 a v mnoha ohledech vychází z ID.3.
foto: Hybrid.cz
Námi testovaná verze nabízela pohon zadní nápravy, později přijde, podobně jako u Enyaq iV, také AWD verze. Opět podobně jako Enyaq iV, také ID.4 může mít tažné zařízení (až pro 750 kg nebrzděných, resp. 1000 kg brzděných).
Zajímavé je, že ID.4 má o něco horší aerodynamický koeficient cd=0,28. Pro srovnání, v tomto ohledu nejlepší verze Škoda Enyaq iV má 0,257. Infotainment běhal v ID.4 výrazně lépe, než v případě Enyaqu.
foto: Hybrid.cz
Auto je vybaveno vlastní SIM kartou se 4G daty dostupnými v celé Evropě. V ceně jsou ale jen základní funkce (dálkové ovládání, mapové podklady). Za zprovoznění hot-spotu či webového rádia už se připlácí. Over-the-air updaty už by měly fungovat.
Cena elektromobilu Volkswagen ID.4 začíná v Česku na 991 900 Kč. Námi testovaná, plně vybavená verze Max vyšla na 1,6 mil. Kč, ale za 77kWh verzi můžete zaplatit i „jen“ kolem 1,2 mil. Kč. A to už jsou ceny srovnatelné třeba se Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan.
ukázka oslnujících vw matrix světel
ukázka oslnujících vw matrix světel ID4…
https://youtu.be/fa9SxVZJk2A?t=2403
Zajímávé, že už jsem viděl min. 5 recezní Enyaqu a
Zajímávé, že už jsem viděl min. 5 recezní Enyaqu a všude píšou, že škodovka má příjemnější, útulnější, luxusnější interier než ID.4. Jste první, kdo píše opak.
Interiér ID.4 se musí líbil víc než u Enyaqu, když
Interiér ID.4 se musí líbil víc než u Enyaqu, když Voltsvagen first 😉
https://vtm.zive.cz/clanky/skoda-enyaq-test/sc-870-a-209375/default.aspx
Tesla dodala zakaznikum v 1. kvartale 184.00 EV. Nejvic v
Tesla dodala zakaznikum v 1. kvartale 184.00 EV. Nejvic v historii. Pritom se vyrabi jen TM3 a TMY. TMS a TMX se modernizuji. Na tak spatnou dobu hodne dobre vysledky. Kolik dodal mistr sveta VW? 20.000 nebo mene?
špatnou dobu?? trhy i lidi byli dotováni vládními penězi
špatnou dobu?? trhy i lidi byli dotováni vládními penězi na dluh státu i když třeba jen seděli doma na prdeli. špatná doba teprve přjde
https://www.csfd.cz/film/410755-sazka-na-nejistotu/prehled/
kolik z těch tezlatrejtrskár vyrobili žlutý soudruzi pro žlutý soudruhy to už tezla neuvádí co
Off. To uz nejde vydrzet. Babis vyvolal umele mensi dodavky
Off. To uz nejde vydrzet. Babis vyvolal umele mensi dodavky solidarni vakciny z EU jen aby ted mel argument na objednani sputniku. To je takova ruda kreatura, doufam ze za takove svinarny dostane pres koule a pujde po volbach brucet. Takova otevrena kolaborace je do nebe volajici. Co ten cizak tady vubec hleda.
Babiš je prostě kretén. Doufám, že po volbách bude ve
Babiš je prostě kretén. Doufám, že po volbách bude ve sněmovně, bude v opozici a bude sněmovnou vydán ke stíhání ve věci vedení státu během covidové situace – pokud by byla sbírka na právníky, co proti němu půjdou, tak se rád finančně zapojím.
Argentinsky president byl v lednu ockovan sputnikem a dnes ma
Argentinsky president byl v lednu ockovan sputnikem a dnes ma covid.
Žádná vakcína není 100%. Jejich účinnost proti
Žádná vakcína není 100%. Jejich účinnost proti onemocnění je kolem 80%.
to je naplosto noumální Uďo 😉 nastuduj si nejdřiv
to je naplosto noumální Uďo 😉 nastuduj si nejdřiv vakcinaci sars2 a pak teprv mudruj at nejseš zas hned zvl 😉
Fantastický auto.
Fantastický auto.
Zase tak dobré není. Třeba ty dotykové tlačítka na
Zase tak dobré není. Třeba ty dotykové tlačítka na volantu …
A co jako nesedí Vám v ruce? Jsou na dotek nepříjemná?
A co jako nesedí Vám v ruce? Jsou na dotek nepříjemná? Nebo jste o tom jen někde četl?
Mimoděk se dotkneš a vypneš/zapneš si nějakou funkci.
Mimoděk se dotkneš a vypneš/zapneš si nějakou funkci.
Ptám se jestli to používáte a nějak vám to překáží?
Ptám se jestli to používáte a nějak vám to překáží?
Ne, jen sleduji různé recenze a testy.
Ne, jen sleduji různé recenze a testy.
Mám ID3 a zatím jsem si nevšiml, že by se něco
Mám ID3 a zatím jsem si nevšiml, že by se něco přepínalo, když nechci. Spíše někdy naopak, že musím odemykání dveří stisknout dvakrát, ale to může být něčím úplně jiným. Po nedávné změně sofwaru jsem ještě vše nezkusil, takže, jak jsem psal výše, funkce se mohla zlepšit, změnit. Rozhodně je to jiné než když máte v ruce jen vypínač. Tak to ale bude, nepovažuji to za vadu. Mobilní telefony měly před časem taky jen tlačítka.
Ono to totiž zas tak jednoduché s tím dotykem není a
Ono to totiž zas tak jednoduché s tím dotykem není a ještě ke všemu to ovlivňuje sofware, kterým to může výrobce nastavit a změnit k lepšímu po delších zkušenostech zákazníků.
Já mám u všech takových virtuálních tlačítek problém
Já mám u všech takových virtuálních tlačítek problém – včetně při seznámení s ID 3-, že mě ne vždy sejmou na první dobrou a když to pak zkouším a zkouším, tak se mi to pak povede často hned několikrát za sebou