PRVNÍ DOJMY: Elektromobil Ford Mustang Mach-E – divoké zvíře cválá do Evropy

Ford Mustang je dodnes vyráběná automobilová legenda z 60. let. Plně elektrická verze Mach-E proto vyvolávala napjaté očekávání.

Spuštění prodeje elektromobilu Ford Mustang Mach-E v České republice se očekává na přelomu let 2021/2022. Auto se bude prodávat pouze online. Pro první rok je podle dovozce vyhrazeno 100 kusů z nichž část už je zamluvena.
foto: Ford

Elektromobil Ford Mustang Mach-E se poprvé světu představil na autosalonu v Los Angeles v roce 2019. Je to úplně jiné auto než původní „pony car“ Mustang – jde o dnes „běžný“ mix SUV/CUV a značka Mustang má vůz hlavně pomoct prodat.

Ford Mustang Mach-E jsme zatím dostali možnost si vyzkoušet na jeden den. Už jen tyhle letmé první dojmy ale přinesly klíčový poznatek: vzhled a typ vozu se sice proměnil, ale esence překvapivě zůstala zachována. Ta radost z jízdy a pocit, že vám patří dálnice, a že kdykoliv sešlápnete pedál, vždycky se tam najde dostatek kopyt odhodlaných rvát asfalt.

Maximální rychlost nabíjení u rychlonabíječek je u Ford Mustang Mach-E 150 kW. Což už je v dnešní době přeci jen trochu málo. Bude ale záležet i na nabíjecí křivce.

Maximální rychlost nabíjení u rychlonabíječek je u Ford Mustang Mach-E 150 kW. Což už je v dnešní době přeci jen trochu málo. Bude ale záležet i na nabíjecí křivce. Palubní nabíječka zvládne auto nabíjet výkonem 7,4 kW nebo 11 kW.
foto: Ford

Je pravda, že u výkonnějších elektromobilů to bývá podobně. Nový Mustangu Mach-E má ale něco malého navíc – možná je to i jen samotné kouzlo slova „Mustang“. Každopádně nás auto za celý den ježdění neomrzelo a nemůžeme se dočkat pravidelného týdenního testu.

Další zajímavý moment přišel v okamžiku, kdy vedle nás na vnitřním pražském okruhu přibrzdil motorkář na silničce. Chvíli si auto zvědavě prohlížel, kroutil hlavou sem a tam a už jen z letmého pohledu a jeho tázavého gesta bylo jasné, že přesně neví, co si o tom má vlastně myslet. Ta značka, ten výkon a bez typického řezavého řevu osmiválce? Co to jako má být?!

K původnímu Mustangu upomíná i dnes nezvykle dlouhá přední kapota.

K původnímu Mustangu upomíná i dnes nezvykle dlouhá přední kapota.
foto: Ford

Ford Mustang Mach-E dokazuje, že se americká automobilka konečně probrala z dlouhého spánku a nechala za sebou vyloženě trapné momenty, jako byl třeba Ford Focus Electric. Uvnitř je spousta místa, displeje rychlé a responzivní, ovládání jednoduché a přehledné. Reproduktory audiosystému B&O, který se dodává jako výbava na přání, se opticky vznášejí nad ventilačními otvory palubní desky jako ozvučná lišta.

Podle proti WLTP realističtějšímu americkému standardu EPA má Extended Range verze nového elektrickéhé Mustangu dojezd 483 km při spotřebě 21,6 kWh/100 km (216 Wh/km). Což tak nějak odpovídá i našemu jednodennímu ježdění.

Podle proti WLTP realističtějšímu americkému standardu EPA má Extended Range verze nového elektrickéhé Mustangu dojezd 483 km při spotřebě 21,6 kWh/100 km (216 Wh/km). Což tak nějak odpovídá i našemu jednodennímu ježdění.
foto: Ford

Menší problém nastal u sedaček. Vypadá to, že jsou dimenzované na „urostlejší“ americké zákazníky, a tak jakkoliv jsou pohodlné, trochu jsem v sedadle řidiče plaval. Mustang Mach-E dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Jsou to výrazy z „koňáckého“ prostředí, ale pochopí je asi každý. „Unbridled“ znamená „bez uzdy“…

Zajímavá je i panoramatická skleněná střecha. Díky speciálnímu povlaku odrážejícímu infračervené záření se interiér v létě na slunci tolik nezahřívá. Mezi skleněnými panely je pak také vnitřní vrstva, která chrání vnitřní prostor před účinky ultrafialového záření.

Protorný frunk má i odtok, kdyby se vám v něm náhodou někdy něco vylilo.

Protorný frunk má i odtok, kdyby se vám v něm náhodou někdy něco vylilo.
foto: Ford

Ford Mustang Mach-E se bude prodávat ve variantě se dvěma bateriemi: Standard Range (75,7 kWh) a Extended Range (prodloužený dojezd, 98,8 kWh). Vysokonapěťový akumulátor je tvořen 288, respektive 376 (Extended Range) li-ion články. Uložen je v podlaze, mezi nápravami. Neomezuje tak využitelný vnitřní prostor vozu a snižuje jeho těžiště, což se pozitivně promítá do jízdních vlastností. Testován byl i v extrémních mrazech až -40°C.

Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW a točivým momentem 565 Nm. Ještě lepší parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW, 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund. My jsme testovali verzi AWD s prodlouženým dojezdem a pohonem všech čtyř kol. Ta nabízí výkon 285 kW.

Jednoduché, přehledné, elegantní. Žádné zbytečné serepetičky.

Jednoduché, přehledné, elegantní. Žádné zbytečné serepetičky. Cena nového elektrického Mustangu má začít zhruba kolem 1,3 mil. Kč pro standardní verzi a 1,7 mil. Kč pro Extended verzi.
foto: Ford

Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km WLTP.

Trochu divné kličky otevírání dveří kazí jinak skvělý dojem z exteriéru. Na sloupku dveří je možné také naťukat číslený kód pro odemknutí.

Trochu divné kličky otevírání dveří kazí jinak skvělý dojem z exteriéru. Na sloupku dveří je možné také naťukat číslený kód pro odemknutí.
foto: Ford

Ford Mustang Mach-E už je ale konečně auto, kde vás, zejména u Extended Range verze, kapacita ani dojezd vlastně zase tolik nezajímají. Jsou dostatečně a srovnatelné s běžnými spalovacími vozy a důležitější, než specifikace, je nakonec jízdní zážitek. A ten přináší nový Mustang zcela jedinečný.

vlastní

28 Comments on “PRVNÍ DOJMY: Elektromobil Ford Mustang Mach-E – divoké zvíře cválá do Evropy”

    1. hele bude to jako s počítačema ichtl epl ájmek přepal za
      hele bude to jako s počítačema ichtl epl ájmek přepal za 60 kdežto némlich ten samej dell za 30 a hápéčko za 20 stačí a vpohodě taky makaj ;)) to víš někde se na pohřební rakety namarz a novej barák muší vzít … ;))

      https://www.youtube.com/watch?v=VaApNeppjvg

      … to víš sametová taky nebyla „až tak sametová“ ale za 1,3 milíhojardy $USD na vodvalný kulometochladný a každýho nás stála tehdejších asi tak 4 vaškůklacků tj dnešních tak 50.000 CZK ;)))

      https://archiv.ihned.cz/c1-66927830-klaus-po-revoluci-tajne-poslal-1-3-miliardy-dolaru-sovetum-zeman-vetsinu-dluhu-odpustil

    1. + protože je to levnější než tablet m3, dobře to jezdí,
      + protože je to levnější než tablet m3, dobře to jezdí, je to komfortnější
      – sice to má taky d*bilní kapličku
      + ale alespon 15cku naštorc a to se počítá, už nemušíš šilhat 😉
      + zadní sedačky nejen pro děti 😉
      + Hele člověče to čudlíkový otvírání dveří je praktičtější než protikliky fakt že jo ;)))

      https://youtu.be/nQAwbiHsjHY?t=1128

  1. Inspirace Teslou 3 v interiéru se nezapře. Tady je alespoň
    Inspirace Teslou 3 v interiéru se nezapře. Tady je alespoň malý displej před řidičem, ale ani to nezachrání ten velký tablet uprostřed. Působí tam nepatřičně, jako kdyby ho tam někdo nakonec nalepil, ani náznak, pokus o integraci.

    1. Tak já věřím, že esence mezi poslední generací mustanga
      Tak já věřím, že esence mezi poslední generací mustanga a elektro je zřejmá – i lidi, co si zkusili oboje si je chválí.
      S mustangem první generace to prostě srovnat nejde…a kdybych chtěl mustanga vlastnit, tak jedině 1.generaci (1964-1973 a ideálně ročník 65-66) si koupím.

      1. Já na „zkusil a pochopil“ moc nevěřím. Já třeba svůj
        Já na „zkusil a pochopil“ moc nevěřím. Já třeba svůj omyl s tímto autem pochopil až po nějaké době.

        Proto by mě zajímalo, jakou reálnou zkušenost s Mustangy, umožňující mu srovnávat, pan Horčík má, když píše něco o esencích.

        1. Otázka je, co jste od toho čekal (podle toho, co jste psal
          Otázka je, co jste od toho čekal (podle toho, co jste psal byla chyba na začátku a řekl by vám ji každý, co Mustanga zná trochu víc než jen na obrázku). Pokud od emacha někdo čeká slušnej podvozek, dobrý uživatelský vlastnosti a trochu jinej vzhled, tak trochu jako mustang, tak to dostane a ze zkušenosti, většině lidí to saturaci potřeb a štěstí stačí.

          1. Mustangu je muscle car, muscle car je Mustang.
            Esencí

            Mustangu je muscle car, muscle car je Mustang.

            Esencí Mustanga jsou pouze a jedině parametry dvoudvéřového kupé s brutálním výkonem, zadním pohonem a nízkou cenou.
            – Dvoudvéřové kupé skvěle vypadá.
            – Brutální výkon a odpovídající zvukový projev ohromuje.
            – Zadní pohon je zábavný.
            – Nízká cena ho dělá dostupné i pro méně majetné.

            A teď mi zkuste vysvětlit, co s tím má co společného drahá nevýkonná ohyzdná čtyřdvéřová elektrická mrdka s pohonem čtyř kol.

            1. Základní omyl – Mustang není Muscle, ale Ponny car – už
              Základní omyl – Mustang není Muscle, ale Ponny car – už tak byl navržen od začátku – včetně požadavků na vnější vlastnosti.
              https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang

              Princip mustanga byl od začátku – levná technika (první donor Ford Falcon) – parádní design (to všichni víme krom generací 70. – 90. let) a extrémně dostupná cena.
              Z mustangu se tunningem, byť profesionálním rouboval Muscle car (např. dnesky Shelby – Super snake), vznikají looklike limitky – např váš bývalý Bullitt.

              Takže zpět k jádru věci – emach při akceptování, že je to odvozeno od Mustangu – ponny car:
              Styl? Ano, splněno
              Zajímavý sportovně střižený vzhled? Splněno
              Cenově dostupná technika v rámci třídy a konkurence? Splněno
              Jezdí to na svoji kategorii pro daily více než slušně? Splněno
              Zábavnost větší, než běžné auto? Splněno

              Jinak díky, přesně jste mě utvrdil v tom, že jste šel do Mustanga ve chvíli, kdy jste si myslel, že je to něco jiného a chtěl jste od něj něco, proč nebyl stvořen. BYť jsem tedy ještě očekával konstatování, že přijdete s tím, že pro blbnutí na českých silničkách je taky těžký, neohrabaný a poněkud neotesaný 😉 a ano i to jsou ponny cars a vlastně do značné míry i Muscle – s Caterhamem si užijete v tomto ohledu mnohem více srandy a jsou to důvody, proč Mustang 66 convertible mi nestojí v garáži 😉

              1. Tak zaprvé už jsme to tady řešili. 😉
                Mustang je ponny ve

                Tak zaprvé už jsme to tady řešili. 😉
                Mustang je ponny ve slabých variantách a Mustang je muscle ve výkonných variantách. Pokud Horčík myslel, že si Mach-e zachovává esenci Mustang pony, což jsou lowcostové plečky s mizerným výkonem i zpracováním, tak pak ok.
                Ale silně pochybuji, že to myslel takto.
                A že je dnes Mustang synonymum pro musle car jen podporuje fakt, že slabé verze přestal Ford pro nezájem prodávat. (a teď se bude podbízet bláznům s jakože elektrickým mustangem, aby mu vyšly emise)

                Zadruhé cenová dostupnost muslecaru není o dostupnosti v dané třídě, ale celkově. Mustang byl velmi levné auto. I dnes není drahý. Připomínám, že při uvedení současné generace začínal osmiválcový pětilitr na milionu Kč. Mach-e stojí dvojnásobek a auto za dva míče se rozhodně nekvalifikuje jako cenově dostupné, a to ani v kategorii elektrických vozíků.

                Zatřetí současný Mustang není nijak zvlášť těžký, neohrabaný ani neotesaný. Problém co jsem s ním měl je čistě můj a pro nikoho jiného platit asi nebude. Já od něj očekával větší prostor, abych se jako řidič zlepšoval. A to je co chci, dokud nepřekročím věk, kdy mi na tom už nesejde. Pak se k němu možná vrátím.

                1. Mám kolem sebe něco mezi pěti a deseti Mustango fandy, co
                  Mám kolem sebe něco mezi pěti a deseti Mustango fandy, co je mají (takže to poslouchám pořád a mám ty novodobé mustangy docela osezené i volant ošahaný) a s tímhle se souhlasit nedá:
                  „A že je dnes Mustang synonymum pro musle car jen podporuje fakt, že slabé verze přestal Ford pro nezájem prodávat. (a teď se bude podbízet bláznům s jakože elektrickým mustangem, aby mu vyšly emise)“
                  Verze bez V8 se neprodávají a neprodávaly, protože si to kupují fandové, co chtějí retro echt mechaniku a V8 – kdyby to mělo o 100kW méně, tak by to neřešili.
                  Je to stejné, jako když BMW na e46 cabru muselo po faceliftu vrátit předfacelift čumák, nebo H-D svého času musel vrátit kick páku.
                  Sám mám své hlavní auto také zvolené v poslední generaci, kdy ta značka ještě nepoužívala euro eko kurvítka a neprudila turbem, nešidila nápravy a jízdní vlastnosti.
                  PS: netuším, kdo potřebuje mach e za dva míče při pohledu na ford.cz je to 1,3 za nějakou slabší a 1,5 za AWD – tak prosím nebuďte jak Leo..co si vše rád přihýbá, jak se mu to hodí

                2. Ty ceny jsou ceny od, to znamená, že to budou ceny za ty
                  Ty ceny jsou ceny od, to znamená, že to budou ceny za ty verze s menší baterkou, jak RWD za 1,3 tak AWD za 1,5 mil.

                3. Jo to je možný a za pár měsíců taky tak být nemusí.
                  Jo to je možný a za pár měsíců taky tak být nemusí. Rozhodně, ale nebude startovací cena použitelnýho machu kolem dvou mega. To by byl od konkurence úplně mimo – tipl bych, že bude cenová politika, kdy většina prodaných aut bude cenově 1,3 – 1,5 mega. Nakonec stejně core prodejů budou fleetová auto a s fleetovou cenotvorbou.

                4. Mustang se prodává už pouze v pětilitru V8, protože o
                  Mustang se prodává už pouze v pětilitru V8, protože o menší nebyl zájem. To je fakt.
                  Ergo se prodává pouze zájemcům, kteří ho kupují jako muscle car. To je je také fakt. A je jedno, jestli na to budeme koukat přes výkon, objem, auru…

                  A co se týká ceny, tak vrcholová verze s 5.0 začínala na milionu.
                  Elektrická rodinná Kuga, u které předstírají že je Mustang, v nejvýkonnější verzi (které se ale výkonu pětilitru stále ani nepřibližuje) začínají na 1,7 milionu a to bez metalízy a s židlemi na páčku.

                  Zatímco Mustang se prodává v těch nejvýkonnějších verzích a jeho cena kvůli zájmu a pořadníkům setrvale roste, Kuga se bude prodávat v těch nejlacinějších verzích a její cena bude spíše klesat.

                  Tato dvě auta nemají společného naprosto nic a že marketing předstírá jejich příbuznost je drzá urážka.

                5. No jo, ale na spoustu lidí to funguje. Koupí si to a řeknou
                  No jo, ale na spoustu lidí to funguje. Koupí si to a řeknou si, hele, mám elektrického Mustanga 🙂 Akorát asi nebude nastávat ta situace, že by si toto EV kupovali stávající majitelé Mustanga V8.

                6. Ok potřebujete mít pocit, že jste si koupil Muscle
                  Ok potřebujete mít pocit, že jste si koupil Muscle car..budiž vám přán, sice to pro řadu lidí tak není, ale co..vše, co jste napsal si myslet můžete.

                7. Asi jo 🙂
                  Teda hlavně jsem ho chtěl kvůli motoru.

                  Asi jo 🙂
                  Teda hlavně jsem ho chtěl kvůli motoru.

                8. Jo jako všechno chápu, i když na to, co jste asi chtěl a
                  Jo jako všechno chápu, i když na to, co jste asi chtěl a koupí Caterhamu potvrdil, bych si Mustanga nikdy nekoupil, ale slovy klasika, všechny cesty vedou do Říma

Napsat komentář