Prošmejdili jsme sedmimístný Volkswagen ID.BUZZ Long
Na produktovém dnu značky Volkswagen jsme měli možnost si prohlédnout předprodukční prototyp sedmimístného elektromobilu ID.BUZZ Long.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Na produktovém dnu značky Volkswagen jsme měli možnost si prohlédnout předprodukční prototyp sedmimístného elektromobilu ID.BUZZ Long.
Teprve aféra dieselgate přinutila Volkswagen k doslova přelomové transformaci. Michael Jost, strategický šéf značky VW, aktuálně na konferenci ve Wolfsburgu řekl, že „pracují na poslední platformě pro vozidla s nenulovými emisemi“.
Kromě Tesla Gigatovárny vyroste v Šanghaji ještě jedna továrna na elektromobily. Vybuduje ji Volkswagen ve společném podniku s tamní SAIC Motor Corp.
Volkswagen by se rád stal největší automobilkou na světě a předstihl tak Toyotu i General Motors. V následujících pěti letech proto do rozvoje své automobilové divize nasype 51,6 mld. euro. Martin Winterkorn, šéf automobilky, to komentuje slovy: „Chceme z Volkswagenu udělat automobilku nejlépe připravenou na budoucnost“
Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post „menšího Touranu“. Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná – VW Caddy Life EcoFuel.
Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo „in-house“. Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.
Volkswagen postavil 20 prototypů vozů VW Golf Twin-Drive a podrobuje je plošným testům pro potřeby společnosti. Jedná se o dieselové plug-in hybridy a dá se tedy předpokládat, že spotřeba bude příznivá. Novinářům z britského magazínu AutoExpress se dostal do ruky jako první na rychlý veřejný test. A výsledky předčily očekávání – spotřeba 2,5 l/100km.
1,5l dieselový motor spolupracuje s elektromotorem/generátorem, oba operují na předních kolech vozu. V zadních kolech jsou ještě dva menší elektromotory. V rychlostech do 50 km/h může vůz jet pouze na elektrický pohon, což je výhodné zvláště s ohledem na skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid. Dojezd bez použití konvenčního motoru je zhruba 45 kilometrů, což by na cesty po městě mohlo hravě stačit. Hmotnost vozu sice trochu narostla, o 250 kg v porovnání s klasickým TDI, hodnota však není nijak znepokojující. Tři elektromotory a li-ion baterie holt něco váží.
„Ekologické řady“ vozů koncernu VW jsou mnohdy přijímány se smíšenými pocity. VW Bluemotion, Seat Ecomotion a Škoda Greenline kritizoval například britský týdeník AutoExpress. V reálném provozu se prý hodoty značně odlišují od těch oficiálně změřených. Naproti tomu německý server Auto-Presse.de přinesl test, ve kterém se podařilo papírové hodnoty s rezervou prolomit.
Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.
zdroj: autobloggreen
Ačkoli Volkswagen dosud nenabízí žádný hybridní model a první plánují až na přístí rok, podle slov Ulricha Hackenberga, vedoucího vývoje VW, by se mělo v budoucnu vše změnit. Nechal se totiž slyšet, že ke každému modelu VW bude existovat i hybridní varianta. Odvážné tvrzení, nemyslíte?
Automobilka VolksWagen přiveze do Ženevy rovných 102 automobilů VW Polo BlueMotion. Každý z nich by měl reprezentovat 1 gram oxidu uhličitého, který tento model vypustí po ujetí jednoho kilometru. Porovnáme-li emise například se Škodou Fabia Classic (155 g/km), jsou o třetinu nižší.
Ženevský autosalon odstartuje až za pár týdnů (8. až 18. března), ale v motoristickém světě už se diskutuje o modelech, které budou ve Švýcarsku představené.
Jedním z nich by měl být VW Passat BlueMotion. Ačkoli VW nevyrábí žádné hybridní automobily, značku BlueMotion používá pro modely s nízkou spotřebou a emisemi. Šetrný Passat s dieselovým motorem by měl mít spotřebu do 5 l/100km a emise CO2 okolo 100 g/km.