Na produktovém dnu značky Volkswagen jsme měli možnost si prohlédnout předprodukční prototyp modelu ID.BUZZ Long. Předprodej začne během léta, klasický prodej na podzim.
Pro laika je nejpatrnějším rozdílem nárůst délky o 25 cm a s tím související prostor. Rozměrově je tedy auto téměř identické se známým modelem Volkswagen Multivan, který však nelze pořídit v elektrické verzi. Elektromobil Volkswagen ID.BUZZ bude možné objednat ve variantě s pěti, šesti, ale i sedmi sedadly.
Nás ale více zajímala technologie. Nový motor AP550 poskytne vozu výkon 210 kW a točivý moment 545 Nm. To je v porovnání se 150 kW a 310 Nm oproti nyní prodávané verzi značný posun. Motor má přitom pouze 8,5 kg více, celkem 98,5 kg.
K vylepšení došlo též v oblasti úložiště energie. Baterie má u dlouhé verze kapacitu 86 kWh (oproti 77 kWh) a maximální nabíjecí výkon u DC stanice činí 200 kW (dříve 170 kW). Maximální rychlost vzrostla ze 145 km/h na 160 a hodnota zrychlení na stovku klesla z 10,2 s na 7,9 s.
Zajímavostí pro české motoristy bude hmotnost připojeného přívěsu. Také u dlouhé verze jde o 1000 kg. O pohon se stará pouze zadní náprava.
Změnu ve výše zmíněných parametrech přinese až Volkswagen ID.BUZZ GTX, který přijde na trh společně s prodlouženou verzí. Nejen, že nabídne pohon všech čtyř kol s výkonem 250 kW, ale také zvýšení povolené hmotnosti přívěsu až na 1800 kg. GTX bude dostupné jak ve známé kratší verzi, tak ve včera představené verzi Long. Kompletní rozlišení parametrů si můžete prohlédnout v následující tabulce.
Pokud vás nové verze mikrobusu (nebo „mikrobuzzu“?) zaujaly, máme špatnou zprávu. Ceny prozatím nejsou dostupné a budeme si na ně muset ještě počkat.
zdroj: vlastní
Tohle nebude nikdo kupovat, úplně zbytečné předražené těžké auto a malým dojezdem.
kapacita baterie v „kW“ ? ale fuj
Ono to zase nemá na zadních sedačkách isofix? To už kreténi koncern plně ovládli?
Isofix jsou na zadnich venkovnich sedadlech. Staci umet zadat dotaz do libovolneho vyhledavace. Ale tusim ze na sputniku to nenajdes.
K čemu je, že je isofix na nějaké židli venku?
Teď vážně, rodinné auto, případně auto pro přepravu většího množství osob, musí mít isofix na prostředním sedadle, nikoliv jen na vnějších. Protože při přepravě dvou a více dětí nemůže rodič přes obsazené dětské sedačky přelézat na prostřední sedadlo.
Vždyť jsi předtím tvrdil, že to je pro buzeranty tak jaké děti?
Už jste to hošani vzdali, jo? 😉
To auto je siroke a vyssi nez osobak a mala zena by na to prostredni ani nedosahla. Vetsinu deti co vidim jak jezdi v detske sedacce jezdi na venkovnich sedacich. Uprostred jsem jich moc nevidel. ID.Buzz je urcite pevnejsi nez kdejaky osobak a tak nerikejte, ze vnejsi sedacky jsou moc nebezpecne. Mozna u vasi Dacie.
A rodič na zadním prostředním sedadle nastupuje a vystupuje kufrem?
Bezne maji deti 2 rodice. Jeden sedi za volantem, druhy vedle nej. A kdo je ten treti rodic na zadnim prostrednim sedadle? Mozna zijete v Arabii nebo Africe a mate vice zen? Pokazde umite pobavit.
Na tomto příspěvku je krásně vidět, že jako většina ostatních fandů elektromobility naprosto nemáš kontakt s realitou potřeb majority normálních uživatelů.
Normální je totiž mít více než jedno dítě a nemít děti patnáct let od sebe. Pokud má rodina dvě děti ve věku 0-4 roky, matka s nimi cestuje na zadních sedadlech, aby je mohla v průběhu jízdy obě „obsluhovat“.
Tak to teda nevim. Neznam nikoho kdo by cestoval vzadu s malymi detmi 0-6 let..
A i tak pokud maji normalni auto a ne tuhle hruzu, tak isofix neni na prostrednim potreba. Protoze tam vetsinou neni plnohodnotne sedadlo a dve sedacky pro mrnata se vedle sebe nevejdou. Tedy musela by sedet stejne uprostred. Ale jak pisu, neznam nikoho kdo by takhle jezdil (muj okruh cca 10 rodin s dvema detma).
@KyberNet A jak podle tebe cestuje rodina se dvěma dětmi stáří 6 měsíců a 2 roky?
Dokud nebude mít tyhle isofixi všech 7 sedaček v autě Runner nebude uspokojen😃😁
Stačí na sedadlech spolujezdců, pro sedadlo řidiče nevyžaduji. Kromě elektromobilů, tam to logiku dává.