Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště

Švédská společnost Northvolt, která chystá s Volkswagenem stavbu továren na výrobu baterií, představila první produkt. Je jím stacionární bateriové úložiště.

Voltpack Mobile System společností Northvolt a Vattenfall
foto: Northvolt

Northvolt se spojil se švédskou energetickou společností Vattenfall a společně přinášejí produkt nazvaný „Voltpack Mobile System“. Jde o obdobu stacionárního bateriového úložiště (BESS) typu Powerpack.

Podobně jako řešení od Tesly, je i Voltpack vysoce modulární alternativou pro dieselové generátory či jiné konvenční zdroje. Výhodou je rychlost implementace (stačí přivézt na místo a zapojit) i snadná mobilita.

Každý modul Voltpack se skládá ze tří kapalinou chlazených „jader“. Voltpacků lze paralelně propojit až pět o max. výkonu 250 kW a jejich kapacita může oscilovat dle konfigurace mezi 250 kWh až do 1225 kWh.

tisková zpráva

16 komentářů u “Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště”

    1. Proč vždycky musíš napsat nějakou takovou hloupost pod
      Proč vždycky musíš napsat nějakou takovou hloupost pod článek o možné potencionální budoucí konkurenci Tesly. Jako by Tesla měla sečtené dny, když vlastně o nic nejde. V čem vlastně tento možný budoucí produkt převyšuje nynější produkty Tesly, že by musela přidat? Má snad lepší vlastnosti, nebo nižší cenu?

        1. A co přesně nemá jisté? Poptávka po bateriích od Tesly
          A co přesně nemá jisté? Poptávka po bateriích od Tesly dalece převyšuje nabídku (viz poslední kvartální zpráva). Tesla není jediný výrobce stacionálních baterií na světě a poptávka stále roste. NorthVolt nestojí proti Tesle, ale poboku Tesly.

      1. Chademo má kulový a ne dlouho V2G 🙁 Moc rád bych to
        Chademo má kulový a ne dlouho V2G 🙁 Moc rád bych to využil, ale ta jejich brutální krabice, s bůchví s čím vevnitř, nejde koupit a i kdyby šla, tak bude stát min. 100tis. a to si můžou strčit za klobouk. Chademo má tedy za mě velký kulový.

              1. Oni to mají dlouhodobě i u Mitsubishi na webu. Jen to má 2
                Oni to mají dlouhodobě i u Mitsubishi na webu. Jen to má 2 ALE. první že to stojí pro iMiev a jeho sesterskou dodávečku v českých 26 tisíc Kč, druhé že je nutno zajet do servisu a něco přenastavit ve firmware auta. Na což v ČR koukají jak tele na nové vrata. A licenční Peugeot a Citroen o tom nemají ani potuchy, předpokládám ovšem, že to u nich vůbec nepůjde. Třeba jako topení při nabíjení.

Napsat komentář