elektromobil Toyota FT-EV

Elektromobil Toyota FT-EV na Detroitském autosalonu

Zvěsti o elektromobilu, který se chystá představit na autosalonu v Detroitu nabývají konkrétnějších obrysů. Elektromobil s označením Toyota FT-EV bude postaven na městském čtyřmístném minivozu Toyota iQ (momentálně velký hit v Japonsku) a na trhu má být do roku 2012. Dojezd však má být pouhých 80 km. Důležité je, že prozatím se jedná o pouhý koncept, nicméně už dnes Toyota říká, že elektromobily a malé vozy jako iQ budou „klíčovou součástí trvale udržitelné strategie mobility“. Zároveň v Detroitu představí novou generaci hybridu Toyota Prius, vůz Toyota Camry Hybrid poháněný stlačeným zemním plynem a pod značkou Lexus HS250h také nový hybrid odvozený od nového Priusu. Už počátkem roku 2010 chce Toyota uvést na trh až deset nových hybridních automobilů na různých trzích světa. Kromě toho už koncem letošního roku dodá 500 testovacích kusů plug-in modelů Toyota Prius vybavených lithium-iontovými bateriemi firemním zákazníkům. Podívejte se na video nového elektromobilu Toyota FT-EV přímo v článku!  

Venturi Astrolab

Toyota nechystá solární automobil

Před pár dny jsme přinesli informace o tom, že by měla zkoumat možnosti solárního automobilu. Zpráva pocházela od agentury Associated Press, která ji údajně našla v japonských novinách Nikkei. Okamžitě se jí samozřejmě chytily všechny weby zaměřené na a alternativní paliva, Hybrid.cz nevyjímaje. Nyní musíme ale se sklopenou hlavou, podobně jako ostatní, přiznat, že šlo o nejspíš o omyl. Magazínu AllCarsElectric se totiž podařilo získat oficiální vyjádření mluvčí společnosti Toyota Jany Hartline, které zní „nejsme si vědomi prací na nějakém takovém vozidle, ani je neplánujeme“. Faktem je, že by musely mít obrovskou plochu a být velmi účinné, aby samostatně dokázaly pohánět alespoň trochu prakticky využitelný automobil. Na druhou stranu, solární vozítka dnes existují a jezdí, viz. např. , které nedávno navštívilo a dokončilo cestu kolem světa. Táhlo však za sebou přívěs se .

Toyota vyvíjí elektromobil se solárním dobíjením

Z Tokia přicházejí čím dál tím zajímavější zprávy. Nejdřív Toyota oznámila, že na autosalonu v Detroitu představí kromě nové generace hybridu Toyota Prius také nový elektromobil. Teď z Japonska přicházejí informace o tom, že Toyota tajně vyvíjí také solární automobil, čili elektromobil napájený solárními panely. Futuritistické ekologické auto je podle hospodářských novin Nikkei ještě roky vzdálené, nicméně nějaké podrobnosti se přeci jen na povrch dostaly. Solární články mají být umístěny na střeše, zprvu samozřejmě budou baterii pouze dobíjet, rozhodně nedokážou pro elektromobil získat veškerou potřebnou energii. Toho by však Toyota skutečně chtěla časem dosáhnout, jenže na to bude třeba jednak mnohem větší pokrytí vozu solárními panely, za druhé budou třeba účinnější solární články. A je otázka zda i to bude stačit. Na druhou stranu, Toyota už delší dobu kutí cosi s Panasonicem, který nedávno převzal svého velkého rivala v podobě společnosti Sanyo, a to především kvůli solárním článkům. Tak uvidíme, co nakonec z vývojových laboratoří Toyoty vyjede. Každá snaha se cení.

Toyotě se poprvé za desítky let propadl zisk

Světové automobilky jsou v krizi. Světová ekonomická finanční krize mele všechno a všechny, ať už je skutečná, nebo smyšlená. Japonská automobilka Toyota, která ještě před pár měsící společně s General Motors soutěžila o post největší automobilky světa, ohlásila, že v nynějším finančním roce prodělá 1,7 mld. dolarů. Půjde o první ztrátu automobilky po 71 letech. „Situace, v níž se nacházíme, je mimořádně obtížná. Bohužel konec špatných časů není v dohledu,“ vyjádřil se podle agentury Bloomberg prezident Toyoty Katsuaki Watanabe. Za snížení zisku může především celosvětově klesající poptávka po nových automobilech, pro Toyotu to tedy znamená především v USA a v Evropě. Podle Hospodářský novin a článku „Toyota čeká první provozní ztrátu po 71 letech“ však Toyotě narozdíl od severoamerických automobilek zdaleka nehrozí existenční problémy. Navíc, narozdíl od General Motors, Fordu či Chrysleru je Toyota velmi dobře připravena na budoucnost. Příští měsíc představí na autosalonu v Detroitu již třetí generaci svého hybridního automobilu Toyota Prius a podle nejnovějších informací navíc také odhalí elektromobil. Japonský automobilový průmysl je nicméně krizí zasažen jako celek. Týden informuje, že „Japonské automobilky drtí krize: vyrobí o milion aut méně„. Omezování výroby a propouštění chystají prakticky všechny velké automobily – Nissan, Honda, Mitsubishi, Mazda i Suzuki.

elektromobil Toyota E-COM (2001)

Toyota odhalí v Detroitu také elektromobil!

Detroitský autosalon, jehož brány se otevřou v aktuálně problémy stíhané severoamerické metropoli již příští měsíc, zažije řadu nečekaných překvapení. Jedním z nich bude také odhalení zcela nového elektromobilu značky Toyota. Kromě nové třetí generace hybridního automobilu Toyota Prius tedy japonská automobilka předvede další koncept. O tom, že svůj vlastní malý elektromobil v segmentu městských vozů jako je třeba Mitsubishi i MiEV nebo Subaru R1e Toyota vyvíjí informoval už v září letošního roku magazín Bloomberg. „Elektromobil půjdedo masové výroby v průběhu roku 2010,“ referoval tehdy magazín s odvoláním na slova prezidenta Toyota Katsuaki Watanabeho. Kromě toho byly v článku zmíněny také plug-in hybridy Prius, jejichž testování čile probíhá. Toyota údajně hodlá uvést první plug-in hybridy až koncem roku 2010. Právě tento rok bude, zdá se, v oblasti alternativních pohonů a paliv skutečně zlomový. Řada velkých i malých automobilek má na tuto dobu naplánováno uvedení svých hybridů či elektromobilů na trh. Toyota s „čistými“ elektromobily má zkušenost. V minulosti (2001) vyráběla malé městské elektromobily E-COM, kromě toho také testovala čistě elektrickou verzi modelu (s označením ).

Toyota potvrdila nové modely Priusu

Britský magazín Autocar dělá zase trochu jasno v budoucnosti značky Toyota Prius. Už déle probíhaly spekulace, že by Toyota mohla vytvořit nějakou novou „pod-značku“ pro tyto své velmi oblíbené hybridní automobily. Ředitel britské pobočky automobilky, Miguel Fonseca, však tyto spekuace vyvrátil, stejně jako už dříve Irv Miller na Open Road blogu. Fonseca však zároveň potvrdil, že se objeví nové modely Priusu – minimálně prý hybridní MPV. Všechny nové typy vozů se samozřejmě pochlubí už třetí generací hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive. Třetí generace samotné Toyoty Prius se objeví v lednu na autosalonu v Detroitu. Do prodeje půjde koncem roku 2009 a zmíněné další modely údajně mají být odhaleny teprve koncem roku 2010. Fonseca také odmítl, že by nová generace Priusu mohla obsahovat lithium-iontové baterie. Přesto by spotřeba mohla činit něco kolem 3,1 l/100 km. Více ohledně vztahu Toyoty k li-ion bateriím najdete v nedávném v článku „Toyota v plug-in hybridy věří„.

Toyota Camry CNG Hybrid

Toyota Camry CNG Hybrid – podrobnosti

Toyota ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los Angeles odhalila první podrobnosti svého koncepčního automobilu Toyta Camry CNG Hybrid. Jedná se o hybridní automobil, který namísto benzinového pohonu využívá pohonu na plyn, lépe řečeno zemní plyn. Dvě kulaté nádrže na stlačený zemní plyn jsou umístěny v kufru auta namísto rezervy, dojezd CNG hybridu Camry je 400 km s tím, že emise oxidu uhličitého, oxidů dusíku, oxidu uhelnatého a dalších škodlivých látek jsou výrazně nižší, než v případě benzinového motoru. Samozřejmě, že zemní plyn má i své nevýhody. Musí být například skladován v oválných nádržích, což snižuje prostorovou „účinnost“. Také výkonnost automobilu je o něco nižší oproti klasickému benzinu, plus v USA zatím funguje pouze zhruba 1000 čerpacích stanic na CNG z čehož pouze polovina je přístupná veřejnosti. Toyota na svém Open Road blogu však upozorňuje, že se skutečně jedná pouze o koncepční vůz, který má ukázat, jak adaptabilní je její Hybrid Synergy Drive. A zároveň utvrdit veřejnost v tom, že pracuje na mnoha dalších typech alternativních pohonů.

Toyota Camry CNG Hybrid

Toyota Prius třetí generace

Toyota láká na nový Prius

má novou mini-webovou stránku na adrese www.toyota.com/upcoming-vehicles, kde láká zájemce na třetí generaci . Ten bude poprvé odhalen na v lednu příštího roku. Na stránce najdete dnes prakticky jen odpočet v současné chvíli ukazující 61 dní a 6 hodin. Přesně tolik bývá, než bude nová Toyota Prius představena světu. Spekulace o novém hybridu se různí, nicméně pravděpodobně NEpůjde o . Ten by měl být pro firemní zákazníky k dispozici teprve koncem roku , pro běžné zákazníky snad v roce . Také se v prvních modelech třetí generace očekává využití spíše starší technologie než novějších . Některé pozdější verze by mohly mít možnost instalace do střechy, které budou auto chladit na slunci. Zároveň Katsuaki Watanabe, ředitel Toyoty, v jednom z rozhovorů řekl, že cílem inženýrů je snížit hmotnost, velikost i cenu nového Priusu, a to až na polovinu.

Toyota snižuje náklady, hybridům ale přidá

Americká a posléze globální finanční krize tvrdě zasáhla prakticky všechny automobilky. Protože na co kupovat nové auto, když už doma jedno nebo dvě máte, že? Anebo koncekonců se dá jezdit i hromadnou dopravou. Co naplat, General Motors jsou v koncích, hluboký dluh si vyžádal de.facto kapitulaci v podobě žádosti americkému Kongresu o pomoc. Pomoc americkým automobilkám, ale nejen těm velkým, ale i malým start-upům, koneckonců navrhuje i Al Gore ve svém nejnovějším Plánu. Ale krize zasáhla i cizí automobilky. Toyotě klesly čtvrtletní tržby o téměř 70%, mnohem více, než očekávali analytici. Okamžitě tedy přišel záchranný tým v čele s prezidentem společnosti Katsuaki Watanabem, který hledá cesty jak snížit náklady a zvýšit zisky. Jednou z cest k tomu je úprava plánu uvedení nových modelů. Dále se sníží kapitálové výdaje, přizpůsobí se továrny a bude globálně upravena cenová politika firmy. Největší dopad budou mít tyto změny na velké automobily s vysokou spotřebou – trucky a SUV. Naopak hybridy, kde je Toyota vůdcem díky svému modelu Toyota Prius, dostanou „přidáno“. Automobilka hodlá ještě více zatlačit na vývoji nových modelů a příští rok se údajně v Japonsku, na domácí půdě, chystá ohlásit čtyři novinky včetně nové generace (snad už) plug-in hybridu Toyota Prius.

Prius nebude značkou, říká Toyota

Oblíbený Toyota Open Road blog opět na scéně. Tentokrát vyjasňuje pozice automobilky vzhledem k nedávným i aktuálním dohadům ohledně toho, že Toyota Prius, resp. „Prius“ se má stát základem úplně nové produktové řady. „Problém je, že tyhle zprávy jsou kompletně nepravdivé,“ píše Irv Miller, vice prezident skupiny Toyota pro firemní komunikaci. „Co ale mohu potvrdit je možnost, že o samostatné značce Prius jsme interně diskutovali a studovali ji. Nepadlo však žádné rozhodnutí, nebyly identifikovány žádné produkty, a zcela jistě jsme nenavrhli žádný časový plán,“ dodal. Tak, a máme to.

Toyota v plug-in hybridy věří

Toyota využívá svůj Open Road blog velmi vychytrale pro přímou komunikaci firemních pohlavárů se zákazníky. Aktuálně například Irv Miller, vice prizident skupiny Toyota, vyjasňuje pozice automobilky vzhledem k plug-in hybridům (PHEV) a lithium-iontovým bateriím. V průběhu uplynulých měsíců a let se totiž objevovaly zprávy, že Toyota není k li-ion bateriím příliš vstřícná zejména s ohledem na bezpečnost (zatímco ostatní automobilky už je běžně využívají), a že ani plug-in hybridy nejsou ve firemním hledáčku na prvním místě. Irv na blogu píše: „Silně věříme v dostupnost plug-in hybridů pro některé typy využití, i v to, že budou poháněny lithium-iontovými bateriemi. Věříme v to tak silně, že plánujeme začít produkci plug-in hybridů už příští rok.“ Li-ion baterie si Toyota vyvinula sama, nicméně bude je vyrábět společně s Panasonicem ve společné továrně. Irv poukazuje na fakt, že jejich opatrný postup je dán skutečně s ohledem na spolehlivost při produkci v masovém měřítku. Dodal, že i během výroby PHEV bude Toyota i nadále studovat a vylepšovat technologii baterií, jejich produkce i způsobů, jakými lidé k plug-in hybridům přistupují. „Víme, že o PHEV je velký zájem. Chceme si jen být jistí, že to děláme správně. Je nám jasné, že uživatelé našich automobilů by to nechtěli jinak,“ dodal vcelku srozumitelně a logicky Irv.

Prius 2010?

Zlevní výrazně hybridní Prius?

Konkurence trhu prospívá, o tom asi nikdo nepochybuje. A vzhledem ke skutečnosti, že Priusu roste přímý oponent ve formě Hondy Insight, má se zákazník na co těšit. Honda totiž oznámila, že Insight, který má jít na trh v polovině roku 2009, bude minimálně o 3000 dolarů levnější než aktuální verze Priusu (model 2005).

Britský magazín AutoExpress nyní přinesl informaci, že Toyota hodlá prodávat v budoucnu po boku nové generace Priusu (k vidění v lednu v Detroitu) také současnou verzi vozu (model 2005). Co je ovšem postatou této novinky? Toyota by příští rok měla podle dostupných (avšak neověřených) informací současný model výrazně zlevnit, aby Hondě překazila plán na nejdostupnější hybrid. Ať žije konkurence.

Prius 2010?

Fotky nové generace Toyoty Prius: Únik nepo podvrh?

Včera začaly kolovat na Internetu fotografie, na kterých je podle autora/autorů zvěčněna právě nadcházející generace Toyoty Prius 2010. Nový hybrid má být přitom představen až na lednovém autosalonu v Detroitu a Toyota dosud jeho podobu úzkostlivě tajila.

Podobnost se stávajícím modelem je na první pohled patrná. Jestli se však jedná skutečně o fotky nového Priusu nikdo zaručit nemůže. POKRAČUJTE PRO DALŠÍ FOTKY …

Toyota Yaris

Toyota zvítězila v MPG maratonu

Už od roku 2008 se pravidelně koná tzv. „MPG Marathon“ neboli jízda automobilů na spotřebu. Letošního ročníku, který se jel napříč Británií v délce 640 km, se zúčastnilo celkem 39 automobilů různých značek. Zvítězil automobil Toyota Yaris řízený jezdci Andrew Anderszem a Gary Lutonem, kteří s vozem Yaris 1.4 D-4D dosáhli kombinované průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což je o 34,81% lepší výsledek než oficiálně udávaná hodnota 4,5 l/100 km. Na druhou stranu je třeba upozornit, že kolegové z magazínu Auto.cz v ostrém testu na tak dobré výsledky nedosáhli. V oblasti benzinových motorů se v maratonu nejlépe umístil vůz Toyota Aygo s jezdci Jamesem Sutherlandem a Richardem Hillem, kteří dosáhli kombinované průměrné spotřeby 3,4 l/100 km.