Japonsko / Mitsubishi - dobíjecí infrastruktura pro elektromobily

Japonsko testuje infrastrukturu dobíjecích stanic pro elektromobily

Japonská společnost Mitsubishi ve spolupráci s Tokyo Institute of Technology v současné době pracují na projektu sítě dobíjecích stanic pro elektromobily. Elektrická energie pro dobíjení elektromobilů má pocházet výhradně z obnovitelných zdrojů energie. První testovací dobíječky a celé instalace mají být umístěny v kampusu Tokijského technologického institutu. Testovacím elektromobilem bude Mitsubishi i-MiEV. V dobíjecí infrastruktuře jsou integrovány jak solární instalace, a to v podobě fotovoltaických panelů i solární termální elektrárny pohánějící Stirlingův motor pro generování elektřiny, tak i větrné turbíny. Testování bude probíhat od 1. července 2008 do 31. března 2010 v rámci projektu Advanced Energy Management (EAM).

Revoluční tiskárna na fotovoltaiku

Zatímco celkový instalovaný výkon solárních panelů se po celém světě počítá v jednotkách gigawattů, společnost Nanosolar vydala zprávu o převratně rychlé lince na výrobu solárních článků CIGS. Namísto dvacetkrát dražšího vakuového stroje přichází desetkrát rychlejší s produkcí jednoho gigawattu za rok! Články CIGS (Cu, In, Ga, Se) s 15% účinností by tak mohly dramaticky zlevnit, což by trhu s fotovoltaikou jistě prospělo.

Solární vůz z dílny ČVUT

Rallye Barcelona-Toulouse hnaná fotovoltaikou

Již sedmý ročník závodu Rallye Solaire odstartoval v neděli ze španělské Barcelony s jediným cílem. Dostat se do Toulouse ve Francii, kde trasa podniku končí. Vozidla by měla 400km vzdálenost překonat za dobu kratší než jeden týden, což závisí vzhledem k jejich pohonu na počasí.
Do závodu se mohl přihlásit úplně každý, kdo splnil jednoduchou podmínku – energie pro pohon vozu musí pocházet ze solárních panelů umístěných přímo na vozidle.

Mitsubishi zvyšuje produkci solárních článků

Před časem jsem informovali o tom, že japonská Honda začíná vyrábět solární články. Aktuálně se objevily informace o tom, že také koncern Mitsubishi se hodlá v této oblasti výrazněji angažovat. Mitsubishi se však už dnes, narozdíl od Hondy, řadí na šesté místo mezi největšími světovými producenty solárních panelů. A v budoucnu prý hodlá výrobu i nadále zvyšovat. V současné době ročně produkuje 120 MW solárních panelů, kapacitu má na 150 MW a do dubna 2009 ji hodlá zvýšit na 230 MW. Mitsubishi však odhaduje, že do roku 2010 vzroste celosvětová poptávka po solárních panelech na 10 000 MW ročně, a tak chce do roku 2012 zvýšit svou produkci až na 500 MW. Solární energie, stejně jako další alternativní zdroje, momentálně zažívá celosvětový boom. Rapidně se ale šíří také v ČR.

zdroj: autobloggreen

SEAT instaluje na střechy solární panely

Španělská automobilka patřící pod koncern instaluje na střechy své továrny ve městě Martorell . To by mělo „ušetřit“ asi 11 700 tun CO2 ročně. Celkový výkon panelů je 8,5 MW, ročně vyprodukují 11,2 GWh . Postupně panely zaberou plochu až 206,000 m2. V nedaleké továrně El Prat de Llobregat instaloval nedávno také . vláda totiž momentálně poskytuje na podobné akce úlevy.

Volitan

Volitan – futuristická lodička z Turecka

Turecká návrhářska společnost DesignNobis přišla s velmi zajímavým konceptem jachty budoucnosti. Volitan je superlehká poháněná a . Je vybavena dvěma vrstvami , které pohánějí dva o výkonu 220 koní. Tělo lodi je vyrobeno ze supelehkých – karbonových vláken a kompozitů. Volitan má téměř nulové emise, přitom si poradí s prakticky jakýmkoliv počasím a mý výkon srovnatelný s jakoukoliv jinou jachtou. Přitom neztrácí ani vizuální atraktivitu, právě naopak. Jedná se zatím pouze o koncept, nicméně doufejme, že nějaký ekologicky nadšený miliardář si jich pár objedná.

Solární vozítko

Solární vozítka z Česka

Studenti z celé republiky závodili před časem v rámci sedmého ročníku soutěže Napájeni Sluncem 2007 se solárními vozítky. Soutěž se odehrála ve sportovní hale v areálu Vysoké školy báňské-Technické univerzity v Ostravě-Porubě a zúčastnilo se jí více než dvě stě studentů základních, středních a vysokých škol z celé republiky. Každý z nich musel sestrojit malé vozítko, které bude poháněno solární energií, případně vodíkovým pohonem.

Solární taxi

Solarní taxi přijede do Prahy již zítra

Ve středu 11.7. dorazí do Prahy Louis Palmer se svým solárním taxi. Jedná se o jednu z prvních zastávek na více než roční cestě kolem světa, při které by měl urazit úctyhodných 50 000 km, navštívit 50 zemí a to vše na pěti kontinentech. Celou dobu bude jeho vůz poháněn výhradně slunečními paprsky. Rozhodl se tak bojovat proti globálnímu oteplování.

Polovina energie pochází přímo ze na přívěsu vozu, zbytek je vyroben na střeše Swisscomu v Könizu a poté zpřístupněn k odběru v průběhu cesty. Solární taxi tak využívá 100% obnovitelné energie a nevypouští žádné emise do atmosféry.

Přijďte Solartaxi podpořit

Oficiální přivítání expedice proběhne v Praze zítra kolem 14:30 před Fakultou elektrotechnickou ČVUT v Dejvicích, roh ulic Technická a Šolínova asi 150 m od stanice Metra Dejvická.

Po příjezdu je připravena multimediální prezentace o samotné expedici a použitých technologiích. V průběhu odpoledne budou veřejnosti k dispozici jak členové posádky, tak elektromobily z Czech EV clubu a malá tématická výstava.

Solartaxi

Ani mimopražští zájemci o Solartaxi nemusí zoufat, ve čtvrtek se přesune Louis Palmer do Jihlavy a Brna.

Transatlantic 21 – solární cesta u konce

Solární energií poháněný katamarán Sun 21 vyplul říjnu minulého roku v rámci cesty Transatlantic 21 ze Švýcarska, pokračoval řekou Rýn až do Severního moře. Navštívil několik přístavů podél evropského pobřeží, a 4. prosince se Sun 21 vydal ze Sevilly na otevřené moře. Pokračoval tou „nejslunečnější“ cestou se zastávkami na několika ostrovech pro doplnění zásob.