Tvrdí to alespoň profesor Nabil Kassem ze Stockholmského královského institutu technologie. Kassem v aktuálním rozhovoru říká, že palivové články (?) jsou jednou z nejslibnějších technologií budoucnosti, kterou někteří nazývají jako „vodíková společnost“.
Podle Kassema najdou palivové články uplatnění nejen v automobilech, ale také mikro-elektrárnách, vybavení domácnosti či klimatizaci. Jednoduše, palivové články budou všude. Jakmile se podle Kassema začne vodík produkovat v masovém měřítku, půjde dolů i cena.
A jak jednoduše a ekologicky získávat vodík? Zde profesor Kassem poukazuje na japonský projekt, který počítá s oceánskými „vodíkovými zahradami“. Solární energie zde bude využita k tvorbě elektřiny a vodíku. Tohle všechno by mělo být zcela běžně už v letech 2030-2040, ale první auta na vodík za rozumné ceny mají být k dispozici už v roce 2015.
(na obrázku vodíkový automobil Honda FCX)
auto na vodu je uplne
auto na vodu je uplne normalni vec a naprosto jednoduchy
zduř chcu auto na prdy a
zduř chcu auto na prdy a chcanky… a to nejlepsi
zdar ja chcu auto na vodik
zdar ja chcu auto na vodik
Uplna blbost, produkce
Uplna blbost, produkce vodiku je snadna a relativne levna uz davno! Pravej problem je VODIKOVA KREHKOST s tim spojena konstrukce vseho s cim vodik prijde do styku a samozdrejme motoru!! Vodik NENI vhodne palivo pro automobily!! Bud je ten clanek blbe prevzatej, vytrzenej z kontextu nebo pan profesor Nabill Kassem hlasa do sveta nesmysly.
proto se v článku mluví
proto se v článku mluví nikoliv o vodíku jako palivu pro automobily, ale o vodíku jako palivu pro palivové články, což je poněkud odlišný přístup
Ona výroba vodíku zase
Ona výroba vodíku zase tak levná není, je mnohem dražší než ropa.
Toť otázka. Řekl bych,
Toť otázka. Řekl bych, že hlavně záleží na om, jak se bude vodík vyrábět v budoucnu a jestli v případě ropy započítají náklady od vrtu až do nádrže.
Tak s tim se neda souhlasit,
Tak s tim se neda souhlasit, vyroba vodiku je dost levna. Problem je s premenou oxidu zinecnateho zpet na zinek, coz je bohuzel zatim hodne neekologicke a nakladnejsi nez vyroba vodiku.