Británie: solární loď v Hyde Parku

Po Serpentine Lake, součásti londýnského Hyde Parku, se můžete projet jedinečnou solární lodí SolarShuttle vytvořenou Christophem Behlingem, zakladatelem společnosti SolarLab. Jedná se o nejpokročilejší a největší solární loď v británii, uveze až 42 pasažérů. Ekosystém okolního parku je velmi křehký, a tak byla zvolena právě tato ekologicky nezávadná doprava. Solární loď nevypouští žádné emise, je tichá, generuje energii, která může být vypuštěna zpět do elektrické sítě.

Autoskla jako solární panely

Společnost Octillion Corp. vyvíjí ve spolupráci s Univerzitou Illinois nový nanosilikonový fotovoltaický solární panel, který by bylo možné využít ve skle automobilů, a tím z nich vyrobit solární panely schopné doplňovat energii například v bateriích či hybridních automobilů. Skla se by zůstala stejně průhledná a ani technologii výroby by nebylo třeba výrazně měnit.

Švédsko chce zcela opustit fosilní paliva

Švédská vláda, spotřebitelé i společnosti vyjádřili podporu úsilí zbavit se do roku 2020 závislosti na . Už dnes pochází více než 26% energie z (průměr je dnes 6%). Ponejvíce z vodních a , případně a . Švédsko chce nově zavést daňová opatření, která zvýhodní energii z i nové druhy paliv. Kromě toho automobilka oznámila, že hodlá být prvním velkým podnikem, který nebude produkovat žádné emise. A to už do konce tohoto roku. Jde o vskutku odvážný plán, avšak je otázkou do jaké míry se jej podaří uskutečnit a zda vůbec bude mít požadovaný účinek.

Venturi Eclectic se začne vyrábět během června 2007

Monacká společnost Venturi začne svůj jedinečný elektromobil Eclectic, poháněný solární a větrnou energií, vrábět už během června 2007. Eclectic byl poprvé představen na pařížském autosalonu minulé září. Střecha solárního automobilu, který ze všeho nejvíce připomíná první automobily z počátku 20. století, je pokryta solárními panely. Navíc má vůz také vrtulku, která pomáhá doplňovat baterie.

Google vybuduje v Googleplexu solární parkoviště

Největší světový internetový vyhledávač Google vybuduje ve svém hlavním sídle v Mountain View v Kalifornii přezdívaném „Googleplex“ parkoviště zakryté solárními panely.
Celý projekt zahrnuje přibližně 9000 solárních panelů z nichž třetina bude zakrývat parkovací místa. Zbytek půjde na střechy ostatních budov celého obrovského komplexu. Výkon celého solárního systému by měl být přibližně 1,6 MW, což by mohlo napájet až tisíc domácností. Ve společnosti Google však pokryje pouze třetinu spotřeby. O dodání se postará společnost Energy Innovations.

Solární články

Solární články slouží k výrobě elektřiny pomocí slunečního záření. To je možné díky fotoelektrickému jevu v polovodičích. Solární článek byl objeven už kolem roku 1839, kdy francouzský experimentální fyzik Edmund Becquerel při pokusech s 2 kovovými elektrodami umístěnými v elektrovodivém roztoku zjistil, že při osvícení zařízení vzrostlo na elektrodách napětí: fotovoltaický efekt byl na světě. První skutečný solární článek byl však vyroben až v roce 1877.

Kia Sandstorm – hybridní bugina do pouště

Další z účastníků soutěže Design Challenge na autosalonu v L.A. pochází od společnosti Kia. Bugina do pouště i jiného prostředí jménem Kia Sandstorm je poháněna kombinací biodieselu a elektromotoru. Kia Sandstorm si částečně bere energii také ze solárních panelů, kterou ukládá do NiMH baterie. Konstrukce je zcela hliníková.

Honda bude vyrábět solární panely

Automobilka Honda Motor Company vytvořila sesterskou společnost Honda Soltec Co. Ltd., která se bude zabývat výrobou . Její sídlo je v továrně Kumamoto v japonském městě Kikuchi-gun. Výstavba továrny začala už toto září a hotová bude příští podzim. Produkční kapacita je 27,5 megawattu ročně. svou novou továrnu prezentuje jako cestu k redukci emisí CO2 nejen pomocí limitů na výfukové plyny, ale také skrze vývoj energetických technologií přívětivých pro . Dočkáme se tedy jednoho dne v každém autě od automobilky Honda , který bude bude dodávat další energii?

Solární vozítko Sunray má první cenu

Na první pohled vypadá jako klasické golfové autíčko. Ve skutečnosti je Sunray plnohodnotný elektromobil schopný provozu na amerických silnicích. Vyrábí jej firma Cruise Car. Sunray můžete jet rychlostí až 30 km/h a je 100 km. Verze bez na střeše zvaná Classic Golf má dojezd mezi 60 a 85 km a stojí 5 500 dolarů, zatímco Sunray stojí 7000 dolarů. Firma Cruise Car schystá brzy uvést také rychlejší verzi Sunray nazvanou Sunray Kudo, která se bude prodávat za 9000 dolarů. Elektromobil Sunray získal první cenu na konferenci Solar Power 2006, která se nedávno konala v kalifornském San José za účasti guvernéra Arnolda Schwarzeneggera. Oficiální stránky společnosti Cruise Car spolu s kompletní nabídkou vozítek hledejte na adrese www.cruisecarinc.com.

Lidové noviny: Auto, které jezdí jen na slunce a vítr

Ve včerejších Lidových novinách vyšel článek, který informuje o ekologickém monacké firm , který byl poprvé představen na . Ekologické vozítko připomínající kočáry 19. století se kupodivu bude vyrábět, v červnu 2007 má být připraveno k prodeji prvních 200 kusů. Cena za jeden však bude 24 tisíc eur, tedy asi 720 000 Kč. Elektromobil Eclectic je určen především do města, nemá dveře a je poháněn o výkonu 22 koní. umožňují při maximální rychlosti 50 km/h 50 km. Další zajímavé informace hledejte na oficiálních stránkách firmy Venturi Automobiles.