Dánská pošta objednává 50 elektrických dodávek
Dánská pošta si objednala 50 elektrických dodávek Mercedes-Benz Vito E-Cell. Pro německou automobilku jde o největší takovou zakázku v Evropě.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Dánská pošta si objednala 50 elektrických dodávek Mercedes-Benz Vito E-Cell. Pro německou automobilku jde o největší takovou zakázku v Evropě.
Česká pošta je dnes jediný státní podnik, který provozuje významnější počet vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). V současné době má ve svém vozovém parku přes 470 CNG vozidel. V nejbližší době přibude dalších 10 nákladních vozidel na zemní plyn.
Místo benzinového auta budou ode dneška rozvážet pracovníci České pošty v Praze zásilky elektromobilem Peugeot iOn. Auto mají v testovacím provozu od společnosti ČEZ, která České poště poskytla také jednu dobíjecí stanici.
Česká pošta v polovině prosince 2011 vypsala veřejný tendr na dodávku 412 aut na plyn, konkrétně s pohonem na CNG. To bude znamenat skokové navýšení počtu CNG aut v ČR o přibližně 12,5 %. Získá tím CNG konečně potřebný hybný moment?
Automobilka Volkswagen spojila své síly s Deutsche Post a Uměleckou univerzitou v Braunschweigu. Společně se rozhodli zamyslet nad užitkovým autem budoucnosti. Výsledkem je elektromobil pojmenovaný eT!
Elektrická nákladní auta jsou to, co může elektromobilitu posunout na další úroveň. Po norské poště si elektrickou dodávku objednala také kanadská pošta. Jde o nákladní auto Navistar eStar s dojezdem 160 km na jedno nabití.
Norská pošta se stala prvním evropským zákazníkem, který si objednal elektromobily Ford Transit Connect Electric. Celkem má zájem o 20 kusů elektrické dodávky.
Automobilce Ford se nedávno podařil vynikající obchod, když kanadské poště prodala 1175 malých nákladních aut Ford Transit Connect. Jednou z hlavních výhod byla spotřeba – 7,8 l/100 km ve městě, což je ve srovnání s velkými dodávkami poměrně málo. Především ale kanadská pošta využije také deset elektrických modelů Ford Transit Connect Electric.
Regionální americká energetická distribuční společnost PJM Interconnection přišla s originálním návrhem. Dodávky poštovní služby, školní autobusy a popelářská auta by podle ní mohla po výměně za elektromobily mohly sloužit jako gigantická vyrovnávací baterie.
Přesto Americký poštovní úřad (USPS) loni hospodařil se ztrátou kolem 5 mld. dolarů, má ambiciózní plán. Chce během pěti let přeměnit 110 000 svých doručovacích automobilů na elektromobily.
O tom, že Japonská pošta má už nějakou dobu zálusk na flotilu elektromobilů se dobře ví. Aktuálně se společně s automobilkou Nissan rozhodla připomenout dlouhou historii vývoje elektrických aut v Japonsku. Vydala proto speciální omezenou edici známek, které mapují historii vývoje elektromobilů Nissan od roku 1947 po současnost. pokračování…
Venturi a PSA Peugeot se už dříve spolčili s cílem vyvinout elektrický Citroen Berlingo pro francouzskou La Poste. Během příštího roku by se konečně měli dostat ke komerčnímu nasazení elektromobilu, a tak teď dělají promo seč můžou. Rozhodli se, že jeden stroj pošlou na rekordní výlet 13 400 km z čínské Šanghaje do Paříže.
Japonská pošta oznámila záměř přejít co nejrychleji na elektromobily. Vozový park čítající více než 21 000 automobilů určených pro dopravu zásilek na krátkou vzdálenost si o něco takovéh přímo říká. Natož v Japonsku a v době, kdy cena ropy dosahuje závratných výšin. V současné době probíhají podle zástupců pošty jednání s automobilkami. V úvahu připadají firmy jako Mitsubishi, Nissan či Subaru, které všechny oznámily dostupnost elektromobilů v roce 2010. Je ale také možné, že mezitím se japonská pošta poohlédne také po hybridech, alespoň do té doby, než bude pro elektromobily vybudována potřeba infrastruktura. Není překvapením, že akcie všech zmíněných firem na japonské burze s oznámením japonské pošty výrazně posílily. Nicméně právě tohle – obrovské vozové parky firem – by mohla být cesta pro masový nástup elektromobilů.