Volkswagen Touareg Hybrid v katalogu automobilů

Volkswagen Touareg Hybrid (2011)

Na autosalonu v Ženevě představil Volkswagen nový model svého oblíbeného SUV také v hybridní verzi. Touareg Hybrid je prvním hybridem v nabídce německé lidové automobilky. Kombinuje hybridní pohon, technologii BlueMotion a osmistupňovou převodovku. Díky tomu všemu si ve své třídě drží velmi dobrou spotřebu paliva kolem 7,4 l/100 km. Nový Touareg, ať již jako offroadový nebo sportovní vůz či limuzína vyšší třídy, zvládne podle Volkswagenu každý terén.

Elektromotocykly - Evolt Bull1 MX

Evolt – konkurence pro Quantyi i Zero

Elektrická endura Quantya a Zero X se dočkaly další konkurence. Je jí elektromotorka Bull1 italské společnosti EVOLT. Konstruktérem a duchovním otcem motorky je Bruno Greppi, který se rozhodl vytvořit celou řadu elektrických jednostopých vozidel. Bull1 je z nich však zdaleka nejzajímavější.

Disponuje maximálním výkonem 33,5 kW, který zajišťují lithium-polymerové baterie. Díky nim dokáže elektromotorka řádit v „off-road módu“ až dvě hodiny, maximální rychlost podobně je něco mezi 70 a 90 km/h. Motocykl váží zhruba 100 kg. Velkou výhodou proti Quantyi je technologie regenerativního brzdění. K dispozici by stroj měl být v Itálii koncem letošního roku za cenu zhruba 150 000 Kč.

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

Elektromobil Samurai 4×4 Electric v ostrém off-road testu

Česká firma EVC Group se zabývá elektrickými vozidly. První vozidlo, u kterého se rozhodla provést přestavbu na plně elektrický pohon bylo Suzuki Samurai. Jedná se pouze o demonstrační vozidlo, na kterém pracoval tým lidí asi měsíc. Firma chce na vozidle předvést, co dokáže a také, že elektromobil může být i s pohonem všech kol a přitom zvládne vše, co klasické off-roady.

Byla zachována celá koncepce vozu, přední dvě sedadla se dala nová anatomicky tvarovaná, za kterými je bezpečnostní rám. Druhá řada sedadel a úložný prostor byly obětovány akumulátorům, které jsou zakryty průhledným plexisklem, aby bylo patrné o jaký pohon ve vozidle jde. Místo předního skla je jen nízké plexi jako u motorového člunu. Všechny přebytečné doplňky byly odstraněny, takže na vozidle nenajdete blinkry ani světla i celá přístrojová deska je holá. Vozidlo dostalo čistě bílou barvu, jako symbol ekologicky čistého provozu. Celek jen dotvářejí zelená kola a bezpečnostní rámy za sedadly.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4
Elektromobily většinou nepotřebují převodovku, ale v tomto případě byla zachována a byl pouze nahrazen původní motor za elektromotor. Konkrétně asynchronní třífázový dvoupólový motor, zn. Siemens o jmenovitém výkonu 21 kW (29 koní). Přičemž motor může dosahovat maximální výkon 40 kW (55 koní). Energii motoru dodává 26 kusů 12V/28Ah olověných gelových baterií zn. Panasonic. Takže celkové napětí je 312 V a celková energie je 8,74 kWh. Maximální otáčky jsou 6000 ot/min. Otáčky a výkon elektromotoru jsou regulovány frekvenčním měničem.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

Tender Scarlett

Tender Scarlett – francouzský jeep na elektriku

Jakoby Jeepu z okna vypadl. se zvláštním jménem Tender Scarlett však se značkou Jeep nemá nic společného. Tedy až na pohon 4×4 a téměř identický vzhled.

Výrobce nabízí širokou škálu konfigurací, a tak má zákazník na výběr z několika motorizací, karoserií, výbavy a barev. Na slabší verze je třeba řidičské oprávnění pro malý motocykl, nejsilnější 4×4 pohání dva motory o celkovém výkonu okolo 13 kW a neobejdete se bez „řidičáku“ na auto. Maximální rychlosti se v jednotlivých verzích liší a činí 45 – 80 km/h.

Mila Alpin

Ženevský autosalon: koncept Mila Alpin

Koncept terénního automobilu MILA Alpin (Magna Innovation Lightweight Auto) představí na ženevském autosalonu australská firma Magna Steyr. Ta patíř pod kanadský konglomerát Magna International. MILA Alpin je kompaktní off-road s tělem speciálně navrženým tak, aby mohlo být poháněno různými typy alternativních pohonů.

Pohon na všechna čtyři kola zajišťuje stoupavost až 100%, tedy možnost stoupání až při neuvěřitelných 45°! Což z Mila Alpin činí multifunkční koncept vhodný například i proužitková vozidla (záchranné služby apod.). Zároveň dokáže ale Mila Alpin bez problémů fungovat i na běžných silnicích, s nízkými emisemi (pod 100 g/km).

Mila Alpin

Velká panoramatická střecha pak dává pasažérům široký rozhled. Originální off-road je vybaven 3+1 sedačkami. Jako jeho pohon může sloužit motor na zemní plyn (?), hybridní pohon nebo malý, přeplňovaný benzinový motor. Výroba vozidla má být údajně levná a relativně ekologická. Automobilka Magna Steyr nabízí koncept de-facto k licencování jakékoliv značce.