Šéf Daimleru: auta na vodík nejsou ekonomicky schůdná

Španělské hospodářské noviny El Economista uskutečnily rozhovor se šéfem koncernu Daimler Dieterem Zetsche. Tenhle pán přišel do výzkumného oddělení firmy Mercedes-Benz už v roce 1976 a od té doby se dral nahoru. V roce 2006 ho magazín Time jmenoval mezi 100 nejvlivnějších osobností světa. Rozhovor se točil především kolem současné ekonomické krize a reakce automobilky, přišla samozřejmě řeč i na alternativní paliva. „Ropa dojde a je stále větší tlak na to otevřít si nové cesty do budoucna,“ řekl mimo jiné Zetsche. „Náš prototyp F600 jasně ukazuje, že palivové články mají budoucnost, ale není to řešení ekonomicky ani průmyslově dostupné v krátkodobém hledisku,“ komentoval současnou situaci kolem aut na vodík. Odkázal na spoustu nových technologií, které koncern vyvíjí – DiesOtto komprese, hybridy řady Mercedes-Benz S a na rok 2010 chystané dieselové hybridy BluetecHybrid. Ty budou nejspíš prvními diesel-elektrickými vozidly na světě – půjde o model C 300 CDI BlueTec Hybrid s výkonem 204 koní a spotřebou 4,6 l/100 km při emisích 122 g na km. Dalším modelem bude BluetecHybrid S 400 CDI s V6 motorem o výkonu 245 koní a spotřebou 5,8 l/100 km při emisích 154 g/km. Kromě toho firma pracuje tako na nových bateriích pro elektromobil Smart ForTwo Coupé, který bude možné dobíjet doma ze zásuvky.

Formulace Zero Racer

Mercedes představil futuristický závoďák na vítr

Autosalon v Los Angeles je za dveřmi a v jeho rámci se také každý rok koná soutěž Design Challenge. Letos byli designéři konfrontování s tématem „závodní auto roku 2025“ a jako jeden z požadavků zaznělo také to, aby vozy byly schopny ujet ceý závod bez potřeby natankování, nebo aby nemohly bourat. Trojice designérů zaštítěná značkou Mercedes-Benz se k problému postavila velmi zajímavým způsobem a představila vůz Formulace Zero Racer. Jde o elektromobil s nuovými emisemi doplněný pohonem na vítr. Baterie jsou nabíjeny skrze solární panely umístěné na těle automobilu, v jeho přední části je pak umístěna větrná turbína, která také pomáhá dobíjet. Navíc automobil využívá i pevné plachty.

Formulace Zero Racer

Mercedes C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition

Luxusní silák s přijatelnou spotřebou

Tak by se dal označit nový přírustek ze Stuttgartu – Mercedes C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition. Nejedná se ani o elektromobil, ani o hybrid, nejezdí na vodík, plyn, vzduch nebo vodu. Je to obyčejný „nafťák„, ale na Hybrid přesto patří.

2,2l dieselový čtyřválec disponuje maximálním výkonem 204 koňských sil a zrychlení na stovku mu zabere pouhých 7 sekund. Zároveň však dosahuje kombinované spotřeby 5,2 l/100km. Luxusní výbava je u Mercedesu samozřejmostí, stejně jako cena určená pro vyšší vrstvu.

Potěšující je na tomto modelu zejména fakt, že i tradiční a řekněme luxusnější automobilky stále úzkostlivěji hledí na spotřebu a možná vytahují z trezorů technologie, které už mají dávno vymyšlené. Že by se bály alternativ?

Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Podrobnosti o Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Mercedes-Benz uvede svůj první osobní hybridní automobil během léta 2009. Půjde o model Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID vybavený upraveným V6 benzinovým motorem a hybridním pohonem. Kombinovaná spotřeba limuzíny má dosahovat 7,9 l/100 km, což je na tuto třídu velmi nízká hodnota. Emise oxidu uhličitého jsou pak 190 g/km. Motor o objemu 3,5 l má sílu 279 koní, elektromotor suplující funkci startéru a generátoru má dalších 20 koní. V čem je ale nový hybrid Mercedes-Benz především výjimečný je skutečnost, že je jako první komerčně vyráběný hybrid vybaven speciálně pro automobilový průmysl vyvinutými lithium-iontovými bateriemi. Start-stop funkce a rekuperace energie při brzdění jsou dalšími důležitými technologiemi, které snižují spotřebu. Limuzína zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,2 sekund. Pokud auto jede pomaleji než 15 km/h, například se blíží k semaforu, motor se automaticky vypne. Jakmile je čas se znovu rozjet, elektromotor nahodí hlavní spalovací motor. Zajímavé je, že Mercedes v tiskové zprávě označuje svůj nový hybrid jako „významný pokrok na cestě k elektrifikaci“, což zní jako nepřímý příslib dalších novinek. Ostatně, ke konci je nastíněna roadmapa dalších inovací, podle které se automobilka hodlá zaměřit na další optimizaci spalovacích motorů, pokročilou hybridizaci a časem i nástup automobilů na palivové články a elektromobilů. Vida vida!

Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Mercedes-Benz Viano

Daimler na IAA 2008: ochrana životního prostředí, hospodárnost

Blížící se autosalon IAA v Hannoveru přinese řadu zajímavých novinek. Daimler se zde chystá soustředit především na ochranu životního prostředí a hospodárnost svých vozidel. Předvede údajně na 80 automobilů. Celkem sedm hybridních nákladních vozidel, lehkých užitkových automobilů a autobusů zastupuje iniciativu nazvanou „Shaping Future Transportation“, s níž koncern Daimler urychluje vývoj alternativních pohonů pro užitková vozidla.

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Mercedes – první hybrid v červnu 2009, 20% do roku 2015

Německý se v oblasti alternativních pohonů angažuje čím dál tím aktivněji. Už před časem ohlásil, že bude mít „první hybrid v roce 2009„. Zjistili jsme, že šlo o Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, první vyráběný li-ion hybrid. A svoje udělalo i prohlášení o tom, že se automobilka hodlá zbavit benzínu i nafty do sedmi let. Podle nejnovějších informací se objeví v Evropě už v červnu 2009 se spotřebou 7,9 l/100 km. V USA a Číně bude automobil iuveden na trh 11. srpna. Cena by se proti klasické verzi měla zvýšit hruba o 10 000 euro. Nepůjde však o plný hybrid – S400 nedokáže jen pouze na baterie. slouží jako doplněk benzinovému šestiválci o výkonu 279 koní tím, že přidává výkon při zrychlování. A naopak ukládá energii při brždění. pocházejí od společnosti , o jejímž záměru začít s jejich produkcí ve velkém už jsme psali. Celková váha automobilu tak bude navýšena o relativně úsporných 75 kg bez toho, aby ztratilo zavazadlový prostor.

Za pozornost stojí ale i další zajímavost. Klaus Maier, hlava prodejů , prý aktuálně ve Stuttgartu prohlásil, že do roku 2015 bude mít každý pátý prodaný Mercedes hybridní pohon. Což ní jako mnohem realističtější výhled, než ono „zbavíme se fosilních paliv do sedmi let“.

Continental začne vyrábět li-ion baterie

Automobilový svět se mění. Německý Continental, dříve synonymum kvalitních pneumatik a dalších kvalitních automobilových součástek, nehodlá zaspat nový vývoj. Podobně jako konkurence v podobě gigantu Bosch se hodlá vydat také do nových oblastí výroby. Plánuje totiž spustit produkci lithium-iontových baterií. Ty bude dodávat automobilkám BMW a Mercedes-Benz pro jejich hybridní automobily, které budou představeny během roku 2009. „Hybridy by se v příštích pěti letech mohly pro Continental stát miliardovým byznysem,“ řekl Karl-Thomas Neumann, hlava oddělení motorů v Continentalu, britskému deníku The Guardian. Continental se v oblasti výroby li-ion baterií rozhodl spolupracovat s osvědčenou firmou A123, kromě toho se má stát jedním z dodavatelů pro chystaný Chevy Volt od General Motors. V současné době je největším problémem li-ion baterií jejich cena, ale Neumann věří, že tento problém se brzy vyřeší. „Nové poznatky a ekonomika masové výroby nám jistě umožní výrazně snížit výrobní cenu baterií,“ řekl.

Mercedes-Benz Třída A

Mercedes-Benz Třídy A – nové standardy pro ochranu životního prostředí

Vozy Mercedes-Benz Třídy A přicházejí na český trh s řadou novinek, které dále zvyšují její bezpečnost, komfort a hospodárnost. Například pro nejprodávanější modely A 150 a A 170 je možné získat komfortní ekologickou funkci ECO Start-Stop, která snižuje spotřebu benzínu v městském provozu až o devět procent. Pro třídveřový model A 160 CDI vyvinuli technici Mercedesu BlueEFFICIENCY- Paket. Jeho pomocí byla zredukována spotřeba tohoto kupé o více než osm procent, takže na ujetí 100 kilometrů vystačí s 4,5 litru. Velký pokrok v oblasti ekologie potvrzují nezávislí odborníci udělením mezinárodně platného certifikátu pro životní prostředí, který Třída A získala ve třídě automobilových kompaktů jako první na světě.

Fiat a BMW budou spolupracovat v rámci značek Alfa Romeno a Mini

Z Frankfurtu a italského Balocca přicházejí zprávy o možné spolupráci automobilek BMW a Fiat. Hovoří se o tom, že německý výrobce luxusních vozů by mohl Italům pomoci uvést v USA značku Alfa Romeo. Současně prý automobilky jednají o vzájemné výměně komponent pro vozy Mini a Alfa Romeo kvůli ušetření nákladů. Obě automobilky, BMW i Fiat, údajně dokonce samostatně jednaly s Daimlerem o možné společné výrobě malých automobilů v rámci značky Mercedes-Benz, protože právě malé automobily s nízkou spotřebou jsou se stoupajícími cenami pohonných hmot stále více v oblibě. Žádné konkrétní výsledky těchto jednání se ale zatím neobjevily. Co se týká možné spolupráce Fiatu a BMW, jde o to, že nová generace vozů Mini by mohla mít některé společné komponenty s chystaným modelem Alfa Romeo MiTo. Spolupráce v oblasti motorů je však nepravděpodobná, protože BMW do svých Mini dává malé benzinové motory vyvinuté ve spolupráci s Peugeotem (stejné jako pro model Peugeot 207). Mezi hlavními cílovými trhy Fiatu pro příští léta jsou Brazílie a Latinská Amerika.

Mercedes-Benz F700

Mercedes se chce zbavit benzínu i nafty do sedmi let

Mercedes to nejspíš s přechodem na alternativní paliva myslí doopravdy vážně. Nejen, že před časem představil první hybrid vybavený li-ion bateriemi, ale nyní se navíc spekuluje také o luxusním elektromobilu. Podle rozsáhlého článku britského bulvárního deníku The Sun se německý Mercedes chce kompletně zbavit závislosti na ropě už do sedmi let. Do roku 2014 hodlá do této oblasti investovat v přepočtu sedm miliard liber. Ale začíná už teď. Například modely řady A a B, které přijdou na trh letos v říjnu, budou vybaveny Stop & Start technologií, která by měla ušetřit při pohybu po městě až devět procent paliva. Smart ve verzi diesel (Smart Cdi) je připraven pro Británii na únor 2009 s emisemi pouze 88 g/km. Dalším krokem pak bude vypuštění plně elektrického Smartu. Po Londýně už jich dnes jezdí ve zkušebním provozu asi stovka a na trhu mají být během roku 2010. Perlička nakonec: Dr. Herbert Kohler, zodpovědný za pokročilý vývoj v automobilce Mercedes, podle deníku Sun věří, že do roku 2015 už minimálně ve městech bude většina automobilů jezdit na alternativní paliva.

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Luxusní elektromobil Mercedes-Benz v přípravě?

Před pár měsíci Mercedes ohlásil, že nový model Mercedes-Benz S400 BlueHybrid bude prvním sériově vyráběným hybridním automobilem vybaveným lithium-iontovými bateriemi. V současné době probíhá podle neověřených zdrojů ve Stuttgartském výzkumném centru automobilky Daimler AG vývoj plně elektrického automobilu. Prý má jít o luxusní, středně velký elektromobil vybavený navíc speciálním dynamem, které bude při jízdě automaticky dobíjet baterie. Dojezd se pak má pohybovat kolem 170 km. Podle spekulací by se nový elektromobil Mercedes mohl objevit jako zcela nový model či nová generace automobilu v rámci třídy S už během let 2010-2011.

ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

Mercedes Econic

Mercedes Econic – popeláři na plyn

Mercedes-Benz Econic se představil poprvé v roce 1998 na výstavě „Entsorga“, jako typické speciální vozidlo, splňující veškeré požadavky, které jsou vyžadovány při komunální, sběrné a rozvážkové dopravě. Je vhodný jako vozidlo pro svoz a zpracování odpadu, stejně jako pro hasiče, provoz na letištích, s cisternovou nástavbou, pro rozvoz nábytku, svoz mléka nebo rozvoz topného oleje. Nízká poloha kabiny s až čtyřmi místy k sezení nabízí poprvé podmínky pro rychlé nastupování a vystupování a potřebný prostor např. pro řidiče a posádku popelářského vozidla. S již 8 000 vyrobenými vozidly za uplynulých deset let si Econic vypracoval silnou tržní pozici.

Mercedes-Benz palivové články

Mercedes-Benz úspěšně testuje palivové články

Mercedes-Benz Třídy B s pohonem palivovými články úspěšně absolvoval svoje první zimní testování v severním Švédsku. Při dvouciferných teplotách pod nulou se jeho bezemisní pohon v obsáhlém testovacím programu osvědčil. Značná pozornost byla věnována studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25°C technicky vyřešili, do středu zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách. V programu zimních zkoušek byly také testy dynamiky jízdy. Patřilo k nim například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům v automobilu poháněném palivovými články. Pozoruhodné bylo zjištění, že elektromotor má zcela jiné chování jak provozní tak v oblasti regulace než konvenční motory spalovací. Zpráva je zajímavá i z toho důvodu, že právě dnes se objevily na IHNed.cz informace o tom, že Mercedes-Benz by mohl uvažovat o vybudování továrny pro nové modely třídy A a B v ČR.

elektromobil Smart

Elektromobily Smart půjdou do výroby?

Městská vozítka Smart automobilky Mercedes-Benz mají všechny předpoklady stát se vzornými elektromobily. Jsou malá, lehká a relativně levná. Automobilka už dříve ohlásila elektrifikaci svých prcků, některé firmy nabízejí tuto službu samostatně. Podle magazínu USA Today bude mít Mercedes-Benz během dvou až tří let připravenu velkou testovací flotilu vozů vybavených moderními lithium-iontovými bateriemi. Vice prezident Mercedes-Benz Herbert Kohler údajně prohlásil něco v tom smyslu, že hlavním důvodem k budování testovací sady elektromobilů Smart je to, „aby vše bylo připraveno na masovou výrobu.“ Konečně?