Ford Focus RS jako 4×4 hybrid?
Magazín Autocar.co.uk spekuluje o tom, že příští verze Ford Focus RS by mohl být hybrid vybavený nejen přeplňovaným benzinovým motorem, ale navíc také elektromotorem pohánějícím zadní nápravu.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Magazín Autocar.co.uk spekuluje o tom, že příští verze Ford Focus RS by mohl být hybrid vybavený nejen přeplňovaným benzinovým motorem, ale navíc také elektromotorem pohánějícím zadní nápravu.
Německý koncern Daimler aktuálně pracuje na vývoji nového hybridního pohonného ústrojí . V tiskové zprávě je popsáno jako „elektrický motor integrovaný do převodovky“. Elektromotor je v novém systému přímo zabudován do automatické převodovky a může mít výkon 15 kW i více.
Ukázkou širokého uplatnění hybridních pohonů je i využití u těžké stavební techniky. Spotřeba paliv u stavebních a zemědělských strojů má nemalý podíl na celkové spotřebě fosilních paliv, a tak bylo jen otázkou času, kdy se technologie hybridních a elektrických pohonů objeví i u těžké techniky.
Z hybridních aut se stává hlavní proud a kdo hybridní pohon nemá, jako by nebyl. Jasně o tom svědčí aktuální dění v Japonsku. Toyota, průkopních hybridních technologií, licencovala svůj Hybrid Synergy Drive konkurenční Mazdě, která se dosud v nové oblasti doslova plácala.
Ženevský autosalon zažije několik světových premiér a jednou z nich bude i Lexus CT 200h. Podle Lexusu půjde o „první a jediný“ plně hybridní automobil v kategorii prémiových kompaktních vozů.
Značka Jaguar bývala chloubou britského automobilového průmyslu. A stále je. Jen ji vlastní indická rodinná automobilka Tata Motors, spolu se značkou Land Rover v jednom podniku nazvaném prostě Jaguar Land Rover. Podle magazínu Autocar.co.uk firma nestojí na místě a připravuje se na budoucnost. Aktuálně má v rukávu schovanou hybridní verzi luxusní limuzíny Jaguar XJ.
Magazín BUSportál přináší zajímavý článek „Allison Transmission – tradice v hybridních technologiích„. Zde je úryvek:
Výhody paralelní hybridní konfigurace obecně vedou k tendenci nahradit sériová řešení v silničních aplikacích paralelními a mnoho v současnosti vyráběných hybridů včetně patentovaného GM Allison Hybrid System mají proto paralelní konfiguraci. … Skutečnou novinkou je modul Ev DriveTM určený pro kombinaci (na základě kroutícho momentu) elektrického pohonu s pohonem spalovacího motoru.
Dokonce i deník Blesk už se zajímá o hybridní auta! Jsme rádi, že se alternativní pohony stávají hlavním proudem a sami opět přispíváme naší troškou do mlýna. Ve spolupráci s mladoboleslavským autosalonem Ascot MB přinášíme test tohoto prozatím nejlevnějšího hybridu na českém trhu. Co nám týdenní testování hybridu Honda Insight prozradilo? A jak si vede proti Priusu?
„Když chcete dosáhnout té nejlepší spotřeby paliva, potřebujete diesel-elektrické hybridy,“ řekl Maurizio Cisternino, šéf pokročilých technologií v evropské vývojové centrále General Motors pro motory v Turíně. GM se po hlavě vrhlo na diesel-hybridy, chce je tlačit přes značku Opel.
Podařilo se konstruktérům vyřešit hlavní problém minulé generace Priusu, tedy nešetrnou jízdu po dálnici? To je otázka, na kterou po týdnu stráveném s autem odpovídáme: částečně. Motor o větším objemu sice „saje“ o něco méně, ale přesto jsme naměřili průměrnou spotřebu na dálnici při rychlé cestě z Prahy do Brna na 5,9-6,2 l/100 km. Takovou hodnotu dnes sice papírově nabízejí i některé silnější diesely, ale ve skutečném provozu pak bývají hodnoty vyšší. Klidnější cesta Priusem z Brna zpět, držící se v rozmezí zákonem povolených rychlostních limitů, tj. do 130 km/h, může vcelku snadno spadnout i pod 6 litrů.
Toyota před více než deseti lety vsadila na zelenou kartu a vyplatilo se jí to. Stala se první až druhou největší automobilkou světa. Spolehlivost, preciznost, ale také šetrnost jsou zásady, které provázejí její auta už dlouhou dobu. Třetí generace hybridu Toyota Prius je důkazem toho, že Japonci zároveň dobře ovládají i marketing.
Původní model RX 400h byl představen v březnu roku 2005 ve stejný den jako Toyota Highlander Hybrid. V roce 2009 představil Lexus (Toyota) následovníka řady úspěšných SUV RX, druhou generaci modelu Lexus RX 450h. Vizuálně je tento model velmi podobný konvenčně poháněnému Lexus RX 350. Kromě vizuálních vylepšení se nový RX 450h dočkal řady vylepšení také uvnitř. Celkový výkon je 295 koní, o 27 více než předchozí generace. Dalšího snížení spotřeby bylo dosaženo úspornými opatřeními, která umožňují vypínat a zapínat motor o poznání častěji.