Ian Wright je původně novozélandský automobilový inženýr sídlící v San Francisku. V minulosti pomohl na svět několika výkonným sportovním autům. Byl také jedním z prvních konstruktérů v Tesla Motors. Brzy se ale osamostatnil a začal připravovat sportovní roadster Wrightspeed X1.
V Silicon Valley si založil malou automobilku Wrightspeed Inc. Jejím hlavním produktem je hybridní pohonný systém Digital DriveSystem. Ten je zaměřen na auta s vysokou spotřebou. Ať už nákladní (užitková) nebo sportovní. Systém pracuje s elektromotory o výkonu 250 koní, které je možné osadit až čtyři! Přitom jsou velmi lehké, snadno se namontují do závodních aut i trucků.
Jde o sériový typ hybridního pohonu. To znamená, že ačkoliv kola jsou poháněna čistě elektromotory, spalovací motor zde najdeme také. Slouží ovšem pouze jako generátor elektřiny, která se může ukládat do baterií, nebo přímo pohánět elektromotory. Stejný systém používá automobilka General Motors v případě Chevroletu Volt. Výhodou je, že lze pravidelně a rychle tankovat a tím výrazně rozšiřovat dojezd.
Samozřejmě, že systém počítá s intenzivním využitím rekuperace. V některých aplikacích lze dokonce spalovací motor zcela vynechat a pohonný systém/auto pak může fungovat jako čistý elektromobil. Co se týká generátoru, jde o benzinovou turbínu, která má proti klasickému spalovacímu motoru řadu výhod. Je menší, lehčí, výkonnější, má nižší spotřebu, nevypouští tolik znečišťujících látek.
Prvním autem, na kterém si svůj pohonný systém Wright vyzkoušel, je prototyp Wrightspeed X1. Jde o elektrický supersport vycházející z legendárního modelu Ariel Atom. Wrightem modifikovaná verze zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Na jedno nabití zvládne ujet 170 km při „běžném provozu“, ale třeba jen 40 km v závodním „rozpoložení“. Dobití trvá z 220V, 80A zásuvky asi jeden a čtvrt hodiny. Auto váží pouhých 697 kg.
Renault DeZir – elektrická rudá střela
David Coulthard nadšený elektrickým sporťákem Mercedes-Benz AMG SLS E-Cell
Prototyp využívá stejné lithium-iontové baterie které se používají v mobilech nebo noteboocích. Tím se Wrightspeed X1 podobá elektrickému autu Tesla Roadster. Spotřeba energie je 125 Wh/km při městském využití. Max. rychlost je elektronicky limitována na 166 km/h. Auto není a nebude možné si koupit. Nicméně už dnes firma Wrightspeed spolupracuje s předními větovými výrobci sporťáků a její pohonný systém Digital DriveSystem tak nejspíš v budoucnosti budeme v této kategorii vídat poměrně často.