Hyundai Getz v katalogu automobilů

Hyundai Getz (2006)

Tento kompaktní rodinný vůz přišel na trh už v roce 2002, později prošel faceliftem v roce 2006. Původní design má na svědomí Getz nazývá také Hyundai Click. Třídveřový hatchback se příliš neuchytil, zato pětidveřová verze se stala oblíbeným malým autem zejména v Evropě. Ačkoliv už je dnes na trhu nástupce v podobě modelu Hyundai i20, Getz se nadále velmi dobře prodává.

Mitsubishi Colt (2008)

Městský hatchback Mitsubishi Colt se vyrábí již od roku 1960 a patří mezi klíčové a nejprodávanější modely japonské automobilky Mitsubishi Motors. Jde o sesterský model pro Smart ForFour. Existuje mnoho různých verzí, které se vyrábějí v Japonsku a v Nizozemsku. Vyniká silným motorem, nízkou hmotností a malým zavazadlovým prostorem. Mitsubishi jej využilo jako základ pro svůj elektromobil iMiEV. Jako nákupní taška do města je Colt dokonalým společníkem.

Toyota Aygo - katalog automobilů

Toyota Aygo

Toyota vyrábí tento malý městský automobil ve společné továrně Toyoty a PSA jménem TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) v Kolíně v České republice. Poprvé byla Toyota Aygo představena v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Peugeot 107 a Citroen C1 jsou stejná auta jako Aygo, jen s jinou značkou. V pořadu Top Gear americké stanice BBC využili Aygo při velkém fotbalovém zápasu automobilů aby poukázali na její manévrovatelnost. Právě podle redaktorů Top Gear je Aygo vynikajícím autem do města.

Alfa Romeo MiTo Imola

Sporťák Alfa Romeo MiTo nově jezdí na LPG

Příjemně malý třídveřový hatchback Alfa Romeo MiTo měl premiéru v polovině minulého roku v Miláně a následně v Londýně. Protože i konstruktéři z Lombardie se snaží jít s dobou, představují nové modely. Před časem to byla verze MultiAir s výkonnějším motorem, nižší spotřebou a nižšími emisemi. Alfa Romeo MiTo Imola jde ještě dál. Přidává pohon na LPG.

Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola

Model je vybaven 1,4l turbomotorem s emisemi na 131 g/km, výkonem 120 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h během 8,8 sekund. Nádrže na LPG o objemu 39 litrů jsou umístěny v prostoru rezervy. Celkový dojezd novinky je rekordních 1200 km. Auto se v Itálii bude prodávat od €13 900 díky příjemné dotaci €4500 od státu.

Toyota Prius

Toyota Prius (2010)

Už třetí generace hybridního automobilu Toyota Prius spatřila světlo světa v roce 2009. Nejde, jak si mnozí vysnívali, o plug-in hybrid, ten má na trh dorazit teprve . Nový Prius má o něco silnější motor, aby lépe zvládal jízdu po , nicméně přesto nižší spotřebu i emise než jeho předchůdce. Ale co především, vypadá zas o něco lépe. Jde o plný hybrid, který dokáže ujet až 1,6 km čistě na elektřinu max. rychlostí 40 km/h. Hlavním soupeřem je novému v současné době výrazně levnější, přitom podobně „výkonná“ .

Honda Insight

Honda Insight (2010)

Ačkoliv v oblast hybridních aut poslední dekádu jasně ovládla Toyota Prius, japonský souputník v podobě automobilky Honda nelenil. Dlouho vylepšoval svůj pohonný systém IMA, aby mohl v roce 2009 konečně přivést na svět i svůj plnohodnotný hybrid. Nová Honda Insight s sebou nese dědictví stejného jména jako první komerčně dostupný hybridní automobil značky Honda, nicméně tentokrát už jde o čtyřmístný hatchback, který se Priusu snadno vyrovná po všech stránkách. A v jedné ho předčí – v ceně, která je výrazně nižší.

Honda CR-Z

Autosalon Tokyo: Honda představí produkční verzi hybridu CR-Z

Poprvé se koncept sportovnějšího hybridního hatchbacku Honda CR-Z představil na autosalonu v Tokyu 2007. O dva roky později se na tom samém místě budou návštěvníci moct kochat už téměř výrobní verzí hybridního auta.

Dvoumístný hybrid by se měl dostat do výroby začátkem příštího roku, nejprve v Japonsku. Pod kapotou najdeme 1,5l čtyřválec doplněný o hybridní pohon IMA. Namísto automatické převodovky CVT jako je v modelu Honda Insight nabídne CR-Z šestistupňovou manuální převodovku.

galerie: Honda CR-Z
Honda CR-Z Honda CR-Z Honda CR-Z
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt

Autosalon Frankfurt 2009: Lexus představí nový koncept

Lexus odhalil první oficiální skicu konceptu nového vozu, který bude představen na 63. ročníku frankfurtského autosalonu IAA (17.-27. 9. 2009). Řadou zcela nových technických řešení a originálním designem chce Lexus rozvířit vody v segmentu prémiových kompaktů.

Model je určen především pro evropské showroomy. Chce na ostří nože soutěžit s ostatními prémiovými hatchbacky jako Audi A3 nebo BMW řady 1. Kapotu si model vypůjčí od modelu Toyota Corolla s náhonem na přední kola a různými čtyřválci. Blog Inside Lane dokonce získal první fotografie konceptu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt
Kromě verzí se čtyřválcovými motory se ale chystá také nejvyšší verze modelu, která má být vybavena stejným hybridním pohonným systémem jako nový Lexus HS 250h. Výrobní verze konceptu má být odhalena na autosalonu Ženeva 2010, tedy pár měsíců po Frankfurtu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt

elektromobil Maya 300

Maya 300 – malý zelený elektromobil do města

Zatímco Tesla Motors si potichu kutí svůj rodinný sedan Model S, většina ostatních výrobců sází na malé městské elektromobily. Vedle Toyoty, Renaultu, Pininfariny a dalších se teď řadí také americká společnost Electrovaya. Ta ve spolupráci s ropným gigantem ExxonMobil vyvinula elektromobil Maya 300. Čtyřdveřový hatchback klasifikovaný jako NEV (tedy sousedské elektrické vozítko s rychlostí omezenou na 55 km/h) se bude prodávat ve dvou verzích – s dojezdem 100 km za 25 000 dolarů (asi 475 000 Kč) nebo 195 km za 35 000 dolarů (asi 665 000 Kč). Třída vozů NEV znamená, že v USA autíčko nemůže na dálnice a dá se s ním jezdit pouze po městě, nicméně zástupci společnosti Electrovaya už teď potvrdili, že je ve vývoji pokročilí verze určená na dálnice. Ta má být v prodeji během následujících několika let. Maya 300 se přitom dostane na trh teprve za dva roky. Elektromobily využívají Lithium-Ion SuperPolymer baterie, které umožňují skladovat více energie v menším objemu. V oblasti Baltimoru je už nyní k dispozici deset testovacích vozů v rámci programu sdílení automobilů.

galerie: Maya 300

Maya 300 Maya 300 Maya 300

Nissan představí nový elektromobil

se aktuálně podařilo získat mnohamiliardovou půjčku od amerického Ministerstva energetiky na stavbu továrny pro výrobu . Už nějakou tu dobu testuje svůj elektrický , nicméně podle nejnovějších zpráv hodlá 2. srpna v Jokohamě v odhalit další . Mělo by se jednat o pětidveřový hatchback, který se nejprve předvede jako prototyp. Produkční verze by se pak měla objevit na autosalonu v Tokiu. Výroba pak začne v továrně Oppama v zimě 2010, později možná i na dalších místech na světě. Zpočátku by se mělo vyrábět asi 50 000 kusů ročně s možným postupným navyšováním. Nissan údajně bude mít k dispozici vysoce spolehlivé lithium-iontové baterie s 2x vyšší kapacitou než jsou ty klasické. Kromě nového elektromobilu automobilka připravuje také novou verzi svého miniautíčka Nissan Micra, kterou začne na jaře 2010 vyrábět v Indii (evropská verze) a Thajsku (japonská verze), možná také v Číně a dalších zemích. Časem jich chce prodávat milion ročně.

Mazda3

Mazda3 se Stop&Start systémem v prodeji

V , ale také v se začala prodávat nová Mazda3 (v Japonsku Mazda Axela) se systémem . V nabíce jsou modely s benzinovými motory o zdvihovém objemu od 1.6l do 2.2l, v ČR je k dostání také 2.2l . Kombinovaná spotřeba se pohybuje od 4,5 l/100 km (1.6l motor) do 9,6 l/100 km u verze s 2.3l motorem. Významný podíl na relativně nízké hodnotě spotřeby má právě tecnologie Stop&Start, kterou nazývá „i-stop“. Cena základního modelu1,6 MZR začíná na 399 900 Kč, nejdražší verze Mazda3 2.3 MZR DISI stojí 694 000 Kč. Dostupnou výbavou je například šest airbagů, xenonové světlomety a monitorování tlaku v pneumatikách.

galerie: Mazda3

Mazda3 Mazda3 Mazda3
Peugeot 308 BioFlex

Peugeot 308 BioFlex – jízda na ethanol

Podpora biopaliv není u značky Peugeot nic nového. Už dnes mohou všechny benzinové motory francouzské automobilky jezdit na E10, všechny diesely (a také ty od Citroenu) zase na bionaftu B30. Nově však Peugeot uvádí svůj model Peugeot 308 s flexfuel motorem schopným „sežrat“ i bioethanol E85. Peugeot 308 BioFlex využívá stejný 1,6l čtyřválec s výkonem 110 koní jako model 307 SW BioFlex. Navíc je nová 308 vybavena novými 16″ pneumatikami Michelin Energy Saver, které mají snížit spotřebu paliva až o 0,2 l/100 km. V prodeji je pětidveřová hatchback verze v cenách od 20 600 euro.

Honda Insight Hybrid

Oživí Honda značku Insight pro svůj nový hybrid?

Fenomenální úspěch hybridu Toyota Prius nedává spát ostatním automobilkám v oblasti, natožpak Hondě, která svého času výborně odstartovala s hybridem (zejména v USA). O tom, že Honda chystá nový hybrid už jsme psali. Že by se však mohl jmenovat opět Insight, to je zajímavá aktuální novinka. Nový hybridní automobil Honda by se měl na trhu objevit už v první polovině roku 2009, tedy zhruba ve stejné době, kdy Toyota představí svůj nový Prius třetí generace.  

Hyundai i30

Korejská automobilka připravuje pro kategorii vozů nižší střední třídy nový přírustek. byl vyvíjen jako typický evropský vůz, který se bude vyrábět v továrně v Nošovicích a prodávat se bude pouze v Evropě.

Důraz je od začátku kladen na nejen na nízkou cenu, ale především moderní koncepci, bezpečnost, ekologii a spotřebu. Hyundai i30 bude k dispozici v dieselové i benzinové podobě.

Benzinová čtvrnáctistovka Hyundai i30 si vezme při výkonu 80 kW velmi slušných 4,7 litru. Benzinový dvoulitr při výkonu 105 kW sežere 7,1 litru (kombinovaná spotřeba), zatímco dvoulitr diesel by se měl pochlubit spotřebou 5,4 litru. Emise CO2 mají mít velmi dobrou hodnotu 126 g/km.

V základní výbavě nabídne Hyundai i30 osm airbagů, centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s MP3 a CD a patnáctipalcová kola. První modely by z měly sjet už v roce 2009, později se objeví také verze kombi.

Kompletní galerie vozu Hyundai i30

Studie Citroën C-Métisse

Na představila automobilka koncept čtyřdveřového kupé s . Citroën C-Métisse na první pohled vypadá značně futuristicky, a tak bohužel nemůžeme čekat, že by se v nejbližší době dostal do výroby. Čtyřdveřový hatchback se vyznačuje extrémně malou výškou 1,24 m, dlouhý je 4,74 m a široký 2 m. Dveře jsou křídlové a otevírají se nahoru B-sloupek chybí. V podlaze jsou zabudovány akumulátory. U každého ze čtyř kožených sedadel lze nastavit klimatizaci, řidič si zvolí polohu pedálů, volantu, sedadla i opěrky hlavy.