elektromobil Think City a General Motors

General Motors investuje do elektromobilů

Společnost, která nechala v 90. letech sešrotovat celou modelovou řadu svých prvních elektromobilů EV1 se po patnácti letech znovu snaží chytit vítr do plachet. General Motors naskočili módní na „ekologický vagon“ mezi posledními, ale jako největší automobilka na světě možná nejlépe vidí nevyhnutelnost konce klasických typů pohonu. A elektřina je podle všeho jedinou alternativou budoucnosti. General Motors proto aktuálně zainvestovali (viz. náznaky) nejen norskou automobilku Think Global (viz. Think City a na ženevském autosalonu představený Think Ox), a to čtyřmi miliony dolarů, ale také firmu A123Systems, producenta patentovaných nanofosfátových lithium-iontových baterií. Do této firmy vložili GM 20 milionů dolarů. O svých investicích General Motors informovali veřejnost na Mezinárodní konferenci o obnovitelných zdrojích energie ve Washingtonu.

GMC Denali XT Hybrid

Koncept trucku GMC Denali XT Hybrid

General Motors představí na Chicagském autosalonu koncept svého obr-trucku GMC Denali XT Hybrid. Ten svou konstrukcí připomíná starý model Chevy El Camino, ovšem jako podvozek slouží platforma Zeta, kterou GM využívá u vozů Pontiac G8 a Chevrolet Camaro. Jako motor slouží 4,9l V-8 motor s přímým vstřikováním, který může jet na jakoukoliv kombinaci benzinu a ethanolu až do poměru 15:85, tedy E85. Výkon motoru je 243 kW.

Hybridní SUV Saturn Vue Green Line

Hybrid se spotřebou 1,5 l/100 km

Prototyp hybridního automobilu Saturn Vue Green Line (Opel Antara v kontinentální Evropě) vybavený superkondenzátory dokázal jezdit se spotřebou 1,5 l/100 km a ujel až 64 km pouze na elektřinu. V plné parádě jej automobilka General Motors předvedla letos na Detroitském autosalonu. Změna oproti klasickým hybridům spočívá ve dvou hlavních věcech. Předně, klasický benzinový motor nenaskočí dříve, než se vyčerpá energie v bateriích. U klasických hybridů je tomu naopak. Druhá změnou je, že kromě lithium-iontových baterií je hybrid vybaven také , které zachytává energii z regenerativního brždění a skladují ji.

Pokud hybrid funguje čistě na elektřinu, pohání jeho zadní nápravu jej elektromotor o výkonu 200 koní. Jakmile elektřina dojde, spustí se také hybridní systém, který pohání pření nápravu, a zadní náprava je poháněna ze superkondenzátorů. Z SUV Saturn Vue Green Line je tak rázem čtyřkolka.

Cadillac Provoq

Cadillac Provoq E-Flex na palivové články

Rok po prvním odhalení elektromobilu Chevrolet Volt automobilky General Motors přichází od amerického giganta další významné překvapení. Je jím koncept crossoveru Cadillac Provoq E-Flex, který je postaven na základu E-Flex (Opel Flextreme), tedy stejném, jako Chevy Volt.

O vozu s dvoumódovým hybridním motorem se spekulovalo už v říjnu, ale GM tehdy informaci dementovali. S odhalením konceptu Cadillac Provoq se ale ukazuje, že šlo o pravdivou informaci.

Cadillac Provoq

Opel Corsa Hybrid

Opel Corsa Hybrid

Další zajímavou novinkou na autosalonu Frankfurt, kam se posádka našeho serveru samozřejmě chystá, bude Opel Corsa Hybrid. Pro General Motors Europe to bude první hybridní automobil. Corsa Hybrid má být mnohem dostupnější pro běžné motoristy (ostatně jako všechny vozy značky Opel) než hybridy značek Toyota či Ford. Vůz má být vybaven speciálním hybridním systémem, motorem o velmi malém objemu (nejspíš 1,3l turbo-diesel o výkonu 75 koní) a lithium-iontovými bateriemi. Spotřeba se má pohybovat kolem 3,75 l/100km při emisích 99 g/km.

Elektromobil značky Opel v roce 2010?

Ekonomický magazín Forbes přinesl zajímavou fámu o tom, že Opel možná chystá na rok 2010 vlastní elektromobil. Hybridní pohon je prý pro malá auta příliš drahý a nový elektromobil značky Opel má být velmi malé auto. Forbes tuto informaci přebral z britského Auto Motor Sport magazínu, který v této souvislosti citoval Carl-Petera Forstera, šéfa evropské pobočky , které patří. Může jít o nedorozumění, ale pokud by to byla pravda, mohlo by jít o reakci značky Opel na novou „zelenou“ iniciativu Renaultu. Uvidíme, zda se nějaké náznaky objeví na budoucích světových autosalonech.

Toyota předběhla GM

Co se čekalo už nějakou dobu je tady. Japonská automobilka Toyota předběhla v prodejích americkou automobilku , platící všeobecně za největšího výrobce automobilů na světě. Jedná se však o období prvních tří měsíců roku 2007. Zatímco GM prodali 2,26 milionu nových automobilů, téměř o milion více, totiž 2,35 milionu nových vozů.

Suzuki představí hybridní automobily

Automobilka hodlá v nejbližší době představit nové modely v a , tedy na svých největších trzích. Hybridní technologii nejspíš získá od americké automobilky , která část Suzuki vlastní. General Motors poskytuje své hybridní technologie světovým značkám jako či . Suzuki je největším výrobcem malých automobilů a v , dokáže tedy vyrábět velmi malé, ale relativně výkonné motory.

Plány BMW: hybridy a diesely

Daniel Kammerer, ředitel divize automobilky pro , odhalil na plány společnosti na nové a . BMW má v současnosti v oblasti hybridních automobilů dohodu s automobilkami DaimlerChrysler a . Kammerer přiznal, že jsou v tomto ohledu o dva až tři roky pozadu oproti ostatním automobilkám. BMW se v i řadí k luxusnímu zboží, a tak je jasné, že si dávají záležet na tom, jak budou jejich budoucí automobily vypadat. Narozdíl od ostatních automobilech hodlá BMW vsadit svůj do zcela nového modelu (nejspíš něco jako ). Od roku 2008 hodlá BMW začít v USA prodávat také své dieselové modely.

DaimlerChrysler, Ford a General Motors žádají Bushe o dotaci

„Velká trojka“ automobilek Ford Motor, General Motors a Chrysler Group požádala amerického prezidenta Bushe o dotaci 500 mil. dolarů na vývoj výkonnějších baterií, které by mohly konkurovat japonským výrobkům.
V každém případě se jedná o poněkud podivný požadavek. Proč by vývoj nových typů baterií nezvládly takhle velké automobilky samy? Zvládla to i Tesla se svým vozem Tesla Roadster. Navíc, aktuálně představený Chevrolet Volt už podobnou technologií disponuje. Co tím tedy Velká trojka sleduje? Americké ministerstvo energetiky ani Bílý dům se k situaci nevyjádřili.