Přestože samotný ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn před časem prohlásil, že budoucnost patří elektromobilům, podle Juergena Leoholda, vedoucího výzkumníků v automobilce VW, nás ještě čeká spousta problémů. Skutečně masového rozšíření elektromobilů se podle něj nedočkáme dříve než za několik desetiletí. Klíčovými problémy jsou podle něj nedostatečný dojezd, vysoká cena a malá průmyslová kapacita pro výrobu vysokokapacitních baterií. Odhady, podle kterých už v roce 2010 budou milióny lidí jezdit v elektromobilech jsou podle něj velmi optimistické. Potvrdil, že Volkswagen bude prodávat elektrická auta (jak bylo naznačeno nedávno ve vizi Volkswagenu pro rok 2028), ale zároveň řekl, že „bude trvat 20 až 25 let, než elektromobily dosáhnou alespoň 10% podílu“. Prvním elektromobilem Volkswagen bude malý městský vůz v roce 2010, následovat budou větší. „Máme ambice elektrifikovat nejen velmi malá auta, ale i naše hlavní modelovou řadu, Golf“ řekl doslova Leohold. Přestože lithium-iontové baterie v poslední době zaznamenaly významný skok kupředu, stále ještě to není dost. Podle Leoholda například dálkové trucky vždy budou jezdit na konvenční paliva, potenciál na zlepšování benzinových i dieselových motorů stále ještě existuje.
4 Comments on “Výzkumník Volkswagenu chladí nadšení z elektromobilů”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
V letech 1993-2002 byl
V letech 1993-2002 byl šéfem VW Ferdinand Piëch, nepochybně „velký muž“ automobilové historie (Porsche, Audi, VW ….).
Jeho odpor vůči elektromobilům je známý (ještě dodnes, myslím, se nachází v dozorčí radě VW).
Z tohoto pohledu mi připadá více než pravděpodobné níže uváděné tvrzení (viz.Pier), že u VW elektrická auta nevyvíjejí a vyvíjet nikdy nebudou.
No budou muset, jinak by vypadali jako úplní hlupáci …. a kdo ví, jestli by to dobudouna neznamenalo ztrátu jejich dobré pověsti coby schopné automobilky i v oblasti spalovacích motorů.
Použiju-li cyklistickou terminologii, tak čest a sláva Nissanu, že se jako první „urval z peletonu“ a začal „pravý elektromobil“ celosvětově prodávat (za rok 2011 snad 20.000 kusů). Nyní ostatní automobilky také musejí začít šlapat do pedálů a začít „stíhat „uprchlíka“ (i když se jim sakra nechce, plno z nich stále ještě vyčkává a jen oznamují „vyvíjené novinky“).
Hybridní pohony se mě nezdají jako ta správná cesta – jsou výrobně drahé, složité a stejně se do nich musí lít ropa.
Tak jsme skoro o 4 roky
Tak jsme skoro o 4 roky starší a vypadá to, že u výzkumníka spíše šlo o rčení, že přání je otcem myšlenky. VW trochu ujíždí vlak, takže možná za pět let se vzchopí, ale tou dobou už budeme asi tak na těch 10%. Ceny pohonných hmot rostou příliš strmě na to, abychom mohli čekat ještě dvacet let. Takže tlak na elektromobilitu nejde sice od výrobců, ale úplně zákonitě od zákazníka. Dnes už je jasné, že jako první prolomili tabu kolem elektromobilů Japonci a zbytku automobilového světa nezbývá nic jiného, než držet krok.
Když ve Skandinávii
Když ve Skandinávii zkoušeli Th!nk, na exkurzi v automobilce v Ml. Boleslavi mi řekli, že elektrická auta nevyvíjejí a vyvíjet nikdy nebudou. Nyní VW kouká s otevřenými ústy….
To je pěkná pitomost,
To je pěkná pitomost, kdyby byly běžně na trhu elektromobily s dojezdem cca 100 – 150 km a rychlostí kolem 100km/h, což už je technicky realizovatelné, lidi by je velmi rádi kupovali – na popojíždění po městě a lokální dopravu mezi evsnicemi není nic lepšího. Jenže to koncerny vyrábějící spalovací auta jako VW nikdy nepřipustí, protože nainvestovaly hromady peněz do spalovacích technologií. Jasně, že nějaký čas budou spalovací a elektrická auta jezdit společně, ale elektromobily to vyhrají rychleji, než by se VW nadál. A to není spekulace, stačí se podívat na úspěch Th!nku a dalších projektů, co byly pro velký úspěch a oblibu u lidí překotně staženy z provozu a sešrotovány, než to stačilo globálním výrobcům zkazit kšefty.
Není nic bolestivějšího od základu přebudovávat zaběhlou a vyladěnou výrobu, která sype.